Browsing by Author "Малащенко, В. О."
Now showing 1 - 20 of 23
Results Per Page
Sort Options
- ItemАналіз кінематики модифікованого опорно-поворотного пристрою автокранів(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Малащенко, В. О.; Гелетій, В. М.; Федик, В. В.Наведено будову, принцип роботи та проведено аналіз кінематики проковзуваня торцевих поверхонь дотику роликів з біговими доріжками сусідніх роликів. Подані аналітичні вирази шуканих кінематичних параметрів дають змогу оцінити зменшення тертя між елементами опорно-поворотного пристрою за рахунок проведення модифікації торців робочих роликів. Analysis of kinematics of sliding of butt-end surfaces of rollers’ touch with the racecourses of adjacent rollers has been conducted and its structure and principle of work are laid out. Presented analytical expressions of the sought kinematic parameters allow us to estimate the friction diminishing between the elements of support-rotating device by the realization of modification of butt ends of working rollers.
- ItemАналіз кінематичних залежностей опорно-поворотного пристрою автокранів(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Малащенко, В. О.; Гелетій, В. М.; Федик, В. В.Проведено аналіз кінематичних залежностей в опорно-поворотному пристрої автокранів. Визначено параметри геометричного ковзання між роликами та поверхнями бігових доріжок кочення. The analysis of kinematics dependences is couducted in опорно-barterner of truck cranes. The parameters of the geometrical sliding are certain between rollers and surfaces of lateral receways.
- ItemБудова та силова взаємодія елементів муфти з прямими пазами веденої півмуфти(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Малащенко, В. О.; Малащенко, В. В.; Борис, А. О.На базі попередніх досліджень, розроблено досконалішу конструкцію кулькової муфти вільного ходу КМВХ осьової дії для стартерів двигунів внутрішнього згоряння, визначено силову взаємодію для випадку, коли пази однієї півмуфти прямі, що спрощує технологію виготовлення. Based on previous research more advanced design ball bearing bushings for starters centerline of internal combustion engines has been developed power-defined interaction for the case when one semimuff straight grooves, which simplifies manufacturing technology.
- ItemВплив кратності поліспаста на динамічні навантаження елементів підіймальних систем(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Малащенко, В. О.; Сороківський, 0. І.; Малащенко, В. В.Розглядається вплив кратності поліспаста на динамічні навантаження елементів підіймального механізму. Ці питання розв’язувались експериментально з використанням розробленої дослідної установки та каната типу 2,2-Г-1- Н-180 для найбільш поширених кратностей поліспаста. Наведено осцилограми деформацій елементів підіймальної системи. Результати обробки осцилограм зведено в таблицю. За отриманими значеннями побудовано графіки залежності частот коливань і коефіцієнтів динамічності від кратності поліспаста. The influencing of ratio of a tackle on dynamic loads of members of a jacking is esteemed. This problem was decided by an experimental way with usage of the trial type and cable rope such as 2,2-Г-Н-180 for the most widespread multiplicity of a tackle. The oscillograms of deformations of members of lifting systems are induced. The outcomes of processing of the oscillograms are tabulated. The schedules of relations of oscillation frequencies and factors dynamics from ratio of a tackle are constructed.
- ItemГеометричні та силові залежності приводів велосипедів з новою кульковою муфтою вільного ходу(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Малащенко, В. О.; Сороківський, О. І.; Борис, А. О.Виконано кількісний аналіз геометричних і силових параметрів механізмів вільного ходу з новою кульковою обгінною муфтою, що передає обертальний момент за рахунок зачеплення напівмуфт через з’єднувальні кульки. The quantification of geometrical and power parameters a new ball overrunning clutch is conducted, which one transmits a torque at the expense of engagement two half clutch by balls.
- ItemДинаміка вертикального підіймання штучних вантажів(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Малащенко, В. О.; Коруняк, П. С.; Ніщенко, І. І.Розглянуто закономірності та умови вертикального підіймання штучних вантажів за рахунок створення коливних процесів ворсу, що закріплений у середині спеціального трубопроводу. Установлено математичні залежності, що описують вертикальний рух штучних вантажів. The regularities and conditions for vertical lifting unit loads by creating oscillating processes pile that is fixed in the middle of a special pipeline. Established mathematical dependences describing the vertical movement of unit loads.
