Проблеми економіки та управління. – 2000. – №391
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/8438
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковані результати науково-дослідних робіт професорсько-викладацького складу та співробітників факультету економіки і менеджменту Державного університету “Львівська політехніка”, інших вітчизняних та закордонних вищих закладів освіти. Розглядаються актуальні питання економіки, а саме інвестиційного забезпечення розвитку її реального сектору, формування конкурентної стратегії підприємств, впровадження інноваційних процесів в сучасних умовах, визначення перспектив розвитку грошово-кредитної політики нашої держави, а також проблеми управління, серед яких функціонування підприємств в нестабільному середовищі, застосування нових технологій в інформаційних системах менеджменту, використання маркетингового аналізу, логістичних методів та контролінгових заходів, стимулювання інноваційної діяльності у виробничих системах. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для наукових працівників і спеціалістів відповідних галузей промисловості, викладачів та аспірантів вищих закладів освіти і слухачів системи підвищення кваліфікації.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000. – № 391 : Проблеми економіки та управління / відповідальний редактор Й. М. Петрович. – 320 с. : іл.
Browse
Item Маркетингові комунікації на роздрібному ринку електроенергії(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Акішина, О. В.; Косар, Н. С.У статті визначено особливості комунікаційної діяльності енергопостачальної компанії на роздрібному ринку електроенергії (особливості планування окремих заходів комунікації, необхідність об’єднання зусиль енергопостачальних компаній і державних органів для реалізації демаркетингу і синхромаркетингу). The features of the energy suppling companies communication activity in the retail market of the electric power (the features of planning of separate measures of the communication influence, the association of gains with the state organs for want of the realization of measures in demarketing and synchromarketing) have been determined in this article.Item Оцінка економічної доцільності залучення позикових коштів для фінансування інвестиційних проектів(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Прокопенко, В. І.; Ємельянов, О. Ю.; Гавриляк, А. С.Розглянуто існуючі методичні підходи до оцінки доцільності залучення кредитних ресурсів. Обгрунтована необхідність урахування часових параметрів кредитування. Подано низку нових критеріїв доцільності взяття позики з метою фінансування інвестиційних проектів. The existing methodical approaches to the estimation of benefit of an emploiment of a credit is considered. The necessity of taking into account of dynamic parameters of credit process is substantiated. The row of the new indexes of benefit of an employment of a loan for realization of investment projects is offered.Item Деякі підходи до формування інфраструктури товарного ринку в Україні(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Васильців, Т. Г.; Мамчин, Р. О.Дана стаття розглядає деякі підходи до формування маркетингової інфраструктури товарного ринку в Україні. З метою розв’язання цієї проблеми на прикладі лікеро-горілчаної галузі аналізується конкретна можливість створення Торгового дому, який би представляв інтереси виробників лікеро-горілчаної галузі Львівського регіону, а також версія об’єднання виробників, дистриб’юторів та інших організацій у холдинги. This article examines some approaches of forming a goods marketing infrastructure in Ukraine. Just for solving this problem on liquer and vodka branch example is examining a concrete possibility of creating a Trading House which would represent an interests of liquer and vodka branch producers of Lviv region and also a version of uniting producers, distributors and other organisations to Holding.Item Формування стратегії конкуренції – передумова конкурентоспроможності підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Колос-Мазурик, Л. А.У статті висвітлено проблеми взаємозв’язку конкурентоспроможності підприємства з розробленням стратегії конкуренції. Розглянуто важливість розроблення стратегії конкуренції та доведення її суті до кожного окремого працівника організації, а також чинники, що не дають змогу вітчизняним підприємствам системно підійти до вирішення проблем, що пов’язані з розробленням стратегії конкуренції та пошуком нових конкурентних переваг з метою підвищення конкурентоспроможності підприємства. In the article problems of interconnection between enterprise's competitiveness and development of competitive strategies are described. Here importance of strategy's development and it's explanation to all employees of the company are presented. also obstacles that don't allow domestic enterprises to use system approach for some problems' that are linked with the competitive strategies development and search of new competitive advantages in order to improve its' competitiveness, solution are presented also.Item Виробниче споживання як визначальна сфера відтворення основних засобів: макро- та мікроекономічний аспекти(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Дейнега, О. В.; Попко, О. В.Розглянуто питання, що стосуються важливості оцінки виробничого споживання основних засобів на макро- та мікрорівнях. Розкрито вплив індивідуальних, одиничних і часткових оцінок на споживання основних засобів та їх важливість для аналізу процесу виробництва. The questions are considered which concern importance of an estimation of industrial consumption of the basic means on macro- and microlevels. The parities of individual, individual and partial estimations on consumption of the basic ways and their importance for realisation of the analysis of process of manufacture are opened.Item Аналіз впливу норм податкового законодавства на вартісну оцінку основних фондів(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Коношенкова, Т. Б.; Устінова, І. Г.