Проблеми економіки та управління. – 2000. – №391
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/8438
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковані результати науково-дослідних робіт професорсько-викладацького складу та співробітників факультету економіки і менеджменту Державного університету “Львівська політехніка”, інших вітчизняних та закордонних вищих закладів освіти. Розглядаються актуальні питання економіки, а саме інвестиційного забезпечення розвитку її реального сектору, формування конкурентної стратегії підприємств, впровадження інноваційних процесів в сучасних умовах, визначення перспектив розвитку грошово-кредитної політики нашої держави, а також проблеми управління, серед яких функціонування підприємств в нестабільному середовищі, застосування нових технологій в інформаційних системах менеджменту, використання маркетингового аналізу, логістичних методів та контролінгових заходів, стимулювання інноваційної діяльності у виробничих системах. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для наукових працівників і спеціалістів відповідних галузей промисловості, викладачів та аспірантів вищих закладів освіти і слухачів системи підвищення кваліфікації.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000. – № 391 : Проблеми економіки та управління / відповідальний редактор Й. М. Петрович. – 320 с. : іл.
Browse
Item Алгоритм процесу удосконалення організації маркетингової діяльності на підприємстві(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Дубодєлова, А. В.Розглянуто алгоритм процесу удосконалення організації маркетингової діяльності на підприємствах. Наведено зміст комплексів робіт за кожним етапом алгоритму. The algorithm of improvement process of marketing activity organization on the enterprises is considered. The definition of works complex after to every step of algorithm is shown.Item Аналіз впливу норм податкового законодавства на вартісну оцінку основних фондів(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Коношенкова, Т. Б.; Устінова, І. Г.Аналізуються особливості нарахування зношення та амортизації основних фондів, зумовлені податковим законодавством; визначаються економічні наслідки впливу податкових норм на вартісну оцінку окремих об’єктів основних фондів. The features of capital consumption allowances and amortization of production capital funds stipulated by the tax laws are analyzed; the economic consequences of tax norm influence on a cost evaluation of separate objects of capital funds are defined.Item Виробниче споживання як визначальна сфера відтворення основних засобів: макро- та мікроекономічний аспекти(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Дейнега, О. В.; Попко, О. В.Розглянуто питання, що стосуються важливості оцінки виробничого споживання основних засобів на макро- та мікрорівнях. Розкрито вплив індивідуальних, одиничних і часткових оцінок на споживання основних засобів та їх важливість для аналізу процесу виробництва. The questions are considered which concern importance of an estimation of industrial consumption of the basic means on macro- and microlevels. The parities of individual, individual and partial estimations on consumption of the basic ways and their importance for realisation of the analysis of process of manufacture are opened.Item Вплив контролю якості продукції на її конкурентоспроможність(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Лісовська, Л. С.У статті розглянуто роль контролю якості продукції у конкурентній боротьбі. Авторські пропозиції стосуються економіко-математичної моделі визначення ефективності метрологічного забезпечення якості продукції як фактора її конкурентоспроможності. The role of a total quality control of product in the competitive struggle was considered in this article. Author's propositions concerning the economical-mathematical model of determination of metrological securing of product quality effectiveness as a factor of competitiveness of a machine building industry production.Item Вплив перехідного етапу розвитку економіки в Україні на здійснення рекламної діяльності(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Горбаль, Н. І.Досліджується вплив перехідного етапу економіки в Україні на рекламний процес. Виявлено, що вплив достатньо суттєвий. Висуваються пропозиції щодо регулювання рекламної діяльності. In the article the impact of the transition period on the advertising process in Ukraine is analised. It is found to be quite significant. It was proposed that advertisers in general are not willing to perform new tasks, advertising is regulated in “high-low” manner, advertising budgeting methods are mainly of arbitrary type and advertising is rated to be of low efficiency.Item Вплив інфляції на фінансово-гоcподарський стан підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Теребух, А. А.У статті аналізується можливість визначення алгоритму оцінки впливу інфляції на стан і тенденції зміни техніко-економічних параметрів підприємств. Досконале оволодіння запропонованим алгоритмом дасть змогу забезпечити прийняття своєчасних і правильних управлінських рішень як відповідь на зміну інфляції. In the article the capability of definition of algorithm of an estimation of influencing of inflation on a condition and tendencies of change of technological parameters of firms is analyzed. The perfect mastering by offered algorithm will allow to supply acceptance of the well-timed and exact administrative solutions as the answer on of a rate of inflation.Item Впровадження систем МRР II у практику виробничо-торговельних підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Васєлєвскі, М.