Логістика. – 2001. – №424
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/35038
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорського – викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і Організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2001. – № 424 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 367 с. : іл.
Browse
Item Конкурентоспроможність підприємства в логістичній площині(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Скоробогатова, Т. Н.З погляду логістики, здобули подальший розвиток основні положення теорії конкурентоспроможності: рушійні сили ринку, національний ромб, конкурентний статус підприємства, типи ринкових структур. Визначено вплив логістизації на стратегію підприємства. Розглянуто умови конкурентоспроможності логістичної системи. Показано концептуальні положення логістики як фактора конкурентоспроможності. From the point of view of logistics, main rules have received the further development of the theory of competitiveness: driving forces of the market, national rhombus, competitive status of the enterprise, types of market structures. The influence of logistization on strategy of the enterprise is defined. The conditions of competitiveness of a logistical system are considered. The conceptual rules of logistics as the factors of competitiveness are shown.Item Контролінг і його місце у забезпеченні ефективності управління підприємством(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Дейнега, О. В.; Попко, О. В.Описано еволюційне становлення механізму контролінгу в практиці господарювання. Розкрито його місце в системі менеджменту підприємства. Обґрунтовано доцільність застосування оперативного та стратегічного контролінгу в забезпеченні підвищення ефективності управління підприємствами. The evolutionary growth of mechanism of controlling in practice of management was described. Its place in system of enterprise management was exposed. The reason of application of operative and strategic controlling in securing of enterprise management growth effectiveness.Item Особливості визначення якості туристичних послуг(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Гайдук, А. Б.Досліджується категорія якості туристичних послуг в системі загальної інтегрованої концепції якості. Розглядаються змістові, часові та формальні критерії виміру якості туристичних послуг. Детально аналізується оцінювання якості послуг споживачем залежно від часової ситуації. Зроблено висновок про те, що якість повинна містити критерії для задоволення як виробників, так і споживачів. The category of quality of tourist services is explored within the system of general integrated quality concept. The content, time and formal criteria of measuring quality of tourist services are considered. The process of evaluating the service quality by the consumer depending on the time situation is analyzed in detail. The conclusion is made to the effect that the quality must contain the criteria to meet the requirements both of producers and consumers.Item Методологічні підходи до трактування поняття організації(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Сулковський, Л.Основною метою статті є формування підходів до визначення терміна “організація” в теорії менеджменту. Досліджено основні етапи розвитку підходів до визначення, запропоновано власне трактування. Основним принципом визначення організації є її розгляд як відкритої складної системи із специфічними властивостями. The main goal of the paper is to create the principles of definition of organization in the management theory. The author investigates the main stages of definition developing in the frame of management approach and proposes his own definition. The main principle of treatment is to consider an organization as an opened complete system with specific characteristics.Item Глобалізація і логістика(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Крикавський, Є. В.; Кіндій, М. В.; Кльозе, К.Розглянуто проблеми реалізації ланцюга “глобалізація - логістика - постачання - транспортування” і напрями їх вирішення. The problems of “globalization - logistics - supply - transportation” chain reali¬zation and their solving are considered in this article.Item Маркетинговий аналіз розвитку туризму у Львові(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Щур, О. М.; Войцеховська, Ю. В.; Новаківський, І. І.Розглядаються питання сучасного розвитку туризму у Львові. Проведено аналіз туристичних потоків і причини їх коливання та динаміку змін. Крім того, досліджено стан рекламної діяльності туристичних фірм та перспективні можливості розвитку туристичної інформаційної інфраструктури міста. In the article the problems of modern development of tourism in Lviv are considered. The analysis of tourist streams both reasons of their oscillation and dynamics of modifications is conducted. Besides the authors investigate a condition of advertising activity of travel companies and perspective possibilities of development of tourism information infrastructure of city.Item Оцінка споживчих властивостей легкових автомобілів за допомогою дорожніх випробувань(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Кищун, В. А.