Логістика. – 2007. – №580
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/34186
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорського – викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007. – № 580 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 527 с. : іл.
Browse
Item Міжнародний маркетинг як фактор активізації інноваційно-інвестиційної діяльності металургійних підприємств(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Касич, А. О.Обґрунтовано необхідність використання методів міжнародного менеджменту для формулювання змісту інноваційно-інвестиційної стратегії розвитку металургійних підприємств із застосуванням міжнародного маркетингу, що дасть змогу ефективно використати ті можливості, які відкриває світова економіка. Крім того, досліджується стан зовнішніх ринків збуту металургійної продукції та визначаються основні тенденції їхнього розвитку. In the article is motivated need to methods of international management for the motivation of contents innovation-investment development strategy of metallurgical enterprises an using international marketing that enables effectively to use that possibilities, which opens a world economy. Besides in article is researched condition of foreign markets an metallurgical to product and are defined main trends of their development.Item Основні аспекти формування стратегії кадрового потенціалу виробничо-господарських структур(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Петрович, Й. М.; Чемера, Н. Я.Зроблено спробу сформулювати методологічні засади формування стратегії кадрового потенціалу виробничо-господарських структур в умовах ринкових трансформацій та окреслити основні її складові на відповідних ієрархічних рівнях, показати важливість такої стратегії для забезпечення конкурентоспроможності української економіки. An attempt to formulate the methodological bases of forming of strategy of skilled potential of enterprises in the conditions of market transformations and outline basic its constituents at the proper hieratic level is done, to show importance of such strategy for providing of competitiveness of the Ukrainian economy.Item Кумулятивно-цільовий підхід до формування інформаційної системи управління маркетингом підприємства(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Георгіаді, Н. Г.Розкрито сутність кумулятивно-цільового методичного підходу до формування інформаційних систем управління маркетингом на засадах уточнення його сутнісних характеристик і функцій. У результаті дослідження виділено етапи застосування кумулятивно-цільового підходу під час проектування інформаційних систем управління маркетингом підприємства. In the article essence of cumulative-having a special purpose methodical approach is exposed to forming of management information by marketing on bases of clarification of his essence descriptions and functions. As a result of the conducted research the stages of application of cumulative-having a special purpose approach are selected in the process of planning of management information by marketing of enterprise.Item Інформаційне забезпечення логістичних рішень у сфері правоохоронної діяльності та боротьби зі злочинністю(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Шевченко, О. М.Розглянуто шляхи вирішення актуальної проблеми підвищення ефективності системи інформаційного забезпечення діяльності органів внутрішніх справ Донецького регіону. Висвітлено сучасний стан, характеристики та проблеми системи, її роль і місце в структурі, вплив на різнобічну діяльність ОВС. Розглянуто і доведено принципову необхідність та можливість застосування в ОВС новітніх методів та технологій, заснованих на використанні логістичних рішень. Окреслено основні стратегічні напрямки використання методів логістики в структурі органів внутрішніх справ. The article is dedicated to consideration of the ways of the decision of the actual problem of increasing to efficiency of the system of the ways to activity of organs of internal affairs of the Donetsk’s region. It Is revealled the modern condition, features and problems of the system, her role and place in structure, influence upon many-sided activity of organs of internal affairs. It is considered and proved principle need and possibility of the using in the organs of internal affairs the most latest methods and technology, founded on use of the logistics decisions. The outlined main strategic directions of the use the methods of the logistics in structure of organs of internal affairs.Item Концепція узгодження економічних інтересів під час технічного переоснащення суб’єктів авіаційної галузі(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Косарєв, О. Й.; Рибак, О. М.