Проблеми економіки та управління. – 2000. – №391
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/8438
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковані результати науково-дослідних робіт професорсько-викладацького складу та співробітників факультету економіки і менеджменту Державного університету “Львівська політехніка”, інших вітчизняних та закордонних вищих закладів освіти. Розглядаються актуальні питання економіки, а саме інвестиційного забезпечення розвитку її реального сектору, формування конкурентної стратегії підприємств, впровадження інноваційних процесів в сучасних умовах, визначення перспектив розвитку грошово-кредитної політики нашої держави, а також проблеми управління, серед яких функціонування підприємств в нестабільному середовищі, застосування нових технологій в інформаційних системах менеджменту, використання маркетингового аналізу, логістичних методів та контролінгових заходів, стимулювання інноваційної діяльності у виробничих системах. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для наукових працівників і спеціалістів відповідних галузей промисловості, викладачів та аспірантів вищих закладів освіти і слухачів системи підвищення кваліфікації.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000. – № 391 : Проблеми економіки та управління / відповідальний редактор Й. М. Петрович. – 320 с. : іл.
Browse
Item Основи методики проектування організації виробництва промислового підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Пащенко, І. Н.; Чернобай, Л. І.У статті розглядається одне із важливих теоретичних і практичних питань вибору оптимального варіанта організації виробництва промислового підприємства. Пропонується економічна оцінка і оптимізація окремих варіантів організації виробництва з урахуванням реальних матеріальних і нематеріальних факторів та імовірності їх реалізації. In the article one is considered from the important theoretical and practical problems of choice of optimum variant of organization of production at the industrial enterprise. The economic evaluation and optimization of separate variants of organization of production with allowance for of actual material and non-material factors and probability of their realization is offered.Item Управління ризиками при проведенні валютних операцій(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Підхомний, О. М.У статті запропоновано підхід до управління валютними ризиками, який враховує параметри фінансової політики фірми. The approach to currency risk management with taking into account firms financial policy is represented in this article.Item Логістика і контролінг як інтегровані функції менеджменту(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Поліщук, Н. В.Перехід до ринкової економіки вимагає нових підходів до управління. Вимоги, які стоять перед підприємствами. стосуються гнучкої реакції на бажання споживачів. Розвиток логістики і контролінгу, впровадження світових досягнень в практичну діяльність підприємств допомагають їм досягти необхідного рівня конкурентоспроможності. Proceeding to the market economy will require new access to the management. Living demands which are put before the enterprises will require a flexible reaction upon the customer’s needs. The development of logistic and controling, the introduction of world’s achievments in practical activity of the enterprises will help them to achieve required level of competitiness.Item Модель управління підприємством в умовах нестабільності зовнішнього економіко-правового середовища(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Комарницький, І. М.У статті пропонуються принципово нові підходи до реалізації стратегії підприємства. Розглядається модель управління підприємством в умовах нестабільності зовнішнього економічно-правового середовища. Пропонується формула визначення розміру стратегічних інвестицій. In the article a new approaches to enterprise strategy realization are proposed. The model of enterprise management in unstable external economical and political environment is considered. The formula of strategic investment amount determination is given.Item Теоретичні моделі поведінки фондових цін та прибутків на вітчизняному фондовому ринку(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Колісник, М. В.У статті наведено основні концепції та науково обґрунтовані гіпотези інформаційної ефективності ринку капіталів. Описані можливі типи поведінки акцій при реакції на нову інформацію. Запропонована нова ідея подвійно-гіпотетичного тестування ефективності ринку на основі обчислення показників відповідності ринкової вартості акцій усередненим значенням їх вартостей. The basic concepts and sophisticated efficient capital market hypotheses are noted in this article. The stock behavioral specific on the informational basis are briefly discussed. The new idea how to provide joint hypothesis tests on the basis of calculation the accordance indexes between market value and average value of shares has been proposed.Item Виробниче споживання як визначальна сфера відтворення основних засобів: макро- та мікроекономічний аспекти(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Дейнега, О. В.; Попко, О. В.Розглянуто питання, що стосуються важливості оцінки виробничого споживання основних засобів на макро- та мікрорівнях. Розкрито вплив індивідуальних, одиничних і часткових оцінок на споживання основних засобів та їх важливість для аналізу процесу виробництва. The questions are considered which concern importance of an estimation of industrial consumption of the basic means on macro- and microlevels. The parities of individual, individual and partial estimations on consumption of the basic ways and their importance for realisation of the analysis of process of manufacture are opened.Item Методика маркетингового аналізу конкуренції та конкурентів(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Ухачевич, Я. П.; Плоткін, Я. Д.