Проблеми економіки та управління
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2126
Browse
24 results
Search Results
Item Формування механізму забезпечення конкурентоспроможності промислового підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2010-02-23) Лісовська, Л. С.; Катаєв, А. В.; Національний університет “Львівська політехніка”Розглянуто проблеми виокремлення елементів та розроблення способів їхньої взаємодії для забезпечення конкурентних переваг промислового підприємства України. Досліджено важливість та першочерговість окремих напрямів діяльності підприємства у механізмі забезпечення його конкурентоспроможності.Item Обґрунтування сучасних моделей та систем підтримки організаційної творчості(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Лісовська, Л. С.; Теребух, А. А.; Гацук, М. М.; Lisovska, L.; Terebukh, A.; Hatsuk, M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityАвтори виокремили та обґрунтували шість моделей розуміння креативності та творчого процесу. Використання цих сучасних та загальноприйнятих моделей дає змогу пояснити феномен “креативності” різними компонентами, стадіями або фазами. Особливої уваги автори надали вивченню та проведенню характеристики процесу організаційної творчості на прикладі модифікованої моделі Уолласа, зокрема деталізовано компоненти формування етапів та фактори впливу на різних етапах. На підставі аналізування наукових джерел автори сформували узагальнену модель творчого процесу, визначили завдання кожного етапу організаційної творчості та силу та напрям дії факторів зовнішнього середовища. У статті проведено економічне обґрунтування доцільності впровадження Системи підтримки організаційної творчості на прикладі вітчизняної організації ТОВ “Енерготехпром”. Для розробки системи управління знаннями на підприємстві були визначені основні технічні вимоги до системи, на основі розробленої схеми була визначена приблизна вартість розробки та утримання даної системи (за умови аутсорсингу). Розрахунок ефективності впровадження цього інноваційного проекту був здійснений відповідно до міжнародних стандартів та підтвердив доцільність реалізації проекту.Item Інформаційне забезпечення оптимізації вимог стандартів до показників корисності продукції(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Петрович, Й. М.; Коношенкова, Т. Б.; Лісовська, Л. С.; Національний університет “Львівська політехніка”Розглянуто формування моделі інформаційного забезпечення управління конкурентоспроможністю продукції промислового призначення. Запропонована модель дає змогу оптимізувати вимоги споживачів через стандарти підприємства. Агйсіе is devoted to information maintenance model of management of industrial purpose production competitiveness. The offered model allows to optimize requests of the consumers through the standards of the enterprise.Item Обґрунтування тарифів за зберігання нафти: методичні аспекти розрахунку(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Карий, О. І.; Лісовська, Л. С.; Karyy, O.; Lisovska, L.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityПроаналізовано чинну систему стандартизації України, окреслено здійснені напрями її реформування та визначено перспективи удосконалення системи стандартизації. Зазначені перспективи вказують на необхідність врахування нових вимог інноваційного розвитку економіки країни та виникнення нових галузей економіки, зниження технічних бар’єрів під час виходу на світові ринки в зонах високих технологій. Окремо досліджено стан розвитку системи стандартизації у нафтогазовому комплексі України. В Україні нафтогазовий комплекс представлений підприємствами з видобування, перероблення, транспортування газу та нафти. Найефективніше та найрезультативніше працює галузь транспортування газу, значний виробничий потенціал мають сфери переробки та зберігання газу, а видобуток нафти є найменш прибутковим. Здійснено порівняльний розрахунок тарифу за зберігання нафти відповідно до існуючого та запропонованого підходу та зроблено висновки щодо завищення оплати за зберігання нафти на сучасному ринку нафти і нафтопродуктів.Item Моделі обґрунтування ефективності ухвалення господарських рішень машинобудівних підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Теребух, А. А.; Лісовська, Л. С.; Terebukh, A.; Lisovska, L.; Національний університет «Львівська політехніка»; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті узагальнено теоретичні та методологічні основи обґрунтування господарських рішень. Концептуальні засади формування господарських рішень у статті передбачають виокремлення циклів господарювання суб’єктів. Автори розробили та розрахували економіко-математичні моделі оптимізації господарських рішень за даними господарської діяльності підприємств Львівщини, зокрема ПАТ «Алмаз- інструмент».Item Концептуальний підхід до визначення конкурентоспроможності промислової продукції(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Коношенкова, Т. Б.; Лісовська, Л. С.Проаналізовано складові ринків споживчого та промислового призначення та їх вплив на конкурентоспроможність продукції. Analysis of market components of consumer and industrial allocation and their influence for the production competitiveness are worked out.Item Оцінювання рівня конкурентоспроможності підприємства в системі його стратегічного управління(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Лісовська, Л. С.; Юринець, О. В.Наведено методичний підхід до оцінювання рівня конкурентоспроможності підприємства, який ґрунтується на використанні якісних та кількісних показників портфеля стратегічних напрямів діяльності підприємства. Достовірність та об’єктивність результатів оцінювання обумовлюють ефективність розроблення та реалізації конкурентної стратегії підприємства. In clause the methodical approach to estimation of a level of competitiveness of the enterprise is submitted which is based on use of qualitative and quantitative parameters of a portofolio of strategic directions of activity of the enterprise. Reliability and objectivity of results to estimation cause efficiency of development and realization of competitive strategy of the enterprise.Item Системний підхід до регулювання конкурентоспроможності продукції промислового призначення(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Лісовська, Л. С.; Ніронович, Н. І.