- ItemДинамічна модель керування швидкістю приводу із зубчастою диференціальною передачею через епіцикл(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Стрілець, О. Р.; Малащенко, В. О.; Пасіка, В. Р.; Стрілець, В. М.; Strilets, O.; Malaschenko, V.; Pasika, V.; Strilets, V.; Національний університет водного господарства та природокористування; Національний університет “Львівська політехніка”Розглянуто динамічні процеси у пристрої для керування змінами швидкості із зубчастою диференціальною передачею і замкнутою гідросистемою через епіцикл, коли урухомчою ланкою є сонячне зубчасте колесо, а урухомною – водило або навпаки. Наведено рівняння динаміки таких пристроїв залежно від умов їх роботи, які є підґрунтям для подальшого комп’ютерного моделювання та проведення кількісного аналізу з метою вибору необхідної гідросистеми керування швидкістю.
- ItemДинамічна модель керування швидкістю у пристрої з багатоступінчастим зубчастим диференціалом і замкнутими гідросистемами через водила(Видавництво Львівської політехніки, 2020-12-20) Малащенко, В. О.; Стрілець, О. Р.; Malashchenko, V. O.; Strilets, O. R.; Національний університет “Львівська політехніка”; Національний університет водного господарства та природокористування; Lviv Polytechnic National University; National University of Water And Environmental EngineeringМета. Розроблення математичної моделі динамічних процесів у пристроях зміни швидкості за допомогою багатоступінчастих зубчастих диференціальних передач із замкнутими гідросистеми на прикладі конкретної конструкції. Методика. Розглянуто пристрій із багатоступінчастим диференціалом, в якому зубчасте колесо – епіцикл першого ступеня з’єднано із сонячним зубчастим колесом другої ступені, зубчасте колесо – епіцикл другого ступеня з’єднано з сонячним зубчастим колесом третього ступеня, і так далі залежно від кількості ступенів, а керують швидкістю за допомогою водил кожного ступеня за допомогою встановлених на них замкнутих гідросистем. На основі рівняння Лагранжа ІІ роду складено та розв’язано рівняння динаміки таких пристроїв залежно від умов їх роботи. Результати. Отримана математична динамічна модель руху зубчастого диференціала з можливістю керування рухом водил замкнутими гідросистемами з метою забезпечення необхідного закону зміни навантаження на веденій ланці – епіциклі, а результати можуть бути підґрунтям для проведення кількісного аналізу силових залежностей механічного приводу з гідросистемним керуванням. Наукова новизна. Вперше побудованодинамічну модель пристрою зміни швидкості у механічних приводах машин з багатоступінчастим зубчастим диференціалом, що дає змогу визначати швидкість ланки керування і вибирати необхідну замкнуту гідросистему для керування швидкістю руху веденої ним ланки. Практична значущість. Отримані результати можуть бути підґрунтям для проведення кількісного аналізу силових залежностей механічного приводу з гідросистемним керуванням через водила, коли обертальний момент опору змінюється періодично протягом тривалого часу; або величина ударного обертального моменту опору після різкого збільшення залишається незмінним протягом тривалого часу; або величина ударного обертального моменту опору після різкого збільшення зберігається протягом малого часу; або виконавчий механізм миттєво зупиняється внаслідок значного перевантаження.
- ItemДинамічні властивості пружних шпонкових з’єднань з урахуванням втрат енергії на тертя(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Малащенко, В. О.; Стрілець, О. Р.; Стрілець, В. М.Розглянуто динамічні властивості пружних шпонкових з’єднань приводів під час передачі ними періодичного, ударного довготривалаго і короткотривалого навантаження та їх значного перевантаження, аж до зупинки виконавчого механізму, від вала до маточини, або навпаки, з урахуванням втрат енергії у них на тертя. Dynamic properties of transmissions resilient keys connections, during the transition of periodical, forced, permanent and short-term loading and significant overload up to the stoppage of executive device from shaft to hub or other way considering the energy loses caused by friction are observed.
