Логістика. – 2003. – №469
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/38287
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорського – викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і Організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2003. – № 469 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 526 с. : іл.
Browse
Item Вибір політики в області управління матеріальними ресурсами в умовах трансформації ринкових відносин(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Момот, В. Є.Розроблено шляхи адаптації системи управління матеріальними ресурсами підприємств національної економіки до ринкових відносин нового типу. Запропоновано методику вибору альтернатив у реалізації стратегії постачання для конкретного підприємства, сформульовано умови застосування цієї методики та послідовність її втілення. The guidelines for choice between the alternate ways of enterprises’ material resources administration are developed for the conditions of market relations shift in the national economy. The routine for this guidelines adoption for specific enterprise is formulated and the complete sequence of its implementation is worked out.Item Використання принципів логістики в управлінні економічними процесами підприємств(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Бобровська, О. Ю.Розглянуто методичні основи аналітичного забезпечення формування управлінських технологій для підвищення економічної ефективності та сталості розвитку підприємства. Надано теоретичне і практичне обґрунтування необхідності використання принципів логістики у формуванні системи «продукт - ринок». The methodical bases of analytical maintenance of administrative's technologies formation, which makes for efficiency increasing and stability of the enterprise's development are considered(examined). The theoretical and practical substantiation of necessity to use the logistical principles in formation of process "product - market" is submitted.Item Використання принципів маркетингу та логістики у забезпеченні конкурентоспроможності підприємства на ринку праці(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Кондрацька, Л. П.Розглядаються актуальні проблеми забезпечення конкурентоспроможності підприємства на ринку праці на основі принципів маркетингу і логістики. Розроблено систему показників конкурентоспроможності підприємства на ринку праці. Сформульовано рекомендації щодо формування оптимального трудового потенціалу підприємства на основі логістичного підходу. Some actual problems of enterprise’s competitiveness in the conditions of labor market are considered in this article on the principles of marketing and logistics. It is developed the system of indexes of evaluation the competitive position of an enterprise on the labor market. Some recommendations are formulated as for forming the optimal labor potential of the enterprise on the basis of logistics approach in the article.Item Використання інтернету в маркетинговій діяльності підприємств(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Карч, К.Наведено результати маркетингового дослідження польських підприємств стосовно можливостей використання Інтернету у маркетинговій діяльності. Аргументовано переваги та недоліки такого використання. The results of the marketing research of opportunities of using Internet in marketing activity on polish enterprises. The adventures and disadvantages of this activity are investigated.Item Вирішення складних проблем при прийнятті маркетингових рішень(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Ліс, А.Подано різні способи вирішення важких проблем та використання цих способів у прийнятті рішень. В сфері вирішення проблем представлені: мозкова атака, графік Ішикави, аналіз різниць і фальсифікація можливих причин. При прийнятті рішень звернуто увагу на рівень рішення, цілі рішення, формулювання цілей, генерування можливостей і оцінку можливостей. The different ways of the decision of difficult problems are discussed in the article. Uses of these ways in acceptance of the decisions are then submitted. In sphere of the decision of problems are submitted: brain storming, diagram of Ishikawa, analysis of distinctions and falsification of the possible reasons. At acceptance of the decision the attention to a level of the decision, purpose of the decision, formulation of the purposes, generation of opportunities and estimation of opportunities is inverted.Item Вплив логістики на розвиток електронної торгівлі в Україні(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Гурч, Л. М.Розглянуто поняття електронної комерції, Інтернет-торгівлі; уповільненого розвитку Інтернет-торгівлі в Україні, показано основні причини такого стану, запропоновано шляхи впровадження Інтернет-магазинів в Україні. Сконцентрована увага на взаємодоповненні електронних технологій та логістики. Доведено, що тільки логістичний підхід допоможе Інтернет-торгівлі зайняти своє місце на ринку України. The author has researched the issues of electronic commerce, internet-trade, slow development of internet-trade in Ukraine, has shown the main reasons of such situation, has offered the ways of implementation of internet-shops in Ukraine. The attention is concentrated on mutual supplementation of electronic technologies and logistics. It is proved that only logistic approach can help internet-trade take its place in Ukrainian market.Item Вплив прямих іноземних інвестицій на діяльність малих і середніх підприємств в Польщі(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Патора-Висоцька, З.Проаналізовано результати маркетингового дослідження впливу прямих іноземних інвестицій на діяльність підприємств малого та середнього бізнесу в Польщі. The results of marketing research of influence of straight foreign investments on enterprise activity of small and middle business in Poland are analyzed.Item Глобальные интеграционные процессы и экономическая безопасность государства(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Гриневская, С. Н.Проаналізовано критерії конкурентоспроможності економіки, визначено основні задачі інтеграції України у світове співтовариство. The criteria of economic competitiveness is analyzed, the main tasks of the integration of Ukraine into the world community are defined in this article.Item Глобальні логістичні системи та екологізація суспільства(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Павліха, Н. В.Розглянуто процеси глобалізації логістичних систем у взаємозв’язку з екологізацією суспільства. Вказано на важливість екологічної складової під час формування глобальних логістичних систем. The processes of globalization of the logistic systems are considered in intercom¬munication from the ecologization society. It is indicated on importance of ecological constituent in the process of the forming the global logistic systems.Item Деякі особливості підприємництва в малих підприємствах України і Польщі (порівняльний аналіз)(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Герасимчук, H. A.Проаналізовано основні моделі розвитку підприємництва. Виконано порівняльний аналіз розвитку підприємництва в Україні та Польщі. The basic models of entrepreneurship development are analyzed. Analysis of entrepreneurship in Ukraine and Poland is carried out.Item До питання про моделювання логістичних систем(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Скоробогатова, Т. М.Розглядається побудова моделей логістичних систем. На основі теорії масового обслуговування розроблено модель матеріально-інформаційних потоків. Сформульовано задачі оптимізації витрат на транспортування і утримування ресурсів. Подано графічну модель факторного впливу на обсяг виробництва запасів. Зображено зв’язок між логістикою і логістичною функцією. The article is devoted to the problem of logistic system models. Basing on the mass service the model of material-information flows has been developed. The tasks of optimization resources for transport and maintenance resources are formulated. The graphic model of the influence of different factors on industrial stocks is presented. The relation between logistics and logistics function is shown.Item До теорії і методології логістики(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Крикавський, Є. В.Розглянуто теоретичні та методологічні засади логістики в сучасних умовах ринкових мегатенденцій та європейської інтеграції. The theoretical and methodological principles of logistics in modern conditions of the market megatendencies and European integration are considered.Item Дослідження соціально-економічних методів прогнозування(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Ліпич, Л. Г.Синтезоване осмислення та узагальнення наукового доробку зарубіжних та вітчизняних вчених дасть змогу запропонувати класифікацію методів економічного прогнозування за джерелами інформації. Експертні методи базуються на експертній інформації і застосовуються, якщо об’єкт прогнозування дуже простий або дуже складний. Фактографічні методи базуються на фактичній інформації про об’єкт прогнозування та його минулий розвиток. Synthesized understanding and the generalization of scientific researches of the foreign and domestic scientists will allow to offer a classification of methods of economic forecasting behind sources of an information. The expert methods base on expert information and are applied. If object of forecasting very simple or very complicated. Factograpyc methods base on actual information about object of forecasting and it development.Item Дослідження умов взаємодії державних і приватних навчальних закладів на ринку освітніх послуг(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Оболенська, Т. Є.Досліджено розвиток взаємодії державних і приватних навчальних закладів, аналізуються теоретико-методологічні засади розвитку маркетингу у сфері освіти. Розкрито проблеми становлення маркетингу освітніх послуг в Україні для різних рівнів. The article deals wilh the development of mutual state and private educational establishments and the theoretical-methodical principles of marketing development in the educational sphere are presented. The problems of formeny of marketing of educational services of different levels in Ukraine are given in this article.Item Екологічні аспекти українського наближення до євроспоживача(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Ніколаєв, Ю. О.; Робул, Ю. В.