Логістика. – 2011. – №706
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12224
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорського – викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і Організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» – Львів : Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011. – № 706 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 511 с. : іл.
Browse
Item Внутрішня логістична інтеграція(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Андрушко, А. М.Розглянуто концептуальні основи внутрішньої логістичної інтеграції функціональних сфер діяльності підприємства. Визначено спільні та конфлікті особливості функціонування логістики, маркетингу, виробництва та закупівлі. The article considers conceptual bases of the internal functional spheres logistics integration. The common areas and conflicting features of logistics, marketing, manufacturing and procurement functioning are determined.Item Моделювання і обґрунтування значень життєвого циклу продукції(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Скворцов, І. Б.; Горбова, Х. В.; Гринаш, Л. П.Запропоновано моделювання і дослідження життєвого циклу продукції з викорисанням формалізованого економічного категорійного апарата. Показано сутність і можливості використання категорії “економічне прискорення”. Встановлено особливості і характерні точки диференціального та інтегрального графіків життєвого циклу продукції. Сформульовано найпроблемніші питання цього циклу, які стосуються переходу від етапу будівництва до періоду експлуатації. The design and research of life cycle of products with the use of abstract economic categories is offered. Essence and possibilities of the use of category is shown “economic acceleration”. Features and characteristic points of the differential and integral graphs of life cycle of products are set. The most problem questions of this cycle, which are up to transition from the stage of building to the period of exploitation, are formulated.Item Електронні ланцюги поставок товарів повсякденного попиту(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Якимишин, Л. Я.Проаналізовано моделі електронного ланцюга поставок і визначено підхід щодо вибору оптимальної моделі електронного ланцюга поставок товарів повсякденного попиту. The existing models of electronic supply chain and determined approach to selecting the optimal model of supply chain of consumer goods.Item Теоретичні аспекти відбору важливих для підприємства груп економічного впливу(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Олексів, І. Б.Проаналізовано методи, які можуть використовуватися для відбору важливих для підприємства груп економічного впливу. В результаті аналізування для того, щоб сформувати метод відбору важливих для підприємства груп економічного впливу, пропонуємо використовувати математичний апарат аналітичного ієрархічного процесу.In the article methods that can be used for important company stakeholders selection are analyzed. As the result of the analysis mathematical procedure of Analytic Hierarchy Process is proposed to be used for the development of method of important company stakeholders selection.Item Зміст до Вісника "Логістика" № 706(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011)Item Концепція управління персоналом на засадах персоналізму(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Граб, М. Б.Визначено засади персоналізму: самовладність, референційність, активність, мотиваційність, респектабельність, рефлективність. Засади персоналізму розглянуті за індивідуальною здатністю до самодостатності, самоактуалізації, самоідентичності. Наведено підходи до застосування засад персоналізму і типологію персоніфікованого стилю поведінки. З врахуванням засад персоналізму представлені мотиви формування в середовищі малого та середнього бізнесу кадрової політики, можливостей і критеріїв його успішності. Certainly principles of personality: autocratic, referencies, activity, motivation, respectability, reflexivity. Principles of personality are considered after an individual capacity for self-sufficiency, selfactualization, selfidentity. Resulted approaches of application of principles of personality and typology of personified style of conduct. Taking into account principles of personality the represented reasons of forming in the environment of small and middle business skilled policy, possibilities and criteria of his progress.Item Совершенствование системы государственного регулирования экспорта сельскохозяйственной продукции(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Ахмедзаде, Э. Н.Построение эффективной системы государственного регулирования экспорта сельскохозяйственной продукции в решающей степени зависит от безукоризненности законодательной базы государственного регулирования внешней торговли. Государственное регулирование экспорта сельскохозяйственной продукции требует характеристики факторов, обуславливающих потенциал аграрного экспорта. В статье рассмотрены вышеуказанные вопросы и опыт Азербайджанской Республики в этой области. Construction of effective system of state regulation of export of agricultural production to a great extent depends on impeccability of legislative base of state regulation of foreign trade. State regulation of export of agricultural production demands to characterize factors causing potential of agrarian export. Given article is devoted questions of such order and experience of the Azerbaijan Republic in this area.Item Розвиток системи державного управління туристичними кластерами(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Музиченко-Козловська, О. В.; Музиченко-Козловський, А. В.