Логістика. – 2012. – № 749
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/20840
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорського-викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізований практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету "Львівська політехніка" / Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2012. – № 749 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 564 с. : іл. – Бібліографія в кінці розділів.
Browse
Item Вплив організаційної гнучкості на продуктивність машинобудівного підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Комаринець, С. О.Побудовано модель впливу нестабільності зовнішнього економічного середовища на гнучкість як організаційну здатність, яка, своєю чергою, впливає на продуктивність машинобудівного підпри- ємства. Для підтвердження чотирьох припущень моделі проведено регресійний аналіз послідовного вилучення чинників, в результаті якого доведено, що нестабільність зовнішнього економічного середовища у формі невизначеності, динаміки та складності впливає на загальний ступінь органі- заційної гнучкості та рівень продуктивності машинобудівного підприємства. The model of external economic environment’s uncertainty influence on the flexibility, as an organizational ability, and machine-building enterprise’s productivity was formed in the article. Regression analysis was undertaken to prove the following four hypothesis of the model: (1) environmental uncertainty influence different flexibility parameters levels; (2) resource flexibility parameters influence system flexibility parameters; (3) general flexibility level influence machinebuilding enterprise’s productivity level; (4) in the environment of high uncertainty machine-building enterprises, which obtain the high general flexibility level, are more successful than the enterprises with low general flexibility level. As the result, the influence of the external environment’s uncertainty, in the form of unpredictability, stability and complexity, on the general organizational flexibility level and machine-building enterprise’s productivity was proved.Item Раціональне використання ресурсів як засіб підвищення конкурентоспроможності хлібопекарських підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Кулініч, Т. В.; Гливінська, Х. В.Встановлено вплив раціонального використання ресурсів на конкурентоспроможність вітчизняних виробничих підприємств. На прикладі підприємств хлібопекарської галузі сформульовано умови раціональності використання окремих видів ресурсів. Виділено параметри оцінювання якості основних видів ресурсів підприємств хлібопекарської галузі. Уточнено методику комплексної оцінки конкурентоспроможності підприємства з урахуванням впливу раціоналізації використання ресурсів. Наведено шляхи і способи раціоналізації використання ресурсів. The influence of the rational utilization of resources on the competitiveness of domestic manufacturing enterprises has been carried out in the article. New opportunities for application of these two conditions (rational use of resources and competitiveness) to improve economic activity of enterprises and to provide their sustainability in the long term have been found. The conditions of rational utilization of certain types of resources have been formulated and specified for baking industry enterprises. Special attention has been paid to influence of resources’ rationalization on increasing of quality of the baking industry production and on its price characteristics. In particular, main parameters of evaluation of quality of resources utilization have been indicated. Improved methodic for complex estimation of competitiveness of baking industry enterprises, which considers the effects of resources rationalization, is given in the article. The technique of integrated assessment of changes in competitiveness, based on the rationalization of the use of different types of resources (mainly, material and labor), has been tested in the bakeries of Lviv region. As a result, a complex description of the competitiveness of bakeries in this region has been provided. Finally, there are presented the ways and methods of resources rationalizing at the domestic baking industry.Item Використання ланцюга створення вартості М. Портера під час аналізування витрат машинобудівних підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Воскресенська, Т. І.; Гринів, Т. Т.Запропоновано використовувати кількісно-вартісний аналіз складу витрат на виготовлення продукції з метою їх оптимізації. Визначено особливості формування витрат машинобудівних підприємств на основі використання ланцюга створення вартості М. Портера. Встановлено типовий склад витрат машинобудівних підприємств на виготовлення продукції у перерізі основних процесів: логістики вхідних потоків, виробництва, логістики вихідних потоків, маркетингу і продажів, післяпродажного обслуговування. The use of in-cost analysis of composition of expenditures is offered on making of products with the aim of their optimization. The features of forming of expenditures of machine-building enterprises are certain on the basis of the use of chain of creation of cost of М. Porter. Typical composition of expenditures of machine-building enterprises is set on making of products in the cut of basic processes: logistic of input streams, production, logistic of initial streams, marketing and sale, service after a sale.Item Вплив інноваційної інфраструктури на розвиток і ділову репутацію підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Довбенко, В. І.