Browsing by Subject "автомобільні дороги"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Visual and aesthetic evaluation of the trace highways in the landscape(Видавництво Львівської політехніки, 2020-10-10) Посацький, Богдан; Мазур, Тамара; Король, Євгенія; Posatskyi, Bohdan; Mazur, Tamara; Koro, Yevheniia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityВ статті обґрунтовується актуальність та розглянуті методичні підходи до архітектурно-ландшафтної організації простору автомобільних доріг як комплексу заходів, спрямованих на вдосконалення його візуально-естетичних характеристик. Автомобільні дороги є великими територіальними об’єктами і складовими елементами антропогенного ландшафту. В Україні зростання рівня автомобілізації і обсягів автотранспортних перевезень ставлять нові вимоги до розвитку автомобільної дорожньої мережі. З березня 2020 року в країні започаткований і реалізується національний проект “Велике будівництво”. В рамках цього проекту планується зробити капітальний ремонт і побудувати 6500 км доріг до кінця 2020 року. Досвід розвинутих країн свідчить про важливість узгодження інженерно-технічних питань дорожнього будівництва з архітектурно-ландшафтними та інформаційно-естетичними задачами. Передусім – це гармонійне поєднання дороги з навколишнім середовищем та виявлення природних і культурних особливостей ландшафту місцевості й її трасування. З огляду на великий обсяг спорудження автодоріг, дослідження архітектурно-ландшафтних питань, формування дорожнього простору є актуальними для України. Такі питання тривалий час досліджуються в США та західноєвропейських країнах. У 1980 році в США була створена, а в 2011 році оновлена система VRM (Visual Resource Management), що дозволило використовувати її і в Європі. Система VRM призначена для інвентаризації та візуального аналізу краєвидів великих територій перед початком проектування об’єктів енергетики, транспорту та заходів з вирубування лісів. Європейська Конвенція Ландшафтів, ратифікована Україною у 2006 році, зобов’язує проведення відповідних досліджень. Проводячи великі програми будівництва і ремонт автошляхів, необхідно надавати належну увагу збереженню ландшафтів і збільшенню їх візуально-естетичної привабливості. З цією метою доцільно використовувати теоретичні положення та методики досліджень, що використовуються в зарубіжній практиці.Item Аналіз вмісту важких металів у примагістральних землях Німеччини та порівняння з отриманими результатами в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Ванчура, Р.Для визначення вмісту важких металів в ґрунтах та визначення раціональності їхнього використання проведено два експерименти – перший на території України, а другий на території Німеччини. Відібрано зразки ґрунту та проведено аналіз на важкі метали, який встановив, що вміст їх на території Німеччини дещо менший, хоча автомобільне навантаження на дорогу більше. Для определения содержания тяжелых металлов в почве и определения рациональности их использования проведены два эксперимента – первый на территории Украины, а второй на территории Германии. Отобраны образцы почвы и проведен анализ на тяжелые металлы, который установил, что их содержание на территории Германии несколько меньше, хотя автомобильная нагрузка на дорогу больше. For the determination of heavy metals in soils and determination the rationality of their use conducted two experiments. The first were in Ukraine and second in Germany. Were selected soil samples and analyzed for heavy metals, which found that the content in Germany is somewhat lower, although the car on the road load is higher.Item До вибору параметрів перехідних кривих на автомобільних дорогах(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Бурак, К.; Ярош, К.Проаналізовано вимоги до вибору параметрів перехідних кривих на автомобільних дорогах і вказано на необхідність внесення змін у ДБН щодо вибору значень їх довжин. Наведено доказ того, що геометрія заокруглення автомобільної дороги без влаштування розділювальної ділянки колової кривої незначно змінює геометрію траси порівняно з варіантом, коли розділювальна ділянка наявна. Для випадку відсутності такої ділянки пропонується варіант розрахунку параметрів двох перехідних кривих, оснований на розв'язку оптимізаційної задачі. Проанализированы требования к выбору параметров переходных кривых на автомобильных дорогах и указано на необходимость внесения изменений в ДБН, по выбору значений их длин. Приводится доказательство того, что геометрия закругления автомобильной дороги без устройства разделяющей участки круговой кривой незначительно меняет геометрию трассы по сравнению с вариантом, когда разделяющий участок присутствует. Для случая отсутствия такого участка предлагается вариант расчета параметров двух переходных кривых, основанный на решении оптимизационной задачи. Analyzed the requirements for selecting options transition curves on highways and points to the need for changes in the GOS, on the c hoice of the values of their lengths. Driven by evidence that the geometry of the highway without rounding placement area dividing circumferential curve slightly changes the geometry of the road compared to the option when sharing site present. In the case of absence of such plots variant calculation parameters of two transition curves, based on the solution of the optimization problem.Item Паспортизація автомобільних доріг(Видавництво Львівської політехніки, 2010) Матіщук, А.Розглядаються організаційно-технічні і технологічні проблеми, що виникають під час паспортизації автомобільних доріг. Рассматриваются организационно-технические и технологические проблемы, которые возникають при паспортизации автомобильных дорог. Organizational and technical and technological problems which can be encountered during the technical inventory of highways are examined.