Матеріали конференцій
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/56937
Browse
5 results
Search Results
Item Інформаційні та комунікаційні технології інклюзивного навчання в Україні(Видавництво Наукового товариства ім. Шевченка, 2017-11-21) Пасічник, Володимир Володимирович; Шестакевич, Тетяна; Національний університет «Львівська політехніка»Інформаційні та комунікаційні технології, які розроблені та використовують закордонні дослідники доя супроводу інклюзивного навчання, неможливо безумовно застосовувати для потреб нашої держави. Це зумовлює необхідність розроблення комплексної системи інформаційно-технологічного супроводу інклюзивного навчання з урахуванням законодавчих, економічних, освітніх реалій України.Item Вплив інформаційно-комунікативних технологій на формування архітектурного середовища сучасних міст(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Турчин, БогданThe development of the modern "smart" systems, created with the use of information and communication technologies (ICTs) largely changed the traditional system of human being livelihood. One of the urbanization models of the XXI century is a "smart city" – the space, pierced with information technologies. The main characteristics of the smart city are the safety of life, optimization of public transport car traffic work, computerization of public servants work, public use of electronic municipal services, energy efficiency, environmental comfort and control of the environment condition. ICTs in a city integrate their spatial and territorial components, generate resources for all its vital functions.Item The adoption of information and сomunication technology in Polish rural areas(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Misiuk, Anna BarbaraAgriculture has played an important role in the development of rural areas and generally in the global economy. In Poland, agriculture still dominates land use. Nevertheless, the relatively low share of agriculture in GDP indicates that the potential of existing resources is not fully used. For this reason, it is crucial to take steps in order to stimulate effectiveness of rural areas. The application of ICTs is one of various and persistent means to positively react to rural underdevelopment, poverty alleviation and social exlusions. This article concentrates on the access to the main ICTs in Poland, with the main focus on its rural areas. It explores the potential contribution of ICT to the life standard of farmers and, indirectly, to the effectiveness of their work. Therefore, the main variables characterizing the computerization process are analyzed and then compared to the EU-27 average. Although the benefits of ICTs in agriculture are recognized, the popularization of ICTs in rural areas in Poland is still below the EU-27 average and is actually neglected. However, it can be observed that all of variables characterizing the ICTs are in positive trend and the gap between cities and rural areas is narrowing every year.Item Впровадження електронних систем навчання в НПУ імені М. П. Драгоманова(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2013) Кудін, А.У роботі розглянуто питання ефективності використання нових програмних продуктів і інтернет-адаптованих технологій у традиційному навчальному процесі у вищій школі. Визначені основні педагогічні проблеми, що виникають на основних стадіях процесу навчання. Показано шляхи розв’язання цих проблем з допомогою інформаційно-комунікаційних технологій і програмних продуктів (Power Point, VBA, Virtual Dub, Microsoft Mouse Mischief, Camtasia Studio, Moodle, Apple Podcasting, Skype, ooVoo, Open meeting и др.). Проведена оцінка ефективності їх застосування у порівнянні з традиційними методами навчання. The effectiveness of using modern software and Internet technologies during the usual learning in higher education was considered in that topic. Basic teaching issues, which arising in the focused five general stages of the learning process, were determined. Solutions for these issues were found using of ICT and software (MS PowerPoint, VBA, Virtual Dub, Microsoft Mouse Mischief, Camtasia Studio, Moodle, Apple Podcasting, Skype, ooVoo, Open meeting etc.). Assessment of its application as compared with traditional methods of learning was implemented.Item Virtual museums in Poland(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Gontar, BeataThe objectives of the article are to present a definition and the examples of virtual museums in Poland. The author presents also the results of analysis of museum websites selected according to the data from łódzkie voivodeship on the popularity of cultural places in Łódź.