Browsing by Author "Nowacki, R."
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Advertising in the process of internationalisation of enterprises – towards standardisation or individualisation(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Nowacki, R.Carrying out advertising activities in foreign markets requires from enterprises resolution of the dilemma of how to programme the advertising strategy, making use of the standardised and proved in other markets solutions, or shaping new concepts compliant with the idea of individualisation. An objective of the article is to answer the question, which of these models is more often used in the Polish market by foreign enterprises and what effects of that are from the point of view of enterprises’ competitiveness, consumers’ perception and motivating them to buy. The basis for deliberations is findings of the surveys carried out by the author among the enterprises operating in the Polish market and consumers in the first decade of the 21st century. Проведення рекламної діяльності на зовнішньому ринку вимагає від підприємств вирішення дилеми про те, як запрограмувати рекламну стратегію: використовувати у стандартизованих та випробуваних ринкових рішеннях, чи формувати нові концепції, які сумісні з ідеєю індивідуалізації. Дано відповідь на питання, яка з цих моделей найчастіше використовується на польському ринку іноземними підприємствами і які наслідки цього, з погляду конкурентоспроможності споживачів підприємства. Основою для обговорень є висновки досліджень, проведених серед підприємств, що працюють на польському ринку, і споживачів у першому десятилітті 21-го століття.Item Innovative business services in creating competitiveness of small and medium-sized enterprises in Poland(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Nowacki, R.; Wasilik, K.An important symptom of the changes taking place in the contemporary sector of services is the growth in importance of business services. Their development is connected with an ever complex course of economic processes and the increasing competition. Under the conditions of the quickly changing market, intense technical progress, ongoing labour division and being its effect of specialisation, the majority of economic entities, particularly in the SME sector, is not self-sufficient and must use specialist services. Reaching in this respect for innovative solutions may have caused increasing effectiveness of processes within the organisation and raising competitiveness. The subject matter of considerations in this article is just an analysis of the use by SMEs in Poland of business services and assessment of their innovativeness as well as its impact on SME competitiveness. Важливим проявом змін, що відбуваються в сучасному секторі послуг, є зростання значення бізнес-послуг. Їхній розвиток пов’язаний з усе склад нsiим перебігом економічних процесів і зростаючою конкуренцією. В умовах швидкоплинного ринку, інтенсивного технічного прогресу, поглибленого поділу праці та похідної з нього спеціалізації більшості економічних суб’єктів, особливо в секторі МСП, є несамодостатніми та повинні використовувати спеціальні послуги. Застосування в цьому відношенні інноваційних рішень може спричиняти підвищення ефективності процесів у межах організації і підвищення конкурентоспроможності. Предметом розгляду в цій статті є лише аналіз використання бізнес-послуг малими і середніми підприємствами в Польщі та оцінка їхньої інноваційності, а також їхній вплив на конкурентоспроможність малого і середнього бізнесу.