Browsing by Author "Солодкий, С. Й."
Now showing 1 - 20 of 23
- Results Per Page
- Sort Options
Item Adhesion of bituminous binders with aggregates in the context of surface dressing technology for road pavements treatment(Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-06) Сідун, Ю. В.; Солодкий, С. Й.; Воліс, О. Є.; Станчак, С. А.; Бідось, В. М.; Sidun, Iurii; Solodkyy, Serhiy; Vollis, Oleksiy; Stanchak, Svitlana; Bidos, Volodymyr; Національний університет “Львівська політехніка”; Військовий коледж сержантського складу Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного; Lviv Polytechnic National University; College of National Army Academy named after, Hetman P. SahaidachnyiРозглянуто тонкошарові покриття за технологією поверхневої обробки, які є поширеним варіантом збереження та герметизації верхніх шарів дорожніх конструкцій. Однією з основних характеристик якості цих покриттів є зчеплюваність (адгезія) між бітумним та мінеральним матеріалом. В статті досліджено зчеплюваність кам’яних матеріалів різних гранітних кар’єрів України з бітумним в’яжучим, а саме бітумною емульсією, для застосування в технології поверхневої обробки дорожніх покриттів. В роботі використано українські та європейські методи досліджень визначення зчеплюваності в системі бітум–кам’яний матеріал. За українським методом визначено зчеплюваність залишкового в'яжучого, виділеного з емульсії після її розпаду, з поверхнею щебню після кип’ятіння в дистильованій воді та в розчині гліцерину та дистильованої води. Як європейський метод для досліджень використано ударний метод із застосуванням плити Віаліт. Розроблено три склади бітумних емульсій для тонкошарових покриттів автомобільних доріг за технологією поверхневої обробки залежно від вмісту бітуму в емульсії, типу використаної кислоти (соляна чи ортофосфорна), ph водної фрази бітумної емульсії та двох варіантів емульгаторів. Результати випробувань за вибраними методами показали схожі результати, що дало змогу встановити оптимальний кам’яний матеріал серед досліджених і відповідно оптимальний склад бітумної емульсії. Також досліджено необхідну кількість бітумної емульсії, яка має бути розподілена по плиті Віаліта за критерієм зчеплюваності для цього методу досліджень.Item Mechanical properties of cement concretes incorporating ground tire rubber(Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-06) Бідось, В. М.; Марків, Т. Є.; Солодкий, С. Й.; Bidos, Volodymyr; Markiv, Taras; Solodkyy, Serhiy; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityВиробництво шин для транспортних засобів зростає в геометричній прогресії у зв’язку з швидким збільшенням кількості населення та розвитком транспорту. Оскільки щорічне виробництво шин у світі перевищило 2,9 млрд шин (2017 р.), можна уявити масштаби відповідних відходів, а також темпи їх накопичення. Відходи, що не розкладаються біологічно, займають значну територію та спричиняють екологічну небезпеку. Використання шин як палива може спричинити викиди токсичних газів, які шкідливі для навколишнього середовища та можуть істотно забруднювати повітря. Введення відходів промисловості у бетонні суміші вже кілька десятиліть є перспективним варіантом утилізації відходів і супутніх продуктів промисловості. Такі матеріали, як шини, потребують спеціалізованих звалищ, проте можуть перероблятись і використовуватись у виробництві бетону, за одночасно забезпечуючи додаткові переваги властивостям бетону. Найбільшою перевагою використання перероблених заповнювачів з шин у бетоні є не тільки економія матеріалу, але і їх вплив на властивості бетону. У статті доведено можливість заміни заповнювачів у бетонних сумішах гумою, яка отримана подрібнення відпрацьованих автомобільних шин. Встановлено, що заміна щебеню в кількості 10 об. % гумою з відпрацьованих автомобільних шин збільшує міцність на розтяг при згині на 23 %, міцність на стиск практично не змінюється. Під час роботи в докритичній стадії деформування (до моменту зрушування макротріщини) перевагу проявляє бетон із заміною крупного заповнювача, енерговитрати якого на пружне деформування (We) перевищують показник