Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2004. – №517
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/31420
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
До п’ятнадцятого випуску збірника науково-прикладних праць “Менеджмент та підприємництво в України: етапи становлення і проблеми розвитку” увійшли статті, які відображають проблеми підприємництва, менеджменту, інвестиційної та інноваційної діяльності, регулювання економіки України тощо. Для працівників підприємств, банків, інвестиційних та інноваційних структур, органів державного управління, викладачів вищих навчальних закладів, науковців, аспірантів та студентів економічних спеціальностей.
Вісник Національного університету "Львівська політехніка" / Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Львівська політехніка ; відповідальний редактор О. Є. Кузьмін. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2004. – № 517 : Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 259 с. : іл.
Browse
Item Czech regions and their painful drawing on Europe of regions(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Suchacek, J.Розглянуто деякі аспекти соціально-економічних тенденцій в Республіці Чехія після 1989 p., звертаючи увагу на соціальний розвиток, регіональну нерівність та інституційну структуру. Головною метою статті є критичний аналіз обраного регіонального розвитку, створеної регіональної нерівності та сформованої інституційної структури, які виникли в Республіці Чехії в трансформаційний період. The article concentrates on the chosen aspects of the spatial socioeconomic trends in the Czech Republic after 1989 with special regard to regional development, regional disparities and their institutional framework. The main objective of the paper is to analyze critically the chosen aspects of the regional development, regional disparities and institutional framework in which they appeared in the Czech Republic in the years of the transformation.Item Аналіз та оцінка управління якістю продукції на підприємстві(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Тимчак, Н. В.Розглянуто методику оцінки управління якістю продукції на підпрємстві. Розроблені методи самоаналізу діяльності підприємства на відповідність європейським вимогам до якості сприятимуть пошуку та впровадженню сучасних методів управління якістю і конкурентоспроможністю продукції. It is considered a technique of an estimation of product quality control at the enterprise. The developed methods of introspection of activity of the enterprise on conformity to the European requirements to quality will promote search and introduction of modern methods of quality management and competitiveness of production.Item Визначення розміру франчайзингової винагороди(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Мирончук, Т. В.Розкрито основні аспекти механізму формування франчайзингових взаємовідносин, розширено класифікацію франчайзингових платежів, запропоновано розрахункове обгрунтування розміру франчайзингової винагороди. There are basic aspects of franchising relations forming mechanism are reviewed, classification of franchise payments is extended, a method of computation of franchise rewards is proposed.Item Використання економіко-математичних методів та моделей при оцінці ефективності взаємозв’язків підприємства зі споживачами(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Коваль, 3. 0.Запропоновано і досліджено можливості використання економіко-математичних методів та моделей при оцінці ефективності та надійності взаємозв’язків із споживачами продукції. The possibilities of using of economically mathematical methods and models with valuation of efficacy and reliability of the interconnections with the consumers of product are proposed and researched in this article.Item Використання законів логіки в економіці для підвищення синергічності ділових відносин з іноземними партнерами(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Ульянова, А. М.Розглянуто застосування логічних законів в економіці та ділових відносинах всередині організації та із зовнішнім середовищем зокрема Запропоновано якісно новий підхід з боку законів логіки до комунікаційного процесу та якісного складу інформації, що передасться при цьому. The laws of logics and their practical use in the economics and in business relationships inside the organisation and with the outer environment are described in the article. The new approach from the side of logic laws to the communicational process and quality structure of the information, which is transmitted in it, is viewed in the article.Item Вимірювання ефектів рекламної діяльності підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Романишин, С. Б.Описано суть та види ефектів реклами, проаналізовано методи оцінки ефектів реклами, зокрема математичне моделювання. In the article the essence and types of advertising effects are described. Different methods of advertising effects estimation, including mathematical modeling, are analyzed.Item Динаміка взаємодії керівника з підлеглим та фактори, які впливають на неї(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Кузьмін, О. Є.; Мала, Н. Т.Розглянуто динаміку взаємодії керівника з підлеглим та фази циклу їхньої взаємодії. Виявлено основні фактори, які впливають на поведінку керівника і тим самим спонукають його до діяльності. Виділено три типи поведінки, які лежать в основі будь-яких відношень між керівником та підлеглими та розроблено схему мотиваційного процесу через методи управління. This article is considering the dynamics of interaction between managers and their subordinates as well as cycle phases of their interaction. The main factors, which influence the behavior of a manager and thus induce him to act were found. Three types of behavior have been outlined, which are in the base of any relations between managers and subordinates. The scheme of motivating process through management methods has been developed as well.Item Дослідження динаміки розподілів прибутку методом виробничих функцій(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Іващук, Н. Л.Розроблено методику дослідження динаміки фінансових та виробничих показників підприємств, таких як сумарний прибуток, попит на виробничий фактор та пропозиція кінцевого продукту. Показники описано у вигляді динамічних статистичних розподілів за виробничим фактором у вартісному виразі та в одиницях продукту. Результати розробки апробовано на статистичних даних діяльності ряду виробництв нафтопереробної галузі. In article the technique of research for dynamics of financial and industrial parameters of the enterprises, such as total profit, demand for a production factor and supply of a final product is developed. The parameters are described as dynamic statistical distributions on a production factor in cost expression and in terms of a product. The results of development are illustrated on statistics of manufactures of oil refining branch.Item Дослідження організаційно-технічних факторів інноваційного розвитку виробничо-господарських структур(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Токарська, І. М.; Босак, А. О.Розглянуто основні фактори, які знаходяться в полі впливу виробничо-господарських структур для реалізації інноваційного типу розвитку. На основі виявлених факторів розроблено деякі рекомендації щодо їх врахування у процесі інноваційного розвитку виробничо-господарських структур. In article are depictured the main factors, which stay in then sphere of influence of manufactued structures for sale innovation type of development. On the base of given factors same recomendations are researched. And they should be registered to the process of innovation development manufactured structures.Item Економіко-математична модель поведінки учасників олігопольного ринку(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Денисов, О. Є.Розглянуто комплекс питань, пов'язаних з пошуком точки рівноваги на олігопольному ринку. На основі проведеного аналізу отримано умови збереження рівноваги на олігопольному ринку. In the article complex of questions with finding the point of the equilibrium on the oligopolium market are described. Conditions of market equilibrium are received on result of the analysis.Item Економічне оцінювання трансформації підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Марчук, Л. В.При плануванні розвитку підприємств у практиці виникає необхідність прийняття управлінських рішень щодо вибору певних напрямків та видів трансформації та їх економічного оцінки. Стаття спрямована на вирішення проблем вибору критеріїв та формування концепції економічного оцінювання трансформації підприємства. In the course of practical enterprise development planning the necessity of managerial decision-making concerning the direction and types of transformation and their economic evaluation appears. The article is directed on the solution of the problem of choosing of criteria and forming the conception of corporate economic evaluation of transformation.Item Економічні аспекти ресурсного менеджменту у кластерній моделі економіки(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Копець, Г. Р.; Дробенко, Ю. Г.Розглядаються економічні аспекти ресурсного менеджменту, надання інформаційних послуг у кластерній моделі економіки, що забезпечує поєднання кластерного механізму із сучасними концепціями інноваційного розвитку, отримання синергічного ефекту та підвищення ефективності використання ресурсів регіону. In this article considers economic aspects of resourses management and information servises of clulter model of economic. Cluster model are consist mechanism with modern conseption of inovation development. This mechanism gives sinergi effect and incrising effectivnes of all resourses of region economic.Item Експертна оцінка кадрового потенціалу підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Мойсеєнко, І. П.Досліджуються підходи до експертного оцінювання кадрового потенціалу. Пропонується методика експертного оцінювання кадрового потенціалу, яка поєднує загальні підходи до організації експертного оцінювання та вимоги сучасних методів управління знаннями. In the article are researched the approaches to the expert estimation of the personnel potential. It is suggested the methodology of the expert estimation of the personnel potential, which combines general approaches to expert estimation organization and requirements of the current knowledge management.Item Зміст до Вісника : Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – № 517.(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004)Item Класифікація виробничо-господарських витрат для цілей їх планування на підприємстві(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Когут, У. І.Розглянуто існуючі ознаки класифікації витрат та їх групування, дано визначення поняттю класифікації витрат, запропоновано нову ознаку та визначено місце класифікації витрат в їх плануванні на підприємстві. In this article existing features of expenses’ classification and their grouping are considered, the definition of the notion of expenses’ classification is given, new signs are offered and the place of expenses’ classification in their planning in enterprise is determined.Item Методи оцінювання фінансової ефективності інвестиційної діяльності(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Пшик, О. О.На основі літературних джерел проаналізовано методи оцінки ефективності інвестицій. Подано рекомендації щодо покращання оцінення фінансової ефективності інвестицій. Given article is devoted to analyze, based of studying of literary sources, of methods asses effectiveness investment. The recommendations as for improve of asses’ financial effective investment are given in this article.Item Методи управління науково-технічною підготовкою виробництва на підприємстві(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Сай, Л. П.Розглянуто методи управління науково-технічною підготовкою виробництва (НТПВ). На основі проведеного аналізу і порівняння існуючих методів НТПВ розроблено пропозиції щодо ефективності застосування того чи іншого методу в управлінні підприємством. The article considers the methods of scientific-technical designing of production management. Basing on conducted analysis and compare of existing methods of scientific- technical designing of production the proposals directed on application of concrete method of enterprise management.Item Методика оцінки рівня продуктивності праці менеджера(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Лазановський, П. П.Розглядається показник продуктивності праці менеджера. Подано оцінку його рівня залежно від ряду чинників, наведено методику розрахунку. The parameter of efficiency of a transactions of the manager is considered. The évaluation of its level gives depending on a number of the factors, the technique of account represented.Item Методичні засади узгодження потужностей ланцюга поставок(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Чухрай, Н. І.; Гірна, О. Б.Розглянуто основні теоретичні засади узгодження потужностей ланцюга поставок. Розраховано потужності для досліджуваного товару, виявлено вузьке місце та обгрунтовано доцільність його ліквідації. The basic theoretical principles of the coordination of the supply chain’s capacities are considered. The account of capacities for the researched good is carried out, the bottleneck is revealed and the expediency of its liquidation is reasonable.Item Методологічні аспекти бюджетного контролінгу маркетингових витрат підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Балик, У. О.Наведено основні методологічні аспекти бюджетного контролінгу маркетингових витрат підприємства. Розглянуто методи контролю витрат в маркетингу на основі аналізу нормального розподілу ймовірності виникнення витрат. Запропоновано новий підхід до аналізу відхилень фактичного значення маркетингових витрат від бюджетних величин на основі концепції "6 сігма". The basic concepts and sophisticated methods of marketing budgeting controlling are noted in this article. Most common algorithms and sequence of steps for efficient budgeting controlling under uncertainty conditions are briefly discussed. The new idea how to evaluate the difference between actual and budgeted costs in the marketing on the 6 sigma basis has been proposed.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »