Логістика. – 2008. – №633
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2140
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорського – викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і Організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008. – № 633 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 916 с. : іл.
Browse
Item e-PR public relations в інтернеті(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Судол-Пуш, І.Розвиток інформаційних і крмунікаційних технологій викликав глибокі зміни в багатьох галузях науки та практичній діяльності підприємств, зокрема і у сфері public relations. Описано знаряддя public relations в Інтернеті і вплив комунікаційних технологій на цю сферу маркетингової діяльності. Представлено також роль Інтернету в діяльності public relations, зміни в реляціях між мас-медіа та підприємствами і чинники ефективного e-PR. The development of information and communication technologies causes many changes in various areas of science and areas of companies’ activity, for example public relations actions. The article describes the tools of e-PR, impact of the communication technologies on public relations and the role of the Internet in PR actions. It also depicts modifications in relations between media and companies and requirements of efficient e-PR.Item Актуальні питання логістики фармацевтичної дистрибуйії і аптечних мереж(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Посилкіна, О. В.Item Актуальність персоналізму в маркетингових комунікаціях(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Залужець, І. Р.; Кіндій, М. В.; Петрина, О. Б.Розглянуто персоналізований продаж як важливий елемент комунікації підприємства з клієнтами, оскільки він є таким методом обслуговування клієнтів, який має великий вплив на рішення про купівлю, збільшуючи лояльність споживача до виробника. Успішна діяльність у торгівлі nґрунтується на професіоналізмі продавців, їхньому знанні технік персонального продажу, а також поведінці та очікуваннях споживачів. In the article personal selling is presented as a significant component of the company’s communication with its buyers as it is the way of serving clients which has a great impact on the buying decision, increasing customer loyalty. The successful performance is based on salespeople’s professionalism, their knowledge of personal selling techniques as well as customer behavior and expectations.Item Аналіз високотехнологічного виробництва у машинобудуванні України(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Демків, Я. В.Розглянуто основні підходи до віднесення машинобудівної продукції до високотехнологічних товарів та здійснено спробу виділення та оцінки частки високотехнологічної продукції у загальному обсязі реалізованої продукції вітчизняного машино- будування. Виконано детальний огляд структури кожної з груп високотехнологічних товарів у галузі машинобудування України. Проаналізовано сучасний стан науково-дослідницької та інноваційної активності у галузі машинобудування як підґрунтя розвитку вітчизняних високотехнологічних виробництв. Basic approaches to defining the hi-tech products in domestic machine building are considered. The attempt of selection and estimation of particle of hi-tech products in the general volume of the realized products of domestic machine building is carried out. The overhaul of each group of hi-tech commodities structure in machine building industry of Ukraine is conducted. The modern state of research and innovative activity in machine building industry, which are the background of the development of domestic hi-tech productions, is analysed.Item Аналіз логістичних систем зберігання та перерозподілу зерна в зерновиробних і зерноспоживаючих регіонах(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Савенко, І. І.Проведено аналіз регіональних мереж зберігання та перерозподілу зерна зерновиробних і зерноспоживаючих регіонів на прикладі Львівської та Одеської областей, розглянуто можливість віднесення систем зберігання та перерозподілу зерна до логістичних систем, можливість застосування методики визначення координат логістичних розподільних центрів під час вибору місця розташування елеваторно-складських підприємств, визначено класифікаційні ознаки віднесення логістичних систем до експортно- та імпортно-орієнтованих типів, проаналізовано структури діючих мереж зберігання та перерозподілу зерна у визначених регіонах і обґрунтувано висновки щодо раціональності їх розміщення. The analysis of regional networks of storage and redistribution of grain of зерновиробних and зерноспоживаючих regions is conducted on the example of the Lvov and Odessa areas, possibility of taking of the systems of storage and redistribution of grain is considered to the logistic systems, possibility of application of method of determination of coordinates of logistic distributive centers at the choice of place location of elevator-ware-house enterprises, the classification signs of taking of the logistic systems are certain to to export –oriented and imported – oriented types, the structures of operating networks of storage and redistribution of grain in certain regions and обгрунтувано conclusions are analysed in relation to rationality of their placing.Item Аналіз результативності діяльності маркетингових служб підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Білик, М. С.; Кіндрацька, Г. І.; Білик, В. М.