Browsing by Subject "biofuel"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Item Biofuel characterization and pyrolysis kinetics of ACACIA MANGIUM(Lviv Politechnic Publishing House, 2017-01-20) Nyakuma, Bemgba; Oladokun, Olagoke; Institute of Future Energy, Centre for Hydrogen Energy, Universiti Teknologi MalaysiaЗапропоновані практичні рішення для утилізації листя акації мангіум (ЛАМ) і за допомогою термо- хімічної валоризації встановлено його потенціал як твердого біопалива. З використанням елементарного, технічного, калориметричного, термогравіметричного аналізів та методу Кіссінджера досліджені фізико-хімічні, теплові та кінетичні властивості ЛАМ. Показано, що ЛАМ має високий вміст карбону, леткість і вміст зв’язаного карбону, але відносно низький вологовміст і зольність. Визначена теплотворна здатність ЛАМ є вищою у порівнянні з величиною для деревини A. mangium. Крім того, термічний розклад суттєво залежить від температури і швидкості нагріву, хоча результати вказують на необхідність вищих температур для повного перетворення ЛАМ. За допомогою кінетичної моделі Кіссінджера визначено енергію активації і фактор частоти. Показано, що ЛАМ має задовільні біопаливні характеристики і може застосовуватись у біоенергетиці.Item Cause-effect analysis of the modern state in production of jet fuels(Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2014) Iakovleva, Anna; Boichenko, Sergii; Gay, AngelaThe main methods of fuels for gas-turbine engines manufacturing are presented in the given article. Taking into account limitation of the world deposits of oil and other fossil fuels, the perspectives of various kinds of raw materials application for jet fuels production are discussed. Processes of raw materials extraction and processing, further manufacturing and use of jet fuels were analysed and their impact on environment was estimated. Various kinds of natural renewable resources are proposed as an alternative to traditional raw materials for production of fuel for gas-turbine engines. Приведено основні методи виробництва палив для повітряно-реактивних двигунів (ПРД). Розглянуто перспективи використання різних видів сировини для одержання реактивних палив в контексті обмеженості світових запасів нафти та інших видобувних енергоресурсів. Проведено аналіз впливу процесів добування, перероблення сировини, а також виробництва і використання авіаційних палив на довкілля. Як альтернативу традиційним сировинним ресурсам для виробництва палив для ПРД запропоновано застосування різних видів природної відновлювальної сировини.Item Ecological problems of enterprises of alcohol industry(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-10) Havryshko, Marianna; Popovych, Olena; Yaremko, Halyna; Lviv Polytechnic National UniversityThe issue of industrial water treatment and food waste disposal is particularly relevant, especially for the alcohol industry. The problem of wastewater treatment and waste accumulation in the process of alcohol production is due to high chemical and biological oxygen demand, specific colour and odour, a large number of suspended substances, low pH. Therefore, the choice of promising wastewater treatment technologies is of paramount importance to ensure the ecological safety of the environment. The purpose of the paper is 1) to analyze the state of the alcohol industry in Ukraine in recent years, and methods of its waste disposal; 2) to investigate and determine effective methods of waste disposal in the alcohol industry.Item Fuel characterization and thermogravimetric analysis of melon (Citrullus сolocynthis L.) seed husk(Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2016) Nyakuma, Bemgba; Oladokun, Olagoke; Dodo, Yakubu; Wong, Syie; Uthman, Habibu; Halim, MuhamadThe thermochemical fuel properties of melon seed husk (MSH) were characterized to examine its solid biofuel (SBF) potential for future bioenergy utilization. MSH is a cheap, abundant and renewable source of lignocellulosic waste generated from the extraction of vegetable oil from melon seeds. Thermochemical characterization was examined by proximate, ultimate, and thermogravimetric (TG-DTG) analyses, as well as Fourier transform infra-red (FT-IR) spectroscopy. The results showed that MSH exhibits significant volatile matter, fixed carbon, carbon and low nitrogen, sulphur and ash content with a heating value (HHV) of 19.02 MJ/kg. FTIR analysis indicated functional groups for aliphatic, ester, ketone, alcohol, and aromatic compounds. Thermal decomposition of MSH occurred in three