Логістика. – 2008. – №633
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2140
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорського – викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і Організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008. – № 633 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 916 с. : іл.
Browse
Item Місце та значення маркетингових ризиків у системі ризик-менеджменту лізингової діяльності машинобудівних підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Подольчак, Н. І.Здійснено дослідження ризиків лізингової діяльності машинобудівного підприємства. Визначено місце та роль маркетингового ризику у системі ризик менеджменту лізингової діяльності. Враховуючи поетапність реалізації лізингової діяльності, запропоновано методи мінімізації ризиків цієї діяльності. Запропонована методика оптимізації ризиків дає змогу підвищити стабільність та ефективність лізингової діяльності. It was researched the risk of leasing activity machine-building enterprises. It was indicated the role and place of marketing risk of risk-management system of leasing activity. Author elucidated the main method of risk-minimization in leasing considering the step of leasing activity. It was proposed the methodic of risk-optimization that help to increase the stability and efficiency of leasing activity.Item Районування території за чинниками розміщення господарської діяльності як елемент маркетингу місць(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Стадницький, Ю. І.; Товкан, О. Е.; Симак, А. В.Районування території за чинниками розміщення господарської діяльності повинно бути складовою маркетингу місць. Воно передбачає три підетапи: формування бази даних про чинники розміщення різних видів господарської діяльності; формування бази даних про відповідність територій вимогам різних видів господарської діяльності; районування території за чинниками розміщення різних видів господарської діяльності. Використання даних такого районування могло б відбуватися у системі GIS (Geographic Information System). Districting of territory after the factors of placing of economic activity must be the constituent of marketing of places. It foresees three stages: forming bases given about the factors of placing of different types of economic activity; forming bases given about accordance of territories to the requirements of different types of economic activity; districting of territory is after the factors of placing of different types of economic activity. Uses given of such districting would take a place in the system of GIS (Geographic Information System).Item Стимулювання інноваційної діяльності: європейський досвід(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Жежуха, В. Й.Розглянуто поширені в Європі та в інших економічно розвинених країнах світу інструменти стимулювання інноваційної діяльності підприємств. Показано, що не існує таких універсальних інструментів, а кожна країна використовує свої власні. Обґрунтовано доцільність використання подібних інструментів в умовах української економіки для сприяння інноваційній діяльності вітчизняних підприємств. In the article we considered widespread in Europe and in other economic developed countries of the world instruments of stimulation of innovative activity of enterprises. We rotined that did not exist universal such instruments, and every country uses the own. We grounded expedience of the use of similar instruments in the conditions of the Ukrainian economy for an assistance innovative activity of domestic enterprises.Item Індикативне забезпечення матричного моделювання на машинобудівних підприємствах(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Мельник, О. Г.Розвинуто ідею формування на машинобудівних підприємствах універсальної матриці цільового вибору індикаторів для здійснення діагностики. При цьому сформовано інформаційну базу побудови такої матриці в межах систематизації вихідних індикаторів, які характеризують різні сфери функціонування організації. Запропоновано систему ключових індикаторів, яка слугує базою для розрахунку похідних індикаторів в межах досягнення діагностичних цілей. Вказано джерела отримання інформації про ключові показники. There are in the article the idea of formation on the machine-building enterprisers by universal matrix of the aim indicators choice for diagnostic are developed. The informational bases of the creating this matrix are forming at the systematization key based indicators, which characterized different sphere of the functional of organization. Offered system of the key indicators is the base for calculation derivative indicators by achievement diagnostic aims. The information receiving sources about key indicators are showing.Item Основні тенденції розвитку ринку житлового комплексу України(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Гірна, О. Б.; Полишенкова, А. В.; Янковська, Л. А.