Матеріали конференцій

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/56937

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Wykorzystanie mediów społecznościowych w działaniach promocyjnych Biblioteki Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017) Przybysz, Janina; Pioterek, Paweł; Biblioteka Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu
    Artykuł przedstawia media społecznościowe jako narzędzie budowania wizerunku i wykorzystania ich w działaniach promocyjnych Bibliotek. Celem artykułu jest pokazanie działań promocyjnych i ich wpływ na postrzeganie biblioteki w otoczeniu. Posłużono się przykładem Biblioteki Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, która od wielu lat z pozytywnym skutkiem stosuje strategie marketingowe. Social media have become an important part of communication and marketing strategies of many libraries around the world, opening them further to technological and civilizational changes. Thanks to them libraries can create and enhance relationships with users on a different level than before and obtain support for many of their actions. The authors present the phenomenon of social media focusing on its specific features and history. They also attempt to examine the selected academic libraries taking into account their use of social networking sites. In the article's summary it was stated that the use of social media in libraries is only developing and undergoing continuous transformation. There are new services and channels of communication, and more and more libraries use them in their work. This has also been seen in the discussed WSB Library activities in Poznan, where social media tools are being increasingly used. Метою статті є представлення способів використання соціальних мереж у промоції бібліотеки та їхній вплив на сприйняття бібліотечної інституції у соціумі. Сьогодні соціальні медіа перебувають у постійному розвитку і змінюються, у зв’язку з появою нових сервісів і каналів комунікації. Представлено досвід бібліотеки Вищої банківської школи у Познані, яка протягом довгих років використовує маркетингові стратегії в управлінській діяльності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Zakres korzystania z mediów społecznościowych przez przedsiębiorstwa w krajach UE-28
    (Видавництво «Редакція «УП», 2016) Sarama, Maria
    In recent years, social media have been increasingly adopted in enterprises. Enterprises use them for: developing the enterprise's image; obtaining or responding to customer opinions; involving customers in development or innovation of products; collaborating with business partners; recruiting employees; exchanging views within the enterprise and supporting internal communication and collaboration. The aim of this paper is to compare usage of social media by small, medium-sized and large firms in EU-28 members. To obtain groups of similar countries, values of composite measure were calculated according to the TOPSIS method. The values of the indicators were calculated based on the Eurostat data.