базового бетону. Аналіз закритичної стадії деформування (поширення макротріщини) виявляє, що заміна дрібного і крупного заповнювачів негативно впливає на значення загальних енерговитрат на локальне статичне деформування в зоні магістральної тріщини (Wl), які є у 1,35 і 1,14 разу відповідно нижчими, ніж у бетонів базової серії. В’язкість руйнування (Кі) зростає в послідовності: бетон із заміною крупного заповнювача, бетон базової серії, бетон із заміною дрібного заповнювача.Item Orto-phosphoric acid as an alternative to hydrochloric acid – for cationic bitumen road emulsions. Review(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-10) Сідун, Ю. В.; Солодкий, С. Й.; Волліс, О. Є.; Гунька, В. М.; Пирик, Р. В.; Шіц, І. І.; Sidun, Iurii; Solodkyy, Serhiy; Vollis, Oleksiy; Gunka, Volodymyr; Pyryk, Roman; Shits, Ihor; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityОхарактеризовано бітумні катіонні емульсії як популярне в’яжуче для різних дорожніх технологій. Розглянуто особливості складу бітумних дорожніх катіонних емульсій. Наведено функції та особливості застосування кислот у бітумних дорожніх катіонних емульсіях. Наведено літературний огляд можливості застосування ортофосфорної кислот для катіонних бітумних емульсій взамін традиційної соляної кислоти. Приведено хімічні особливості застосування, переваги та недоліки застосування традиційної соляної і перспективної ортофосфорної кислоти. Перевагами застосування ортофосфорної кислоти для бітумних дорожніх катіонних емульсій є: простота під час заміни кислоти в ємності для водної фази бітумної емульсії: кислота спричиняє меншу корозію поверхней, дає змогу виготовити бітумну емульсію з вищими значеннями водневого показника рН емульсії, простота зберігання, менша кількість парів, не потрібно ліцензії на роботу з прекурсором, на відміну від соляної. Оглянуто можливість застосування ортофосфорної кислоти як дієвого компонента катіонної бітумної емульсії для застосування в різних бітумно-емульсійних технологіях, зокрема і технологіях для влаштування тонкошарових захисних покриттів автомобільних доріг. Серед них найпоширеніша ортофосфорна кислота у спеціальних швидкотвердних системах Сларрі Сурфейсінг (литі емульсійно-мінеральні суміші), які мають низку переваг порівняно з такими самими системами на соляній кислоті. Основними з цих переваг є: виключає необхідність використання висококислотного бітумного в’яжучого, виготовленого з важкої нафти, забезпечує швидке тверднення тонкошарового покриття з литої емульсійно-мінеральної суміші, дозволяє працювати за низчих температур, що дає змогу виконувати роботи і вночі, без проблем співпрацює із полімерними добавками та звичними регуляторами розпаду, дає можливість регулювати розпад суміші на місці за допомогою специфіки використання цементу.Item Using waste paper sludge ash (WSA) as a material for soil strengthening for the construction of layers of roadwear(Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-06) Солодкий, С. Й.; Гідей, В. В.; Сідун, Ю. В.; Гуняк, О. М.; Турба, Ю. В.; Solodkyy, Serhiy; Hidei, Volodymyr; Sidun, Iurii; Hunyak, Oleksii; Turba, Yuriy; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ світі та в Україні існує проблема утилізації відходів і побічних продуктів промисловості, відвали яких займають великі площі земель. Одним із методів утилізації є використання їх у будівництві. У статті розглянуто можливість використання такого відходу, як макулатурний скоп, для укріплення ґрунтів робочого шару земляного полотна та для спорудження шарів дорожнього одягу. Для укріплення використано чотири типи ґрунтів: пісок пилуватий, супісок пилуватий, суглинок легкий пилуватий та глина легка пилувата. Тип кожного використаного ґрунту встановлено на основі фізико-механічних властивостей. Визначено також максимальну щільність ґрунту за оптимальної вологості наведених типів ґрунтів за методом Проктора. Для укріплення ґрунтів різних типів використано окремо макулатурний скоп у комбінації із винною кислотою, що дає змогу сповільнити терміни тужавіння ґрунту та збільшити пластичність композиції. Для порівняльних досліджень