Розкрито основні аспекти розвитку ринку житлового комплексу України в таких напрямах: структура житлового комплексу, бюджетне фінансування, насиченість ринку, попит та здатність утримання житла, оснащення та технічний стан житла, динаміка цін на продаж помешкань тощо. Запропоновано комплекс заходів стосовно позитивних тенденцій розвитку ринку, пріоритетну роль відведено державному регулюванню. The main aspects of the housing complex market development in Ukraine in such directions as the inhabited complex structure, budget financing, the market saturation, demand and ability of the habitation deduction, dynamics of the prices on the habitation sale and so on are opened. The complex measures of the positive tendencies development in the market are offered, thus a priority role to the state regulation is removed.Item Концептуальні засади менеджменту антимонопольної діяльності(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Михальчишин, Н. Л.Розглянуто підходи до розуміння понять „антимонопольна діяльність”, „конкурентні відносини”. Визначено співвідношення менеджменту антимонопольної діяльності із такими видами менеджменту, як виробничий менеджмент, фінансовий менеджмент та маркетинг. Запропоновано визначення менеджменту антимонопольної діяльності як наукової дисципліни. Охарактеризовано сферу формування менеджменту антимонопольної діяльності, а саме такі її складові: державне управління, державне регулювання, основи менеджменту, адміністративний менеджмент, менеджмент оргaну державної влади, принципи конкyрентної боротьби, конкуренційне законодавство. Наведено взаємозв’язок менеджменту антимонопольної діяльності із розвитком антимонопольного регулювання і конкурентної політики. The approaches to the understanding of terms “antimonopoly activity”, “competition relations” are in the article. The author formulations of the correlation management of antimonopoly activity and financial management, manufacturing management, marketing. Management of antimonopoly activity is defined as scientific discipline. The article direct to the characterization sphere of the formed of management antimonopoly activity: government regulation, government management, management of administration, management of state power organ, bases of management, principle of competitive struggle and competitive low separately. There is propose of the mutual relations of the management of antimonopoly activity and developing of antimonopoly regulation and competitive policy.Item Способи підвищення рівня соціально-економічного розвитку машинобудівних підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Залуцький, В. П.Розглянуто сутність етично-регуляторної системи соціально-економічного розвитку, зокрема виділено її складові елементи та взаємозв’язки між ними. Сформульовані висновки і пропозиції, адресовані керівникам вищого рівня управління машинобудівних підприємств. Essence of the ethyco-regulatorі system of socio economic development is considered in the article, in particular it is selected component elements and intercommunications between them. Conclusions and suggestions are formulated addressed the leaders of higher level of management of machine-building enterprises.Item Логістичний аутсорсинг - шлях до оптимізації управління бізнес-процесами підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Шарчук, Т. В.Передача логістичних функцій на аутсорсинг для підприємств України є інноваційною технологією. На основі вивчення світового досвіду та з врахуванням специфіки розвитку українського ринку логістичних провайдерів запропоновано шляхи впровадження аутсорсингу та напрямки вдосконалення стану логістичного сервісу. Redirecting of logistic functions for outsourcing is innovative technology for the competencies of a particular Ukrainian business. In this article author explore the world experience, research logistic providers on the local market; propose the ways of outsourcing and logistic service development.Item Система показників оцінки зовнішньоекономічногопотенціалу міста(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Шило, І. В.Обґрунтовано необхідність розроблення системи показників для визначення зовнішньоекономічного потенціалу міста як складової частини економічного потенціалу міста. Усі показники пропонується згруповувати в різні групи, кожна з яких характеризує різні аспекти зовнішньоекономічного потенціалу міста. In the article the necessity of development of the system of indexes is grounded for determination of external economic potential of city as component part of economic potential of city. It is suggested to group all indexes in different groups, each of which characterizes the different aspects of external economic potential of city.Item Маркетингові аспекти просування послуг(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Примак, Т. О.; Костюченко, А. М.Item Теоретичний аспект маркетингових комунікацій вітчизняних машинобудівних підприємств за кордоном(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Романченко, О. М.