Розглянуто проблеми цивільної авіації сьогодні та доведено необхідність додаткових досліджень з узгодження економічних інтересів авіапідприємств України під час їхнього технічного переоснащення. Дослідження містить аналіз сукупності інтересів суб’єктів галузі та закордонного досвіду роботи підприємств. Побудовано модель узгодження економічних інтересів суб’єктів авіаційного ринку. Запропонована модель передбачає налагодження структурних зв’язків між державою, авіакомпаніями, авіаремонтними заводами, авіаційно- конструкторськими бюро, аеропортовою мережею, системою обслуговування повітряного руху, фінансово-кредитними установами, лізинговими та страховими компаніями. її основою є орієнтація на кінцевого споживача послуг перевезення. Authors consider problems of civil aircraft today and necessity of researches of the coordination of economic interests of aviation enterprises of Ukraine is caused, at realization of their technical reequipment. The robot contains the analysis of set of interests of subjects of branch, and also an operational experience of the foreign enterprises. In research the model of the coordination of economic interests of subjects of the aviation market is constructed. The offered model provides an establishment of structural communications between the state, airlines, aircraft-repair factories, aviation - design offices, an aeroport network, system of service of air movement, financial - the credit organizations, the leasing and insurance companies. It is focused on the end user of services of transportation.Item Моделювання динаміки цін на нафту(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Веселкова, О. А.Розглянуто проблеми моделювання динаміки світових цін на нафту, досліджено залежність цін від різних факторів на основі кореляційного й регресійного аналізу. вивчено стан світового ринку нафти із застосування методології системного аналізу. Побудовані моделі динаміки цін, виконана їхня перевірка. The problems of modeling of world oil prices are considered, the oil price dependence from different factors on the basis of correlation and regression analysis is examined. The condition of world oil market with use of system analysis methodology is researched. The models of oil prices are built.Item Деякі інтуїтивні аспекти ціноутворення з погляду маркетингового підходу(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Роботько, С. Ф.Розглянуті проблеми ціноутворення під час виходу продукту на ринок. Проаналізовані типові помилки, які допускають підприємства під час вирішення цієї проблеми й причини цих помилок. Сформульовано рекомендації з усунення помилок у визначенні ціни товару. Особлива увага приділяється необхідності побудови маркетингової стратегії ціноутворення. In clause the problems of account of the price are considered at an output of a product on the market. The typical mistakes are considered which suppose the enterprises at the decision of the given problem and reason of these mistakes. The recommendations for elimination of mistakes in definition of the price of the goods are formulated. The special attention is given to necessity of construction of marketing strategy of education of the price of a product.Item Позиціонування українських зернотрейдерів на світових ринках зерна(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Седікова, І. О.На сучасному етапі розвитку Україна активніше долучається до процесів, які відбуваються на світовому аграрному ринку. Процес глобалізації аграрного ринку стимулюється постійно зростаючим ринком збуту, зниженням експортних витрат. Залучення України в глобальні процеси, що відбуваються на світовому аграрному ринку, і необхідність вироблення концепції інтеграції зумовили вибір теми дослідження. At the present stage of development Ukraine actively is included in processes which occur in the world(global) agrarian market. Process of globalization of the agrarian market is characterized by constantly growing commodity market, decrease (reduction) of export expenses. Involving of Ukraine in global processes which occur in the world (global) agrarian market, and necessity of development of the concept of integration have caused a choice those research.Item Економічна сутність виробничих запасів та їх нормативно-правове регулювання(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Романьок, С. В.Досліджено основні теоретичні аспекти економічної сутності виробничих запасів з точки зору різних дослідників. Проаналізовано вітчизняний та міжнародний стандарти обліку запасів та надані рекомендації щодо доцільності застосування раціональних методів оцінки собівартості продукції у кондитерський промисловості. Запропоновано власний підхід до удосконалення нормативної бази щодо питань економічної сутності матеріальних цінностей шляхом затверджених Методичних рекомендацій з бухгалтерсь¬кого обліку запасів. The article reveals the basic theoretical aspects of economic essence of productions supplies on the points of view different researchers’. The work contains an analyzing of domestic and international stock-taking standards and recommendations are given to expedience of application of rational methods of estimation of unit cost in a confectionary industry. The author proposes an own approach for improvement of normative base to the questions of economic essence of financial values by the ratified Methodical recommendations of stock pile accounting.Item Системи показників оцінювання діяльності підприємства: сутність, аналіз та умови застосування(Видавництво Львівської політехніки, 2007) Мельник, О. Г.