- ItemДинамічні процеси на початку підіймання висотної споруди(Видавництво Державного університету "Львівська політехніка", ) Малащенко, В. О.; Державний університет “Львівська політехніка”Розглядаються поперечні коливання високих споруд на початку подіймання їх у вертикальне положення. Знайдено рівняння частот коливань, розв'язання якого дозволило результати досліджень довести до цифрових значень шуканих параметрів. Проаналізовано основні чинники, що впливають на амплітудно-частотні характеристики елементів підіймальних систем.
- ItemКерування швидкістю руху машин багатоступеневою зубчастою диференціальною передачею через епіцикл(2016) Малащенко, В. О.; Стрілець, О. Р.; Стрілець, В. М.Розглянуто процес керування змінами швидкості за допомогою багатосходинкових зубчастих диференціальних передач із замкненою гідросистемою, коли ведучою ланкою є сонячне зубчасте колесо, а веденою – водило, або навпаки. Керуючою ланкою є епіцикл, пов’язаний із замкненою гідросистемою, до складу якої входять гідронасос, короткі трубопроводи, регулювальний дросель і зворотний клапан. Коли регулювальний дросель відкритий, то гідронасос знаходиться з епіциклом у русі, а коли закритий, вони зупинені. Отже, залежно від пропускної здатності регулювального дроселя швидкість епіцикла змінюється і тому змінюється швидкість водила. Виконання зубчастої диференціальної передачі багатосходинковою дає змогу збільшити діапазон зміни швидкостей. За допомогою комп’ютерного моделювання отримані графічні залежності між швидкостями ведучої, керуючої та веденої ланок у таких пристроях. The article considers processes of speed change management via epicyclic gear train with a closed circuit hydrosystem when the driving element is a sun gear and the driven - is a carrier or vice versa. The control element is ring gear connected to closed circuit hydrosystem that consists of pump, pipes and regulating throttle. When throttle valve is open, we have that ring gear drives the hydraulic pump that pumps fluid in a closed hydrosystem, so the control element is in motion. When throttle is closed, then hydrosystem is immovable, hydraulic pump is stopped and so is ring gear. Thus, depending on the bandwidth of regulating throttle, speed of ring gear changes, while changing the speed of the driven element (carrier or solar gear). Having a multistep gear train giver a broader range of speed change. We have received graphic dependences between velocities of driving, control and driven elements by means of computer programing.
- ItemККД диференціальних передач із внутрішнім та зовнішнім зачепленнями зубців у пристроях для керування змінамишвидкості через епіцикл(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Малащенко, В. О.; Стрілець, О. Р.; Стрілець, В. М.; Malashchenko, V.; Strilets, O.; Strilets, V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Національний університет водного господарства та природокористуванняРозглянуто роботу зубчастої диференціальної передачі, коли ведучою ланкою є сонячне зубчасте колесо, а веденою – водило та навпаки. Пари зубчастих коліс можуть бути з внутрішнім або із зовнішнім зачепленням. Керуючою ланкою є епіцикл, який може обертатись або бути зупиненим за допомогою замкнутої гідросистеми. Виконано теоретично-комп’ютерне дослідження ККД для таких зубчастих диференціальних передач і за допомогою комп’ютерного моделювання отримано графічні його залежності від параметрів передачі.
- ItemКомп’ютерні розрахунки елементів опорно-поворотного механізму кранів(Видавництво Львівської політехніки, 2018-10-01) Сірко, І.; Малащенко, В. О.