Проаналізовано існуючі підходи до оцінювання ділової репутації підприємств за умов глобалізації та поширення інформаційних технологій. Досліджено характер взаємного впливу інноваційної інфраструктури на розвиток і ділову репутацію підприємств з урахуванням галузевої та регіональної специфіки. Запропоновано підходи щодо формування інноваційної інфраструктури та оцінювання рівня її впливу на розвиток та ділову репутацію вітчизняних підприємств. The analysis of existing approaches to estimation the business reputation of the enterprises in conditions of globalization and distributions of information technologies is carried out in the article. Character of mutual influence of an innovational infrastructure on development and business reputation of the enterprises is investigated in view of branch and regional specificity. It is offered approaches to the innovational infrastructure formation and estimation a level of its influence on development and business reputation of the domestic enterprises. The positive business reputation provides additional opportunities for development of the enterprises and escalating of their competitive potential for the decision of more and more complex tasks, and the modern innovational infrastructure, in turn, creates necessary conditions for increase of a level of business reputation of the enterprises.Item Формування умов конкурентності за видами господарської діяльності(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Поплавська, Ж. В.; Михальчишин, Н. Л.Здійснено наукові дослідження з метою виявлення умов конкурентності в діяльності суб’єктів господарювання, оскільки в переважній більшості наукових досліджень конкуренції на товарних ринках до уваги беруться ринкові показники, а не особливості господарської діяльності підприємств, які за своєю поведінкою відображають наявність чи відсутність конкуренції на ринку. З огляду на це у статті розглянуто поняття “умови конкурентності” та визначено методи їх формування за видами діяльності, встановлено залежність умов конкурентності від частки ринку суб’єкта господарювання, наведено класифікацію методів досягнення умов конкурентності залежно від способу впливу на конкуренцію. Carried out research to identify the conditions of competition in activities of economic entities, since the vast majority of research competition in product markets are taken into account market performance rather than features of business enterprises that their behavior reflects the presence or absence of competition in the market. We consider the concept of "condition of competition" and defined methods of their formation by activity. The dependence of the competitive conditions of the market share of the entity. The classification methods of achieving the conditions of competition depending on how the impact on competition.Item Титульний аркуш до Вісника «Логістика» № 749(Видавництво Львівської політехніки, 2012)Item Принципи логістичного забезпечення розвитку регіону(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Хвищун, Н. В.Здійснено аналіз підходів до понять “регіональна логістика” та “регіональна логістична система”, що дасть змогу в подальшому, виявивши властивості регіону, визначити складові регіо- нальної логістичної системи та основні принципи логістичного забезпечення розвитку регіону. In this article analyzes approaches to the concepts of “regional logistics” and “regional logistics system” that will continue to find properties in the region, identify components of regional logistics system and the basic principles of logistics software development. Use of logistics in the regional economy is manifested through the processes of formation and development of logistics systems. This is reflected, on the one hand, the identification of stream systems, ie the formation of a specific object management – economic flows, the other – in the implementation in practice of regional management logistics management tool that provides permanent, systematic and effective management of these flow processes, adequate objectives and priorities for regional development. Principles of logistics development in the region defined: the principle of integrity, hierarchy, integrated logistics paradigm, global optimization goals, achieve synergies, the principle of information. Key words: logistics, principle, region, principles of logistic providing of regional development.Item Постійне задоволення клієнтів фірм(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Балєвський, Б.У літературі зі сфери маркетингу і менеджменту велику увагу приділено аспекту “задоволення”. Однак пропонуємо замінити його на “постійне задоволення“. Ця стаття – чергова авторська спроба здійснити це. Її додаткова мета – демонстрація потреби виконання повторної класифікації внутрішніх і зовнішніх клієнтів сучасних підприємств, а також підвищення перманентного рівня задоволення кожної з груп клієнтів і економізація ринкових дій фірм. Many discussions in the literature on marketing and management are devoted to the phenomena of “satisfaction”. Nevertheless some novelty is connected with the try to exclude this term and replace it with the term “permanent satisfaction”. This article is a new try of the author to do it. The additional goal of the article is to demonstrate the necessity to undertake repeated classification of internal and external stakeholders of modern companies, as well as rising of permanent satisfaction of every group of stakeholders and economization of company’s market activities.Item Імітаційна модель ланцюга вартості для управління інноваційними процесами(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Новаківський, І. І.; Соляник, Л. С.