Інноваційні комп'ютерні технології у вищій школі. – 2011 р.
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/11418
Матеріали 2-ої Науково-практичної конференції «Інноваційні комп’ютерні технології у вищій школі»
Збірник містить матеріали науково-практичної конференції «Інноваційні комп’ютерні технології у вищій школі», присвяченої проблемам розробки інтерактивних засобів навчання у Віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки. Видання призначено для науковців, аспірантів та фахівців в галузі інтерактивних дистанційних навчальних технологій та систем.
Інноваційні комп'ютерні технології у вищій школі : матеріали 3-ої Науково-практичної конференції, 18–20 жовтня 2011 року, Львів / Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Львівська політехніка" ; відповідальний за випуск Л. Д. Озірковський. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 168 с.
Browse
Item Організація освітніх та інформаційних процесів для людей з вадами зору із застосуванням спеціальних(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Кунанець, Н. Е.; Лозицький, О. А.; Пасічник, В. В.У статті розглядається проблематика стану комп’ютерного інформаційного забезпечення людей з вадами зору, наводиться аналіз світових розроблень та досліджень за цією тематикою. У роботі описуються різні проекти, націлені на створення віртуальних навчальних середовищ, пристосованих для людей з вадами зору та незрячих. В сучасних електронних навчальних підручниках може використовуватись контент з вставками рисунків, діаграм, формул та ін.The problems of computer information providing of blind and visually impaired people is examined in this article. The main world developments and researches are shown in this article. This paper describes a few projects aimed to design virtual educative applications specifically for the visually impaired people. DAISY books can be enriched with different media content like images, diagrams and equalizations.Item Експертне оцінювання завдань з розгорнутою відповіддю(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Шкіль, О. С.; Кучеренко, Д.; Зіарманд, А.Розглянуто питання оцінювання тестових завдань з розгорнутою відповіддю для перевірки компетентності з різних предметів при вступі до магістратури чи аспірантури. Запропоновано методику складання продукційних правил для оцінки завдань, що базуються на експертних критеріях якості їх виконання. The evaluation problems of the test tasks with a detailed answer to test competence in the various subjects during admission to the graduate or postgraduate study are considered. The technique of the condition-action rules preparation to evaluate the tasks which based on the expert criteria of their performance quality is proposed.Item Оцінювання якості тестів на основі сплайн-моделей профілів(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Дубан, Р.Основна увага приділяється тесту як інструменту вимірювання знань і необхідності його попереднього неодноразового вдосконалення та оцінки якості тесту і властивостей кожного з питань до початку його використання. Особливість підходу у відкритій моделі формування тесту та сплайн-моделі профілів.Emphasis is placed on the test as a tool for measuring the knowledge and the need to pre-refillable improvement, quality assessment and the properties of each of his subject before its use. Feature of the approach lies in the open model of the formation test and the spline-model profiles.Item Віртуальний тренажер для розробки структурно-алгоритмічних моделей надійності відновлюваних електромеханічних систем(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Щербовських, С. В.У статті подано опис віртуального тренажеру для автоматизованої розробки моделей надійності відновлюваних електромеханічних систем. In the paper the description of virtual simulator for automated development of renewal electromechanical system reliability models is shown.Item Розвиток інтернет-комунікацій університету як засіб підвищення його всесвітнього рейтингу(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Воловець, Я. В.В роботі обґрунтовується потреба розвитку інформаційної політики та інфраструктури інтернет-комунікацій вищих навчальних закладів. Щоб зберегти тенденцію до зросту свого рейтингу внз необхідно приділяти постійну увагу своїй інформаційній політиці і налагодженій роботі своїх інформаційних систем. Проаналізовано причини незадовільного стану справ у цьому напрямку. Дано рекомендації з метою покращанняінформаційної політики та розвитку інфраструктури інтернет-комунікацій ВНЗ.The paper substantiates the need for development of information policy and infrastructure communications interns universities. To maintain its growth trend in ranking universities must pay constant attention to its information policy and established the work of their information systems. The reasons unsatisfactory state of affairs in that direction. The recommendations to improve the information policy and infrastructure development of Internet communications universities.Item Інноваційні інформаційні технології у навчанні математичних дисциплін(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Триус, Ю. В.