в статті використано портландцемент марки 400. В роботі досліджено шість складів укріпленого ґрунту для кожного із чотирьох типів ґрунтів за критерієм границі міцності водонасичених зразків у віці семи, чотирнадцяти та двадцять восьми діб. Результати досліджень вказують на те, що макулатурний скоп може використовуватись для укріплення різних типів ґрунтів із досягненням марок укріпленого ґрунту: М10, М20, М40 та М60. Для остаточного висновку про застосування макулатурного скопу як матеріалу для укріплення ґрунтів робочого шару земляного полотна та для спорудження шарів дорожнього одягу потрібно встановити коефіцієнт морозостійкості зразків запропонованих складItem Визначення швидкості набору когезійної міцності литої емульсійно-мінеральної суміші на ортофосфорній кислоті(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Солодкий, С. Й.; Волліс, О. Є.; Сідун, Ю. В.Проведено порівняльний аналіз двох литих емульсійно-мінеральних сумішей (ЛЕМС) – системи на ортофосфорній та на соляній кислотах. Визначено, що використання ортофосфорної кислоти під час приготування бітумної емульсії на окисленому бітумі призводить до значного покращення швидкості набору когезійної міцності порівняно з ідентичною системою на соляній кислоті. Для отримання подібних показників набору когезійної міцності система на ортофосфорній кислоті дає змогу використовувати меншу кількість бітумної емульсії, ніж того, що потребує система на соляній кислоті. Отримані результати свідчать про різні природи розпаду та швидкості набору когезійної міцності систем на соляній та на ортофосфорній кислотах. Підтвердженням цього є можливість використання в системах із ортофосфорною кислотою кам’яних матеріалів, що за критерієм метилену синього є непридатними для таких технологій. Отримані властивості систем ЛЕМС на ортофосфорній кислоті дають змогу прогнозувати значні переваги використання цих сумішей у гранично допустимих для бітумно-емульсійних технологій температурах навколишнього середовища. In the present scientific work there is done the comparative analysis of two cast emulsion-mineral mixes (CEMM) – systems on orthophosphoric and hydrochloric acids. It was determined that application of orthophosphoric acid for preparation of bitumen emulsion on oxidized bitumen leads to the substantial improvement of cohesion strength build-up rate – in comparison with identical system on hydrochloric acid. To receive the similar indices of cohesion strength build-up – the orthophosphoric-acid-based system allow using less amount of bitumen emulsion than it is required for the system on hydrochloric acid. The results received witness about the different natures of breakage and cohesion strength build-up rate for systems on hydrochloric and phosphoric acids. As a confirmation of this fact there can be considered the possibility of using (in the systems with orthophosphoric acid) the aggregates which by methylene blue criterion are unsuitable for such technologies. The orthophosphoric-acid-based CEMM-systems’ properties received allow forecasting the substantial advantages of using these mixes in limit-permissible, for bitumen-emulsion technologies, ambient temperatures.Item Вплив водоцементного відношення на тріщиностійкість важкого бетону(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Солодкий, С. Й.; Васьків, Н. О.Наведено результати дослідження на засадах механіки руйнування залежності тріщиностійкості бетону від водоцементного відношення бетонної суміші. The results of the study based on fracture mechanics based crack concrete vodotsementnoho ratio of concrete mixture.Item Вплив додатків поліфункціональної дії на властивості композиційних в’яжучих і бетонів на їхній основі(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Солодкий, С. Й.; Шевчук, Г. Я.; Аларджан, Р. А.; Національний університет “Львівська політехніка”Досліджено вплив лужного активатора і додатків системи “Релаксол” на властивості і фазовий склад композиційних в’яжучих для їхнього використання в монолітному бетонуванні, зокрема на об’єктах транспортного будівництва.Item Вплив морозної деструкції на тріщиностійкість дорожнього бетону(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Солодкий, С. Й.; Ковальчик, П. І.Наведено результати дослідження тріщиностійкості бетонів за критеріями механіки руйнування після циклічного заморожування та відтаювання. This article presents the results of the study crack concrete after exposure to cycles of freezing and thawing on the criteria of fracture mechanics.Item Вплив товщини цементоґрунтових основ на несучу здатність бетонних дорожніх покриттів(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Солодкий, С. Й.; Думич, І. Ю.; Турба, Ю. В.; Solodkyy, S.; Dumych, I.; Turba, Yu.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityПостійний приріст навантажень на дорожні покриття потребує постійного збільшення їх несучої здатності. Наведені результати експериментальних випробувань моделей бетонних покриттів на піскоцементних основах. Проведені експериментальні дослідження в лабораторії кафедри автомобільних доріг і мостів Національного університету “Львівська політехніка” на змодельованій ділянці покриття в масштабі 1:3 показали, що підвищувати несучу здатність бетонних дорожніх покриттів необхідно за рахунок влаштування основ із матеріалів укріплених цементом. Отримані рівняння регресії першого порядку, що характеризують залежність основних показників несучої здатності покриттів – пружних прогинів і граничних навантажень – від товщини покриттів і жорстких основ. У результаті експериментальних моделей бетонних покриттів на жорстких основах різної товщини встановлено, що по несучій здатності односантиметрова плита покриття еквівалентна приблизно 1,8–2,0 см плити жорсткої піскоцементної основи.Item Деформативні властивості дорожнього кіробетону(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Солодкий, С. Й.; Альзаб, А. Х.Наведено результати дослідження динамічного модуля пружності модифікованого кіробетону і запропоновано його нормування для умов гарячого клімату. This paper is devoted to the solving task of range of modulus of elastic for modified asphalt concrete based on the natural bituminous sand for road construction in hot climate.Item Експериментально-аналітична оцінка повноти повністю рівноважних діаграм деформування бетонів(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007) Стащук, М. Г.; Солодкий, С. Й.Експериментально встановлено, що характерні точки повністю рівноважної діаграми деформування бетонів з наперед створеною тріщиною при згині залежать від рецептурно-технологічних чинників. Запропоновано функцію для опису діаграми в координатах “навантаження-переміщення”. Інтегрування функції дасть змогу оцінити повноту діаграми. The article considers the analytical-experimental approach to estimating concrete fracture energy. There have been fully analyzed the equilibrium diagrams of composites deformation of the concrete type, obtained with the help of fracture mechanics methods. Functional dependencies “loading – displacement” for concretes with a different aggregate content have been proposed.Item Експериментально-статистичне моделювання тріщиностійкості бетонів, армованих поліпропіленовою фіброю. Частина ІІ(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Солодкий, С. Й.; Турба, Ю. В.Одним із перспективних конструкційних матеріалів, що дає змогу компенсувати такі недоліки бетону, як низька міцність під час розтягування та висока крихкість руйнування, є дисперсно армовані бетони – фібробетони. Наявність армуючих волокон у бетоні за умови їх оптимального вмісту підвищує щільність, однорідність та зменшує ризики тріщино- утворення, що дає можливість прогнозувати вищу витривалість, динамічну стійкість, стиранність, морозостійкість і довговічність цементного бетону загалом. У цій статті подано результати реалізації трифакторного трирівневого експерименту для цементних бетонів, армованих поліпропіленовою фіброю, з обраними технологічними чинниками впливу (витратою фібри; відношенням довжини фібри до розміру максимального крупного заповнювача; коефіцієнтом розсуву зерен крупного заповнювача), статистичний аналіз та оптимізація результатів дослідження. Зроблено