Логістика
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2138
Browse
Search Results
Item Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Косар, Н. С.; Пилипенко, В. М.; Кузьо, Н. Є.Визначена сутність та особливості корпоративної соціальної відповідальності бізнесу в Україні в умовах змінного середовища функціонування, необхідність використання концепції маркетингу 3.0, орієнтованого на цінності для клієнтів. Висвітлено напрями втілення цієї політики у практику функціонування українських підприємств у виробничій сфері та сфері послуг. Проаналізовано переваги, недоліки та перешкоди у сфері використання корпоративної соціальної відповідальності вітчизняними підприємствами, встановлено перспективи її розвитку. The essence and characteristics of corporate social responsibility in Ukraine in the face of a changing environment operation are determined, the need for companies with marketing concept 3.0 values oriented. The implementation of these policy directions in the practices of Ukrainian enterprises in the manufacturing sector and the service sector are shown. The value of the policy of corporate social responsibility is established, as directed on their employees and on various market actors increases in terms of active development of information technology, which provides a wide and easy access to any information relating to the activities of organizations. The influence of social and economic indicators on the reputation of the company and its financial performance by providing individual brands in the market and in the minds of consumers and customer loyalty products to socially responsible companies. Advantages, disadvantages and obstacles in the area of corporate social responsibility domestic enterprises, the conditions of its active use – proper organizational and informational support. Established perspectives of corporate social responsibility policy in Ukraine.