Проведено класифікацію споживчих дорожніх випробувань легкових автомобілів. Розглянуто методики виконання тестів різними організаціями, у тому числі й зарубіжними та проаналізовано переваги і недоліки перших. Наведено приклад використання результатів випробувань через встановлення залежності між ціною і якістю автомобіля. Побудований графік, який дає змогу споживачеві здійснити попередній вибір серед машин, що пропонуються на автомобільному ринку України. The classification of consumer road tests of cars is carried out. The techniques of performance of the tests by different organizations are considered, including foreign, and the advantages and lacks first are analysed.The given example of use of results of tests through an establishment of dependence between the price and quality of the automobile. The constructed diagram, which permits to the consumer to carry out a preliminary choice among cars, which are offered in the automobile market of Ukraine.Item Зміст операційної діяльності і порядок формування операційного прибутку(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Перевозова, І. В.Розглядаються питання про зміст операційної діяльності та управління формуванням прибутку підприємства в процесі його операційної діяльності. Визначено об’єкти управління формуванням операційного прибутку. This article is devoted to the consideration to questions concerning the operational activity contents and enterprise profit formation during the operational activity, definition of objects of operational profit formation management.Item Напрямки подолання вхідних бар‘єрів до галузі(Видавництво Львівської політехніки, 2001) Денисов, О. Є.Для підтримання високої норми віддачі на вкладений капітал перед орга¬нізацією постає вимога вдосконалення засобів виробництва та створюваних товарів (послуг). І на цьому етапі виникає закономірна потреба у визначенні потенціалу нового заходу та ефекту від інвестування ресурсів організації в новий напрямок діяльності. Підхід до оцінки на основі екстраполяції в умовах України є невиправданим і його результати необгрунтованими. Тому система оцінки повинна будуватись на основі нового підходу до розуміння складових формування рівня прибутковості організації, тобто таких чинників: час, необхідний для входу, капітал для входу та складність виходу з ринку (ризикова характеристика), що дає змогу створити комплексну картину сил, які впливають на рівень конкурентоспроможності фірми та, відповідно, на витратно-прибуткові її харак¬теристики. For maintaining a high level of investing capital incomes in the process of dinamic market development firm should implement it‘s tecnology and goods (services). At this stage natural need appears to evaluate a potency of a new activity and an efficiency of organisation^ recources investing into a new sphere of activity. An evaluation at the base of extrapolation in ukrainian managing conditions is undesurable and its results are unreal. That is why the system of evaluating should create at the base of a new understanding the components of a firm‘s profit level forming. There are the next: a time of an entering process, a capital to enter the market and an intricency of exit the market (risk characteristic), that allows to create a complex picture of competitive ability of the firm and its benefit-expenditure characteristics.Item Непрямі дистрибуційні канали в умовах конкурентної боротьби на прикладі СП «Український мобільний зв’язок»(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Лівшиц, В. Я.Розглядаються питання щодо функціонування непрямих дистрибуційних каналів підприємств-операторів мобільного зв’язку. Запропоновано новий вид організаційної взаємодії підприємства-оператора та дилерської структури. The problems of functioning of the indirect distribution channels of the firms¬operators of mobil connections are investigated. The new type of the organizational interaction between firm-operator and dealer structure is proposed.Item Логістизація інноваційних процесів у вищому закладі освіти(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Дудкін, П. Д.Розглянуто можливості логістизації інноваційних процесів, зокрема, у вищій школі. Проаналізовано деякі проблеми розвитку інновацій стосовно вузівської науки. Запропоновано шляхи поглиблення інтеграції науки з виробництвом через поступальний розвиток системи “освіта - наука - виробництво”. Possibilities of innovation processes logistization, particularly, in higher school are considered in the article. Same problems of higher school innovations development have been analyzed. The ways of scientific-product ional integration strengthening through progressive development of the “education-science-production” system are suggested.Item Ринкові трансформації системи ціноутворення на послуги з охорони господарських об’єктів(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Живко, З. Б.Розглянуто особливості ціноутворення на послуги за умови часткового збереження системи їх централізованого регулювання. Виявлено недоліки існуючого порядку ціноутворення на охоронні послуги в системі Міністерства внутрішніх справ України; сформульовано напрямки його вдосконалення. Market Transformations of a System of Pricing on Services on Protection of Economic Objects. The features of pricing on services under partial preservation of a system of their centralized regulation are considered. The defects of status quo of pricing on protection services in the system of Ministry of Internal Affairs of Ukraine are revealed, the directions of its improvement are formulated.Item Особливості розвитку маркетингу в економіці України(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Лісовіна, О. М.