висновки, за яких умов досліджувані характеристики бетону армованого поліпропіленовою фіброю досягають максимального значення за відповідних співвідношень обраних технологічних чинників. One of prospective construction materials, which allow compensating such concrete lack as low tensile strength and high destruction fragility, is continuously reinforced concrete – fibrous concrete. Presence of reinforcing fibres in concrete provided that their content is optimal is densifying, raising homogeneity and reducing the risk of cracking, which allows to project higher endurance, dynamic stability, abrasion, frost-resistance and cement concrete life on the whole.In this article scientifically proved the implementation results of three-factor and three-level experiment for cement concrete reinforced with polypropylene fiberwith the selected technological factors of influence (fiber consumption; the ratio of fiber length to the maximum size of coarse aggregate; the coefficient of grains sliding of coarse aggregate), statistical analysis and optimization of the research results. Done conclusionswhen researched characteristics of concrete reinforced with polypropylene fiber reache the maximum value at the respective ratios of selected technological factors.Item Експериментально-статистичне моделювання у технології бетонів на малоклінкерних і безклінкерних в’яжучих(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Солодкий, С. Й.; Національний університет “Львівська політехніка”Досліджено активності композиційних і шлаколужних в’яжучих, а також показники міцності і деформативності бетонів на їхній основі. Наведено приклади розв’язання аналітико-геометричних задач на основі експериментально-статистичних моделей властивостей бетонів і бетонних сумішей.Item Ефективність дорожніх основ під бетонні покриття із матеріалів, укріплених цементом(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Солодкий, С. Й.; Думич, І. Ю.; Турба, Ю. В.; Solodkyy, S. Y.; Dumych, I. Yu.; Turba, Yu. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityНаведено результати експериментальних випробувань моделей бетонних покриттів на піскоцементних основах різної жорсткості в лабораторних умовах статичним і вібродинамічним навантаженням. За результатами експериментів складено рівняння регресії у вигляді залежностей прогинів, напружень і кількості циклів повторних навантажень від товщини плит покриття і жорстких основ. Встановлено, що за несучою здатністю 1 см плити бетонного покриття еквівалентний 1,8–2,0 см товщини піскоцементної основи. Такий висновок випливає із аналізу коефіцієнтів отриманих рівнянь регресії. Так, коефіцієнти при індексах товщин плит бетонних покриттів в 1,8–2,0 рази більші, ніж аналогічні коефіцієнти при індексах товщин плит піско- цементних основ. Така несна здатність жорстких основ проявляється тільки за оптимального співвідношення товщин плит основи та покриття, що становить 0,8–0,9.Item Закономірності впливу попередньої витримки бетонної суміші на тріщиностійкість бетонів(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Солодкий, С. Й.; Аларджан, Р. А.Досліджено вплив попередньої витримки бетонної суміші за температури 45±3 °С на характеристики міцності і тріщиностійкості затверділого бетону. Виявлено позитивну роль комплексного хімічного додатка на основі натрію сульфату і суперпласти-фікатора. The effect of the preseasoned concrete mixture at the temperature 45±3°С on the characteristics of the firmness and crack resistance of the hardened concrete has been investigated. The positive role of the complex chemical admixture on the basis of sodium sulphate and superplasticizer has been revealed.Item Залежність тріщиностійкості конструкційного бетону від чинника температурної деструкції(Національний університет "Львівська політехніка", 2012) Солодкий, С. Й.; Пархоменко, Р. В.; Яковчук, Р. С.