Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2096

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційно-аналітичне забезпечення стратегічного обліку на підприємствах ресторанного господарства в процесі управління
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Бандура, З. Л.; Кріль, Я. Я.; Bandura, Z. L.; Kril, Y. Y.; Львівський національний університет імені Івана Франка; Ivan Franko National University of Lviv
    У статті досліджено основні аспекти формування інформаційно-аналітичного забезпечення стратегічного обліку на вітчизняних підприємствах як одного з ключових елементів механізму стратегічного управління. До передумов розробки загальної стратегії діяльності підприємств ресторанного господарства в процесі управління пропонують зарахувати інформацію, яка отримана в умовах застосування системи стратегічного обліку. На основі дослідження завдань та цілей системи стратегічного управління сформовано вимоги до інформаційно-аналітичного забезпечення страте- гічного обліку на вітчизняних підприємствах та підприємствах ресторанного госпо- дарства, зокрема, в процесі прийняття ефективних управлінських рішень в умовах економічної кризи.
  • Thumbnail Image
    Item
    Зміна парадигми стратегічного управління на підприємстві в умовах сучасного розвитку
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Поплавська, Ж. В.; Полянська, А. С.
    Обґрунтовано необхідність змін у сучасній парадигмі стратегічного управління, які диктують вимоги часу на основі переосмислення низки понять, критеріїв, моделей, технологій і процедур управлінської діяльності. Виділено завдання, які вирішують ці зміни; розглянуто технології управління, що базуються на елементах сучасних концепцій управління, і дозволяють послідовно ці зміни реалізувати; узагальнено приховані можливості досягнення якісних змін на основі застосування сучасних технологій управління. In the article the need for change in the modern paradigm of strategic management that dictate the requirements of time-based on the rethinking of concepts, criteria, models, techniques and procedures of administrative activity is grounded. Allocated tasks to resolve these changes, considered management technology based on the elements of modern management concepts, and allow consistently implement these changes, generalized latent opportunities to achieve a qualitative change through the application of modern management techniques.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив кризових явищ на формування системи стратегічної захищеності підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Скребець, І. В.
    Розкрито роль і значення кризових явищ на прийняття управлінських рішень суб’єктів господарювання. Обґрунтовано, що кризові явища можуть служити певним орієнтиром для врахування умов, які є загрозливими для підприємства, а також їх можна використати для побудови системи стратегічної захищеності підприємства. Запропоновано джерела та канали надходження інформації для формування елементів системи стратегічної захищеності підприємств. The article considers the role and importanceof the crisis onenterprise's decision-making. The decision, thatthe crisiscan beapplied asa guideline forconsideration ofspecificconditions that aredangerousfor the enterpriseandthey can be usedfor the constructionofenterprise'sstrategicsecurityare determined. The information sources andchannelsfor the formation oftheenterprise's strategic security elements were considered.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтегрування збалансованої системи стратегічних показників та системи бюджетування як управлінська інновація
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Островська, Г. Й.; Соловій, Х. Я.
    Обґрунтовано необхідність використання збалансованої системи показників для ефективного функціонування вітчизняних підприємств у довгостроковій перспективі. Досліджено особливості збалансованої системи показників і виявлено необхідність поєднання її із системою бюджетування, що дозволить сформувати вітчизняним підприємствам цілісний підхід до стратегічного управління. Розглянуто можливості і способи інтеграції збалансованої системи показників та системи бюджетування. Описано переваги та основні проблеми такої інтеграції для вітчизняних підприємств і подано рекомендації їх вирішення. The necessity of the balanced scorecard application for effective operation of native companies in long-term perspective has been grounded in the article. The peculiarities of the balanced scorecard have been considered and the necessity of their combination with budgeting system that will provide the native companies with opportunity to form integral approach to the strategic management has been found out. Moreover, the possibilities and methods of the balanced scorecard and budgeting system integration have been examined. The advantages and main problems of such integration for native companies have been described and recommendations for their solving provided.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інструменти та методи стратегічного контролінгу на підприємстві
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Русановська, О. А.
    Охарактеризовано сутність стратегічного контролінгу підприємства, показано основні положення, на яких основується стратегічний контролінг підприємства. Наведена відмінність між стратегічним і оперативним контролінгом. Показані основні методи та інструменти стратегічного контролінгу підприємства з метою простішого і зручнішого застосування обраної концепції. Наведено графічну інтерпретацію методів та інструментів контролінгу для наочнішого подання сутності концепції та усвідомлення результатів діяльності стратегічного контролінгу. Described the essence of strategic controlling company, shows the main provisions of which are based strategic controlling company. The above distinction between strategic and operational controlling. The following basic methods and tools of strategic controlling enterprise in order to easier and more convenient use of the chosen concept. Conducted graphical interpretation methods and instruments controlling, allowing more clearly understand the nature of the concept and understand the performance of strategic controlling.
  • Thumbnail Image
    Item
    Християнські цінності в економіці й менеджменті
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Поплавська, Ж. В.; Тригоб’юк, С. С.
    Запропоновано дискусію щодо духовного розвитку українського суспільства та інтеграцію християнських цінностей в економіку й менеджмент. Досліджено природу конкуренції, ринкову економічну систему з погляду християнського вчення, описано ставлення митрополита Андрея Шептицького до фінансово-економічного життя. Показано ставлення християн до підприємництва, багатства, досліджено причини ведення бізнесу, які можуть бути виражені у формуванні місії, що є складовою стратегічного менеджменту. In the article a call attention to discussion in relation to spiritual development of Ukrainian society and integration of christian values into economy and management. Nature of competition, market economic system were investigated according to Christianity. Attitude of Andrey Sheptytskiy to economic and finance field was researched also. Point of view of christians toward wealth, property, reasons of business conduct were explained.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток стратегічного менеджменту у діяльності іноземних та вітчизняних підприємств
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Тимейчук, А. А.
    На основі аналізу світового досвіду розвитку стратегічного менеджменту та дослідження діяльності вітчизняних підприємств виділено основні етапи розвитку стратегічного менеджменту в Україні. Також виокремлено переваги, недоліки та міфи стратегічного менеджменту, які виникають під час запровадження окремих стратегічних інструментів у діяльність вітчизняних підприємств. The article is based on analysis of international experience in strategic management and research activities of domestic enterprises in selected key development stages of strategic management in Ukraine. Also, the author highlights the advantages, disadvantages and myths of strategic management that arise during the implementation of specific strategic tools in the activities of domestic enterprises.