В роботі розглядаються питання, пов’язані з використанням інноваційних інформаційних технологій у навчанні математичних дисциплін, зокрема вільно поширюваних web-орієнтованих систем комп’ютерної математики і технологій мобільного мавчання математики.Considered issues related to the use of innovative information technology in learning mathematics, particularly open source web-oriented systems of computer mathematics and mobile technology learning mathematics.Item Використання можливостей системи підтримки навчального процесу Moodle для удосконалення тестових завдання з курсу загальної фізики(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Подласов, С. О.Проведено апробацію системи тестових завдань з курсу загальної фізики. За одержаними даними проведено статистичний аналіз і здійснена корекція завдань тестів. Порівняння даних тестування та іспиту у традиційній формі дозволило зробити висновок про адекватність оцінювання знань студентів за допомогою тестів. Approbation of the system of test tasks is conducted from the course of general physics. From got data a statistical analysis is conducted and the correction of tasks of tests is carried out. Comparisons given of testing and examination in a traditional form allowed to draw a conclusion about adequacy of evaluation of knowledges of students by tests.Item Розробка інтерактивного навчально-методичного комплексу для роботи зі студентами у режимі віддаленого доступу(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Бойко, О. В.; Дорош, Н.; Кучмій, Г. Л.; Дорош, О.В роботі наведено опис структурної організації та програмної реалізації інтерактивного навчально-методичного комплексу для індивідуальної роботи зі студентами у режимі віддаленого доступу. Комплекс має модульну структуру та надає доступ до теоретичних матеріалів та практичних завдань з обраних дисциплін, а також дозволяє викладачу змінювати складність завдань та контролювати роботу студентів протягом тривалого часу.In work the description of the structural organization and program realization interactive methodical complex for individual work with students in a mode of the remote access is given. The complex has modular structure and gives access to theoretical materials and practical tasks from the chosen disciplines, and also allows the teacher to change complexity of tasks and to supervise work of students long time.Item Особливості використання сучасних LMS-систем підтримки навчального процесу дистанційної освіти(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Арапов, С. М.; Арапов, І. П.В роботі розглядається специфіка використання LMS-систем (Moodle) у організації дистанційної освіти. Authors considered the features of the using of the LMS-systems (Moodle) in the controlled from distance education.Item Статистичний аналіз тестових завдань із застосуванням сучасних математичних моделей(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Алєксєєва, І.; Гайдей, І.; Диховичний, О.; Коновалова, Н.; Федорова, Л.Проведено апробацію системи тестових завдань з курсу загальної фізики. За одержаними даними проведено статистичний аналіз і здійснена корекція завдань тестів. Порівняння даних тестування та іспиту у традиційній формі дозволило зробити висновок про адекватність оцінювання знань студентів за допомогою тестів. Approbation of the system of test tasks is conducted from the course of general physics. From got data a statistical analysis is conducted and the correction of tasks of tests is carried out. Comparisons given of testing and examination in a traditional form allowed to draw a conclusion about adequacy of evaluation of knowledges of students by tests.Item Алгоритм створення дистанційного навчально-консультаційного центру для осіб з особливими потребами(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Кут, В.У статті розглядаються питання специфіки навчання слухачів з особливими потребами. В цьому випадку традиційні навчальні технології замінюються на дистанційні, що зумовлює використання сучасних інтерактивних інформаційних технологій навчання.The article addresses the specifics of teaching students with special needs. In this case, the traditional educational technologies are replaced by distance, which makes use of modern interactive information technology training.Item Проектування бази знань в адаптивній навчальній cистемі(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Федорук, П.; Пікуляк, М.В роботі описано основи проектування та наповнення бази знань навчального контенту та бази знань сценарних прикладів, які використовуються в адаптивній навчальній системі для для побудови індивідуальної траєкторії студента. This paper describes the principles of design and content knowledge base of educational content and knowledge base scenario examples that are used in an adaptive learning system for the individual to construct trajectory student.Item Методологія створення інноваційних технологій навчання(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Чорноус, В. М.; Боднарчук, А. П.; Храпач, І. М.