Browsing by Author "Попович, Віталій Васильович"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Узгодженння кінематики кермового приводу та передньої залежної підвіски автобуса з умов стійкості руху(Національний університет "Львівська політехніка", 2014) Попович, Віталій ВасильовичУ дисертаційній роботі розв’язано важливу науково-практичну задачу розроблення методики оптимізації та синтезу конструкції кермового приводу з різними типами поздовжньої кермової тяги для автобусів вагонної компоновки з урахуванням кінематики передньої підвіски. Розроблено часткові математичні залежності між кутом повороту сошки та кутом повороту лівого керованого колеса з урахуванням: лівого та правого поворотів керованих коліс; кута початкового положення сошки; координат центра кульового пальця важеля поворотного кулака; кута поздовжнього нахилу осей шворнів; кута поперечного нахилу осей шворнів; ходів стиску й відбою підвіски керованих коліс. Для розроблених математичних залежностей створено програмне забезпечення. Визначено вплив кількісних показників перелічених вище параметрів на кінематичну неузгодженість кермових приводів і передньої залежної підвіски. Найбільша неузгодженість виявлена в кермовому приводі з нерозрізною поздовжньою тягою. Мінімізовано неузгодженості кінематик кермового приводу з розрізною поздовжньою тягою. Заміна в конструкції кермового приводу нерозрізної поздовжньої тяги на розрізну істотно поліпшила стійкість і керованість автобуса А074, про що засвідчили результати дорожніх випробувань. В диссертационной работе решена важная научно-практическая задача разработка методики оптимизации и синтеза конструкции рулевого привода с различными типами продольной тяги для автобусов вагонной компоновки с учетом кинематики передней подвески. Создано математическое описание частичных зависимостей между углом поворота сошки и углом поворота левого управляемого колеса с учетом: левого и правого поворотов управляемых колес; угла исходного положения сошки; координат центра шарового пальца рычага поворотного кулака; угла продольного наклона осей шкворней; угла поперечного наклона осей шкворней; хода сжатия и отбоя подвески управляемых колес. Для полученных математических зависимостей разработано программное обеспечение. Определены количественные показатели вышеперечисленных параметров на кинематическую несогласованность рулевых приводов и передней зависимой подвески. Показано, что угол продольного наклона осей шкворней незначительно влиял на изменение передаточного числа рулевых приводов с разрезной и неразрезной продольными тягами. Наибольшая несогласованность обнаружена в рулевом приводе с неразрезной продольной тягой. Рекомендовано, чтобы допустимое значения рассогласованности кинематик рулевого привода и подвески передних управляемых колес не превышало 3. Минимизированы величины рассогласованности кинематики рулевого привода с разрезной продольной тягой за счет оптимизации размеров линейных и привязочных звеньев рулевого привода к раме автобуса. Замена в конструкции рулевого привода неразрезной продольной тяги на разрезную существенно улучшила устойчивость и управляемость автобуса А074, о чем свидетельствуют дорожные испытания. In dissertation the important scientific and practical task is solved - development of optimization methods and constructive synthesis of steering gear with different types of draft link for wagon type buses based on a front suspension kinematics. Mathematical description of partial relationships between tripod turning angle and left steer wheel turning angle taking into account: left and right steer wheel turning; angle of tripod primary position; coordinates of ball pin center of steering knuckle arm; angle of caster axis; angle of kingpin inclination; compression and rebound of steer wheel suspension was made. Special computer model of steering gear connections and front axle suspension for wagon type buses and software for it was developed. The quantitative indices of the mentioned above parameters for kinematic inconsistency of steering gears and front axle suspension were defined. The biggest inconsistency was found in the steering gear with continuous draft link. Mismatching values of kinematics between steering gear and split draft link were minimized. Replacement in the design of steering gear of continuous draft link for split draft link fundamentally improved fixity and handling of A074 bus as evidenced by its driving tests.