Проаналізовано особливості державного управління туристичною галуззю. Запропоновано систему державного управління туристичною діяльністю України. Визначено причини повільного створення туристичних кластерів в Україні та запропоновано рекомендації для створення системи державного управління кластерними об’єднаннями. The features of state administration tourist industry are analyzed. The system of state administration of Ukraine tourist activity is offered. Certainly reasons of slow creation of tourist clusters in Ukraine and recommendations are offered for creation of the system of state administration cluster associations.Item Титульний аркуш до Вісника "Логістика" № 706(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011)Item Підвищення конкурентоспроможності ланцюгів створення вартості на засадах логістики(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Шандрівська, О. Є.; Косар, Н. С.; Чорнописька, Н. В.Розглянуто питання внеску логістики у забезпечення конкурентоспроможності ланцюгів створення вартості та збереження їхніх конкурентних переваг. Визначено основну мету створення та стратегічне завдання логістичних ланцюгів з огляду на необхідність формування конкурентних переваг. Представлені активовані логістикою показники конкурентоспроможності (найвищий рівень ринкової доступності товарів та низький рівень їх морального зношування); способи досягнення логістичними ланцюгами конкурентних переваг на ринку (забезпечення високої якості виконання процесів у логістичному ланцюзі; зменшення витрат; швидке реагування на зміни попиту; забезпечення надійності виконання процесів у логістичному ланцюзі). The issue of logistics in securing the competitiveness of value chains and the formation of their competitive advantages. The basic purpose of creation and the strategic task of logistics chains taking into account the necessity of formation of competitive advantages. Presented indicators of competitiveness, the dominant influence on who has a logistics (the highest level of market access to goods and their low moral depreciation); ways to achieve logistic chains competitive advantages on the market (provision of high-quality performance of processes in the logistics chain; cost reduction; rapid response to changes in demand; the reliability of the processes in the supply chain).Item Інноваційні рішення у фармацевтичній логістиці(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Крикавський, Є. В.; Рикованова, І. С.; Янковська, Л. А.Досліджено стратегії розвитку логістики фармацевтичних підприємств та обґрунтовано напрями сучасних інноваційних рішень, адаптованих до особливостей цієї галузі з урахуванням елементів гуманітарної логістики. Окреслено об’єкти логістичних рішень у процесі удосконалення дистрибуційної мережі фармацевтичного підприємства. The strategies of pharmaceutical enterprises logistics development are investigated; the directions of modern innovative solutions adapted to the peculiarities of this industry according to principals of humanitarian logistics are proved. The objects of logistics solutions in the process of pharmaceutical enterprises distribution network improvement are described.Item Логістика виробництва і транспортні процеси: прикладні аспекти(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Гірна, О. Б.; Петецький, І.Розкрито важливість оптимізації транспортних рішень в логістиці виробництва. На основі анкетування здійснено дослідження в автомобілебудівній галузі та окреслено проблемні місця внутрішньозаводського транспортування. Наведено результати аналізу причин та наслідків виникнення потенційних недоліків процесу транспортування за допомогою методу FMEA. Запропоновано можливі варіанти усунення зазначених недоліків. Importance of optimization transport decisions in logistic production is exposed. On the basis of questionnaire research in motor industry is carried out and problem places of inside factory transporting is outlined. The analysis of reasons and consequences of origin potential lacks transporting process by the method of FMEA is presented. Possible variants of removal the noted failings is recommended.Item Гармонійність синтезу релігійних, наукових та філософських знань (РНФ) у методології пізнання(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Гронська, Н. С.Сформульовано засади гармонійного з’єднання підходів дослідження синтезу релігійних, наукових, філософських (РНФ) знань. Спроектовано алгоритми досліджень. Визначена дефініція мислепродуктивності. Доведена вагомість методу – “Синтез РНФ знань у зведенні до гармонії релігій світовідчуття”. Висвітлено роль методу “Синтез РФН знань у методології пізнання”. The basics harmonic integration of synthesis investigation of religious scientific knowledge (RSK) are formulated, the investigation algorithm is developed in the article. The definition of thought productivity is defined. The value of method “synthesis of RSK” during approaching the harmony of world perception is proved. The role of method “synthesis of RSK” in the methodology of scientific knowledge is presented.Item Ризики у бізнес-діяльності малих та великих підприємств(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Лакіза, В. В.; Карпляк, Г. А.Досліджено значення невизначеності під час прийняття управлінських рішень у бізнес-діяльності малих та великих підприємств. Подано перелік основних ризиків, обґрунтовано необхідність якісної оцінки ризиків для можливості подальшого ефективного планування підприємницької діяльності. This article investigates the uncertainty in the decision-making within the business activity of the small and large industries. It contains a list of major risks, the necessity of a qualitative assessment of risks for the possibility of further effective business planning (is grounded).Item Управління розвитком нематеріальних активів підприємства(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Мірошник, Р. О.Розглянуто методичні підходи щодо управління розвитком нематеріальних активів. Зосереджено увагу на етапах управління розвитком нематеріальних активів: формування цілей розвитку; оцінювання вартості та структури нематеріальних активів, розроблення стратегії розвитку, розроблення та реалізація комплексу заходів щодо розвитку нематеріальних активів, контроль та коригування стратегії. Розроблені напрями забезпечення розвитку за видами нематеріальних активів підприємства. The process of management development of immaterial assets is examined. An algorithm is offered of management of immaterial assets of, which includes the followings stages: forming of aims of development; evaluation of cost and structure of immaterial assets, development of strategy of development, development and realization of complex of measures on development of immaterial assets, control and correction of strategy. Development directions of providing of development of immaterial assets of enterprise after the types of intellectual capital.Item Маркетингове забезпечення діяльності академічних бізнес-інкубаторів як осередків малого бізнесу(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Сорока, М. В.; Петрик, І. В.Розглянуто рівень інноваційного розвитку України та проаналізовано основні проблеми, розкрито сутність академічного підприємництва. Висвітлено специфіку інструментів підтримки академічного підприємництва. Розроблено систему заходів маркетингового забезпечення діяльності академічних бізнес-інкубаторів як осередків малого бізнесу. The article analyzes the level of innovation development of Ukraine and its’ main problems, the essence of academic entrepreneurship. The specific tools of support of academic entrepreneurship are displayed. The system of measures of marketing supporting of the academic business incubation centers is designed.Item Особливості формування та розвитку стратегії та тактики взаємовідносин у системі “підприємство – податкова адміністрація”(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Тимейчук, А. А.Виокремлено можливі види стратегій та тактики взаємодії у системі “підприємство - податкова адміністрація”, сформовано їхні особливості та способи реалізування, виокремлено суб’єктів, яких залучають до розроблення та реалізування таких стратегій та тактики, способи реалізації стратегій через стратегічні та тактичні заходи. Проаналізовано вітчизняне законодавство, що забезпечує взаємодію у системі “підприємство – податкова адміністрація”. The article highlights the possible types of interaction strategies and tactics in the "business-tax administration”, formed their characteristics and how realization highlights subjects that are involved in the development and realization such strategies and tactics to implement strategies through strategic and tactical measures. Analysis of domestic legislation that promotes cooperation in the enterprise and tax administration are presented.Item Хеджування майбутніх доходів підприємств-експортерів за допомогою зворотних опціонів продажу(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Іващук, Н. Л.; Лопушанський, О. В.Досліджено процес формування цін зворотних опціонів продажу з фіксованою ціною виконання. Хеджер, який використовує ці деривативи у своїй стратегії хеджування повинен знати, які параметри впливають на ціну таких інструментів і вміти вибрати ті характеристики опціону, на які він матиме вплив під час укладання опціонного контракту. Для прикладу у статті досліджено вплив на ціну опціону таких параметрів: терміну його опціону, ціни виконання та мінімальної ціни базового інструменту з періоду існування цього деривативу. In article process of formation of the put options prices with the fixed strike price is investigated. Hedger which uses these derivatives in the hedging strategy should know what parametres influence the price of such tools and to be able to choose those characteristics of an option which it can affect during signing the option contract. For an example researches of influence on the option price of such parameters: term of its action, the strike price and a minimal price of the underlying asset from the period of existence of this derivative, are carried out.Item Особливості оцінювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту підприємств із використанням інструментарію багатовимірного шкалювання(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Подольчак, Н. Ю.; Подольчак, Н. І.Розроблено метод розрахунку інтегрального показника рівня соціально-економічної ефективності систем менеджменту підприємств на засадах застосування багатовимірного шкалювання для оцінювання різноспрямованих цільових показників функціонування систем менеджменту та кластерного аналізу для визначення еталонних значень ефективності управління підприємством. Наведено особливості практичного застосування методу та інструментарій перевірки результатів на адекватність. The method of calculating the integral index of the level of socio-еconomic efficiency of enterprise management systems based on the application of multidimensional scaling to assess the functioning of diverse targets management systems and cluster analysis to determine reference values of performance management is developed. The features of the practical application of methods and tools to check the adequacy of the results are presented.Item Перспективи впровадження маркетингу в організаційно-управлінський механізм регулювання ринку рекреаційних послуг(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Добуш, Ю. Я.Досліджено зарубіжний досвід із впровадження маркетингу у рекреаційній сфері, розглянуто моделі державної участі в регулюванні рекреаційної сфери, зображено механізм функціонування ринку рекреаційних послуг, визначено маркетингові функції на макро-, мезо- та мікрорівні організаційно-управлінського механізму регулювання ринку рекреаційних послуг. Foreign experience on marketing introduction in recreational sphere is investigated, models of the state participation in regulation by recreational sphere are considered, the mechanism of functioning of the market of recreational services is represented, marketing functions on makro-meso and microlevel of the organizational-administrative mechanism of regulation of the market of recreational services are defined.