Логістика. – 2008. – №633
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2140
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорського – викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і Організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008. – № 633 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 916 с. : іл.
Browse
Item Фінансово-економічні і соціальні наслідки процесів галузевої концентрації на ринку машинобудування і проблеми формування вартості підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Мних, О. Б.Розглянуто основні тенденції розвитку галузей машинобудування з акцентуванням уваги на зміну рівнів концентрації ринків та виявлення розривів між фінансовими і маркетинговими стратегіями. Відображено взаємозалежності кількісних і якісних показників під час формування вартості на прикладі машинобудівних підприємств Львівської області та їх порівняння із середніми показниками по галузі економіки країни. In the article basic progress of industries of engineer trends are examined with accenting of attention on changing of levels of concentration of markets and exposure of breaks between financial and marketings strategies. Represented interdependence of quantitative and highquality indexes in the process of forming of cost on the example of machine-building enterprises of the Lviv area and their comparing to the middle indexes for industries of economy of country.Item Стратегічне мислення як основа сучасного стратегічного планування(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Тригоб’юк, С. С.Зроблено огляд останніх досліджень стратегічного мислення, наведено основні особливості стратегічного мислення в контексті удосконалення процесу створення і реалізації стратегії та адаптування до динамічного непередбачуваного середовища. Досліджено суть, основні ознаки, складові стратегічного мислення, джерела його формування; проаналізовано основні якості, які має мати стратег для розвитку свого стратегічного мислення. The review of the last researches is done in relation to strategic thіnking, the basic features of strategic thіnking are resulted in the context of improvement of process of creation and realization of strategy and adaptation to the dynamic unforeseeable environment. Investigational essence, basic signs, the constituents of strategic thіnking, source of its formation are analysed basic qualities which a strategist must own for development of the strategic thіnking.Item Роль інноваційного маркетингу у формуванні потунціалу розвитку підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Довбенко, В. І.Розглядаються можливості використання інструментів інноваційного маркетингу для формуванні потенціалу розвитку підприємств. У сучасних умовах зростає роль визначення стратегічних пріоритетів розвитку на основі нових нетрадиційних підходів до задоволення потреб як споживача, так і врахування майбутніх інтересів суспільства. Це потребує вибору параметрів розвитку на основі оптимальних співвідношень ефективності та результативності з метою створення умов для задоволення не лише поточних, але й перспективних потреб. Opportunities of use the tools of innovational marketing at formation of development the enterprises potential in article are considered. In modern conditions, the role of definition of strategic priorities of development grows based on new non-conventional approaches to satisfaction of needs both the consumer and the account of the future interests of a society. It demands a choice of parameters of development based on the optimal ratio of efficiency and productivity with the purpose of creation the conditions for satisfaction not only current, but also perspective needs.Item Причини виникнення фінансових та маркетингових ризиків у діяльності підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Диба, М. І.Запропоновано виокремлювати причини виникнення маркетингових та фінансових ризиків за рівнем їх утворення: макроекономічні, мікроекономічні, специфічні (усі ті, які притаманні діяльності певного підприємства, що визначаються організаційно- правовою формою, сферою діяльності тощо). Проаналізовано, які чинники творення фінансових та маркетингових ризиків входять до макроекономічних, мікроекономічних та специфічних груп у діяльності державного підприємства в Україні. In the article it was elucidated the sources of risk-appearing considering the level of its creation: macroeconomical, microeconomical and specific (all of them that appearing in activity of state corporation considering the organization form, sphere of business). It was considered the main sources of risk-appearing that joins in macroeconomical, microeconomical and specific groups in activity of state corporation in Ukraine.Item Моделювання ефективності управлінських процесів на машинобудівних підприємствах методами теорії катастроф(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Шиян, А. А.; Гробко, М. В.Item Аналіз логістичних систем зберігання та перерозподілу зерна в зерновиробних і зерноспоживаючих регіонах(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Савенко, І. І.Проведено аналіз регіональних мереж зберігання та перерозподілу зерна зерновиробних і зерноспоживаючих регіонів на прикладі Львівської та Одеської областей, розглянуто можливість віднесення систем зберігання та перерозподілу зерна до логістичних систем, можливість застосування методики визначення координат логістичних розподільних центрів під час вибору місця розташування елеваторно-складських підприємств, визначено класифікаційні ознаки віднесення логістичних систем до експортно- та імпортно-орієнтованих типів, проаналізовано структури діючих мереж зберігання та перерозподілу зерна у визначених регіонах і обґрунтувано висновки щодо раціональності їх розміщення. The analysis of regional networks of storage and redistribution of grain of зерновиробних and зерноспоживаючих regions is conducted on the example of the Lvov and Odessa areas, possibility of taking of the systems of storage and redistribution of grain is considered to the logistic systems, possibility of application of method of determination of coordinates of logistic distributive centers at the choice of place location of elevator-ware-house enterprises, the classification signs of taking of the logistic systems are certain to to export –oriented and imported – oriented types, the structures of operating networks of storage and redistribution of grain in certain regions and обгрунтувано conclusions are analysed in relation to rationality of their placing.Item e-PR public relations в інтернеті(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Судол-Пуш, І.Розвиток інформаційних і крмунікаційних технологій викликав глибокі зміни в багатьох галузях науки та практичній діяльності підприємств, зокрема і у сфері public relations. Описано знаряддя public relations в Інтернеті і вплив комунікаційних технологій на цю сферу маркетингової діяльності. Представлено також роль Інтернету в діяльності public relations, зміни в реляціях між мас-медіа та підприємствами і чинники ефективного e-PR. The development of information and communication technologies causes many changes in various areas of science and areas of companies’ activity, for example public relations actions. The article describes the tools of e-PR, impact of the communication technologies on public relations and the role of the Internet in PR actions. It also depicts modifications in relations between media and companies and requirements of efficient e-PR.Item Туболентний характер розвитку ринку послуг вищої освіти(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Чурносова, І. О.Розглянуто динаміку вітчизняного ринку послуг вищої освіти (ПВО). Розроблено метод наукового пізнання характеру розвитку ринку ПВО у трьох площинах економічного простору: галузевої, часової і територіальної. Цей метод дає можливість визначити характер розвитку ринку послуг вищої освіти, проаналізувати динаміку змін. Визначено характеристики, що дають змогу виявити територіальні та часові закономірності у діяльності вищої школи: напрями перетворень, інтенсивність трансформації, амплітуда коливань протягом періоду, досягнутий рівень перетворень за період загалом. Визначено показники, значення яких надають можливість характеризувати конкурентне середовище вищої школи. Характер розвитку вітчизняного ринку ПВО визначено як турбулентний. Surveyed dynamic of the market of services of higher formation. The method of scientific knowledge of character of a development of the market of services of higher formation radiating from three planes of economic space designed: branch, time and territorial. This method enables to define character of a development of the market of services of higher formation, to analyze dynamic of variations. Particular performances, which permit to show territorial and time regularities in activity of a higher school: directions of transformations, intensity of transformation, amplitude of oscillations during a continuance(period) reached level of transformations for a continuance(period) as a whole. The indexes are found, which values enable to characterize competitive medium of a higher school. The character of a development of the domestic market of services higher formation is defined as turbulent.Item Інноваційний розвиток України: основні бар'єри та напрямки їх подолання(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Чухрай, Н. І.Розкрито проблеми побудови ринкових відносин в Україні. Виявлено такі основні ознаки гіпокапіталістичної економіки, як її істотна відмінність від класичної ринкової економіки та непередбачуваність. Описано “український парадокс” побудови інноваційної моделі економіки. Проведено ідентифікацію основних бар’єрів переходу економіки на інноваційну модель та окреслено напрями їх подолання. The problems of construction of market relations are exposed in Ukraine. Found out such basic signs of gipokapitalistichnoy economy as it substantial difference from a classic market economy that unforeseeableness. The “Ukrainian paradox” of construction of innovative model of economy is described. Authentication of basic barriers of transition of economy is conducted on an innovative model and outlined directions of their overcoming.Item Маркетингові механізми реалізації економічної стратегії промислового підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Гродовський, О. В.Мета досліджень, відображених у цій статті, – визначити маркетингові підходи до реалізації економічної стратегії промисловими підприємствами. Сучасне підприємництво орієнтується на поєднання управління ресурсами із постійною орієнтацією на розширення масштабів власного бізнесу за рахунок вивчення споживчого попиту і випуску на цій підставі нових видів продукції або (та) виходу на нові ринки збуту. Тому, у світовій практиці нині спостерігається тенденція переходу від стратегічного планування до стратегічного менеджменту, який ґрунтується на маркетингових засадах. By a purpose researches which found a reflection in this article, it was to define the marketings going near realization of economic strategy industrial enterprises. A modern enterprise is oriented on connection of management resources with a permanent orientation on expansion of scales of own business due to the study of consumer demand and issue on that ground of new types of products or (but) going into the new markets of sale. Therefore, in world practice presently there is a transition tendency from the strategic planning to the strategic management which is based on marketings principles.Item Розподіл виробничої програми на календарні проміжки часу як завдання товарної політики підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Свірська, О. Б.Розроблено методику оптимального планування виробничої програми машино-будівного підприємства, яка ґрунтується на використанні моделі розподілу виробничої програми на календарні проміжки часу як складової частини системи формування плану виробництва і збуту продукції. In this article the methodic of optimal planning of machine building enterprises production program is developed. This methodic is based on using of distributing model of the production program on calendar time intervals as a component part of forming system of production and sale plan.Item Соціально-економічна ефективність діяльності керівника маркетингового підрозділу машинобудівного підприємства: оцінювання та використання(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Подольчак, Н. Ю.Запропоновано методику оцінювання соціально-економічної ефективності діяльності керівника маркетингового підрозділу машинобудівного підприємства. Оцінювання ефективності керівника здійснюється з позицій підлеглого, безпосереднього керівника, співробітника представником зацікавленої групи та самооцінюванням. На основі отриманих оцінок формується інтегральний показник ефективності діяльності керівника. Виділено проблеми та позитивні сторони запровадження розробленої методики оцінювання ефективності діяльності керівника. It was proposed a methodic of social-economic efficiency evaluation of head marketing department of machine-building enterprise. Evaluation of head marketing department is fulfilled by submitter, manager, colleague, member of stakeholders and by self. Basing on getting results it is formatting a integrate indicator of efficiency of manager activity. Author is underlined the problem and advantages of using of elaborated methodic of manager activity efficiency evaluation.Item Методичний підхід до отримання комплексної оцінки сукупного ризику нововведень(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Харчук, В. Ю.Розглянуто основні проблеми оцінювання ризиків нововведень на підприємствах машинобудування та обґрунтовано необхідність пошуку нових підходів. Розроблено методичний підхід до отримання комплексної оцінки сукупного ризику нововведень, який ґрунтується на послідовному виконанні запропонованих етапів. The main problems of estimating novelty risks in machine building plants are considered and substantiated the necessity of new approaches. The methodical approach of integrated evaluating aggregate novelty risk is offered which basis on consecutive accomplishment of proposed stage.Item Вдосконалення маркетингових комунікацій як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства в умовах сучасного ринку(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Гурч, Л. М.; Курчєва, Н. С.Проаналізовано застосування маркетингових комунікацій підприємством ЗАТ “Телесистеми України” (торгова марка PEOPLEnet), яке працює на українському ринку телекомунікацій. На основі виконаного аналізу обґрунтовано необхідність удосконалення маркетингових комунікацій на підприємстві, викладено основні принципи, на базі яких повинна здійснюватись інтеграція маркетингових комунікацій у ринкову діяльність підприємства. In the article is analyzed the application of marketing communications at CJSC “Telesystems of Ukraine” (trademark PEOPLEnet), that works on the Ukrainian telecommunications market. Based on this analysis is substantiated the necessity of improvement marketing communications on the enterprise, explicated key principles of integration marketing communications to the commercial operating of enterprise.Item Забезпечення інтегрованої діяльності підприємств-учасників ланцбга поставок(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Костюк, О. С.; Кара, Н. І.; Сопільник, Л. І.Подано рекомендації щодо управління діяльністю підприємств на засадах логістики, обґрунтовано умови та очікувані наслідки стратегічної інтеграції підприємств у ланцюгу поставок; визначено мотиви здійснення інтеграційних функцій у ланцюгу поставок його інтегратором, досліджено сучасні методики забезпечення інтегрованої діяльності підприємств-учасників ланцюга поставок; запропоновано методику організування ланцюга поставок, використовуючи інтегральний показник логістичної зрілості. The recommendations in relation to the management by activity of enterprises on bases of logistics tax, ground conditions and expected consequences of strategic integration of enterprises in chain of deliveries; reasons of realization of integration functions in chain of deliveries are definite by his integrator, the modern methods of providing an integrate activity of enterprises of participants of chain of deliveries explore; the method of organization of chain of deliveries offers, using an integral index of logistics maturity.Item Формування систем логістики у підприємствах кооперативної торгівлі(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Міщук, І. П.Item Стратегічний вимір логістичної концепції прийняття рішень(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Крикавський, Є. В.; Сапіга, Р. І.; Пісний, В. М.Досліджено вплив логістичних концепцій на ефективність стратегічних управлінських рішень. Ідентифіковані істотні причинно-наслідкові зв’язки в процесі реалізації стратегічних рішень. Аргументовано на характерних прикладах із історії діяльності провідних компаній свiту напрями уникнення помилкових стратегічних рішень. The influence of logistic conceptions on efficiency of strategic administrative decisions is investigated. Substantial causally-consequence copulas in the process of realization of strategic decisions are identified. on characteristic examples from history of activity of leading companies of the world directions of avoidance of erroneous strategic decisions are argued.Item Категорія “реінжиніринг” та її визначення у фаховій літературі(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Гвоздь, М. Я.Розглянуто та проаналізовано трактування терміна “реінжиніринг” як зарубіжними так і вітчизняними науковцями у сучасній фаховій літературі, акцентується увага на його важливості як методологічної передумови для розуміння цього інноваційного підходу в системі управління діяльністю підприємств на сучасному етапі господарювання. Зроблена спроба формулювання власного визначення. In the article interpretation of term of “reengineering” is considered as by foreign so domestic workers of researches, in fact will enable the substation term to specify situations in which it is expedient to apply this tool. Own claim of reengineering is given. The attempt of formulation of own determination is done.Item Особливості брендингу продукції на ринку м'яса птиці(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Сендецька, С. В.Item Концептуалізація взаємозв'язку та взаємообумовленості категорій "економічна поведінка" та "стратегія" підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Карачина, Н. П.На основі обґрунтування різних наукових підходів розкрито етимологію категорії «стратегія». За результатами аналізу трактувань дефініцій стратегії узгодження категорій «стратегія» та «стратегія поведінки» підприємств. Проведено дослідження порівняння сутності стратегії та економічної поведінки, що обумовило відокремлення їх спільних та відмінних характеристик. Сформована схематична та графічна інтерпретація взаємозв’язку та взаємообумовленості досліджуваних категорій: «стратегія», «стратегія поведінки», «економічна поведінка» підприємств. On the basis of different scientific approaches etymology of category is exposed «strategy». As a result of analysis of interpretations of essence of strategy the concordance of categories is carried out «strategy» and «strategy of behavior» of enterprises. Research of comparison of essence of strategy and economic behavior, that stipulated the separation of their general and excellent descriptions is conducted. Formed schematic and graphic interpretation of intercommunication and interconditionality of the explored categories: «strategy», «strategy of behavior», «economic behavior» of enterprises.