Browsing by Author "Паньків, Олеся"
Now showing 1 - 13 of 13
- Results Per Page
- Sort Options
Item Philosophical-linguistic aspects of Internet-communication(Lviv Politechnic Publishing House, 2018-04-12) Паньків, Олеся; Pankiv, Olesiya; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто сучасний стан і мовні особливості інтернет-комунікації. Встановлено, що в новому комунікаційному середовищі представлено не тільки традиційну комунікацію, але сформовано принципово нові форми. Звідси з’являються такі поняття, як “метамова”, “новомовлення”. Формується new style (стиль інтернет- спілкування), для якого характерні: а) письмова вимова; 2) гіперінтертекстуальність; 3) зафіксована розмовність; 4) спонтанність. Нові форми комунікації набувають популярності та чітко виокремлюють зручні параметри для спілкування. Підкреслено, що інтернет-комунікація посилює відчуття особистої свободи, де будь-яка людина може відшукати найкомфортніші умови для спілкування. Особливо привабливим постає анонімне спілкування, завдяки якому комунікант конструює той образ, який йому заманеться. Нові можливості Інтернет-комунікації потребують відповідального користування, адже відкривають шляхи до зловживань правами людини, породжують етичні проблеми. Підкреслено, що зазвичай метою комунікації є не досягнення істини, а представлення себе через Мережу. Мова стає не змістовною, а нагадує базікання. Швидкість, якою супроводжується інтернет-комунікація, породжує проблеми нехтування граматикою. Відповідно, важливим питанням постає не лише культура мовлення, а й збереження рідної мови у Мережі. Слова, якими послуговуються користувачі мережі Інтернет, переважно є запозиченими з англійської мови. Зазначено, що інтернет-комунікація породжує фундаментальні етичні та лінгвістичні проблеми, які потребують глибокого філософського осмислення.Item Аналогія – один із принципів співвідношення людини і космосу у ранній грецькій філософії(Ліга-Прес, 2012) Паньків, ОлесяItem Вчення Геракліта про Логос як закон управління космосом та процесами(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Паньків, ОлесяItem Звертаючись до життя і творчості Романа Інґардена(Огляд колективної монографії “Філософія Романа Інґардена і сучасність” / за ред. Дм. Шевчука. Остріг: Видавництво Нац. ун-ту “Острозька академія”, 2021)(Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Паньків, Олеся; Pankiv, Olesia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто зміст та основну проблематику колективної монографії “Філософія Романа Інґардена і сучасність” за редакцією Дмитра Шевчука, в якій публікуються матеріали однойменної Міжнародної конференції (Луцьк, 8 жовтня 2020 року). Проаналізовано погляди відомого польського філософа, а також ті фундаментальні проблеми, якими він переймався, а це проблеми онтології, епістемології, антропології, аксіології, філософії літератури. Можна вважати, що авторам монографії вдалося досягнути мети: окреслено значення здобутку Р. Інґардена для сучасної філософії, здійснено порівняння з поглядами представників Львівсько-Варшавської школи, феноменології, семіотики, філософії діалогу та ін. Відзначено актуальність та перспективність дослідження творчості Р. Інґардена в Україні.Item Онтологія як дискурс в епоху Античності(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Паньків, ОлесяРозглядаються особливості формування онтологічної проблематики в епоху античності. З’ясовано, що співвідношення основних онтологічних понять “буття – небуття” стало ґрунтом для розгортання дискурсу в античній філософії. The peculiarities of formation the ontological problems in the period of antiquty, are observed in this article. It was found out, that the correlation of the main ontological concepts “being – non-being” became the substiarium for developing discourse in this period.Item Роль слова у ранній грецькій філософії(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Паньків, ОлесяItem Смислові аспекти слова у грецькій філософії(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Паньків, ОлесяРозглянуто основні аспекти розуміння слова в епоху античності. У цей час слово і мислення не були чітко відокремлені, а розглядались як єдиний Логос. З огляду на відмінні способи осмислення слова грецькими мислителями, можна виділити кілька підходів до його тлумачення: реалістична, конвенціальна, номіналістична та концептуальна. Review of the main aspects of a word in the age of Antiquity is the subject matter of the paper. Word and thought were not clearly devided at that time but were rather considered to be the integral Logos. Proceeding from the different ways of understanding the Logos we can single out several approaches to its interpretation: realistic, conventional, nominalistic and conceptual ones.Item Сприйняття часу в інтернет-просторі(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Паньків, ОлесяРозглянуто Інтернет як певний соціокультурний простір, котрий радикально трансформує сприйняття простору та часу та призводить до зміни ціннісних та світоглядних орієнтацій людини. Сприйняття часу в інтернет-просторі охарактеризовано через такі особливості, як: пластичність, стиснення, “позачасовий час”, миттєвість, розтягнення, подовження. Визначено особливості просторово-часових змін в інтернет-мережі та їх вплив на умови функціонування та перетворення внутрішньої суті людини. Time as a form of existence involves the ideas about the transitional nature of all living objects and the human factor as the object and subject of time alteration. A person perceives and reflects time and simultaneously creates it in the process or his/her vital activity. The peculiarities of the current information society development, in particular the emergence of the Internet, require new methods, forms and approaches of time understanding. One of these approaches is a departure from a traditional way of time understanding as a universal characteristic of existence. The ideas of time “multiplicity” are getting more and more important. “Existential time experience” is one of the research methods of time perception. According to it, the time characteristics contradict the common properties of time including reversibility, relative “acceleration” or “deceleration” of the time process. In the virtual world there exist transitions from existence to non-existence because everything can start again and there are no points of “irreversibility”, time stopping and “dematerialisation” of space. If in reality time is irreversible and has one direction and the same speed, the subjective perception of the specific processes and phenomena of temporal changes varies depending on the nature of the process and the informational content of some systems. This phenomenon is especially obvious today when information is considered as the main activity of the society. The experimental investigations prove that those people, who experience positive emotions, underestimate the time intervals, in other words, the subjective time perception is quicker in comparison with the situation when people have negative emotions. The author inquires whether it is possible to speak about the existence of specific virtual time in this case or it is only a special form of subjective and psychological experience and a peculiar way of its formation. The estimation of the peculiarities and opportunities of the Internet is deemed to be a difficult task.Item Трансформація смислових вимірів поняття уваги в сучасному інформаційному суспільстві(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Онищук, Оксана; Паньків, Олеся; Onyschuk, Oksana; Pankiv, Olesia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті проаналізовано феномен уваги у людському бутті, який зазнав і надалі змінюється під впливом інформаційних технологій. Подано короткий історико-філософський огляд підходів до аналізу феномену уваги в різні епохи: від Античності і до ХХ ст. На основі цього огляду авторки висновують, що у філософській інтерпретації від античності до ХХ ст. увага визначається як турбота про себе. Показано, що в сучасному суспільстві через потужний розвиток інформаційних технологій, надлишковість інформації, поверховість сприйняття, відсутність зосередженості й рефлексії, відбувається перетворення уваги на цінний ресурс сфери економіки, політики, інформаційних воєн тощо. Крім цього, авторки з’ясували, що в інформаційному суспільстві екзистенційні характеристики уваги заміняються операційно-функціоналістськими, які нівелюють особливості людського буття. Окрім історично-компаративістського підходу, в цій статті використано етимологічний підхід, який дав змогу глибше зрозуміти зміни у значеннях поняття уваги, ґрунтуючись на трьох його ключових характеристиках: концентрації, турботи про себе і «вбирання в себе».Item Формування антропологічної проблематики у досократівській філософії(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010) Паньків, ОлесяВисловлюється думка про те, що вже у ранній грецькій філософії були поставлені питання, які стосувалися людини, її місця та призначення в світі. Людина розглядається як частина природи, яка наділена розумом як засобом життя “по природі”. In this article there is expressed idea about the questions in the early Greek philosophy which concerned the human, his destination in the world. The human is regarded as a part of the nature who obtained the mind as the means to live “according to the nature”.Item Чи можливий діалог між філософією та новітніми навчальними технологіями? (за результатами вебінарів від експертів компанії “SoftServe”, 2022(Lviv Politechnic Publishing House, 2022-02-22) Паньків, Олеся; Pankiv, Olesia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityНа основі аналізу вебінарів для освітянської спільноти Tech Summer for Teachers Bootcamp, організованих ІТ компанією SoftServe, акцентовано увагу на їх міждисциплінарному підході, зокрема у викладанні філософських дисциплін. Особливу увагу звернуто на антропологічну складову у сфері інформаційних технологій, штучного інтелекту, кібербезпеки та віртуальної комунікації. Відзначено, що технології онлайн навчання (доступності та інклюзії), методик навчання (ненасильницька комунікація, коучинг) сприяють якості освітнього процесу в умовах сучасного цивілізаційного розвитку.Item Чи можливий діалог між філософією та новітніми навчальними технологіями? (за результатами вебінарів від експертів компанії “SoftServe”, 2022)(Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-22) Паньків, Олеся; Pankiv, Olesia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityНа основі аналізу вебінарів для освітянської спільноти Tech Summer for Teachers Bootcamp, організованих ІТ компанією SoftServe, акцентовано увагу на їх міждисциплінарному підході, зокрема у викладанні філософських дисциплін. Особливу увагу звернуто на антропологічну складову у сфері інформаційних технологій, штучного інтелекту, кібербезпеки та віртуальної комунікації. Відзначено, що технології онлайн навчання (доступності та інклюзії), методик навчання (ненасильницька комунікація, коучинг) сприяють якості освітнього процесу в умовах сучасного цивілізаційного розвитку.Item Інформація, знання та мудрість в сучасному інформаційному суспільстві(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Паньків, Олеся