Browsing by Author "Трусова, Т. С."
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Проблеми контролю якості туристичних послуг в умовах трансформації економіки(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Трусова, Т. С.Розглянуто питання організаційно-економічного механізму контролю за якістю туристичних послуг в умовах сучасного світового розвитку та інтеграції України в міжнародне співтовариство. Особливу увагу приділено відміні ліцензування турагентської діяльності. Запропоновано напрями реалізації політики в сфері якості, що випливають з її змісту, а саме: розроблення єдиної системи контролю якості; упровадження міжнародних стандартів. The questions of organizational and economic mechanism of tourist services quality control in modern world development and integration of Ukraine in the international society are examined. Abolition of the licensing of travel agencies is of special attention. Thus directions of quality policy realization due to its maintenance namely: development of the unique state checking of quality system; introduction of international standards are offered.Item Розвиток готельного господарства у ринкових умовах(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Романів, О. Я.; Трусова, Т. С.; Бричка, Р. П.Розглянуто теоретико-методологічні засади розвитку готельного господарства Рівненської області, які ґрунтуються на методі конкурентних переваг. На основі індексу концентрації, індексів Херфіндаля–Хіршмана та Холла–Тайдмана було підтверджено висновки про невисоку конкуренцію в галузі та помірно концентрований ринок. За методикою набору конкурентноспроможних елементів було визначено рейтинг готелів за окремими індикаторами і побудовано конкурентну карту ринку послуг готельного господарства Рівненської області. The article considers theoretical and methodological fundamentals of hospitality industry development in Rivne region based on the method of competitive advantages, specifics of a hotel service and peculiarities of hospitality industry functioning in the structure of tourism industry as a whole, on modern tendencies of hospitality business in the world, which due to their globalising character find specific realization in the formation of hospitality service market in Rivne. Based on the review of the existing methodical approaches to management it is justified that effective management in a transformation economy is impossible without constant monitoring of the situation prevailing in the target market segment for the hospitality company, and without prediction of possible actions of competitors and evaluation of the company’s own competitive position. The main trends in the hotel industry of Rivne region have negative nature: the number of accommodation facilities as well as hotels availability is decreasing. The index of concentration, the Herfindahl-Hirschman index and the Tideman-Hall index are used to confirm the findings about low competition in the industry, and moderately concentrated market. The hotel rating by individual indicators is determined and the market competition map for the hotel industry of Rivne region is constructed using the method of a set of competitive elements. The article presents the analysis of modern tendencies in hospitality industry of Rivne region. It is advisable to use the experience of not only domestic but also foreign scientists. It is essential to create new strategies with the account of the position of the hotel in the market and to improve the quality of the hotel services.Item Туристичний імідж регіону як передумова розвитку туризму(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Романів, О. Я.; Трусова, Т. С.Item Інноваційні підходи до розвитку туристичної інфраструктури(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Трусова, Т. С.; Царук, Ю. В.