- ItemКонтактна задача для тришарового пружного покриття твердого тіла(Видавництво Державного університету «Львівська політехніка», 2000) Малащенко, В. О.; Божкова, Л. В.; Рябов, В. Г.Зроблено спробу розв’язати контактну задачу для багатошарового пружного покриття внутрішнього отвору циліндра та твердого тіла. Одержані рівняння, що описують напружено-деформований стан переміщень елементів з’єднання та інших основних його характеристик. Проведено кількісний аналіз впливу силових чинників на величину зони доторкання. The attempt of the decision of a contact problem for many layers of elastic cover internai holl of a cylinder and solid body is made. The equations a describing strengthdeferrable condition of moving of elements of connection and othermain its characteristics are received. The quantitative analysis of influence of power parameters on size of a zone of contact is conducted.
- ItemМетодика експериментального дослідження динаміки шпонкових з’єднань під час періодичного навантаження(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Малащенко, В. О.; Стрілець, О. Р.; Стрілець, В. М.Описано методику експериментальних досліджень динаміки пружних шпонкових з’єднань під час періодичного навантаження і зроблено відповідні висновки порівняно з жорсткими шпонковими з’єднаннями. Methods of experimental research of the dynamics of resilient spline connections by recurrent load are described and corresponding conclusions are made comparing to hard spline connections.
- ItemНавантаження та деформації призматичних шпонок з пружними вставками(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Малащенко, В. О.; Стрілець, О. Р.; Стрілець, В. М.Розглянуто призматичні шпонки з пружними вставками у вигляді циліндричних або тороподібних пружин з прорізами. Отримані аналітичні залежності навантаження таких шпонок від їхніх деформацій та геометричних розмірів. The prismatic keys with resilient elements in form оf cylinder or toroidal spring are considered. Analytical dependences of such keys loadings from their deformations and geometrical sizes are obtained.
- ItemОбґрунтування ефективності застосування запобіжної фрикційної муфти з криволінійними поверхнями тертя(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007) Малащенко, В. О.; Карнаух, П. В.Запропоновано методику проектного розрахунку нової конструкції запобіжної фрикційної муфти згідно з А. с. СРСР № 1781479. Порівняні її основні геометричні параметри з подібними параметрами конструкцій муфт зі змінною кількістю дисків та двоконусної фрикційної муфти німецької фірми “ДЕШ”. It is suggested the design pricedure of a new construction of the safety clutch according to the author’s certificate in the former Soviet Union, № 1781479. It’s basic geometrical parameters are compared with the constructions of a friction coupling with changeable quantity of disks and a double cone friction coupling from the German firm “DESH”.
- ItemОптимізація методу розв’язування контактної задачі для кільцевого шару довільної товщини(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2002) Божкова, Л. В.; Рябов, В. Г.; Малащенко, В. О.У цій роботі розглянуто проблему інженерного розв’язання нелінійних контактних задач, яка уточнює аналітичні положення, що базуються на припущеннях: тиск у зоні контакту змінюється за законом косинуса, геометрична умова контакту задовольняється наближено тільки в трьох точках. Задачу розв’язано методами розкладання довільної функції за відомими функціями та ортогоналізації системи функцій, наведено результати розробленого уточнювального методу розв’язування цих задач у вигляді аналітичних залежностей і графіків, що є зручним для практичного використання. In the article the problem of the solution of non-linear contact problems is considered.In the article the supposition is made, that the pressure in a zone of a contact changes under the law of a cosine. The outcomes of a designed updated method of the solution of such problems by the way of analytical relations and charts are induced.
- ItemПро методику виготовлення самогальмівного нарізного з’єднання(Видавництво Державного університету "Львівська політехніка", 2000) Малащенко, В. О.; Матвіїв, Б. Т.The special tread joinings are considered in this work. System of cutting of special thread and the necessary instrument is proposed, that allow making the special threads which have the improved performance attributes.
- ItemПроектування та розрахунок муфти із зіркоподібним пружним елементом(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Малащенко, В. О.; Коруняк, П. С.; Ніщенко, І. О.Запропоновано принципову схему муфти із зіркоподібним металевим пружним елементом. Проаналізовано роботу муфти та визначено напруження, що виникають у пружному елементі. The chart of clutch is offered with a star-shaped metallic resilient element. Work of the given clutch is analyzed and tensions, which arise up in a resilient element, are certain.