Розглядаються питання впровадження та використання сучасних технологій у галузі управління виробничим процесом. Описуються особливості функціонування системи планування виробничих ресурсів MRP II, аналізуються переваги, які отримуються при впровадженні даної системи. Детально аналізуються основні етапи впровадження системи на промисловому підприємстві. The question of introduction and using of the modern technologies in the field of production control are considered. The features of the Manufacturing Resources Planning (MRP II) are described; the advantages of the introduction of this system are analyzed. The basic stages of introduction of system at the industrial enterprise are described.Item Впровадження системи стратегічного менеджменту: прагматичний підхід(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Кіндрацька, Г. І.Проведений аналіз можливостей системи стратегічного менеджменту на основі зарубіжного досвіду; розглянуті конкретні методичні підходи до формування та реалізації стратегії; проаналізовані реальні проблеми та існуючі упередження керівників, які сповільнюють впровадження стратегічного менеджменту українськими підприємствами. The analysis of possibilities of a system of strategic management on basis of foreing experience is conducted; the concrete methodical approaches to shaping and realization of the strategy are considered; the actual problem and existing prejudices of the chiefs are analysed which decelerate introduction of strategic management by the Ukrainian enterprises.Item Глобалізація ринків і адаптація організаційно-управлінської системи промислових підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Мних, О. Б.В статті аналізуються фактори макро- і мікросередовища фірми, які впливають на реорганізацію діючих промислових структур. Визначаються основні проблеми підвищення адаптації організаційних структур і підходи до їх розв’язання. The main factors of macro- and microenvironment influencing on reorganization of the industrial enterprises have analyzed in the article. Problems of adaptation of the organizational structures and ways of their solving have explained by the author.Item Деякі підходи до формування інфраструктури товарного ринку в Україні(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Васильців, Т. Г.; Мамчин, Р. О.Дана стаття розглядає деякі підходи до формування маркетингової інфраструктури товарного ринку в Україні. З метою розв’язання цієї проблеми на прикладі лікеро-горілчаної галузі аналізується конкретна можливість створення Торгового дому, який би представляв інтереси виробників лікеро-горілчаної галузі Львівського регіону, а також версія об’єднання виробників, дистриб’юторів та інших організацій у холдинги. This article examines some approaches of forming a goods marketing infrastructure in Ukraine. Just for solving this problem on liquer and vodka branch example is examining a concrete possibility of creating a Trading House which would represent an interests of liquer and vodka branch producers of Lviv region and also a version of uniting producers, distributors and other organisations to Holding.Item Забезпечення конкурентоспроможності підприємств України в умовах глобалізації світової економіки(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Петрович, Й. М.; Семенів, О. М.; Кіт, А. Ф.У статті розглянуто проблеми забезпечення конкурентоспроможності підприємств в Україні, аналізуються фактори, які її визначають в умовах глобалізації світової економіки. Розкрито механізми та шляхи забезпечення конкурентоспроможності підприємств в сучасних умовах. In the article is considered problems of maintenance of competitiveness of the enterprises in Ukraine, the factors are analyzed which determine it in conditions globalization of world economy. The mechanisms and roads of maintenance of competitiveness of the enterprises in modern conditions are uncovered.Item Застосування нових технологій при формуванні інформаційної системи менеджменту(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Петрович, Й. М.; Новаківський, І. І.Ґрунтовно проаналізовано особливості динаміки зростання потужностей інформаційних технологій в системі менеджменту організацій. Пропонуються практичні рекомендації для формування стратегії управління організаціями в галузі нових інформаційних технологій. The reasonable analysis of dynamics features of information technologies potencies increase in a organizations management system is resulted. The practical recommendations for forming the strategy of organizations management are offered in the field of new information technologies.Item Зміст до Вісника "Проблеми економіки та управління" № 391(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2000)Item Класифікація легкових автомобілів як вид сегментації ринку за продуктом(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Кищун, В.