Логістика. – 2007. – №580
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/34186
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорського – викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007. – № 580 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 527 с. : іл.
Browse
Item Теоретичні засади методики оцінювання стійкості малого підприємства(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Турський, І. В.Обґрунтовано доцільність побудови методики оцінювання стійкості малих підприємств на основі поєднання підходів EVA і BSC. Це дасть можливість діагностувати якість управління економічною власністю малих підприємств, а також виявляти ступінь впливу ключових чинників управління на їх економічну власність. Запропоновано оригінальний набір часткових показників для оцінювання ефективності управління малими підприємствами за концепцією BSC; сформовано критерій забезпечення заданого рівня економічної вартості за наявності кількох альтернатив використання ресурсів. Expedience of construction of method of evaluation of firmness of small enterprises on the basis of combination of approaches of EVA and BSC is proved. It will enable to diagnose quality of economic property management of small enterprises, and also find out the degree of influencing of key factors of management on their economic propert. The original set of partial indexes is offered for the evaluation of efficiency of management by small enterprises after conception of BSC; the criterion of providing of the set level of economic cost is formed at presence of a few alternatives of the use of resources.Item Логістичний менеджмент як необхідна умова поліпшення потенціалу розвитку організацій(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Полянська, А. С.Розглянуто теоретичні аспекти логістичного менеджменту як складової формування потенціалу розвитку організації. Виділено основні напрямки реалізації стратегічних та тактичних завдань логістичного менеджменту, що забезпечують досягнення цілей організації. Запропоновано механізм постійного вдосконалення потенціалу організації на основі логістичного менеджменту. The article outlines theoretical aspects of logistic management as component of organizations development potential. The main emphasis lies on using strategic and operative tasks of logistic management for achievement of organization goals. The mechanism of organizations potential improvement on the basis of logistic management has been suggested.Item Ролі практика, дослідника і вчителя в управлінні(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Сулковські, Л.Проаналізовано поділ суспільних ролей практика, дослідника і вчителя в галузі управління. Обгрунтовано умови поєднання цих ролей. Описано ключові проблеми плутання цих ролей та розкрито основні напрямки розвитку ролей менеджера у балансуванні між проблемами теорії та практики. In the article the division of public roles of practical worker, researcher and teacher in field of management is analyzed. The terms of combination of these roles are grounded. The key problems of mixing of these roles up are described and basic directions of development of roles of manager in balancing between the problems of theory and practice are exposed.Item Аналіз вартісних показників сучасних вітчизняних автобусів з ресорними підвісками(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Керницька, М. І.Наведено детальний техніко-економічний аналіз сучасних і перспективних автобусів особливо малого, малого та середнього класів, призначених для міських, приміських і туристичних перевезень. Особливу увагу звернуто на цінові показники вартості систем підресорювання різних типів. Показано значну різницю вартості автобусів залежно від типу їхніх підвісок та комплектації. Виконано розрахунок кількісних і цінових показників витрат на паливо під час транспортної роботи автобусів різного класу. The detailed analysis of modern and perspective busses of especially very small, small and middle classes, intended for city, suburban and tourist transportations is conducted. The special attention is paid to the indexes of prices of cost of the suspensions systems of different types. The considerable difference of cost of busses is shown depending on their pendants and acquisition. The calculation of quantitative and prices indexes of charges is conducted on a fuel in the process of a transport work of busses of different class.Item Використання виробничої потужності промислового підприємства в концепції логістики(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Петецький, І.Досліджено проблеми управління промисловим підприємством в умовах зростання конкуренції та пріоритетності індивідуального обслуговування. Встановлено чинники використання потенційної виробничої потужності підприємства. Обгрунтовано вплив концепції логістики на ефективність використання потужності підприємства. The problems of management by an industrial enterprise in the conditions of growth of competition and priority of individual service are explored. The factors of the use of potential production capacity of enterprise are set. Influence of conception of logistic on efficiency of the use of power of enterprise is grounded.Item Бар’єри ринково орієнтованого розвитку спільних підприємств у Польщі(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Очковська, Р.Наведені результати проведених досліджень на предмет бар’єрів ринково орієнтованого розвитку спільних підприємств у Польщі. Під час дослідження виявлено підприємства, які не ідентифікують жодних бар’єрів для розвитку їх маркетингової орієнтації. Інші спільні підприємства стикаються зі специфічними бар’єрами для їх маркетингової експансії і ринкової орієнтації на польському ринку. Також наведено аналіз основних із цих бар’єрів. In the article the results of conducted researches on the barriers to the development of marketing orientation of joint ventures on the Polish market are presented. While researching the subject it was defined that there are some companies, which did not identify any barriers to the development of their marketing orientation. The other joint ventures are facing specific barriers to their marketing expansion and market orientation on the Polish market. In the article the major ones of these barriers are analyzed.Item Логістична модель управління ланцюгами створення цінності(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Сивак, Р. Б.