У статті пропонується методика маркетингового аналізу конкуренції та конкурентів. Методика призначена для здійснення таких важливих функцій сучасного маркетингу, як моніторинг конкурентів, визначення сильних і слабких сторін підприємства та оцінка конкурентоспроможності його продукції, що дає змогу розробити адекватну конкурентну стратегію і тактику підприємства в ринкових умовах. The article presents the methods of marketing analysis of competition and competitors. The methods intend for realization of such important functions of modern marketing as monitoring of Business rivals, determination of strong and wear sides of the enterprise and estimation of the competitive ability of product. The using of these proposed methods allows realizing the elaboration of adequate competitive strategy and tactics of the enterprise in conditions of market.Item Інтерпретація зв’язку між комплексом маркетинг-мікс і кінцевими результатами діяльності підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Король, Б. О.У статті розглядається методологія і результати комплексного аналізу впливу маркетингових дій промислового підприємства, оптимізація витрат для компонентів маркетинг-мікс і тенденції їхнього впливу на остаточні результати діяльності. Враховуються іноземні й українські публікації з питань ефективності маркетингу. This graduation paper considers the methodology and results of general analysis of the industrial enterprise marketing activity, the optimization of expenditures for marketing-mix components and their influence on final activity results as well as the methods of these expenditures planing and prognosing. There is also taken in view the foreign and ukrainian economists publications in the question of marketing efficiency.Item Сучасні тенденції вдосконалення систем управління виробництвом(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Шабайкович, В. А.; Сорочак, О. З.Наведені сучасні погляди на організацію високоефективної системи управління виробництвом. Описаний класичний процес управління, головні постулати, що забезпечують найвищу ефективність, фактори, які загрожують функціонуванню системи, та основні перешкоди в управлінні. The object of the present paper is the organization of a highly effective management system of production. The classical management procedure, main postulates that provide the highest efficiency, threating factors of system operation and the main management obstacles are described.Item Методи оцінки вибору варіантів у використанні інвестицій(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Гавран, В. Я.У даній статті наводяться сучасні принципи і методологічні підходи при оцінці інвестиційних проектів. Аналізуються фінансово-економічні показники і коефіцієнти, які використовуються у вітчизняній і зарубіжній практиці. In the given article the modern principles and methodological approaches for want of to evaluation investment projects are resulted. The financial and economic parameters and factors are analysed which are used in domestic and foreign practice.Item Забезпечення конкурентоспроможності підприємств України в умовах глобалізації світової економіки(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Петрович, Й. М.; Семенів, О. М.; Кіт, А. Ф.У статті розглянуто проблеми забезпечення конкурентоспроможності підприємств в Україні, аналізуються фактори, які її визначають в умовах глобалізації світової економіки. Розкрито механізми та шляхи забезпечення конкурентоспроможності підприємств в сучасних умовах. In the article is considered problems of maintenance of competitiveness of the enterprises in Ukraine, the factors are analyzed which determine it in conditions globalization of world economy. The mechanisms and roads of maintenance of competitiveness of the enterprises in modern conditions are uncovered.Item Вплив перехідного етапу розвитку економіки в Україні на здійснення рекламної діяльності(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Горбаль, Н. І.Досліджується вплив перехідного етапу економіки в Україні на рекламний процес. Виявлено, що вплив достатньо суттєвий. Висуваються пропозиції щодо регулювання рекламної діяльності. In the article the impact of the transition period on the advertising process in Ukraine is analised. It is found to be quite significant. It was proposed that advertisers in general are not willing to perform new tasks, advertising is regulated in “high-low” manner, advertising budgeting methods are mainly of arbitrary type and advertising is rated to be of low efficiency.Item Оцінка ефективності застосування різних систем комісійної форми оплати праці(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Любомудрова, Н. П.У даній статті розглядається кількісний і якісний підхід до оцінки ефективності застосування різних систем комісійної форми оплати праці. Для цього системи групуються за їх цільовим призначенням з короткою характеристикою кожної групи, вказуються умови використання різних критеріїв оцінки. Також наведені формули для розрахунку абсолютної та відносної ефективності застосування систем оплати праці. In the given article the quantitative and qualitative approach to an evaluation of efficiency of the commission payment is considered. For this purpose grouped systems is carried out, the conditions of various criterions application of an evaluation are specified. Also formulas for account of absolute and relative efficiency are indicated.Item Класифікація легкових автомобілів як вид сегментації ринку за продуктом(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Кищун, В.У статті на основі споживчих якостей легкові автомобілі поділені на чотири типи (дорожні, позадорожники, мінівени і спортивні), а типи, своєю чергою, – на класи. В основу класифікації дорожніх легкових автомобілів покладена їх габаритна довжина. Визначені дев’ять класів (мікро, міні, особливо малий, нижній середній та інші), які охоплюють діапазон довжин від 2,5 до 5,2 і більше матрів. Запропонована універсальна класифікація може використовуватись як спеціалістами з маркетингу, так і виробниками автомобілів. Cousumers and produce are nof the only units of market segmentation. A motorcar is a commodity with such qualitses that harmonize with the main factors of market segmentation according to the cousumers needs. According to the consumption qualities of motor-cars the latter can be divided into the following four types: road motor, offroad motor-cars, minivans and sports motor-cars . These tupes in thei turn can be subdivided into claises. The leugth of a motor-car is laid down the foundation of the roadway motor-car classification. The following nine tupes of motor-cars have been determined frow this point of view (microcars, minicars, especially small cars, small cars, sub-middle cars, ete). These types embrace cars ranging in length from 2.5 m to 5.2 m and more. Theproposed universal classification provides ist adoption both by specialists in marketing and by car manufacturers.Item Питання оптимального використання виробничого апарату підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Щур, О. М.Пропонується методика оцінки оптимального рівня використання виробничого апарату. Обґрунтовано твердження, що критерієм оптимізації застосування виробничого апарату підприємства є досягнення максимального організаційного рівня погодженості у пропускній спроможності між його робочими місцями. Запропонована математична модель оцінки оптимального рівня використання виробничого апарату. The technique of an optimum level evaluation an of use an industrial means is offered. The statement is reasonable, that a criterion of use process optimisation of an enterprise industrial means is reaching a maximum organisational level of a coherence of throughput between it by jobs. The mathematical model of an use optimum level evaluation of an industrial means is offeredItem Особливості використання персонального продажу на українському ринку(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Дяк, М. Б.; Мамчин, М. М.У статті аналізуються можливості адаптації вітчизняної економіки до сучасних технологій продажу товарів, який базується на вивченні деяких рис українського менталітету та досвіду персонального продажу в системі маркетингових комунікацій провідних світових держав. Цей досвід відіграє суттєву роль для нашої країни, яка потребує особливих реформ на шляху до ринкової економіки. The article includes possibility analysis of an adaptation of national economy towards contemporary selling products technologies. It is based on learning experience of personal selling in the system of marketing communications on the markets of leading industrially developed countries. This experience can be really valuable for our country which needs special reforming steps on its way to free market economy.Item Титульний аркуш до Вісника "Проблеми економіки та управління" № 391(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000)Item Протиріччя і конфлікти виробництва і маркетингу та їх подолання у стратегічному менеджменті(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Лаганін, В. О.У статті розглядаються протиріччя і конфлікти виробництва і маркетингу та подаються деякі варіанти стратегічних підходів, що дають змогу подолати невизначеність і зменшити ризик. Наводяться найпоширеніші моделі і методи стратегічного менеджменту. Розуміння і застосування цих моделей сприяє розвиткові аналітичних і стратегічних навичок менеджерів. Development and globalization of the market, increase of a competition on it, require revision of methods and tools of control. In activity of firms permanently there are contraventions between requirements, different versions of operatings and intentions. To overcome uncertainty and to reduce of risk it is possible during strategic planning both applying of modern models and methods of strategic management. Comprehension and usage of these models encourage development of analytical skills of the managers, forming capacity to pass from thought to practical operatings.Item Соціально-економічні аспекти становлення підприємництва в Україні на фоні сучасних тенденцій розвитку світового господарства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Панас, Я. В.У статті запропонована оцінка ситуації, що склалася у сфері підприємництва України на фоні розвитку світової економіки. Визначені і описані причини, які сприяли формуванню сучасної неефективної моделі національного господарства. Запропоновані заходи, що дають змогу сформуватися і успішно розвиватися цивілізованому підприємництву в нашій державі. The estimation of the situation that formed in the sphere of business undertakings of Ukraine against a background of world economy’s development is proposed in the article. Defined and described reasons that contributed to formation of contemporary ineffective model of national economy. Proposed measures that would allow to form and develop successfully civilised business undertakings in our country.Item Вплив інфляції на фінансово-гоcподарський стан підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Теребух, А. А.У статті аналізується можливість визначення алгоритму оцінки впливу інфляції на стан і тенденції зміни техніко-економічних параметрів підприємств. Досконале оволодіння запропонованим алгоритмом дасть змогу забезпечити прийняття своєчасних і правильних управлінських рішень як відповідь на зміну інфляції. In the article the capability of definition of algorithm of an estimation of influencing of inflation on a condition and tendencies of change of technological parameters of firms is analyzed. The perfect mastering by offered algorithm will allow to supply acceptance of the well-timed and exact administrative solutions as the answer on of a rate of inflation.