Розглянуто проблему взаємозв’язку маркетингових програм із фінансовими результатами діяльності підприємства. Сформульовано особливості аналізу ефективності діяльності маркетингової служби з використанням індексу дохідності. Обгрунтовано методичний підхід до оцінки приросту чистого операційного прибутку від реалізації маркетингових заходів. Уточнено зміст і склад маркетингових витрат під час визначення теперішньої вартості інвестиційних витрат. Визначено основні напрями використання результатів аналізу рівня дохідності маркетингових інвестицій. The problem of intercommunication of the marketing programs is examined with the financial results of activity of enterprise. The features of analysis of efficiency of activity of marketing subsection are formulated with the use of index of profitability. The method of estimation of increase of clean operating-room of profit is developed from realization of marketings projects. Essence and composition of costs is specified on marketing for determination of the real cost of investment costs. The basic ways of realization of results of analysis of level of profitability of marketings investments are indicated in the article.Item Вдосконалення маркетингових комунікацій як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства в умовах сучасного ринку(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Гурч, Л. М.; Курчєва, Н. С.Проаналізовано застосування маркетингових комунікацій підприємством ЗАТ “Телесистеми України” (торгова марка PEOPLEnet), яке працює на українському ринку телекомунікацій. На основі виконаного аналізу обґрунтовано необхідність удосконалення маркетингових комунікацій на підприємстві, викладено основні принципи, на базі яких повинна здійснюватись інтеграція маркетингових комунікацій у ринкову діяльність підприємства. In the article is analyzed the application of marketing communications at CJSC “Telesystems of Ukraine” (trademark PEOPLEnet), that works on the Ukrainian telecommunications market. Based on this analysis is substantiated the necessity of improvement marketing communications on the enterprise, explicated key principles of integration marketing communications to the commercial operating of enterprise.Item Венчурне підприємство як складова інноваційної інфраструктури(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Шотік, Т. М.Розкрита суть венчурного підприємництва, визначено його місце в інноваційному розвитку економіки країни. Розглянуто стан та основні перешкоди на шляху становлення венчурного підприємництва в Україні, а також основні переваги, що їх отримують учасники економічного процесу від розвитку механізму венчурного фінансування, проаналізовано перспективи розвитку венчурного підприємництва з точки зору аналізу сучасних макроекономічних обставин, визначено контури механізму підтримки венчурного бізнесу в Україні. The sense of venture business, its place in the innovative process of the economy development is determined in the article. Considered being and basic obstacles in the way of becoming of venture enterprise in Ukraine, and also basic advantages, that they are got by the participants of economic process from development of mechanism of the venture financing, perspectives of development of venture enterprise were analysed from the point of view the analysis of modern macroeconomic circumstances, the contours of mechanism of support of venture business in Ukraine were set.Item Взаємозв'язок логістики та фінансового моніторингу(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Вороніна, Р. М.Розглянуто систему фінансового моніторингу в Україні та світі. Досліджено основні логістичні функції і поняття, а також використано логістичний підхід у сфері фінансового моніторингу. Запропоновано ширше використання логістичних прийомів для протидії відмиванню “брудних” коштів та фінансування тероризму. Проаналізовано взаємозв’язок логістики та фінансового моніторингу та запропоновано його поглиблення. Financial monitoring system in Ukraine and in the world is examined in the article. Main logistic function and concepts are researched. Logistic approach is used in the sphere of financial monitoring. Broader usage of logistic methods for anti-money laundering and terrorism financing is proposed. Interrelation between logistics and financial monitoring is analyzed and its deepening is proposed.Item Види закупівельних ситуацій на машинобудівних підприємствах(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Неуров, І. В.Досліджено теоретичні основи та прикладні проблеми закупівельної діяльності машинобудівних підприємств в сучасних умовах, Систематизовано існуючі та розвинуто критерії класифікації видів закупівельних ситуацій на промислових підприємствах загалом. Розкрито сутність чотирьох основних видів закупівель: закупівлі у одного постачальника, закупівлі у єдиного існуючого на ринку постачальника, закупівлі у двох постачальників і закупівлі у багатьох постачальників. Розглянуто особливості видів закупівельних ситуацій на машинобудівних підприємствах, зокрема закупівлі «just in time», закупівлі одиничних елементів та закупівлі модулів. Investigational theoretical bases and applied problems of purchase activity of machinebuilding enterprises in modern terms, existing is Systematized and to develop the criteria of classification of types of purchase situations on industrial enterprises on the whole. Essence is exposed four basic types of purchases: purchases for one supplier, purchases for the unique existing at the market supplier, purchases for two suppliers and purchase for many suppliers. The features of types of purchase situations are considered on machine-building enterprises, in particular purchases of «Just in time», .single sourcing, sole sourcing, dual sourcing, multiple sourcing, unit sourcing, modular sourcing.Item Витрати на формування і використання інтегрованої системи управління економічним розвитком машинобудівного підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Георгіаді, Н. Г.; Князь, С. В.