Проаналізовано стан зовнішньоекономічної політики країни загалом та Харківської області зокрема, виділено перспективи її розвитку; обґрунтовано доцільність застосування на машинобудівних підприємствах-експортерах маркетингові комунікації, націлених на кінцевого споживача-індивіда; запропоновано дворівневу систему маркетингових комунікацій на машинобудівному підприємстві, що експортує продукцію та реалізує споживачам індивідам за використання послуг закордонних посередників; запропонована система дає змогу забезпечити лояльність посередників за кордоном та стимулювати продажі продукції підприємства. In the article the bases of international marketing communications of domestic industrial enterprises are considered; the main two groups of goods of machinery-building enterprises are regarded; the two-level system of international marketing communications is offered. The main aim of the system is to improve loyalty of commercial agencies abroad and, at the same time, to stimulate sales of goods abroad produced by Ukrainian machinery-building enterprises.Item Конкурентоспроможність машинобудівного підприємства: сутність та властивості(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Романко, О. П.Розглянуто та проаналізовано погляди різних авторів на трактування категорії «конкурентоспроможність підприємства». Виокремлено і охарактеризовано основні властивості конкурентоспроможності підприємства та уточнено змістове наповнення поняття «конкурентоспроможність машинобудівного підприємства». In the article the approaches of various authors to the definition of the “machine-build plant competitiveness” are considered and analyzed. The main characteristics of the plant competitiveness are definition, the profound filling of the category “machine-build plant competitiveness” are accurated.Item Методи підвищення якості логістики процесів виробництва(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Газда, А.Основною метою логістики є забезпечення відповідного рівня обслуговування клієнта. Логістичний процес на етапі виробництва повинен бути реалізований з використанням методів, які гарантують його високу якість. У статті використано метод Lean Management, завдяки якому можна досягти поліпшення якості логістики процесів виробництва. The primary purpose of logistic is giving the hope of the proper level of customer service. A logistic process, also on the stage of production, must be consequently realized with the use of methods, guaranteing him high quality. The method of Lean Management is presented in working, due to which it is possible to attain the improvement of quality of logistic of processes of production, is presented in working.Item Аналіз результативності діяльності маркетингових служб підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Білик, М. С.; Кіндрацька, Г. І.; Білик, В. М.Розглянуто проблему взаємозв’язку маркетингових програм із фінансовими результатами діяльності підприємства. Сформульовано особливості аналізу ефективності діяльності маркетингової служби з використанням індексу дохідності. Обгрунтовано методичний підхід до оцінки приросту чистого операційного прибутку від реалізації маркетингових заходів. Уточнено зміст і склад маркетингових витрат під час визначення теперішньої вартості інвестиційних витрат. Визначено основні напрями використання результатів аналізу рівня дохідності маркетингових інвестицій. The problem of intercommunication of the marketing programs is examined with the financial results of activity of enterprise. The features of analysis of efficiency of activity of marketing subsection are formulated with the use of index of profitability. The method of estimation of increase of clean operating-room of profit is developed from realization of marketings projects. Essence and composition of costs is specified on marketing for determination of the real cost of investment costs. The basic ways of realization of results of analysis of level of profitability of marketings investments are indicated in the article.Item Створення логічних інформаційно-програмних модулів на основі логіко-часових функцій(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Качуровський, В. Є.; Волонтир, Л. О.Теоретично та методологічно обґрунтувано найпопулярніші у світі концепції, на основі яких розроблено та функціонує велика кількість корпоративних інформаційних систем, які мають програмні модулі логістики. Математично обґрунтовано створення логістичних інформаційно-програмних підсистем/модулів на основі логіко-часових функцій. The article deals with a theoretical and methodological substantiation of the most popular conceptions in the world, and many informational systems based on such conceptions and include different kinds of logistics modules. Creation of logistic informationalprogrammed subsystems/modules based on logical-temporal functions.Item Передумови і наслідки організації маркетингової діяльності на засадах організаційної культури(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Захарчин, Г. М.