Логістика. – 2011. – №706
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12224
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорського – викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і Організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» – Львів : Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011. – № 706 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 511 с. : іл.
Browse
Item Внутрішня логістична інтеграція(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Андрушко, А. М.Розглянуто концептуальні основи внутрішньої логістичної інтеграції функціональних сфер діяльності підприємства. Визначено спільні та конфлікті особливості функціонування логістики, маркетингу, виробництва та закупівлі. The article considers conceptual bases of the internal functional spheres logistics integration. The common areas and conflicting features of logistics, marketing, manufacturing and procurement functioning are determined.Item Гармонійність синтезу релігійних, наукових та філософських знань (РНФ) у методології пізнання(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Гронська, Н. С.Сформульовано засади гармонійного з’єднання підходів дослідження синтезу релігійних, наукових, філософських (РНФ) знань. Спроектовано алгоритми досліджень. Визначена дефініція мислепродуктивності. Доведена вагомість методу – “Синтез РНФ знань у зведенні до гармонії релігій світовідчуття”. Висвітлено роль методу “Синтез РФН знань у методології пізнання”. The basics harmonic integration of synthesis investigation of religious scientific knowledge (RSK) are formulated, the investigation algorithm is developed in the article. The definition of thought productivity is defined. The value of method “synthesis of RSK” during approaching the harmony of world perception is proved. The role of method “synthesis of RSK” in the methodology of scientific knowledge is presented.Item Дослідження особливостей і тенденцій розвитку ринку нерухомості(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Воронін, В. О.; Мамчин, М. М.; Шемелюк, Г. О.За системним підходом описано основні положення ринку нерухомості як складної соціально-економічної системи. Висвітлено особливості і відмінності ринку нерухомості від інших ринків. Проаналізовано загальні тенденції зміни вартості нерухомості і досліджено специфіку ринків країн центральної і східної Європи, в тому числі і України. This paper describes a systematic approach based on the basic provisions of the real estate market as a complex socio-economic system. The peculiarities and differences from other real estate markets. The common trends in property values is investigated and markets of Central and Eastern Europe, including Ukraine.Item Екологічний маркетинг як інструмент механізму розвитку соціо-еколого-економічної системи(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Бублик, М. І.Проаналізовано теоретико-методологічні основи формування екологічного маркетингу як інструменту механізму розвитку соціо-еколого-економічної системи. Запропонована циклічна модель формування стратегічного маркетингового плану виробництва екотоварів та екопослуг дасть змогу зменшити обсяг техногенних збитків на кожному з ієрархічних рівнів соціо-еколого-економічної системи. The article analyzes theoretical and methodological foundations of environmental marketing as a tool for the mechanism of socio-ecological-economic system. The proposed cyclic model of strategic marketing plan and production ekotovariv ekoposluh will reduce man-made losses in each of the hierarchical levels of socio-ecological-economic system.Item Електронні ланцюги поставок товарів повсякденного попиту(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Якимишин, Л. Я.Проаналізовано моделі електронного ланцюга поставок і визначено підхід щодо вибору оптимальної моделі електронного ланцюга поставок товарів повсякденного попиту. The existing models of electronic supply chain and determined approach to selecting the optimal model of supply chain of consumer goods.Item Засади створення регіонального деревообробного кластера(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Похильченко, О. А.; Сопільник, Л. І.; Заяць, Р. Я.Актуалізовано необхідність промоційної політики держави щодо доцільності створення та розвитку кластерів в Україні, прямих іноземних інвестицій як джерела фінансової підтримки їх розвитку та mсуспільного капіталу як джерела створення та розвитку довготривалих форм співпраці в регіоні. Запропоновано модель успіху деревообробного кластера, яка у структурованому вигляді дасть змогу формалізувати процедуру розрахунку очікуваних економічних результатів функціонування кластера, а також визначити послідовність процедури прогнозування. Importance need promotional policy of creation and development of clusters in Ukraine, foreign direct investment as a source of financial support for their development and social capital as a source of creation and development of long-term forms of cooperation in the region are modified. A model of success woodworking cluster, which in a structured way will formalize the procedure for determinating the expected economic results of functioning of the cluster, and determine the sequence prediction procedures is offered by the author.Item Зміст до Вісника "Логістика" № 706(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011)Item Комерційний банк у стратегії «зелених» інвестицій(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Вишатицька, О. Р.