Розглянуто сучасні ціннісно-орієнтовані підходи до управління продуктовими потоками. Запропоновано модель управління ланцюгами створення цінності та обґрунтовано змістовне наповнення її елементів. Modern value-oriented approaches of product flows are considered. The model of management of value creation chains is offered and content filling of its elements is grounded.Item Логістичний підхід до управління потоками в аеропортах(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Саталкіна, О. К.На сучасному етапі розвитку економіки постійно змінюються характеристики ділового середовища, критерії оцінки діяльності та механізми управління аеропортами. Як свідчить досвід еволюції розвитку аеропортів Європи до найефективніших інструментів організації та управління належить логістичний інструментарій. Успішна діяльність аеропортів здійснюється не тільки традиційними методами управління, а в нових умовах, що динамічно розвиваються, реалізується через систему управління економічними потоковими процесами з використанням сучасних інформаційних технологій. Розглянуто логістичний підхід до управління потоками в аеропорту, що дає можливість комплексно врахувати динаміку й зміну зовнішнього середовища. In the modern condition of economy development the descriptions of business environment, criterions of activity estimation and mechanisms of airports management change constantly. Experience of airports evolution development in Europe shows that the logistic tool is the most effective instrument of organization and management. Successful activity of airports is carried out not only by traditional management methods, but in the condition of the new dynamically developing terms realized through the system of economic stream processes control with the use of modern information technologies. In the article the logistic approach to the management streams in an airport that enables the complete consideration of dynamics and change of external environment is examined.Item Трансформація торговельної роздрібної мережі та зміна її маркетингової стратегії(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Дейнека, О. Є.Розглянуто модель трансформації торговельної роздрібної мережі в умовах загострення конкуренції на цільових ринках та збільшення привабливості регіональних ринків. Трансформація мережі супроводжується змінами організаційної структури, що відображається в появі нових структурних підрозділів та служб. Змін повинна зазнавати і маркетингова стратегія торговельної роздрібної мережі. Залежно від рівня ринку, особливостей цільових сегментів, поточної та потенційної конкурентної ситуації повинні змінюватися базові елементи маркетингової стратегії мережі. In the article the model of transformation of retail chain is considered in the conditions of sharpening of competition at the current and potential market and increase of attractiveness of regional markets. Transformation of retail chain is accompanied by the changes in organizational structure, that is displayed in appearance of new structural subdivisions and services. The changes must be accompanied by marketing strategy of retail chain. Depending on the level of market, features of target segments, current and potential competition situation the base elements of marketing strategy of the chain must change.Item Маркетинг у глобалізації світової економіки(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Чухрай, Н. І.; Кутнів, Н. М.Охарактеризовано сутність процесу глобалізації світової економіки та проаналізовано чинники, які впливають на цей процес. Залежно від впливу глобалізації на світову економіку, здійснено аналіз позитивних та негативних рис глобалізації. Визначено підходи, за допомогою яких фірми виходять на глобальний ринок, а також здійснено аналіз чинників, що впливають на визначення цих підходів. Детально проаналізовано дві глобальні маркетингові стратегії позиціонування підприємства на глобальному світовому ринку та здійснено їх порівняльну характеристику. Наведено висновки та перспективи щодо подальших досліджень на цю тематику. In the article the nature of the process of world economy globalization was characterized; factors that influence the process were analyzed. In terms of the influence of the process of globalization into the world economy, the analysis of negative and positive sides of the globalization was made. The approaches with the help of which firms follow the global market were pointed out. Two global marketing strategies of the company positioning at the global market were analyzed in details. The comparison between those two strategies was made. Conclusions and perspectives as to the future researches on this topic were worked out.Item Значення аудиту в маркетинговому управлінні(Видавництво Львівської політехніки, 2007) Хадріан, П.Обґрунтовано необхідність використання аудиту в маркетинговому управлінні. Визначено напрями застосування маркетингового аудиту. Запропоновано напрями розробки маркетингового аудиту. The necessity of the use of audit in the marketing management is grounded. Directions of application of marketing audit are definite. Directions of development of marketing audit are offered.Item Базові принципи управління брендом(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Фарат, О. В.; Мазурик, М. Б.Охарактеризовано бренд як важливий маркетинговий інструмент, який визначає відносини до нього споживачів та базові принципи управління ним. Систематизовані особисті цінності людей щодо їх споживацьких переваг, визначені варіанти умовного поділу типів архітектури бренду на “західний” і “східний”, значення ко-брендингу та медіапланування в системі брендингу. Значна увага приділяється вектору бренду - ціннісній складовій, що впливає на його розширення. The authors in the article characterize a brand like the important marketing tool that defines the relations of the customers and gives the characteristics of the basic principles of its management. The author systematizes the personal values according to their customers’ advantages, gives the options of the conditional definition as architecture “western” and “eastern” branding. It is shown the role of co-branding and media-planning in the branding system. The main part of the work is devoted to the brand vector-the valuable particle that effects it’s extending.Item Специфика логистических информационных систем в сервисе(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Скоробогатова, Т. Н.