Browsing by Author "Висоцький, А. Л."
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Item Логістика квітів в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Висоцький, А. Л.; Боднар, А. Б.; Дзелендзяк, Ю. А.Розглянуто моделі організації логістики квітів від виробника до споживача. Проаналізовано особливості підготовки квітів до продажу, їх реалізації та транспортування до споживача. Досліджено розвиток ринку квітів в Україні. The models of logistics of flowers organization from producers to customers are considered in the article. Special features of flowers’ sale preparation and transportation to customers were also analyzed. The development of flowers market in Ukraine was investigated. The main technologies and packaging for flowers shipment are presented as well. The article describes main routes of flowers transportation into Ukraine. The main goal of the article is to research logistics of flowers in Ukraine that is to investigate flowers market, to identify the market share of domestic products, and to find out the role of logistics during the organization of flowers supply chains. The main directions for future scientific and practical researches in the field of flowers logistics are identifies in the article.Item Методи прогнозування розвитку виробничого потенціалу підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Войцеховська, Ю. В.; Войцеховська, В. В.; Висоцький, А. Л.Розглянуто проблеми розвитку виробничого потенціалу підприємств. Здійснено систематизацію методів прогнозування, акцентовано на використанні кількісних закономірностей відтворення виробничого потенціалу. Розглянуто варіанти розвитку на засадах самофінансування та залучення кредитних коштів. Наведено приклади використання статистичних методів прогнозування та залежностей детермінованого характеру. The article is considering number of enterprise’ productive capacity development problems. The systematization of forecasting methods is made, focused on the quantitative regularities use of production potential reproduction. The options for development based on self-financing and attraction of credit funds are considered. The examples of statistical forecasting methods and deterministic correlations are given.Item Моделювання процесу ціноутворення на машинобудівну продукцію(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Ємельянов, О. Ю.; Висоцький, А. Л.; Петрушка, Т. О.З’ясовано особливості ціноутворення на машинобудівну продукцію. Запропоновано загальний підхід до моделювання ціноутворення на машинобудівну продукцію з урахуванням параметрів попиту на товари, що виготовляються за допомогою цієї продукції. Побудовано моделі критеріальних показників оптимізації цін та обсягів збуту продукції машинобудівного підприємства. Встановлено можливості використання критеріальних показників оптимізації цін на машинобудівну продукцію для вирішення завдання вибору найкращого різновиду цієї продукції. The article deals with the features of pricing for engineering products. It is given the general approach to the modeling process of pricing for engineering products with the given parameters of the demand for goods, which are produced with the help of these products. The given approach is based on optimization of the volume of production and selling of products and, therefore, their prices. It was defined that the use of the optimization approach to determining the prices engineering products requires previous consideration of the features of their formation by predicting the impact of changes in production volumes of these products on the financial results of the enterprises which are the potential consumers. The current level of utilization of production capacities of enterprises which are potential consumers should be taken into the account in the process of price optimization and marketing of such products. Attention is drawn to the models of criteria-based indicators in price optimization and sales of products of engineering enterprises. The concept of the cost of production per unit of its productivity was defined. Using the criteria of maximum profits of the manufacturer of products for the final consumption and high profit of engineering enterprises the method of determining the price of engineering products ,which is achieved by the coordination of the interests of producer and consumer was developed. The market of the products for the final consumption, which are produced by these engineering products was described with particular attention. This market is competitive because there are a lot of manufacturers. It is proved that in this case, price optimization for engineering products must consider the condition of equality to zero of excess profits of producers of final goods. It draws our attention to the possibilities of using criteria-based indicators of price optimization for engineering products to solve the problem of selecting the best varieties of the products from several ones ,which are different in indicators of the current cost of the production and the manufacture of goods, that are produced using these engineering products. Under these conditions, the problem of finding the best model of the specific equipment needs such actions as: 1) calculating of the product cost for consumers and producer of each model of equipment, 2) using of criteria-based indicators of price optimization and sales of engineering products, the calculation of the optimal specific capital intensity of production for each model of equipment and the corresponding maximum possible value of operating profit of engineering enterprises; 3) choosing the best model of equipment for which the maximum value of the operating profit of the engineering enterprise is the largest compared to all other models. Thus, the problem of determining the optimal amounts of production and marketing of a certain kind of engineering products was reduced to the problem of finding the best level of capital intensity of the goods produced with the use of the products. The results can be used as a framework for justifying he optimal price and sales of engineering products and the selection of the best varieties of them.Item Теоретичні засади вимірювання ефективності збутової діяльності підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2018-04-19) Гнот, А. Я.; Висоцький, А. Л.; Національний університет «Львівська політехніка»Item Управління збутовим потенціалом машинобудівних підприємств на засадах прогнозування обсягів збуту та регулювання цін на їх продукцію(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Ємельянов, О. Ю.; Висоцький, А. Л.Item Формування проектної команди з урахуванням типологічних характеристик менеджерів(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Новаківський, І. І.; Висоцький, А. Л.; Novakivskyi, I.; Vysotskyi, A.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті наведено підхід щодо формування ефективних управлінських команд з урахуванням комплексного розгляду завдань, які постають перед організацією. Зокрема досліджено теоретичні основи вирішення прикладних проблем адаптації систем менеджменту з урахуванням людського чинника. Представлено бачення управління організацією через тріаду теорія – політика – практика, розкрито сутність кожного вказаного елемента в менеджменті. Запропоновано типологічний підхід щодо оцінювання світогляду менеджерів з урахуванням такого підходу в спеціалізованому тривимірному просторі. Показано, що сукупність функцій кожного конкретного менеджера можна представити певним конусом типових рішень. Розроблено метод формування проектних команд з урахуванням конусу узагальнених функцій і характеристик менеджерів-претендентів. Порівняння експертних оцінок роботи менеджера дає змогу результативно формувати управлінські проектні команди для ефективного розвитку організації, розробити концепцію адаптації системи управління організації з урахуванням людського фактора.Item Чинники виникнення та принципи регулювання інвестиційного ризику діяльності підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Дашко, І. М.; Ємельянов, О. Ю.; Висоцький, А. Л.