Розглянуто сутність переліку систем показників оцінювання діяльності організації, охарактеризовано склад показників, що використовуються в межах відповідних систем. Проаналізовано та визначено умови застосування цих систем показників для оцінювання ефективності діяльності підприємства залежно від встановлених цілей. In the article systems of organization business evaluation are analyzed and its parameters are characterized. Conditions of these systems application for evaluation of company business effectiveness depending on defined goals are analyzed and defined.Item Інформаційна логістика підприємства(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Бойко, Н. І.Подаються визначення інформаційної логістики, інформаційного потоку та логістичної інформаційної системи. Досліджується стан і проблеми формування інформаційних потоків. Аналізується важливість логістичної інформаційної системи. Відображаються особливості функціонування логістичної інформаційної системи і обґрунтовується її місце в організаційній структурі підприємства. Determinations of informative logistic, informative stream and logistic informative system are given. The state and problems of forming of informative streams is explored. Importance of the logistic informative system is analyzed. The features of functioning of the logistic informative system are represented and its place in the organizational structure of enterprise is grounded.Item Граничний аналіз в управлінні витратами багатономенклатурного підприємства(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Бойко, А. Л.На підставі огляду базових методів управління втратами розглянуто проблеми удосконалення системи управління витратами підприємства для підвищення його конкурентоспроможності. Для досягнення цієї мети обґрунтовано доцільність використання граничного аналізу на вітчизняних підприємствах. Також розглянута можливість застосування функціонально-вартісного аналізу для оптимізації розподілу накладних витрат підприємства, що випускає широкий асортиментний ряд продукції. Визначено перешкоди на шляху впровадження граничного та функціонально-вартісного аналізу на підприємстві. In the article the problem of improvement of management system of enterprise’s expenses with the aim of raising of its ability for competitions has been considered in the article. The possibility of using the functional and value analysis for optimization of enterprise’s expenses division has been considered also. Some obstacles in the way of inculcation of functional and value analysis on enterprise have been defined in the article.Item Розвиток українського ринку пива і формування конкурентних переваг підприємств-учасників(Видавництво Львівської політехніки, 2007) Мороз, Л. А.; Савченко, Ю. Т.Досліджено тенденції розвитку українського ринку пива, розподіл його часток між основними продуцентами. Розглянуто можливості досягнення підприємствами конкурентних переваг як за рахунок позиціонування продукції, так і за рахунок збільшення масштабів виробництва. Запропоновано класифікацію джерел отримання конкурентних переваг. Визначено концептуальні зміни в оцінюванні можливостей використання альтернативних стратегій конкуренції в умовах глобалізації ринків. The trends of development of the Ukrainian beer market, its division between main producers are investigated. The achievement of competitive advantages with product positioning and enlargement of production scale are shown. The classification of competitive advantage sources is suggested. The conceptual changes in the estimation of possibilities of the use of alternative strategies of competition in the conditions of markets globalization are defined.Item Трансформація торговельної роздрібної мережі та зміна її маркетингової стратегії(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Дейнека, О. Є.Розглянуто модель трансформації торговельної роздрібної мережі в умовах загострення конкуренції на цільових ринках та збільшення привабливості регіональних ринків. Трансформація мережі супроводжується змінами організаційної структури, що відображається в появі нових структурних підрозділів та служб. Змін повинна зазнавати і маркетингова стратегія торговельної роздрібної мережі. Залежно від рівня ринку, особливостей цільових сегментів, поточної та потенційної конкурентної ситуації повинні змінюватися базові елементи маркетингової стратегії мережі. In the article the model of transformation of retail chain is considered in the conditions of sharpening of competition at the current and potential market and increase of attractiveness of regional markets. Transformation of retail chain is accompanied by the changes in organizational structure, that is displayed in appearance of new structural subdivisions and services. The changes must be accompanied by marketing strategy of retail chain. Depending on the level of market, features of target segments, current and potential competition situation the base elements of marketing strategy of the chain must change.Item Стосунки між сучасними концепціями управління та логістикою(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Василевські, М.