Наведено результати дослідження тріщиностійкості бетону, що зазнав впливу температур в діапазоні 200 – 800 °С. Наведено значення силових та енергетичних характеристик тріщиностійкості та повністю рівноважні діаграми деформування бетону після нагрівання їх до температур 200, 400, 600 та 800 °С. Побудовано усереднені, повністю рівноважні діаграми деформування бетону для зазначених температур. The article deals with the investigation results of fracture strength of concrete samples under the influence of temperature 200°- 800°C. The number of power and energy characteristics of destruction toughness and completely equal diagrams of deformation of concrete samples during their heating to 200°C, 400°C, 600°C and 800°C are considered. The averaged and completely equal diagrams of deformation of concrete samples are oriented for previously mentioned temperatures.Item Обгрунтування вибору факторів впливу при плануванні експерименту в технології дорожнього бетону на основі модифікованих алюмосилікатних цементів(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2002) Солодкий, С. Й.; Русин, P. M.Стаття присвячена вибору факторів впливу та визначенню інтервалів їх коливання при плануванні експерименту в технології цементобетону на основі модифікованих алюмосилікатів.Item Оптимізація рецептурно-технологічних параметрів бетону для виробів дорожнього призначення на основі модифікованих композиційних цементів(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Солодкий, С. Й.; Русин, Р. М.; Томецька, С. І.На основі розв’язання задачі нелінійного програмування оптимізовані рецеп- турно-технологічні параметри бетону, який використовується для виготовлення бетонних і залізобетонних виробів у заводських умовах за критерієм міцності. Показ- ники міцності бетону визначаються після тепловологісної обробки у віці 2 і 28 діб. On the basis of decision of task of the nonlinear programing the optimized compounding-technological parameters of concrete which is used for making of concrete and reinforced concrete wares in factory terms after the criterion of durability. The indexes of durability of concrete are determined after thermal-humidity treatment in age 2 and 28 days.Item Оптимізація складу цементоґрунту з метою підвищення його фізико-механічних показників(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Солодкий, С. Й.; Топилко, Н. І.; Турба, Ю. В.; Гримак, О. Я.; Новицький, Ю. Л.; Solodky, S.; Topylko, N.; Turba, Yu.; Hrymak, O.; Novytskjy, Y.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра автомобільних доріг та мостів; Lviv Polytechnic National University, department of Highways and BridgesДля забезпечення довготривалої міцності та підвищення несучої здатності глинистих ґрунтів рекомендовано проводити їх зміцнення в’яжучими матеріалами: вапном та цементом. Для забезпечення надійності основи пропонують виконувати ущільнення ґрунту до максимального значення щільності скелету ґрунту при вологості, яка відповідає максимальній кількості зв’язаної води. Основні показники якісного ущільнення ґрунту встановлювали шляхом лабораторних випробувань за тестом Проктора (ASTM D 698-91). Для подальшого вивчення впливу в’яжучих матеріалів на фізико-механічні показники ґрунту, були проведені випробування визначення міцності на стиск зразків ґрунту у віці 14 та 28 діб. Доведено, що такий матеріал володіє вищою міцністю та здатний витримувати 14 циклів заморожування та відтавання без руйнування структури та деяким збереженням міцності. На основі цих даних підібрано оптимальний склад цементоґрунту.Item Пропозиції щодо розрахунку жорстких дорожніх одягів з урахуванням критеріїв механіки руйнування бетону(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007) Солодкий, С. Й.Проаналізовано стан питання з розрахунку бетонних конструкцій за критеріями механіки руйнування. Висунуто пропозиції щодо розрахунку жорстких дорожніх одягів з урахуванням фактора часу, в’язкості руйнування та енергетичного критерію руйну- вання бетону. This article deals with the suggestions for design of concrete road pavements according to criteria of fracture mechanics. In order to carry out the effective application of new materials and their durability prediction it is necessary to estimate the fracture toughness characteristics from the point of view and taking into account the criteria of time and fracture mechanics.