Досліджено проблеми у фінансуванні «зелених» інвестицій комерційними банками. Актуалізовано досвід Республіки Польщі в реалізації «зелених» інвестицій. Обґрунтовано доцільність фінансування таких інвестицій в системі приватно-публічного партнерства.The problems of "green" investments financing by commercial banks are investigated. The actuality of Republic of Poland experience in realization of "green" investments is presented. The expediency of financing such investments in the system of private-public partnership is proved.Item Концепція управління персоналом на засадах персоналізму(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Граб, М. Б.Визначено засади персоналізму: самовладність, референційність, активність, мотиваційність, респектабельність, рефлективність. Засади персоналізму розглянуті за індивідуальною здатністю до самодостатності, самоактуалізації, самоідентичності. Наведено підходи до застосування засад персоналізму і типологію персоніфікованого стилю поведінки. З врахуванням засад персоналізму представлені мотиви формування в середовищі малого та середнього бізнесу кадрової політики, можливостей і критеріїв його успішності. Certainly principles of personality: autocratic, referencies, activity, motivation, respectability, reflexivity. Principles of personality are considered after an individual capacity for self-sufficiency, selfactualization, selfidentity. Resulted approaches of application of principles of personality and typology of personified style of conduct. Taking into account principles of personality the represented reasons of forming in the environment of small and middle business skilled policy, possibilities and criteria of his progress.Item Логістика виробництва і транспортні процеси: прикладні аспекти(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Гірна, О. Б.; Петецький, І.Розкрито важливість оптимізації транспортних рішень в логістиці виробництва. На основі анкетування здійснено дослідження в автомобілебудівній галузі та окреслено проблемні місця внутрішньозаводського транспортування. Наведено результати аналізу причин та наслідків виникнення потенційних недоліків процесу транспортування за допомогою методу FMEA. Запропоновано можливі варіанти усунення зазначених недоліків. Importance of optimization transport decisions in logistic production is exposed. On the basis of questionnaire research in motor industry is carried out and problem places of inside factory transporting is outlined. The analysis of reasons and consequences of origin potential lacks transporting process by the method of FMEA is presented. Possible variants of removal the noted failings is recommended.Item Маркетингове забезпечення діяльності академічних бізнес-інкубаторів як осередків малого бізнесу(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Сорока, М. В.; Петрик, І. В.Розглянуто рівень інноваційного розвитку України та проаналізовано основні проблеми, розкрито сутність академічного підприємництва. Висвітлено специфіку інструментів підтримки академічного підприємництва. Розроблено систему заходів маркетингового забезпечення діяльності академічних бізнес-інкубаторів як осередків малого бізнесу. The article analyzes the level of innovation development of Ukraine and its’ main problems, the essence of academic entrepreneurship. The specific tools of support of academic entrepreneurship are displayed. The system of measures of marketing supporting of the academic business incubation centers is designed.Item Модель аналізування інноваційності технологічних процесів машинобудівних підприємств(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Жежуха, В. Й.; Жежуха, О. Й.На підставі аналізування літературних джерел та результатів проведених досліджень удосконалено модель аналізування інноваційності технологічних процесів машинобудівних підприємств на засадах виокремлення структурно-логічної послідовності здійснення аналітичних процедур. Із застосуванням зазначеної моделі проаналізовано параметри інноваційності технологічних процесів 38 діючих машинобудівних підприємств Львівської області. In the article under the literature sources analyzing and on the ground of investigation results the model of technological processes innovativeness analyzing on machine-building enterprises was improved on the basis of structure-logical sequence of analytical procedures realization. With the application of this model the parameters of technological processes innovativeness on 38 operating machine-building enterprises of Lviv region were investigated.Item Моделювання і обґрунтування значень життєвого циклу продукції(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Скворцов, І. Б.; Горбова, Х. В.; Гринаш, Л. П.Запропоновано моделювання і дослідження життєвого циклу продукції з викорисанням формалізованого економічного категорійного апарата. Показано сутність і можливості використання категорії “економічне прискорення”. Встановлено особливості і характерні точки диференціального та інтегрального графіків життєвого циклу продукції. Сформульовано найпроблемніші питання цього циклу, які стосуються переходу від етапу будівництва до періоду експлуатації. The design and research of life cycle of products with the use of abstract economic categories is offered. Essence and possibilities of the use of category is shown “economic acceleration”. Features and characteristic points of the differential and integral graphs of life cycle of products are set. The most problem questions of this cycle, which are up to transition from the stage of building to the period of exploitation, are formulated.Item Модернізація економіки і суспільства: аксіологічний, соціогуманістичний та інтелектуально-інноваційний контексти(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Вовканич, С.; Шульц, С.Процеси модернізації взагалі і потенціалу промислового підприємства зокрема розглядаються як суспільні нововведення, природа першоджерел яких – інформаційна. У цьому контексті аналізуються якісні (ціннісні) характеристики знань, інформації з позиції суголосності (гармонізації, негентропії) багатовекторних вимірів сучасних складових національної ідеї, реалізації інноваційної моделі розвитку України та побудови її постіндустріальної економіки. Пропонуються практичні показники щодо комплексного оцінювання соціальної інформації, знань в системі сформованого імперативу модернізації як на підприємствах (в регіонах), так і в суспільному житті країни (нації). The processes of modernization in general and the industrial enterprise and its potential in particular are discussed as the social innovations that are informational in their nature. In this context the qualitative (valuable) characteristics of knowledge and information are analyzed from the position of harmonization (negentropy) of multivectoral dimensions of modern components of the national idea, realization of the innovation model of Ukraine development and their postindustrial economy building. The practical recommendations concerning the complex estimation of the social information, knowledge, in the system of developed imperative of modernization both at the enterprises (in the regions) and in the social life of the country (nation) are proposed.Item Особливості впровадження бюджетування у виробничо-господарську діяльність підприємств в умовах започаткування міжнародних економічних зв’язків(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Грибик, І. І.; Вільгуцька, Р. Б.; Тхорик, М. Б.Розглянуто особливості бюджетування виробничо-господарської діяльності підприємства в умовах започаткування міжнародних економічних зв’язків. Було визначено сутність і особливості бюджетування на підприємстві, його складові. Досліджено основні mтенденції розвитку бюджетування та її практичне значення. На основі звітності проаналізовано виробничо-господарську діяльність підприємства, оцінено вплив бюджетування на показники фінансово-господарської діяльності. Виявлено проблеми бюджетування виробничо-господарської діяльності, на які підприємство наражається у разі започаткування міжнародних економічних зв’язків та наведено рекомендації щодо їх вирішення. Der Artikel beschreibt die Besonderheit der Budgetierung industriellen und wirtschaftlichen Tätigkeit in der Einrichtung internationaler Wirtschaftstätigkeit. Es war das Wesen und die Besonderheiten der Budgetierung in das Unternehmen, seine Komponenten. Man erforscht die grundlegenden Trends in der Budgetierung und ihre praktische Bedeutung. Auf die Grund führt man durch der Analyse der industriellen und wirtschaftlichen Aktivitäten entwickelte Indikatoren und Prognose der geschätzten Auswirkungen auf die Performance Budgeting finanzielle und wirtschaftliche Tätigkeit. Man endeckt die Besonderheit der Budgetierung industriellen und wirtschaftlichen Tätigkeit, die das Unternehmen steht in der Festlegung internationaler wirtschaftlicher Tätigkeiten und gibt Empfehlungen zu ihrer Lösung.Item Особливості оцінювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту підприємств із використанням інструментарію багатовимірного шкалювання(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Подольчак, Н. Ю.; Подольчак, Н. І.