Проблематика логістичного управління протягом останніх років в науці стала провідною тематикою, яка викликає зацікавлення численних науковців в зв’язку з тим, що сформувалось багато нових понять і концепцій, а разом з ними виникла низка не впорядкованої термінології. Стаття ґрунтується на науковому огляді, а також комплексному поданні основних категорій, пов’язаних з проблематикою взаємних стосунків між сучасними концепціями управління та логістикою. Problems of logistic management lately became in press a such bearing theme which wakes up the personal interest of numerous publicists, that a lot of new notions and conceptions accumulated, and together with them there was a heavy for the organization terminology «thicket». The article is the attempt of review, and also complex presentation of the basic categories related to problems of mutual relations between modern conceptions of management and logistic.Item Організаційно-економічні заходи розвитку логістики у регіонах України(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Комарницький, І. М.; Питуляк, Н. С.Проаналізовано сучасні напрямки розвитку складської логістики на рівні регіонів та основні проблеми, що виникають у ході її формування. Досліджено ринок складської нерухомості, встановлено причини, що призупиняють його розвиток. Запропоновано деякі заходи, що допоможуть у подальшому становленні регіональної складської системи. Modern directions of warehouse logistic’s development and the main problems that appears in the process of its formation are analyzed as the regional level. The market of the warehouse real estate is investigated, the reasons that slow dawn its development are established. Some actions that will help in the further process of setting of regional warehouse system are suggested.Item Логістичний підхід до управління потоками в аеропортах(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Саталкіна, О. К.На сучасному етапі розвитку економіки постійно змінюються характеристики ділового середовища, критерії оцінки діяльності та механізми управління аеропортами. Як свідчить досвід еволюції розвитку аеропортів Європи до найефективніших інструментів організації та управління належить логістичний інструментарій. Успішна діяльність аеропортів здійснюється не тільки традиційними методами управління, а в нових умовах, що динамічно розвиваються, реалізується через систему управління економічними потоковими процесами з використанням сучасних інформаційних технологій. Розглянуто логістичний підхід до управління потоками в аеропорту, що дає можливість комплексно врахувати динаміку й зміну зовнішнього середовища. In the modern condition of economy development the descriptions of business environment, criterions of activity estimation and mechanisms of airports management change constantly. Experience of airports evolution development in Europe shows that the logistic tool is the most effective instrument of organization and management. Successful activity of airports is carried out not only by traditional management methods, but in the condition of the new dynamically developing terms realized through the system of economic stream processes control with the use of modern information technologies. In the article the logistic approach to the management streams in an airport that enables the complete consideration of dynamics and change of external environment is examined.Item Зміст до Вісника "Логістика" № 580(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007)Item Вплив інфраструктурних елементів на впровадження інновацій в агробізнесі(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Мінчук, В. М.Проаналізовано структуру інноваційного процесу в агробізнесі, визначено елементи інноваційної інфраструктури в галузі та розглянуто можливий вплив кожного із них на впровадження інновацій. Визначено ролі, які можуть виконувати елементи інноваційної інфраструктури та запропоновано рольову модель впливу інфраструктурних елементів на активізацію впровадження інновацій. The article gives analysis of innovation process structure in agribusiness, defines elements of innovation infrastructure in this sphere and describes possible influence of each of them at the innovation implementation process. The article defines main roles that can be played by each innovation infrastructure element and proposes the role model of infrastructure elements influence on innovation implementation process.Item Ефективність ланцюга поставок в електроенергетиці(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Шот, А. П.Розглянуто проблеми визначення ефективності ланцюга поставок в електроенергетиці, що ґрунтується на оцінці впливу логістичних рішень щодо зниження витрат і часу як для окремих учасників (з генерації, передачі і постачання електроенергії), так і ланцюга поставок загалом. The problems of determination of efficiency of chain of deliveries in an electric energy, that will be based on estimation of influencing of logistic decisions in relation to the cost cutting and time both for separate participants (from the generation, transmission and delivery of electric power), and chain of deliveries on the whole are considered.