Матеріали конференцій
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/56937
Browse
6 results
Search Results
Item New Generation Library Systems as Exemplified by the E-service OMNIS Project(Видавництво Львівської політехніки, 2019-05-16) Malesa, Renata; Maria Curie-Sklodowska UniversityLibrary systems have been undergoing transformation in recent years. New generation systems are evolving towards digital platforms intended to manage different sources of knowledge and integrate them so that they could meet the changing needs of users. The OMNIS e-service operated by the National Library in Poland is an example of attempts to implement a Polish nationwide IT system offering one access point to the collections of Polish libraries and the current publications on offer by the publishing market.Item Implementing social knowledge environments for NGOs: key research questions(Lviv Polytechnic Publishing House, 2015) Berezko, Oleksandr; Lviv Polytechnic National UniversityIn this paper the creation of effective social knowledge environments for non-governmental organizations is considered as well as key research questions for this kind of study are proposed.Item Інформаційно-інноваційні технології – дієвий механізм та інструмент управління фундаменталізацією знань(Видавництво Наукового товариства ім. Шевченка, 2016) Гаращук, Олена; Куценко, ВіраСтаття присвячена проблемам упровадження інформаційно-інноваційних механізмів в процес формування знань та в управління цим процесом. Розкрито сутність цих механізмів та їх значення у забезпеченні нарощування обсягів знань і підвищення їх якості. Особлива увага приділена питанню підвищення ефективності управління фундаменталізацією знань. The article deals with the problems of information and innovative mechanisms in the process of knowledge creation and management of this process. The essence of these mechanisms and their importance in ensuring the increasing volumes of knowledge and improving their quality. Particular attention is paid to improving the efficiency of management fundamentalization knowledge.Item Перспективи використання знаннєвих веб-спільнот у громадських організаціях: ключові питання(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Березко, Олександр; Зуб, Христина; Ковалик, ЛіліяIn this paper we consider social knowledge environments as effective means of knowledge management for non-governmental organizations as well as key research questions for the future study.Item «Емоційний інтелект» як інновація у кадровому менеджменті(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Лугова, Тетяна; Безсонова, ВікторіяPaper objective: to substantiate the thesis that scientific and practical direction "Emotional intelligence" can be considered as an innovation in modern human resource management.Item Forms of Knowledge Representation in Enterprise Information Technologies(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009) Dovgan, SvitlanaIn today's conditions of data saturation and economical globalization, decision making occurs in organizations more frequently. Effective actions rely on decisions that are both informed and knowledgeable. To remain competitive, organizations must effectively create, locate, capture, and share their knowledge and expertise. This requires application of new information technology — knowledge management.