Дається порівняльний аналіз стабільної ринкової економіки та економіки перехідного періоду, наводяться рекомендації з екстраполяції моделі маркетингу в економіку України; аналізуються особливості маркетингу в нашій державі; оцінюється роль маркетингу в національній економіці. Is given comparative analysis of stable market economy with by transitive period economy, are resulted recommendations on extrapolation existing in other countries marketing models into Ukrainian economy, are analyses features of marketing in our country; is estimated the role of marketing in national economy.Item Умови функціонування логістичних центрів(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Авдеєнко, О. С.Розглянуто основні види діяльності логістичних центрів; інфраструктуру, що сприяє реалізації транспортних технологій, інформаційне забезпечення оптимального вибору маршруту перевезення, процес складування як умова для реалізації функціонування терміналів; узгодження потреб у сфері надання експедиційних послуг. The basic kinds of logistics centers activity are analyzed. The author consider the infrastructure which stimulate the development of the transport technology. The author emphasises on processes of warehousing as a condition for realization of terminals functioning and the ways of coordination of the requirements in the sphere of transport service.Item Інноваційні аспекти формування ринку освітніх послуг(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Патора P., Р.; Чухрай, Н. І.Розглянуто особливості формування ринку освітніх послуг. Досліджується роль держави у становленні ринку освіти. Аргументується необхідність орієнтації на інноваційний тип розвитку в галузі освітніх послуг. Наводяться основні характеристики університетів майбутнього (“університетських корпорацій”). The peculiarities of forming of the educational services market are considered. A role of the government in formation of the education services market is investigated. A necessity of educational service orientation on the innovation development type is argued. The authors explain us the main features of “university corporations».Item Особливі ознаки анкетних інтерв’ю(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Ліманскі, А.Проаналізовано проведення анкетних інтерв'ю, їх особливості, призначення та головні вади. The procedure of realization of questionnaire interviews, their features, assignment and main lacks is estimated in the article.Item Аналіз сучасного стану ринку рекламних послуг в Україні(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Кісіль, Т. Ю.Здійснено аналіз ринку рекламних послуг в Україні та його інфраструктури, зроблено прогноз розвитку на цьому ринку в цілому та окремих його сегментів. The analysis of the advertising services market in Ukraine and its made the development forecast of this market and its separate segments is proposed.Item Застосування логістнчних і маркетингових підходів для обґрунтування інвестиційних проектів(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Скворцов, І. Б.; Ріжко, Л. І.; Скворцов, Д. І.Розглядаються основні методи обґрунтування інвестиційного проекту. Пропонується вивід функції пропозиції з використанням аналітичних методів економетрії. In clause the basic methods of a substantiation of the investment project are considered (examined). The conclusion of function of the offer with use of analytical methods econometrics is offered.Item Роль і значення маркетингової стратегії в системі стратегічного планування фірми(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Куденко, Н. В.Запропоновано маркетингову характеристику рівнів стратегічного планування фірми з детальною класифікацією об’єктів стратегічного управління, маркетингових цілей та стратегій. The offered marketing characteristic of levels of strategic planning of firm with detailed classification of objects of strategic management, marketing purposes and strategy.Item Просування послуг малих і середніх підприємств як складова маркетингової комунікації(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Форманек, Е.Розглянуто особливості і проблеми просування послуг малих і середніх підприємств; просування як діяльність та його взаємозв’язок з маркетинговою стратегією; вибір методів просування; роль Інтернету у просуванні послуг малих і середніх підприємств. Основна мета досліджень - показати зростаючу роль просування в маркетинговому менеджменті малих і середніх підприємств. The paper presents the problems of marketing promotions in the sphere of service. The author analyses the following aspects: promotion activity and their consistency with marketing strategy; selection of promotion methods; Internet and small and medium service business. The main goal of the paper is to show a growing role of promotions in the frame of marketing management approach of small and medium service enterprises.