Викладено та проаналізовано методи створення і концепцію впровадження інноваційних комп'ютерних технологій навчання, зокрема відео- та аудіозасобів навчання та навчально-наочних посібників з електротехнічних дисциплін, які інтегрують різноманітні форми представлення та опрацювання навчального матеріалу. На основі сучасних комп'ютерних технологій і ліцензованого програмного забезпечення показані методи динамічної візуалізації процесів в електротехнічних пристроях та в колах у двох- та тривимірних просторах. Розроблено організаційну структуру електронних засобів навчання, які максимально забезпечують усі канали сприйняття студентами навчальної інформації та надають змогу оперативно контролювати її засвоєння. Creating methods and innovational studying computer technologies implementation conception such as video- and audio tool and electrical studying visual manual which integrates different studying material representation and treating forms are introduced. Dynamic process visualization methods in electrical devices and circuits in double and triple space are shown based on modern computer technologies and licensed software. organization structure of electronic tutorials which provide all student’s studying information perception channels maximally and give an opportunity to control it’s assimilation operatively.Item Принципи і прийоми розробки навчальних матеріалів для дистанційних курсів з урахуванням психологічних закономірностей засвоєння знань(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Носенко, Е. Л.; Салюк, М. А.Розглянуто принципи, на які доцільно спиратись при розробці навчальних матеріалів із застуванням сучасних комп’ютерних технологій: 1) урахування закономірностей збереження інформації у семантичній пам’яті людини; 2) спирання на множинність форм репрезентації інформації у свідомості; 3) орієнтація на майбутню реальну професійну діяльність при моделюванні бази виконавчих знань. The paper presents the description of the principles to be accounted for when designing teaching materials for the computer-assisted instruction:1) considering the regularities of the semantic human memory related to the information retention; 2) accounting for the multiple forms of mental representation of knowledge; 3) using professionally–oriented cases for developing executive knowledge.Item Підсистема підтримки прийняття рішень ІАС управління навчальним процесом ВНЗ(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Триус, Ю. В; Герасименко, І. В.У доповіді наведено опис підсистеми підтримки прийняття рішень інформаційно-аналітичної системи контролю навчальної діяльності студентів ВНЗ, що розроблена в Черкаському державному технічному університеті. Розглянуто основні завдання і функції цієї підсистеми. The report describes the subsystem of decision support information-analytical system for monitoring academic activities of university students that was developed in Cherkasy State Technical University. The main tasks and functions of this subsystem.Item Програмне забезпечення для підготовки інженерів-електриків: платне чи вільне?(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Мороз, В.У статті зроблено огляд існуючих застосунків для середовища MS Windows, яке використовується для підготовки інженерів-електромеханіків у "Львівській політехніці". The article provides an overview of existing applications environment for MS Windows using for electrical engineers training in "Lviv Polytechnic".Item Створення навчально-тренінгового комплексу «Віртуальне підприємство» ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Рогоза, А.; Івченко, І.; Божко, В.В доповіді розглянуто передумови створення віртуальних підприємств в ВНЗ економічного профілю, їх типовий функціонал. Шляхи реалізації програми створення навчально-тренінгового комплексу (НТК) «Віртуальне підприємство» ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі». Представлені концептуальна модель реалізації НТК та план заходів щодо комплексного впровадження його елементів. The present work demonstrates the prerequisites to create virtual enterprises in higher education in economics, their typical features. Implementation of the program a program of creating educational and training complex (ETC) "Virtual Enterprise" university Ukoopspilka "Poltava University of Economics and Trade." Conceptual model of ETC and a comprehensive action plan for implementation of its elements.Item Методика та програмні засоби оцінювання якості тестів в інформаційній системі LOGIT(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Жулаєва, В. О.У статті обґрунтовується методика використання програмних засобів для оцінювання якості тестів у інформаційній системі Logit, яка розробляється за допомогою вільного програмного забезпечення на базі електронного ресурсу Криворізького державного педагогічного університету.The article substantiates the method of using software tools for evaluating the quality tests in the information system Logit, which is developed by free software based electronic resource Krivoy Rog State Pedagogical University.Item Методи інформаційно-математичного моделювання навчального процесу(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Петраш, А.В роботі розглянуті основні методи, які застосовуються для моделювання навчального процесу у вищому навчальному закладі та проведений їх порівняльний аналіз. In this paper discusse the basic methods applied for modeling of educational process in a higher educational institution are considered and their comparative analysis is carried out.Item Структура та програмна реалізація електронного підручника «Основи теорії електронних кіл»(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Голощук, Р. О.; Сєров, Ю. О.У роботі розглянуто досвід розроблення електронного підручника «Основи теорії електронних кіл». Подано концепцію, структуру та принципи розроблення електронного підручника. Докладно описано процедуру перевірки та оцінювання отриманих знань. This work has considered the experience of developing electronic textbook «Fundamentals of the theory of electronic circuits». Filed under concept, structure and principles of development of the electronic textbook. Detailed procedure for evaluation of knowledge.