Розглядається використання імітаційного моделювання в ланцюгах вартості під час управління інноваційними процесами. Оцінити вплив інтеграції організацій в територіально розподілені ланцюги вартості на параметри інноваційної діяльності. Розроблено метод роз- рахунку ефективності в ланцюгу вартості шляхом застосування елементів за імітаційного моделювання та застосування інформаційних технологій. The article is sanctified to the use of imitation model in the chains of value at a management innovative processes. A basic task, put in this work, is a nestimation of influence of integration of organization sintheterritorial up-diffused chains of value on the parameters of innovative activity. For this purpose the method of calculation of efficiency is worked out into the chain of value by application of elements at imitation model and application of information technologies.Item Основні проблеми бізнесу дохідним підходом і методи їх вирішення(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Скворцов, І. Б.; Загорецька, О. Я.; Гринаш, Л. П.Досліджено основні проблеми, які виникають під час оцінювання бізнесу дохідним підходом. Виконано математичне обґрунтування найтиповіших помилок, що виникають у цьому методі. Запро- поновано нові методи розрахунку вартості бізнесу, які найбільше відповідають реальним умовам. The main problems that arise in assessing business income approach are researched. A mathematical justification of the most common errors that occur in this method are written. The new methods of calculating the business value that best represent real conditions are proposed.Item Формування систем електронної торгівлі і логістика: теорія та практика організації(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Антоненко, О. М.; Міщук, І. П.; Хамула, О. О.Уточнено суть “системи електронної торгівлі” та склад її основних елементів. Визначено місце, роль, способи здійснення логістичних операцій з доставки товарів у системах електронної торгівлі. Відображено результати вибіркового обстеження підприємств електронної торгівлі України з питань стану і проблем організації доставки товарів у контексті їх логістичної діяльності. Сформульовано рекомендації щодо перегляду загальних основ організації діяльності підприємств електронної торгівлі, оптимізації їх логістичної діяльності та підвищення ефективності функціонування. The essence of “electronic trade system” and its main components are determined. The place, role, ways of product supply logistics operations processing in electronic trade systems are showen. Product supply is proposed to be showen in electronic trade system as electronic trade complicated complex of enterprise activity and other involved participants, which include product territory movement in logistics chain and additional work and operations, which supply clients orders quality fulfillment (clients of electronic shop). The results of Ukraine electronic trade enterprise selective investigation and expert poll about product supply organization in its logistics activity context are showen. Recommendations about main grounds of electronic trade enterprise activity organization, its logistics activity optimization and functioning effectiveness optimization are formulated. Activization of electronic trade work at the enterprise for review of its organization structure with special logistics services arrangement, which are responsible for product supply organization and other logistics activity aspects, also – operation systems workout, oriented for main economic flows planning supply are proposed.Item Логістичний паспорт країни contra “логістизації”(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Крикавський, Є. В.; Похильченко, О. А.Обґрунтовано потребу у введенні терміна “логістичний паспорт країни”, представлено його дефінування. Наведено аргументи щодо необґрунтованого поширення терміна “логістизація”, зокрема відносно економіки країни чи регіону. Розглянуто основні детермінанти логістичного паспорта країни, а саме наявність на її території автострад, транспортних коридорів, складських потужностей, дистрибуційних, логістичних центрів, хабів, терміналів, логістичних операторів, транспортно-логістичних кластерів, а також суб’єктів, що володіють спеціальним статусом (АЕО) та впроваджують системи управління якістю (ISO). The article discusses the need for the introduction of the term “logistics passport country”, represented by its definition. The arguments about unwarranted dissemination of the term “logistyczation”, in particular in relation to the economy or region. The main determinants of logistics passport country, namely the presence in its territory freeways, transport corridors, storage facilities, distribution, logistics centers, hubs, terminals, logistics operators, transport and logistics clusters and subjects with special status (AEO ) and implement a quality management system (ISO).Item Поняття господарських відносин у системі охорони здоров’я України: економічний підхід(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Горинь, М. О.; Литвин, О. Я.Процеси реформування механізму охорони здоров’я України актуалізують проблему чіткого розуміння сутності ключових компонентів галузі з метою розробки та імплементації дієвих реформістських заходів. З економічної позиції у статті досліджено природу продукту медичної галузі (медичне обслуговування, допомога, послуга), та суб’єктів, які беруть участь у його створенні. The processes of reformation the Health care system of Ukraine have actualize the problem of correct understanding and determination of the main elements of it. In this research we study the nature of the Health Care System products (medical care and service), and the role of main participants of it.Item Банківська криза як каталізатор процесу реформування банківської системи: світові тенденції і українська практика(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Андрос, С. В.Розглянуто чинники формування кризових явищ у банківській системі країни під впливом глобальних макроекономічних процесів. Показана значущість фінансового посередництва у процесах трансмісії кризових явищ з боку глобальної економіки в українську банківську систему. Проаналізовано структурні характеристики банківського сектору та визначено вплив окремих складових у поширенні кризових явищ у системі кредитування. Оцінена вагомість зростання ризиків і кризи довіри як основних причин фінансової нестійкості комерційних банків. Здійснено оцінку адекватності та якості основних напрямів реалізації НБУ антикризових заходів, спрямованих на профілактику нестабільності в системі банківського кредитування. Обґрунтовано механізм відновлення довіри до кредитних установ як основної умови на шляху посткризової фінансової реабілітації банківської системи України. The paper considers factors of the crisis in the banking system under the influence of global macroeconomic processes. Shown the importance of financial intermediation in the process of transmission of the crisis of the global economy in the Ukrainian banking system. The structural characteristics of the banking sector and to determine the influence of individual components in the spread of the crisis in the credit system. Reviewed weight increase risk and crisis of confidence as the main causes of the financial instability of commercial banks. The estimation of the adequacy and quality of key areas of the Bank bail-out measures aimed at preventing instability in the system of bank lending. The mechanism of restoring confidence in credit institutions as the main conditions for the post-crisis financial rehabilitation of the banking system of Ukraine.Item Розумна спеціалізація регіону(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Бжуска, Я.; Пика, Я.Європейський Союз потребує розумного і сталого розвитку. Це вимагає зміни поточної політики розвитку, результати якої не дають очікуваної ефективності. У документах ЄС вказується про необхідність зосередження зусиль сфери R + D + I на розумній спеціалізації “з метою отримання синергетичного ефекту”. Подано методологію створення Регіональної інноваційної стратегії, зорієнто- ваної на створення інтелектуальних ринків для технологій майбутнього. The European Union is in need of balanced and intelligent development. This requires a modification of the current development policy, ineffective in its present form. The EU documents stress that a concentration of efforts in B+R+I area on smart specialisations is of utmost importance. The article demonstrates the methods of developing a Regional Innovation Strategy, which is focused on creation of intelligent markets for the technology of tomorrow.Item Аналізування компетенцій працівників відділу маркетингу підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Олексів, І. Б.; Михайляк, Г. В.Проаналізовано поняття “компетенція” і “кваліфікація” та узагальнено їх. Окрім того, наведено власне трактування цих термінів, розглянуто посадові функції і компетенції працівників відділу маркетингу підприємства, а також проаналізовано методи підвищення їхніх компетенцій. The article analyzes the concepts of “competence” and “qualification” and generalized them. Besides, own interpretation of concepts “competence” and “qualification” is resulted, the official functions and the competence of employees of enterprise marketing department are considered and also the methods of improve the competence of the employees are analyzed. Relevance of the article is that develop of domestic enterprises and increase their competitiveness on the internal and external markets determined by the presence of competitive staff which for a professional qualification characteristics respond to the market requirements. Training a future specialists to perform official duties is a difficult problem, the successful solution of which depends for the efforts of professional training and their competence.Item Маркетингові та організаційні інновації в умовах посилення конкуренції на світових ринках: інституційний аспект(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Тараненко, І. В.