Викладено матеріали дослідження з сегментування українських споживачів за методикою Поля Ван Врацема та порівняння дослідженої групи українських споживачів з європейськими споживачами з питань їх вимог до екологічної безпеки та екологічної чистоти товарів. Clause is devoted to a statement of materials of research of its authors on segmentation of the Ukrainian consumers on a technique of a Paul van Vracem and comparison of the investigated group of the Ukrainian consumers with the European consumers on their requirements to ecological safety and ecological cleanliness of the goods.Item Економічне обґрунтування дивідендної ставки як складової компоненти корпоративної стратегії(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Гладунов, О. В.Запропоновано методику розрахунку дивідендної ставки, яка дає змогу узгодити економічні інтереси ключових учасників корпоративного управління і є одним із засобів формування та реалізації стратегічного плану. The technique of account of the rate of the dividend is offered which allows to coordinate economic interests of the key participants of corporate management and it is one of means of formation and realization of the strategic planItem Емісійна політика корпорацій: сутність та особливості(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Кузьмін, О. Є.; Ільчук, П. Г.Розглядається місце емісійної політики в системі фінансово-економічного забезпечення корпоративного управління. Дається визначення механізму фінансово- економічного забезпечення корпоративного управління. Розглядається механізм формування емісійної політики корпорації, особливості реалізації емісійних заходів на кожному з її етапів. Аналізується діяльність корпорацій щодо залучення акціонерного капіталу на фондовому ринку та описується механізм реалізації фінансових інструментів, які використовуються для реалізації заходів емісійної політики, а також цілі, які переслідує акціонерне товариство при їх реалізації. The role of emissive policy in system of financial-economic guaranteeing of corporative management is considered. Gives determination of mechanism of financial- economic guaranteeing of corporative management. Considers a forming mechanism of emissive corporation policy, realization peculiarities of emissive arrangements on each from its stages. Analyses corporations activity as for entangling of incorporated capital on fund market and describes realization mechanism of financial instruments, which use for arrangements realization of emissive policy and also aims, which joint-stock company pursues attached to their realization.Item Ефективність маркетингових заходів у системі зовнішньоторговельних зв’язків(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Скоропад, І. С.; Герасименко, С. І.Обґрунтовано необхідність розробки методичного забезпечення оцінок ефективності маркетингових заходів у зовнішньоторговельних зв’язках. Наголошено на необхідності враховування чинників-дестимуляторів, які обмежують масштаби і сфери прояву економічного ефекту у зовнішньоекономічних відносинах. The necessity of methodical ensuring of marketing measures effectiveness’s evaluation elaboration in international trade contacts is substantiated. The necessity of dissimulating factors, which restrict the scale and the sphere of economical effect manifestation in foreign trade relations, consideration is emphasized.Item Забезпечення збалансованості бізнес-портфеля підприємства на маркетингових засадах(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Мамчин, М. М.; Глинський, Н. Ю.; Іванська, Л. В.Розглянуто ознаки ключових полів бізнесу, здійснено аналіз портфеля бізнесу конкретного підприємства фармацевтичної галузі, виділено найперспективніші зони бізнесу цього підприємства. Here we describe the characteristic features of the basic business strategies, analyze business portfolio of the certain enterprise of the pharmaceutical industry, define the most perspective branches of this enterprise.Item Застосування маркетингових підходів до оцінки потенціалу розвитку підприємства(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Довбенко, В. І.Розглянуто доцільність застосування маркетингових підходів до оцінки потенціалу розвитку підприємства. Запропоновано нові підходи до оцінювання ефективності та результативності заходів, спрямованих на забезпечення перспективного розвитку підприємства. Наведено рекомендації щодо застосування матричних методів у реалізації стратегічних завдань розвитку. The reasonability of application of the marketing approaches to a rating of potential of the enterprise development is considered. New evaluation approaches of efficiency and productivity of measures directed on maintenance of perspective enterprise development are offered. The recommendations on using of matrix methods in realization of the strategic tasks of development are proposed.