Обґрунтовано елементи системного підходу до регулювання конкурентоспро¬можності промислової продукції, зокрема визначено завдання та методи забезпечення конкурентоспроможності продукції в координатах економічного циклу життя продукції. In the article is determined the elements of approach of the systems are to adjusting of competitiveness of industrial products, in particular certainly task and methods of providing of competitiveness of products in the co-ordinates of economic cycle of life of products.Item Типологія мислення в управлінській діяльності(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Дубодєлова, А. В.; Лісовська, Л. С.; Бандрівський, Р. Р.Розглянуто природу, сутність і суспільно-історичну зумовленість людського мислення. Виявлено значення, особливості та функції мислення в управлінській діяльності. Обґрунтовано необхідність типології мислення. Узагальнено сучасні теоретичні підходи і виокремлено критерії класифікації типів мислення. Виконано класифікацію типів мислення. За кожним типом мислення розкрито сутність, сфери, переваги та недоліки практичного застосування. За результатами аналізування наукової літератури доведено ефективність і визначено сукупність чинників, які якнайбільше впливають на системне мислення. Обґрунтовано необхідність розвитку стратегічного мислення. В результаті дослідження розкрито зміст і технологію стратегічного мислення та особливості застосування в управлінській діяльності. The article examines the nature, essence and socio-historical dependency of human thought. The value, features and functions of thinking in management are discovered. The necessity to create typology of thinking is justified. Modern theoretical approaches are overviewed and criteria for classification of the types of thinking are singled out. The types of thinking are classified. The essence, scope, advantages and disadvantages of practical application of each type of thinking are discovered. The results of the review of scientific literature are used to prove effectiveness and to determine a set of factors that have the greatest effect on systems thinking. The necessity of developing strategic thinking is substantiated. The study reveals the content and technology of strategic thinking and specifics of its application in management.Item Система управління якістю обслуговування клієнтів готельного підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Дубодєлова, А. В.; Лісовська, Л. С.; Нищота, А. О.На підставі аналізу наукової та методичної літератури розкрито сутність поняття “якість обслуговування клієнтів” і обґрунтована необхідність розроблення системи управління якістю вітчизняних готельних підприємств. Визначено зміст складових системи управління якістю обслуговування клієнтів готельного підприємства. Суб’єкти і об’єкти системи управління якістю обслуговування клієнтів готельного підприємства, які виокремлено на основі моделі “П’ять М”, продиференційовано за елементами, найголовнішими з яких є нормативне забезпечення якості послуг. Сформовано структурно-функціональну модель системи управління якістю обслуговування клієнтів готельного підприємства. Доведено, що управління якістю обслуговування клієнтів – складний процес, який охоплює організаційний, економічний і соціальний напрями діяльності готельного підприємства. За системним підходом управління якістю обслуговування клієнтів – це сукупність взаємопов’язаних суб’єктів, об’єктів, принципів, методів і функцій управління, орієнтований на розроблення та задоволення вимог щодо якості та зниження витрат на нього. Пріоритетним завданням управління якістю є підвищення рівня задоволеності клієнтів, зниження операційних витрат, забезпечення оперативності обслуговування, отримання оптимального прибутку. На підставі виконання досліджень сформовано структурно-функціональну модель системи управління якістю обслуговування клієнтів готельного підприємства. Обґрунтовано завдання системи управління якістю за етапами гостьового циклу. The article is based on an analysis of scientific and technical literature essence of the concept of customer service quality and the necessity of development a quality management system of domestic hotel companies. The content of the components of quality management system of customer service of the hotel company is determined. The subjects and objects of the quality management system, based on the model of "Five M", are differentiated by elements, the most important of which is the legislative assurance of service quality. The article also presents a structural-functional model of quality management system of hotel company customer service. The authors prove that the quality management of customer service is a complex process consisting of organizational, economic and social activities of the hotel business. According to the system approach the management of quality of the customer service is the collection of interrelated subjects, objects, principles, methods and management functions, focusing on the development and satisfaction of quality requirements and the reduction of their cost. The primary objectives of quality management are to improve customers’ satisfaction, to reduce operating costs, to provide efficient services, to obtain optimal profits. A structural-functional model of quality management system of customer service of the hotel company is formed on the basis of the investigation done. The tasks of quality management system according to the guest cycle stages are grounded.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »