Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2000. – №384
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/36198
Вісник Національного університету "Львівська політехніка".
До восьмого збірника науково-прикладних праць “Менеджмент та підприємництво в України: етапи становлення і проблеми розвитку” увійшли статті, які відображають проблеми підприємництва, менеджменту, інвестиційної та інноваційної діяльності, регулювання економіки України тощо. Для працівників підприємств, банків, інвестиційних та інноваційних структур, органів державного управління, викладачів вищих закладів освіти, науковців, аспірантів та студентів економічних спеціальностей..
Вісник Національного університету "Львівська політехніка" : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000. – № 384 : Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку / відповідальний редактор О. Є. Кузьмін. – 344 с.
Browse
Item Деякі аспекти розвитку хлібопечення в сучасних умовах(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Мицко, О. С.Проаналізовано розвиток підприємств хлібопечення споживчої кооперації України. Визначено основні тенденції розвитку галузі та намічені шляхи збільшення обсягів виробництва хлібопекарної продукції. The article devoted to the points of development of cooperative businesses of Ukraine which produce bread. There are defined the main tendencies of the development of the sphere and stated steps of increasing the production volumes of bakery products.Item Передумови застосування логістики у транспортному менеджменті(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Форнальчик, Є. Ю.Підвищення ефективності використання автомобільної техніки як окремих автотранспортних підприємств, так і галузі загалом забезпечується успішним менеджментом із застосуванням логістичного підходу і багаторівневих комп’ютеризованих систем. Encrease of the efficiency of using automobile technics at either separate autotransport enterprices or whole automobile branch is ensured by applying logistical approach and multilevel computer systems.Item Проблеми формування, структуризації та типологізації інтегрованих корпоративних організаційно-економічних систем в перехідній економіці України(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Хом’як, О. В.Аналізуються деякі проблеми формування, структуризації та типологізації інтегрованих структур кооперативного бізнесу в перехідній економіці України. Peculiar problems of formation, structure and typology of integrates structures of cooperative business in transitional economics of Ukraine.Item Елементи витрат на проведення маркетингових досліджень у сфері будівельної продукції(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Микитюк, Н. О.Наведено перелік основних витрат, необхідних для організації та утримання маркетингу будівельної організації, а також витрати на проведення маркетингових дослідженя у сфері будівельної продукції. Тhe article contains the list of main expenses required for organization and contentses of marketing department of construction organization, as well as costs on conducting the marketing researches in the area of building products.Item Захист комерційної таємниці - один з принципів забезпечення економічної безпеки підприємства(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Вороненко, Л. Г.Розглянуто сутність комерційної таємниці у структурі економічної безпеки підприємства. Визначено об'єкти економічної безпеки підприємства та розглянуто безпеку підприємства з організаційно-правового аспекту. Дано перелік складових частин економічної безпеки підприємства, зокрема фінансової, інтелектуальної і кадрової, техніко-технологічної, інформаційної, а також політико-правової. Для кожної складової проаналізовано, яка інформація може вважатися комерційною таємницею. This article is dedicated to the consideration of main aspects of a commercial secret as a part of enterprise business security system. Are defined general objects of business security from a managerial and juridical point of view. Are also enumerated the counterparts of the enterprise business security system. Among others, are emphasized financial, intellectual, of human resources, technical and technological, informational and legal components of enterprise business security structure. Every component supplied with the detailed analysis of information to be considered as commercial secret.Item Підбір кадрів за методикою «Аssessment-Сenter»(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Шуляр, Р. В.Стаття присвячена проблемам адаптації методик підбору кадрів до змін у сучасному менеджменті та пристосуванню методик кадрового підбору до нових вимог стосовно менеджерів, а саме: вимог з числа когнітивних та вимог стосовно участі, підтримки та вміння організації групового мислення в колективах працівників. This article deals with problems of adapting of the personal selecting methods to changes in reality and new reguirements for managers. Among them there is reguirement of tating part, sustainig and geting skilles of organizing group train- storming in a group body.Item Методи порівняльної оцінки і вибору привабливих об’єктів інвестицій(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Кулініч, Т. В.Розглядаються різні методи інтегральної оцінки інвестиційної привабливості підприємств. Пропонується включити в методику такі групи показників, як макроекономічна, інноваційна, виробничо-управлінська, маркетингової стратегії, психологічної оцінки, екологічної та соціальної ефективності проекту. There is examined different integral evaluation’s methods of the investment preference of firms in the article. It is suggested to include in the method the following sides of the diagnosis of problem as macrofactors, the complex aspect of its production and management activity, the marketing strategy, psychology factors, ecological, social and innovation aspects.Item Механізм впровадження інформаційних систем управління зовнішньоекономічною діяльністю(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Босак, А. О.Пропонується алгоритм впровадження інформаційних систем управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємств, розглянуто різні варіанти адаптації цих систем до загальної структури управління організацією та розроблено загальну структурну схему автоматизованого управління зовнішньоекономічними операціями підприємства. In this article an algorithm of information system introduction of enterprise international market activity management was suggested and different types of system adaptation to general organization management structure and also total structure scheme of automation management of enterprise international operations were worked out.Item Суб’єкти, що впливають на процес здійснення зовнішньоекономічної діяльності в Україні(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Кара, Н. І.; Карий, О. І.