stages: drying (303–448 K), devolatization (448–673 K) and char degradation (673–1073 K). Визначено термохімічні паливні властивості лушпиння насіння колоцинту (ЛНК) з метою його потенційного використання як твердого біопалива. Показано, що ЛНК є дешевим, доступним і відновлювальним джерелом лігноцелюлозних відходів, які одержують при екстракції олії з насіння дині. Проведено дослідження з використанням технічного, елементарного і термогравіметричного (TГ-ДТГ) аналізів, а також Фур’є-спектроскопії. Встановлено, що ЛНК містить значну кількість летких речовин і зв’язаного вуглецю, а також невелику кількість азоту, сірки і золи з теплотворною здатністю понад 19,02 МДж/кг. За допомогою Фур’є-спектроскопії встановлена присутність аліфатичних, естерних, кетонних, спиртових і ароматичних функційних груп. Показано, що термічний розклад ЛНК відбувається в три етапи: висушування (303–448 К), оброблення (448–673 К) і розклад залишку (673–1073 К).Item The biomass usage as an energy source in choosing the enterprise’s location(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Hrechyn, B. D.The article reflects the possibilities of biomass usage as an energy source while choosing the enterprise location. The connection between comprehensive resources management and supply chain at an enterprise is revealed. The advantages and long-term perspective of biomass usage on the Ukrainian market is described. Taking the biomass supply logistics as an example, the author analyzes and recommends for practical implementation the following ecologistical models: the model of maximum distances of energetically reasonable transportation for different types of biomass, the economic model, the model of heuristic choice of enterprise location due to narrowing the radius of biomass collection. Відображено врахування можливостей використання біомаси як джерела енергії під час вибору місця розташування підприємства. Розкрито зв’язок між комплексним управлінням ресурсами та ланцюгом постачання на підприємстві. Описано переваги використання та тривалу перспективу біомаси на ринку України. На прикладі логістики постачання біомаси проаналізовано і рекомендовано для застосування на практиці три екологістичні моделі: модель максимальних відстаней енергетично обгрунтованого транспортування для різних видів біомаси, економічну модель, модель евристичного вибору місця розташування підприємства за допомогою зменшення радіуса збору біомаси.Item Зменшення енергозатрат процесу виробництва твердого біопалива та підвищення якісних показників продукції(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Кіндзера, Д. П.; Пелех, М. П.; Госовський, Р. Р.; Кіндзера, А. Р.Розглянуто методи зменшення енергетичних затрат у технологічних лініях виробництва твердого біопалива, зокрема, на стадіях підготування грубостеблової біомаси до брикетування. Для зменшення енергозатрат процесу сушіння запропоновано зневоднювати біомасу фільтраційним методом. Узагальнюючи результати кінетики, гідродинаміки процесу сушіння та розрахунку корисної різниці між затраченою енергією на сушіння сировини та її нижчою теплотворною здатністю, визначено оптимальні параметри фільтраційного сушіння такого виду рослинної сировини для виробництва паливних брикетів. Тhe article deals with the methods of reducing energy costs in the process production lines of solid biofuels, particularly, in the preparation stages of biomass. To reduce the energy consumption of the drying process, filtration method of biomass dewatering was proposed. On the basis of summarizing the results of kinetics, hydrodynamics of drying process and calculation of the difference between the useful energy spent for drying raw materials and lower calorific value, optimum filtration drying parameters of this type of plant material for the production of fuel pellets was content.Item Покращення екологічних показників дизельного автомобіля, оснащеного каталітичним нейтралізатором, шляхом використанням біопалива(Національний університет "Львівська політехніка", 2013) Атамась, Артем ІвановичДисертаційна робота присвячена вирішенню науково-практичної задачі покращення екологічних показників дизельного автомобіля, оснащеного каталітичним нейтралізатором, шляхом використання біопалива. За результатами проведеного аналізу встановлено, що використання бінарних сумішей ДП з БП дозволяє покращити екологічні показники автомобіля з дизелем, у тому числі, за рахунок покращення умов роботи КН. У ході теоретичних досліджень удосконалено математичну модель руху автомобіля з дизелем для визначення