Досліджено роботу логістичної сервісної інформаційної системи як складового підприємства сфери послуг. Аналіз здійснюють в розрізі таких завдань: визначення індикаторів для оцінки інших підсистем підприємства, моніторинг навколишнього середовища, систематизація необхідної інформації для прийняття управлінських рішень. Дано класифікацію інформації, що функціонує в сервісному підприємстві; показується специфіка інформації як товару, її співвідношення з продукцією і послугою. The work of Logistics Service and Information System is studied in the article as a component of a service providing enterprise. The analysis is conducted by solving the following tasks: indicators’ definition for other enterprise subsystem’s assessment, environment monitoring, systematization of the necessary information for management decision making. The classification of the information functioning at the service providing enterprise is given, specification of information as a product, its interrelation with production and service is shown.Item Проблеми формування ланцюга поставок у ефективному функціонуванні локальної системи(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Міценко, Н. Г.Розглянуто сучасний стан галузей діяльності споживчої кооперації, їхній взаємо¬зв’язок, передумови та засади створення локальних систем “заготівля-переробка-реалі- зація”, обґрунтовані необхідність та проблеми формування ланцюга поставок сільсько¬господарської продукції. The modern state of consumer cooperative branches of activity, their correlation, preconditions and principles of local system ”stocking-remaking- saling” creating are regarded, the necessity and problems of agricultural production supply chait forming are substantied.Item Зміст до Вісника "Логістика" № 580(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007)Item Титульний аркуш до «Логістика» № 580(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007)Item Вплив інфраструктурних елементів на впровадження інновацій в агробізнесі(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Мінчук, В. М.Проаналізовано структуру інноваційного процесу в агробізнесі, визначено елементи інноваційної інфраструктури в галузі та розглянуто можливий вплив кожного із них на впровадження інновацій. Визначено ролі, які можуть виконувати елементи інноваційної інфраструктури та запропоновано рольову модель впливу інфраструктурних елементів на активізацію впровадження інновацій. The article gives analysis of innovation process structure in agribusiness, defines elements of innovation infrastructure in this sphere and describes possible influence of each of them at the innovation implementation process. The article defines main roles that can be played by each innovation infrastructure element and proposes the role model of infrastructure elements influence on innovation implementation process.Item Особливості маркетингової стратегії розвитку вищого навчального закладу(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Матюхін, В. О.Розглянуто особливості товару ВНЗ на ринку освіту і ринку праці.Запропонована динамічна модель комплексу маркетингу освітніх послуг “7Р”. Проаналізовано особли¬вості моделі та наведено характеристики семи елементів маркетингу-мікс. Наведена оцінка відносної вагомості елементів “7Р”. На основі матричного методу аналізу відомих моделей стратегій проаналізовано маркетингові стратегії для ВНЗ. Запропоновано аналітичне співвідношення оцінки ефективності маркетингової стратегії, яке пов’язано з елементами маркетингу-мікс та товаром ВНЗ на ринку освіти і ринку праці. This article focuses on special features of the higher educational institutions’ product at the market of education and at the labour market. The dynamic model of the educational services “7P” marketing complex is offered in the article.There are also scrutinized the peculiarities of this model and described the characteristics of seven elements of marketing¬mix. Attention is focused on the relative importance of the elements “7P”. Taking as a basis the matrix method of the analysis of known models of strategies is made the analysis of marketing strategies for higher educational institutions. The article reveals regulations that dwell on analytical relationships between marketing strategies, connected with the elements of marketing-mix and the higher educational institutions’ product at the educational and labour market,which were studied very meticulously.Item Обґрунтування необхідності оптимізації сервісу в умовах маркетингової орієнтації(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Мельник, Т. С.; Христофор, О. В.Обґрунтовано важливість розвитку інфраструктури залізничного транспорту у сфері пасажирських перевезень. Узагальнено результати маркетингових досліджень рівня сервісного обслуговування пасажирів залізничного транспорту на прикладі найбільш затребуваної супроводжувальної послуги. Описано навчання покупця та створення конкурентної переваги. Запропоновано комплекс заходів щодо розв’язання задачі просування на ринку послуги з низькою споживчою цінністю. Importance of the development of the infrastructure of the rail-freight traffic in sphere of passenger transportation. The Generalised results of the marketing studies level service passenger rail-freight traffic on example the most requiring accompanying facilities. The Described process of the learning the buyer and creation competitive advantage. The Offered complex action on decision of the problem of the advancement on the market facilities with low consumer value.Item Стосунки між сучасними концепціями управління та логістикою(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Василевські, М.Проблематика логістичного управління протягом останніх років в науці стала провідною тематикою, яка викликає зацікавлення численних науковців в зв’язку з тим, що сформувалось багато нових понять і концепцій, а разом з ними виникла низка не впорядкованої термінології. Стаття ґрунтується на науковому огляді, а також комплексному поданні основних категорій, пов’язаних з проблематикою взаємних стосунків між сучасними концепціями управління та логістикою. Problems of logistic management lately became in press a such bearing theme which wakes up the personal interest of numerous publicists, that a lot of new notions and conceptions accumulated, and together with them there was a heavy for the organization terminology «thicket». The article is the attempt of review, and also complex presentation of the basic categories related to problems of mutual relations between modern conceptions of management and logistic.