Аналізуються особливості нарахування зношення та амортизації основних фондів, зумовлені податковим законодавством; визначаються економічні наслідки впливу податкових норм на вартісну оцінку окремих об’єктів основних фондів. The features of capital consumption allowances and amortization of production capital funds stipulated by the tax laws are analyzed; the economic consequences of tax norm influence on a cost evaluation of separate objects of capital funds are defined.Item Можливості розширення інвестиційного потенціалу підприємств малих форм господарювання(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Ситник, Й. С.Розглянуті особливості інвестиційної діяльності малих підприємств Львівської області. Запропоновано напрямки зростання фінансового потенціалу малих підприємницьких структур – створення акціонерних товариств, розробка програм залучення інвестицій, фінансова і кредитна підтримка малого підприємництва. The considered features of investment activity of the small enterprises of the Lviv region. The development of the programs of engaging of the investments, financial and credit support of small business is offered to a path of financial potential growth of small enterprise structures - creation of joint-stock companies.Item Вплив інфляції на фінансово-гоcподарський стан підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Теребух, А. А.У статті аналізується можливість визначення алгоритму оцінки впливу інфляції на стан і тенденції зміни техніко-економічних параметрів підприємств. Досконале оволодіння запропонованим алгоритмом дасть змогу забезпечити прийняття своєчасних і правильних управлінських рішень як відповідь на зміну інфляції. In the article the capability of definition of algorithm of an estimation of influencing of inflation on a condition and tendencies of change of technological parameters of firms is analyzed. The perfect mastering by offered algorithm will allow to supply acceptance of the well-timed and exact administrative solutions as the answer on of a rate of inflation.Item Титульний аркуш до Вісника "Проблеми економіки та управління" № 391(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000)Item Протиріччя і конфлікти виробництва і маркетингу та їх подолання у стратегічному менеджменті(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Лаганін, В. О.У статті розглядаються протиріччя і конфлікти виробництва і маркетингу та подаються деякі варіанти стратегічних підходів, що дають змогу подолати невизначеність і зменшити ризик. Наводяться найпоширеніші моделі і методи стратегічного менеджменту. Розуміння і застосування цих моделей сприяє розвиткові аналітичних і стратегічних навичок менеджерів. Development and globalization of the market, increase of a competition on it, require revision of methods and tools of control. In activity of firms permanently there are contraventions between requirements, different versions of operatings and intentions. To overcome uncertainty and to reduce of risk it is possible during strategic planning both applying of modern models and methods of strategic management. Comprehension and usage of these models encourage development of analytical skills of the managers, forming capacity to pass from thought to practical operatings.Item Маркетинговий підхід до управління якістю продукції(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Кузимчак, І. А.У статті розглянуті проблеми, що виникають в управлінні якістю, аспекти маркетингу продукції, важливі з погляду забезпечення її якості, визначені причини, що перешкоджають впровадженню методів стратегічного маркетингу на сучасному етапі; пояснюється роль маркетингу в управлінні якістю. Problems, which appeared in quality management, aspects of product marketing, from point of view of ensuring its quality; reasons, which prevent from strategic marketing methods now, were considered in the article; the role of marketing in quality management was explained.Item Стан та перспективи розвитку грошово-кредитної політики України(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Петрович, Й. М.; Іличок, Б. І.У даній статті проаналізовано стан та перспективи розвитку грошово-кредитної політики України на основі характеристики стратегій управління грошовим обігом, якості державного контролю за шляхами обігу готівки. Визначено основні сучасні недоліки управління грошовим обігом в державі та запропоновано метод суттєвого покращання ефективності реалізації грошово-кредитної політики. In the article the analysis of a condition and perspectives of development of money-credit policy of Ukraine because of performances of the strategies of management of the money circulation, quality of state monitoring behind paths of a turn-over of cash money is carried out. The main modern defects of management of the money circulation in the state are certain(determined) and it is offered to a path of essential improving of efficiency of realization of money-credit policy.Item Показник рівня ресурсного менеджменту та можливості його практичного застосування(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Ярошевич, Н. Б.Стаття містить обґрунтування необхідності введення узагальнюючого показника ефективності ресурсного менеджменту організацій, а також рекомендації щодо його практичного застосування в системі матеріального стимулювання праці та системі економічного аналізу діяльності підприємства. This article includes a number of argumented proofs of possible using a dinamic coefficient from a well-known classic Kobb-Duglas function as a demention of resources management level on the microeconomy. The recommends for practic using the demention at the labor motivating system and the firm economic activity analising system are also here.Item Сутність і значення інвестування як об’єкта та інструменту регулювання економіки(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Князь, С. В.У статті наводяться аргументи на користь того, що інвестиційна діяльність є об’єктом та інструментом у процесі регулювання економіки. Органи і методи управління інвестиційною діяльністю, інвестиційні інфраструктура, інвестиційне законодавство є такими аргументами. In article direct arguments on favour affirm, that investments activites is object and means regulate economic. Organs and methods management investments activites; investments legislative concern to argument.Item Проблеми розподілу спожитої теплоенергії та тарифоутворення при впровадженні енергозберігаючих технологій(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Просович, О. П.В умовах економічної та енергетичної кризової ситуації, яка склалась сьогодні в Україні, питання впровадження енергозберігаючих технологій стає особливо актуальним. При здійсненні інвестицій в індивідуальні теплові пункти виникають певні проблеми з розподілом спожитої теплоенергії, що, своєю чергою, вимагає змін в чинному тарифі. В статті пропонується новий підхід для вирішення цих питань.Today the economical and energetical crisis situation exists in Ukraine and the question of the energy saving is especially actual. When introducing heat substation the problem of the heat energy division appears. In this connection the change in the pricemaking is necessary. Own approach to solve these questions is presented. It is shown in concrete situations.Item Конкуренція як стимулюючий фактор інноваційної діяльності підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Чухрай, Н. І.Розглядаються фактори маркетингового середовища, які впливають на інноваційну діяльність вітчизняних підприємств. Аналізуються причини турбулентності сучасного ринку, пропонуються напрями отримання конкурентних «переваг вищого рангу» через здійснення інноваційної діяльності як важливого шляху розвитку підприємства в сучасних умовах. The main factors of marketing environment which influences to the activity of the Ukrainian enterprises have explained in the article. The reasons of dynamic changes in the market have analyzed. The author have purposed the main ways of the getting competitive «the highest advantages».Item Принципи побудови системи моніторингу фінансової діяльності підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Устінова, І. Г.; Катаєв, А. В.; Коношенкова, Т. Б.У статті розглянута проблема вдосконалення організації управління фінансовою діяльністю підприємств шляхом впровадження системи внутрішньої фінансової діагностики. Наведені етапи, принципи, особливості формування та блок-схема алгоритму впровадження і дії моніторингу фінансової діяльності. In the given article the problem of improvement of organization of financial management of the enterprises is considered by introduction of a system of internal financial diagnoctics. The stages, principles, feature of shaping both block diagram of algorithm of introduction and operation of monitoring of financial activity are indicated.Item Об’єкти маркетингового аналізу на підприємстві(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Дубодєлова, А. В.; Стернюк, О. Б.В даній роботі розглядається сукупність факторів зовнішнього і внутрішнього середовища, які є об’єктами маркетингового аналізу. Описуються підходи до управління маркетинговою діяльністю залежно від характеристик чинників зовнішнього середовища. Обґрунтовується необхідність виявлення сильних та слабких сторін діяльності підприємства для виявлення маркетингових можливостей та оцінки ринку. The factors of the external and internal environment, which are the objects of marketing analysis, are presented in this paper. The marketing activity management approaches depending on external environment factors are described. The necessity of firm strength and weakness exposure for marketing opportunities and market evaluation is grounded.Item Впровадження систем МRР II у практику виробничо-торговельних підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Васєлєвскі, М.Розглядаються питання впровадження та використання сучасних технологій у галузі управління виробничим процесом. Описуються особливості функціонування системи планування виробничих ресурсів MRP II, аналізуються переваги, які отримуються при впровадженні даної системи. Детально аналізуються основні етапи впровадження системи на промисловому підприємстві. The question of introduction and using of the modern technologies in the field of production control are considered. The features of the Manufacturing Resources Planning (MRP II) are described; the advantages of the introduction of this system are analyzed. The basic stages of introduction of system at the industrial enterprise are described.Item Застосування нових технологій при формуванні інформаційної системи менеджменту(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Петрович, Й. М.; Новаківський, І. І.Ґрунтовно проаналізовано особливості динаміки зростання потужностей інформаційних технологій в системі менеджменту організацій. Пропонуються практичні рекомендації для формування стратегії управління організаціями в галузі нових інформаційних технологій. The reasonable analysis of dynamics features of information technologies potencies increase in a organizations management system is resulted. The practical recommendations for forming the strategy of organizations management are offered in the field of new information technologies.