його екологічних та паливно-економічних показників, яка дозволяє врахувати елементний склад палива та наявність або відсутність КН. Адекватність даної математичної моделі перевірена експериментально. За результатами попередніх експериментальних досліджень та з урахуванням рентабельності отримання БП обґрунтовано його доцільний вміст у суміші з ДП, який складає 30 %. Встановлено, що використання суміші з доцільним вмістом БП дає змогу покращити екологічні показники дизельного автомобіля за оксидом вуглецю на 10…14 %, вуглеводнями на 20…25 %, за викидами сажі – до 30 % та за сумарним приведеним показником токсичності ВГ – на 5…14 % залежно від режиму руху. Запропоновано при використанні сумішей БП з ДП різного складу під час роботи двигуна на режимі максимальної потужності оснащувати двигун паливною системою з автоматичним регулюванням положення упору максимальної циклової подачі палива, захищеною патентом України на корисну модель. Диссертационная работа посвящена решению научно-практической задачи улучшения экологических показателей дизельного автомобиля, оснащенного каталитическим нейтрализатором (КН), путём использования биотоплива (БТ). По результатам проведённого анализа установлено, что использование бинарных смесей дизельного топлива (ДТ) с БТ позволяет улучшить экологические показатели автомобиля с дизелем, в том числе за счёт улучшения условий работы КН. В ходе теоретических исследований усовершенствована математическая модель движения автомобиля с дизелем для определения его экологических и экономических показателей, которая позволяет учесть элементный состав топлива и наличие или отсутствие КН. Адекватность данной модели подтверждена экспериментально. Предварительные экспериментальные исследования проводились на моторном стенде с одноцилиндровым дизелем малой мощности с использованием смесей с различным содержанием БТ от 0 до 100 %. По результатам предварительных экспериментальных исследований и с учётом рентабельности получения БТ установлено его целесообразное содержание в смеси с ДТ, которое составляет 30 %. Основные экспериментальные исследования проводились на моторном стенде с автомобильным дизелем ЯМЗ – 238 М2. Их результаты представлены в виде экологических характеристик, которые являются исходными данными для математического моделирования движения автомобиля. Расчетами на математической модели движения автомобиля с дизелем установлено, что использование смеси БТ с ДТ с содержанием БТ 30 % даёт возможность улучшить его экологические показатели по оксиду углерода на 10…17 %, углеводородам – на 20…25 %, по выбросам сажи – до 30 %, по суммарной приведенной к оксиду углерода токсичности – на 5…14 %. Предложено при использовании смесей дизельного топлива с биотопливом разного состава во время работы двигателя на режиме максимальной мощности оснащать двигатель топливной системой с автоматическим регулированием положения упора максимальной цикловой подачи топлива, защищённой патентом Украины на полезную модель. The dissertation deals with the problem solving of scientific and practical task concerning improvement of ecological factors of diesel automobile equipped with catalyst converter by means of biofuel use. According to the results of the conducted analysis it has been determined that the use of binary mixes of diesel fuel and bio fuel makes it possible to develop ecological factors of diesel automobile by means of catalyst converter operation improvement. During the theoretical study the mathematical model of motion of automobile with diesel has been developed in order to determine its ecological and fuel and economic factors that makes it possible to take into account element composition of fuel and availability of shortage of catalyst converter. The adequacy of the given mathematical model has been proved experimentally. Taking into consideration the previous study and efficiency of biofuel it has been grounded its rational contents in the mix with diesel fuel that makes up 30 %. It has been stated that the use of mix with the rational contents of biofuel makes it possible to improve ecological factors of diesel automobile in carbon oxide up to 10…14 %, carbon – 20…25 %, carbon black emissions – up to 30 %, total toxicity to carbon oxide – to 5…14 % depending on motion mode. It has been suggested using biodiesel mix of different compositions during the engine operation at maximum load mode to equip the engine with fuel system with automatic adjustment of pawl position of maximum cyclic fuel supply protected by Patent of Ukraine on useful model.