Розглядаються суб’єкти зовнішнього середовища підприємств, які здійснюють зовнішньоекономічну діяльність. This article describes the subjects of external environment of the companies that perform international market activities.Item Прийняття управлінських рішень при визначенні підприємства з більшим інноваційним потенціалом на основі методу аналізу ієрархій(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Коцюк, О.Описано, як за допомогою одного із методів системного аналізу (методу аналізу ієрархій) можна порівняти інноваційний потенціал підприємств. The articles deals with aspects of applying methods of expert estimates to ground managerial decisions. One of such methods is the hierarchy analysis which allows to split the problem into parts and present it as an hierarchy. This method allows to process non-numerical data and may be used in situation when decision is taken intuitively.Item Аукціони квот на викиди забруднень у системі фінансування оздоровлення довкілля(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Стадницький, Ю. І.; Воловець, Я. В.Розглядаються фінансові аспекти використання аукціонів щодо продажу квот на право забруднення довкілля при управлінні оздоровленням довкілля у регіоні. Розроблена кваліфікація причин і наслідків фіаско такого аукціону. In this article analysing of finances aspects use auctions for sale quotes on right pollution when management of improve environment in region. In article made classification of causes and consequences fiasko of such auctio (table 1).Item Логістика підземного зберігання газу(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Шандрівська, О. Є.Пропонується використати принципи логістичного управління до мережі підземних сховищ газу. Визначені завдання, головні та окремі цілі та результати застосування логістики в сфері підземного зберігання газу. In this paper is offered to use principles of logistics control for a web of underground storehouses of gas. The problems, principal and derivative purposes are defined, the outcomes of application of a logistics in an orb of a underground storage of gas are directed.Item Цінова політика нафтопереробних підприємств у системі маркетингу(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Ковалик, С. Б.Розглянуто відмінність між поняттями “ціноутворення” та “цінова політика” в умовах ринку. Наведено фактори, які впливають на цінову політику підприємства, основні етапи реалізації цінової політики нафтопереробних підприємств у системі маркетингу. The distinction between the pricing and pricepolitik conceptions in the market’s conditions are considered in this article. A determinations which influence on pricepolitik of factory are indicated. The principal stages of pricepolitik realization of oil and gas factory in the marketing system are stated.Item Аналіз взаємозв’язку реклами і якості товару(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Горбаль, Н. І.; Кузимчак, І. А.Аналізується взаємозв’язок реклами і якості товару. Міцніший зв’язок виявлено, коли вартість забезпечення якості низька, і споживачі слабше реагують на рекламу. Такі умови прийнятні для заключних етапів життєвого циклу товару. The relationship between advertising and product quality is analised. It is found to be stronger when quality is produced at lower cost and (2) consumer are less responsive to advertising. Such a scenario is more likely during the latter stages of the product life cycle.Item Фінансовий механізм стимулювання інновацій(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Лапко, О. О.Сформульовано проблеми, розв’язання яких сприятиме фінансуванню інноваційних ідей. Наведено ретроспективнии аналіз фінансування інновацій за період 1991-98 pp. в Україні, на підставі якого зроблено відповідні висновки і рекомендації. Thesis is devoted to the problem of innovative ideas financing. The retrospective analysis of financing innovations in 1991-1998 in Ukraine offered is the base for recommendations.Item Питання моделювання зайнятості на підприємствах агропромислового комплексу(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Соколова, Е. О.Розглядається моделювання зайнятості на підприємствах аграрного сектора економіки на підставі дослідження розподілу робочого часу, запропоновано принципи формалізації часових понять та ідентифікація величин, що використовуються в моделі. This article deals with making up models of employment at the firms of agreeculture sector of the economy which based on work time sharing research. There are principles of rate standartization and identification in the model.Item Про показники зовнішньої торгівлі України та Польщі за 1995-1997 роки(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Михайлів, В. В.Розглядаються загальні та взаємні показники зовнішньої торгівлі України та Польщі. Подається порівняння результатів експорту, імпорту обох держав. Аналізуються розбіжності статистичних даних щодо обсягів українсько-польського зовнішньоторговельного співробітництва. Пропонується удосконалення управління зовнішньоекономічною діяльністю через зміцнення національних господарств України і Польщі. This article deals with the general and special Ukrainian and Polish external trade indicators. There is comparing of import and export the both countries (states). Statistic date differencies of Ukrainian and Polish external trade partnership are analised here. Improvement of external management by national and Polish economy’s increasing are proposed in the article.Item Особливості оподаткування суб’єктів підприємництва(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Волинський, О. Т.; Паранчук, С. В.; Медведєв, С. Б.Розглянуто особливості оподаткування суб’єктів підприємництва та відповідальність платників податків за порушення податкового законодавства. The peculiarities of taxation of the enterprise subjects and the responsibility of the tax payers for breaking the tax regulations is considered in this paper.Item Створення вертикально інтегрованих нафтових компаній в Україні і за кордоном(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Кобилюх, О. Я.Розглянуто мету та механізм створення вертикально-інтегрованих нафтових компаній в Україні і за кордоном, показано роль державного контролю при управлінні нафтовими компаніями. Сформульовано особливості основних типів організаційних структур нафтових компаній. The goal and the mechanism of vertically-integrated oil companies’ development in Ukraine and abroad is displayed in article; besides, the role of government’s supervision over the oil companies’ management is also indicated. The paper formulates the specificity of the main types of oil companies’ organizational structure.Item Еволюція концепції маркетингу та формування соціально-етичного маркетингу освіти(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Оболенська, Т. Є.Розглядається еволюція концепції маркетингу та формування соціально-економічного маркетингу освіти, головним завданням якого є забезпечення поєднання задоволення споживачів і довгострокового суспільного благополуччя. Thesis depicts the éducation marketing concept évolution. The main goal of the system is the development of the society.