Розроблено метод розрахунку інтегрального показника рівня соціально-економічної ефективності систем менеджменту підприємств на засадах застосування багатовимірного шкалювання для оцінювання різноспрямованих цільових показників функціонування систем менеджменту та кластерного аналізу для визначення еталонних значень ефективності управління підприємством. Наведено особливості практичного застосування методу та інструментарій перевірки результатів на адекватність. The method of calculating the integral index of the level of socio-еconomic efficiency of enterprise management systems based on the application of multidimensional scaling to assess the functioning of diverse targets management systems and cluster analysis to determine reference values of performance management is developed. The features of the practical application of methods and tools to check the adequacy of the results are presented.Item Особливості формування та розвитку стратегії та тактики взаємовідносин у системі “підприємство – податкова адміністрація”(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Тимейчук, А. А.Виокремлено можливі види стратегій та тактики взаємодії у системі “підприємство - податкова адміністрація”, сформовано їхні особливості та способи реалізування, виокремлено суб’єктів, яких залучають до розроблення та реалізування таких стратегій та тактики, способи реалізації стратегій через стратегічні та тактичні заходи. Проаналізовано вітчизняне законодавство, що забезпечує взаємодію у системі “підприємство – податкова адміністрація”. The article highlights the possible types of interaction strategies and tactics in the "business-tax administration”, formed their characteristics and how realization highlights subjects that are involved in the development and realization such strategies and tactics to implement strategies through strategic and tactical measures. Analysis of domestic legislation that promotes cooperation in the enterprise and tax administration are presented.Item Оцінювання надійності партнерських відносин з врахуванням стратегії комерціалізації інновацій у межах екосистеми(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Коваль, З. О.Запропоновано рейтингову систему оцінювання надійності партнерських відносин з врахуванням стратегії комерціалізації інновацій у межах екосистеми. The rating system of evaluation of reliability of partner relations is offered taking into account strategy of commercialization of innovations within the limits of ekosistem.Item Перспективи впровадження маркетингу в організаційно-управлінський механізм регулювання ринку рекреаційних послуг(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Добуш, Ю. Я.Досліджено зарубіжний досвід із впровадження маркетингу у рекреаційній сфері, розглянуто моделі державної участі в регулюванні рекреаційної сфери, зображено механізм функціонування ринку рекреаційних послуг, визначено маркетингові функції на макро-, мезо- та мікрорівні організаційно-управлінського механізму регулювання ринку рекреаційних послуг. Foreign experience on marketing introduction in recreational sphere is investigated, models of the state participation in regulation by recreational sphere are considered, the mechanism of functioning of the market of recreational services is represented, marketing functions on makro-meso and microlevel of the organizational-administrative mechanism of regulation of the market of recreational services are defined.Item Підвищення конкурентоспроможності ланцюгів створення вартості на засадах логістики(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Шандрівська, О. Є.; Косар, Н. С.; Чорнописька, Н. В.Розглянуто питання внеску логістики у забезпечення конкурентоспроможності ланцюгів створення вартості та збереження їхніх конкурентних переваг. Визначено основну мету створення та стратегічне завдання логістичних ланцюгів з огляду на необхідність формування конкурентних переваг. Представлені активовані логістикою показники конкурентоспроможності (найвищий рівень ринкової доступності товарів та низький рівень їх морального зношування); способи досягнення логістичними ланцюгами конкурентних переваг на ринку (забезпечення високої якості виконання процесів у логістичному ланцюзі; зменшення витрат; швидке реагування на зміни попиту; забезпечення надійності виконання процесів у логістичному ланцюзі). The issue of logistics in securing the competitiveness of value chains and the formation of their competitive advantages. The basic purpose of creation and the strategic task of logistics chains taking into account the necessity of formation of competitive advantages. Presented indicators of competitiveness, the dominant influence on who has a logistics (the highest level of market access to goods and their low moral depreciation); ways to achieve logistic chains competitive advantages on the market (provision of high-quality performance of processes in the logistics chain; cost reduction; rapid response to changes in demand; the reliability of the processes in the supply chain).