Обґрунтовується необхідність організації маркетингової діяльності на засадах організаційної культури із врахуванням сучасних соціокультурних тенденцій. Аналізуються наслідки використання фактора організаційної культури в маркетинговій політиці підприємства. Підкреслюється роль соціально орієнтованого маркетингу в гармонізації корпоративного інтересу із загальносуспільним. The necessity of organization of marketing activity is grounded on principles of organizational culture recognition modern socialcultural tendencies. The consequences of the use of factor of organizational culture are analysed in the marketing policy of enterprise. The role of the socially oriented marketing is underlined in harmonization of corporate interest with generalpublic.Item Людський фактор у злиттях та поглинаннях(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Дейнека, Ю. П.Висвітлено особливості управління людськими ресурсами під час процесів злиття і поглинання. Визначено основні схеми розподілу відповідальності протягом інтеграційних процесів. Проаналізовано основні шляхи відбору працівників під час злиттів і поглинань. Запропоновано основні мотиваційні механізми працівників під час об’єднання компаній. Визначено основні ризики і проблеми, які можуть виникати у разі злиття та поглинань. Запропоновано рекомендації з удосконалення управління людськими ресурсами під час злиття та поглинань. The features of human resource management are reflected during the processes of mergers and aquisitions. The basic chart sof responsibility distribution during integration processes are considered. The basic ways of selection of workers during the processes of mergers and acquisitions are analysed. The basic motivational mechanisms of workers in the process of association of companies are offered. The main risks and problems which can arise up in the process of mergers and acquisition are considered. Recommendations from the improvement of human resource management in the process of mergers and acquisitions are offered.Item Методика конкурентної ідентифікації підприємства у ланцюгу створення цінності продукту(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Сивак, Р. Б.Запропоновано методику конкурентної ідентифікації підприємства у ланцюгу створення цінності продукту. The range of methods of value creation chain members competitive identification is developed.Item Логістичні рішення щодо зменшення енергетичних витрат у комунальній економіці(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Копець, Г. Р.Розглянуто перспективи вирішення проблем енергоефективності в муніципальному секторі міст України, логістичні рішення щодо зменшення енергетичних витрат у комунальній економіці, розроблення і удосконалення програмного забезпечення процесів енергоефективності у муніципальному менеджменті. Розглянуто етапи ефективного енергоменеджменту на муніципальному рівні на прикладі міста Львова та перешкоди для здійснення цих процесів. In this article considered innovation of energy efficiency projects for budget institutions of Ukrainian cities, logistics decisions regarding reduction of energy costs in municipal economics; application of information computing system for municipal energy management. The stages of effective energymanagement are considered at a municipal level on the example of the Ukrainian City of Lviv and obstacle for realization of these processes.Item Залізничні пасажирські перевезення в контексті єврологістичної інтеграції(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Бакушевич, І. В.; Гуменюк, Р. О.Розглянуто основні напрямки розвитку транспортних зв’язків ЄС з країнами-сусідами, зокрема з Україною. Особливу увагу приділено визначенню готовності Укрзалізниці до участі в проектах подальшого розвитку транспортних осей панєвропейських транспортно-логістичних систем. Проаналізовано окремі показники діяльності залізниці України з перевезення пасажирів, визначено стан її готовності до єврологістичної інтеграції. Визначено основні проблеми, які не сприяють інтеграції української залізниці в європейську транспортну систему, та основні завдання і можливі переваги такої інтеграції. In the article basic directions of the EU transport connections development are considered with countries-neighbours including Ukraine. Special attention it is paid to determination of readiness of Ukrzaliznyci to participating in the projects of subsequent development of transport axes of the Pan’european transport logistic systems. The analysis of separate performance of railway of Ukraine indicators is conducted on carrying passengers, certainly its ready condition to eurologistic integration. Certainly basic problems, which are not instrumental in integration of the Ukrainian railway in the European transport system, and basic strategic tasks, and advantages of such integration are possible.