Показано, що в умовах зростання загальної економічної нестабільності впровадження маркетингових та організаційних інновацій відіграє велику роль. Обґрунтовано комплемен- тарний характер технологічних та нетехнологічних (маркетингових і організаційних) інновацій в країнах з розвиненим інституціональним середовищем. У той час, як у транзитивних країнах з порівняно слабкими інститутами маркетингові та організаційні інновації найчастіше виступають субститутами технологічних інновацій. The statement about increasing role of marketing and organization innovations under general economic instability is grounded. Author proved that at the countries with strong institutes the technological and non-technological (marketing, organizational) innovations are complementary; at the transitional countries with strong institutes the technological and non-technological (marketing, organizational) innovations substitutes each other.Item Аналіз можливостей впровадження інноваційного маркетингу на машинобудівних підприємствах Львівщини(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Українець, А. І.Досліджено основні тенденції інноваційного розвитку промислових підприємств України та Львівщини за останні роки. Наведено характеристику виробничо-господарської діяльності та особливостей інноваційного маркетингу чотирьох львівських машинобудівних підприємств – лідерів в області. Виділено низку ключових можливостей впровадження інноваційного марке- тингу на прикладі машинобудівних підприємств Львівщини та обґрунтовано доцільність впровадження досліджуваної концепції, як методу виведення вітчизняних промислових підприємств на лідируючі позиції серед світових товаровиробників. The basic trend of innovative development by Ukrainian and Lviv region industrial enterprises by recent years has been presented. Characteristic of economic and production activity together with innovative marketing features by four leading Lviv engineering companies is given. On example of Lviv engineering companies, identified the key opportunities to implement innovative marketing, including: 1) monitoring and participation in activities of the regional government in the sphere of innovation policy; 2) monitoring the cooperation opportunities with various industrial branches, for example: agriculture, oil and gas, production of consumer goods; 3) diagnostic and using the external environment opportunities for engineering companies employees to participate trainings and courses of their professional development; 4) active using the Internet in order to create a positive image and attract customers. As a method of removing domestic industrial enterprises in the leading position among world's producers is substantiated a necessity of implementation the innovative marketing conception, and provided strategic approaches of its implementation.Item Інтеграція внутрішнього маркетингу в організаційну культуру організацій сфери послуг(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Захарчишин, Г. М.; Космина, Ю. М.Відображено інтеграцію внутрішнього маркетингу в організаційну культуру через поведінкові механізми. Проаналізовано суть внутрішнього маркетингу та організаційної культури, шляхи та етапи їхньої інтеграції. Розглянуто форми впровадження філософії внутрішнього маркетингу в організаційну культуру організації. Визначено основні переваги запровадження ідей та принципів внутрішнього маркетингу для діяльності організації. Integration of internal marketing into organizational culture through behavioural mechanisms is displayed. The essence of internal marketing, organizational culture and the ways and stages of their integration is analyzed. Integration of internal marketing philosophy into the organizational culture, their forms and stages are considered. The main benefits of implementation the internal marketing ideas and principles into the organizations activity is defined.Item Теоретичні аспекти оцінювання рівня конкурентоспроможності товару(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Кулиняк, І. Я.; Демків, О.-І.На основі критичного аналізу досліджень вітчизняних та зарубіжних науковців систематизовано відомі теоретичні положення та розроблено методичні рекомендації щодо оцінювання рівня конкурентоспроможності товару. Визначено етапи оцінювання рівня конкурентоспроможності товару та подано їх характеристику. Виокремлено управлінські рішення, які можуть приймати менеджери на основі інформації, отриманої в процесі оцінювання рівня конкурентоспроможності товару. In this article based on critical analysis of the research of domestic and foreign scientists the currently theoretical positions are systematized and the methodological recommendations to assess the competitiveness of the goods are elaborated. The international level including competition of the economic systems countries groups that are part of the economic associations, as well as international economic organizations, transnational and multinational corporations is allocated. The scientists’ interpretations of the terms “competitiveness” and “competitiveness of the goods” are considered. The general and specific principles of assessment the competitiveness of the goods are singled out. The process of assessment the competitiveness of the goods is allocated and its features are given. Based on the review of the literature the types of methods for assessment the competitiveness of the goods are summarized. The approaches to identify a set of product parameters of the assessment and ranking are considered. The management decisions that may be taken by managers on the basis of information obtained in the process of assessment the competitiveness of the goods are singled.