У статті на основі споживчих якостей легкові автомобілі поділені на чотири типи (дорожні, позадорожники, мінівени і спортивні), а типи, своєю чергою, – на класи. В основу класифікації дорожніх легкових автомобілів покладена їх габаритна довжина. Визначені дев’ять класів (мікро, міні, особливо малий, нижній середній та інші), які охоплюють діапазон довжин від 2,5 до 5,2 і більше матрів. Запропонована універсальна класифікація може використовуватись як спеціалістами з маркетингу, так і виробниками автомобілів. Cousumers and produce are nof the only units of market segmentation. A motorcar is a commodity with such qualitses that harmonize with the main factors of market segmentation according to the cousumers needs. According to the consumption qualities of motor-cars the latter can be divided into the following four types: road motor, offroad motor-cars, minivans and sports motor-cars . These tupes in thei turn can be subdivided into claises. The leugth of a motor-car is laid down the foundation of the roadway motor-car classification. The following nine tupes of motor-cars have been determined frow this point of view (microcars, minicars, especially small cars, small cars, sub-middle cars, ete). These types embrace cars ranging in length from 2.5 m to 5.2 m and more. Theproposed universal classification provides ist adoption both by specialists in marketing and by car manufacturers.Item Конкуренція як стимулюючий фактор інноваційної діяльності підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Чухрай, Н. І.Розглядаються фактори маркетингового середовища, які впливають на інноваційну діяльність вітчизняних підприємств. Аналізуються причини турбулентності сучасного ринку, пропонуються напрями отримання конкурентних «переваг вищого рангу» через здійснення інноваційної діяльності як важливого шляху розвитку підприємства в сучасних умовах. The main factors of marketing environment which influences to the activity of the Ukrainian enterprises have explained in the article. The reasons of dynamic changes in the market have analyzed. The author have purposed the main ways of the getting competitive «the highest advantages».Item Корисність в управлінні виробничим споживанням основних засобів(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Дейнега, О. В.; Підцерковна, І. О.Розкрита сутність терміна “споживча вартість основних фондів”. Обґрунтовані пропозиції диференціації цього терміна щодо певних сфер виробництва. The uncovered essence of the term "the consumer cost of a fixed capital". The reasonable proposals of differentiation of this term of rather definite orbs of production.Item Логістика розподілу газу(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Шандрівська, О. Є.Розкрито можливість застосування логістики в сфері розподілу газу на фізичному та інституціональному рівні. Поставлені головна та окремі цілі у сфері розподілу газу, визначені логістичні функції в системі. Наведені конфлікти економічних цілей як всередині функціональних галузей розподілу, так і між ними. Подані перспективні напрями проектування логістичних рішень у сфері розподілу газу. The possibility of using of logistics in an orb of distribution of gas is uncovered. Are put main, and also separate purposes in an orb of distribution of gas. The logistics functions in a system are determined. The conflicts of economic targets both inside functional areas of distribution, and between them are adduced. The perspective directions of designing of the logistics solutions in an orb of distribution of gas are shown.Item Логістика і контролінг як інтегровані функції менеджменту(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Поліщук, Н. В.Перехід до ринкової економіки вимагає нових підходів до управління. Вимоги, які стоять перед підприємствами. стосуються гнучкої реакції на бажання споживачів. Розвиток логістики і контролінгу, впровадження світових досягнень в практичну діяльність підприємств допомагають їм досягти необхідного рівня конкурентоспроможності. Proceeding to the market economy will require new access to the management. Living demands which are put before the enterprises will require a flexible reaction upon the customer’s needs. The development of logistic and controling, the introduction of world’s achievments in practical activity of the enterprises will help them to achieve required level of competitiness.Item Маркетинговий підхід до управління якістю продукції(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Кузимчак, І. А.У статті розглянуті проблеми, що виникають в управлінні якістю, аспекти маркетингу продукції, важливі з погляду забезпечення її якості, визначені причини, що перешкоджають впровадженню методів стратегічного маркетингу на сучасному етапі; пояснюється роль маркетингу в управлінні якістю. Problems, which appeared in quality management, aspects of product marketing, from point of view of ensuring its quality; reasons, which prevent from strategic marketing methods now, were considered in the article; the role of marketing in quality management was explained.Item Маркетингові комунікації на роздрібному ринку електроенергії(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Акішина, О. В.; Косар, Н. С.У статті визначено особливості комунікаційної діяльності енергопостачальної компанії на роздрібному ринку електроенергії (особливості планування окремих заходів комунікації, необхідність об’єднання зусиль енергопостачальних компаній і державних органів для реалізації демаркетингу і синхромаркетингу). The features of the energy suppling companies communication activity in the retail market of the electric power (the features of planning of separate measures of the communication influence, the association of gains with the state organs for want of the realization of measures in demarketing and synchromarketing) have been determined in this article.