Розглядаються складові елементи витрат на формування і використання інтегрованих систем управління економічним розвитком машинобудівних підприємств, які створюються на засадах упровадження високоавтоматизованих інформаційних систем управління. За результатами виконаних досліджень запропоновано класифікацію цих витрат й уточнено технологію їх моніторингу для вироблення раціональних рішень щодо оптимізування їхнього обсягу. In the article the component elements of charges are examined on forming and use of computer-integrated control the system by economic development of machine-building enterprises which are created on principles of introduction of the high-automated management informations. As a result of the conducted researches classification of these charges is offered and technology of their analysis is specified for making of rational decisions in relation to optimization of their volume.Item Вплив аутсортингу і явища синергії на логістичну діяльність підприємств автомобільної галузі(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Кобилюх, О. Я.; Проць, І. І.; Ференчак, Н. Я.Розглянуто вплив логістики та її складових, таких як явище синергії і аутсорсинг на зростання прибутковості підприємств автомобільної галузі. Досліджується явище синергії та її чинники. Аналізується ефективність застосування інформаційних технологій для підвищення ефективності процесів конструювання, виробництва і сфери обслуговування клієнтів у Польщі. Досліджується ситуація на вітчизняному аналогічному ринку та визначаються позиції VW Group в Україні. The influence of logistics and its components such as synergy phenomena and outsourcing on the profit of motor car plants has been explained in the article. Synergy phenomena and its components have been researched.Item Вплив глобалізації на вигляд маркетингового аудиту(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Хадріан, П.Ідентифіковано п’ять сфер маркетингового аудиту, з якими матимуть справу в 21-му сторіччі компанії. Перша – глобалізація маркетингового аудиту. Характер і контекст маркетингового аудиту потрібно розширити, щоб гарантувати належну оцінку маркетингових дій у глобальному масштабі. Різносторонність і темп змін глобально змушують компанії проаналізувати їх позиції в термінах різних аспектів дій, приймаючи різні підходи, критерії оцінки і процедури. Заявлено, що будь-яка глобальна компанія, можливо, здійснює його дії завдяки існуванню глобального оточення ринку і умовам, що змінюються. Currently, five areas of marketing audit are identified to be dealt with in the 21st century. The first is globalisation of the marketing audit. The character and scope of the marketing audit should be broadened to ensure a proper assessment of marketing activities on a global scale. The versatility and pace of changes in globally make companies analyze, on a continuous basis, their position in terms of different aspects of operations, adopting different approaches, assessment criteria and procedures. It may be stated that any global company may carry out its operations thanks to the existence of the global market environment and its changing conditions.Item Дослідження ринкової влади учасників ринку та ефективності маркетингової діяльності у контексті формування ринкової вартості машинобудівного підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Мних, О. Б.; Давидович, І. М.Розглянуто результати фінансового і маркетингового аналізу діяльності суб’єктів машинобудівного бізнесу у контексті перспектив генерування доходів і формування вартості підприємства. Визначено індекси концентрації продавців на ринку і можливості впливу на цінову політику учасників ринкових відносин у конкурентному середовищі. Розглянуто моделі оцінювання ринкової вартості і систематизовано причини фінансового і нефінансового характеру, які її знижують. In the article the results of financial and marketing analysis of activity of subjects of machine-building business are examined in the context of prospects of generuting of profits forming of cost of enterprise. Certain indexes of concentration of salespeople are at the market and possibility of influence on the price policy of participants of market relations in a competition environment. Considered models of evaluation of market value and systematized reasons of financial and not financial character, which reduce it.Item Дослідження технологій здійснення продажів на меблевому ринку України(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Усик, С. П.Розглянуто провідні способи продажу меблів вітчизняними підприємствами-виробниками. Виокремлено переваги та недоліки окремих каналів розподілу продукції, окреслено перспективи подальшого розвитку технологій продажу з урахуванням сучасних тенденцій українського ринку меблів. Доведено, що однією з таких тенденцій є зростання вимог клієнтів до рівня обслуговування. Представлено результати дослідження якості обслуговування в магазинах деяких українських меблевих компаній. Показано, що окремі компанії забезпечують достатньо високий рівень обслуговування клієнтів в своїх магазинах. У той самий час деякі оператори ринку сьогодні не вважають сервісне обслуговування клієнтів стратегічним пріоритетом, що може стати загрозою їх існуванню в умовах формування в Україні розвиненої мережі меблевих гіпермаркетів. The article contains leading methods of selling furniture by Ukrainian manufacturers. It also emphasizes advantages and disadvantages of particular methods of distribution and outlines the prospect of further development of sales technology taking into account current tendencies of the Ukrainian furniture market. Increasing requirements of customers to quality service in Ukrainian furniture stores is proved to be one of them. The article contains the results of the research of the quality of service in some Ukrainian furniture companies. It also stresses that particular companies provide quite high level of customer service in their stores while other market operators do not consider customer service to be a strategic priority now, which may threaten their operation in Ukraine within the developed chain of furniture hypermarkets.Item Забезпечення інтегрованої діяльності підприємств-учасників ланцбга поставок(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Костюк, О. С.; Кара, Н. І.; Сопільник, Л. І.Подано рекомендації щодо управління діяльністю підприємств на засадах логістики, обґрунтовано умови та очікувані наслідки стратегічної інтеграції підприємств у ланцюгу поставок; визначено мотиви здійснення інтеграційних функцій у ланцюгу поставок його інтегратором, досліджено сучасні методики забезпечення інтегрованої діяльності підприємств-учасників ланцюга поставок; запропоновано методику організування ланцюга поставок, використовуючи інтегральний показник логістичної зрілості. The recommendations in relation to the management by activity of enterprises on bases of logistics tax, ground conditions and expected consequences of strategic integration of enterprises in chain of deliveries; reasons of realization of integration functions in chain of deliveries are definite by his integrator, the modern methods of providing an integrate activity of enterprises of participants of chain of deliveries explore; the method of organization of chain of deliveries offers, using an integral index of logistics maturity.Item Залізничні пасажирські перевезення в контексті єврологістичної інтеграції(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Бакушевич, І. В.; Гуменюк, Р. О.Розглянуто основні напрямки розвитку транспортних зв’язків ЄС з країнами-сусідами, зокрема з Україною. Особливу увагу приділено визначенню готовності Укрзалізниці до участі в проектах подальшого розвитку транспортних осей панєвропейських транспортно-логістичних систем. Проаналізовано окремі показники діяльності залізниці України з перевезення пасажирів, визначено стан її готовності до єврологістичної інтеграції. Визначено основні проблеми, які не сприяють інтеграції української залізниці в європейську транспортну систему, та основні завдання і можливі переваги такої інтеграції. In the article basic directions of the EU transport connections development are considered with countries-neighbours including Ukraine. Special attention it is paid to determination of readiness of Ukrzaliznyci to participating in the projects of subsequent development of transport axes of the Pan’european transport logistic systems. The analysis of separate performance of railway of Ukraine indicators is conducted on carrying passengers, certainly its ready condition to eurologistic integration. Certainly basic problems, which are not instrumental in integration of the Ukrainian railway in the European transport system, and basic strategic tasks, and advantages of such integration are possible.Item Застосування концепції життєвого циклу товару в маркетингу міста(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Карий, О. І.Проаналізовано поняття товару в територіальному маркетингу та маркетингу міста, виділено основні особливості товару міста та розглянуто можливість застосування в маркетингу міста концепції життєвого циклу товару. Використовуючи концепцію життєвого циклу міста, обгрунтовано можливість побудови життєвого циклу товару міста. The definition of the notion “product” in the territorial marketing and municipal marketing is analyzed, the main characteristics of city product are identified, and the possibility of the usage of product life cycle in the municipal marketing is considered in this article. Using the concept of city life cycle the possibility of city product life cycle building is proved.Item Застосування середньої рухомої у процесі прийняття інвестиційних рішень(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Йозвіцкі, Р.Процес інвестиції капіталу на фінансовому ринку пов’язаний зі знаннями того, як працює ринок. Для того, щоб отримати прибутковий коефіцієнт окупності, ми повинні використовувати належні інструменти, які підтримують рішення. Один з найпопулярніших методів ґрунтується на технічному аналізі. Автор пояснює найголовніші аспекти цього інструмента у торгівлі на ринку капіталу. У цій статті наведено прості приклади використання середньої рухомої. Capital investment process on the financial market is concerned with the knowledge how the market works. In order to obtain the profitable rate of return we must use proper decision supporting tools. One of the most popular method is based on the technical analysis. The author explains the most important aspects of this tool while trading on the capital market. In this paper, simple examples showing the way of using moving average have been presented.Item Зміна орієнтирів маркетингової стратегії роздрібного підприємства у кризовий період(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Дейнека, О. Є.Розглянуто основні ознаки кризової ситуації в роздрібній торгівлі. Показано негативні та позитивні аспекти кризової ситуації для розвитку торговельних мереж. Подано наслідки кризової ситуації у сфері роздрібного бізнесу та відображено шляхи зміни маркетингових стратегій роздрібних мереж. Запропоновано антикризові заходи для роздрібних мереж у сфері маркетингу та необхідні атрибути зміни маркетингової стратегії роздрібних підприємств. In the article the basic signs of crisis situation are considered in the retail business. The negative and positive aspects of crisis situation are shown for development of retail chains in Ukraine. The consequences of crisis situation are given in the field of retail business and the ways of change of marketing strategies of retail chains are represented. It is proposed the bundle anti-crisis measures for retail chains in the marketing sphere as well as the necessary attributes of change of marketing stragety of retail enterprises.