Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 65
  • Thumbnail Image
    Item
    Прихований вплив на реципієнта у рекламі соціальної мережі “Facebook”
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Гецко, Ганна; Hetsko, Hanna; ДВНЗ “Ужгородський національний університет”
    Розвиток інформаційного суспільства впливає не тільки на якість життя людей, але і на формування нових комунікаційних зв’язків. Швидке проникнення інформаційних технологій у різні сфери нашого життя сприяло глобальному поширенню мережі інтернет, в якій для комунікації активно використовуються соцмережі. Для рекламодавців соціальні мережі надають унікальні можливості швидкого поширення інформації та безпосереднього контакту зі споживачами. Специфікою рекламної комунікації є не лише інформування реципієнта про товари чи послуги, але й вплив на нього за допомогою різних засобів. Порушено проблему дискурсу соціальних мереж, де під час комунікації у віртуальному просторі застосовуються різноманітні маніпулятивні стратегії, тактики та прийоми впливу. Зосереджено увагу на комунікативно-прагматичних прийомах маніпулятивного впливу на свідомість споживачів в українськомовних рекламних текстах соціальної мережі “Facebook”. Наголошено на тому, що для реалізації стратегії маніпулятивного впливу, рекламодавці вдаються до різноманітних тактик. Найпоширенішою з них є тактика трансакцентуації, яка полягає у формуванні позитивного настрою через перенесення акценту з купівлі рекламованого товару чи послуги на отримання приємних емоцій і відчуттів. Трансакцентуація найчастіше переноситься на відчуття радості, щастя, комфорту, спокою, допомоги, відсутності перешкод. Використовується також ціннісно орієнтована тактика, яка спрямована на активізацію у свідомості адресата позитивних ціннісних орієнтирів і їх асоціацію з рекламованим товаром чи послугою. В аналізованих рекламних текстах найчастіше маніпулюють такими базовими цінностями: свобода, безпека, відпочинок, сім’я. Менш поширеною є тактика маскування – створення у рекламному повідомленні такої позиції адресанта, яка дозволяє відігравати різні ролі з метою переведення спілкування з адресатом у площину особистої комунікації (позиція наставника, співрозмовника, порадника).
  • Thumbnail Image
    Item
    Підходи до формування стратегії підвищення інвестиційної привабливості регіону (на прикладі Львівської області України)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Музиченко-Козловська, О. В.; Muzychenko-Kozlovska, O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті з’ясовано сутність поняття “інвестиційна привабливість території чи регіону”; визначено основні (внутрішні) чинники формування інвестиційної привабливості регіону та допоміжні (зовнішні). Вибрано метод аналізування факторів, що впливають на збільшення інвестиційної привабливості регіону; запропоновано послідовність формування стратегії підвищення інвестиційної привабливості регіону. Під час дослідження здійснено SWOT-аналіз факторів підвищення інвестиційної привабливості регіону й апробовано результати стратегії підвищення інвестиційної привабливості регіону на прикладі Львівської області України.
  • Thumbnail Image
    Item
    Forecasting economic result of business logic improvements using Game Theory for modeling user scenarios
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Кузьмін, О. Є.; Станасюк, Н. С.; Берднік, Д. А.; Гайдучок, О. В.; Kuzmin, O. Ye.; Stanasiuk, N. S.; Berdnik, D. A.; Gaiduchok, O. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Запропоновано новий підхід до моделювання поведінки користувачів на основі теорії ігор. Початкова інтенсивність, застосована стратегія, отриманий прибуток та ресурси, що використовуються як невід’ємні атрибути поведінки користувачів – все це було враховано при розробленні нового підходу. Метод охоплює різні аспекти мотивації та раціональних дій користувачів, а не лише статистичний образ набору даних. Крім того, дана модель тісно пов’язана з параметрами прибутку та збитку, оперуючи прибутками та використаними ресурсами як частинами вхідних даних моделі. Запропонована модель може забезпечити ефективне моделювання, спрямоване на перевірку економічних результатів існуючих інтерфейсів та прогнозування результатів нових.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості вибору стратегії розвитку вітчизняних підприємств на основі аналізу стратегічних альтернатив
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Маслак, О. О.; Огерчук, Ю. В.; Маслак, Т. О.; Maslak, O. O.; Oherchuk, Yu. V.; Maslak, T. O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано змістове навантаження поняття “стратегія”, розглянуто основні ключові концепції визначення стратегії як зарубіжних, так і українських вчених, наведено відомі види стратегічних альтернатив, які найчастіше використовують в організаціях, наведено етапи вибору стратегії розвитку компанії на основі вибору стратегічних альтернатив, вказано ризики, з якими можуть зіткнутися розробники стратегії, реалізуючи цей процес.
  • Thumbnail Image
    Item
    Соціальний медіа маркетинг: сучасні тренди та перспективи розвитку
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-10) Балик, У. О.; Колісник, М. В.; Balyk, U.; Kolisnyk, M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Український католицький університет; Lviv Polytechnic National University; Ukrainian Catholic University
    Розкрито результати дослідження сутності соціальних мереж. Окремо вивчено стан розвитку соціальних мереж у світі загалом та в Україні зокрема. Проаналізовано потенційне охоплення рекламою у соціальних мережах. Розкрито особливості соціальної медіа-реклами. Представлено профіль рекламної аудиторії провідних соціальних мереж у розрізі вікових, гендерних та географічних ознак. Визначено ключові тренди та перспективи розвитку соціального медіа-маркетингу. Виявлено проблеми, з якими бояться стикнутися маркетологи у майбутньому, здійснюючи свою діяльність у соціальних мережах. Запропоновано напрями поліпшення роботи маркетологів у соціальних мережах.
  • Thumbnail Image
    Item
    Структурно-функціональний аналіз процесу забезпечення економічної безпеки на машинобудівному підприємстві
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010-02-23) Хома, І. Б.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Проведено структурно-функціональний аналіз запропонованого восьмиетапного процесу забезпечення економічної безпеки на прикладі машинобудівного підприємства з використанням властивості трансверсальності до його завершального етапу – діагностики рівня економічної безпеки за шкалою бальної оцінки при заданій інтегрованій структурі критеріїв прийняття оптимальних економічних рішень у розрізі основних видів діяльності виробничо-господарської структури.
  • Thumbnail Image
    Item
    Стратегічні можливості розвитку студентських громадських організацій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Кулініч, Т. В.; Сороката, А. В.; Kulinich, T.; Sorokata, A.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Показано результати дослідження стратегічних можливостей і варіантів формування дієвих стратегічних ходів у розвитку молодіжних громадських організацій (МГО), зокрема студентських (СГО). Реальні стратегічні альтернативи відображено на прикладі декількох СГО, що конкурують у Західному регіоні України: “BEST Lviv”, “AISEC”, “AEGEE” та “ФРІ”. Проведена за рядом методів стратегічна діагностика дала змогу розробити рекомендації з підвищення конкурентоспроможності “BEST Lviv”. Результати дослідження також допомогли запропоновувати альтернативні стратегічні заходи для розвитку названої СГО, які ґрунтуються на варіантах саморозвитку студентів (її активних і пасивних учасників) і водночас створюють основу для підвищення ефективності діяльності зазначеної організації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Основні передумови організування процесів модернізації промислових підприємств на інноваційних засадах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Петрович, Й. М.; Petrovych, Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    В умовах глобальних викликів, які перманентно виникають, а іноді й достатньо рельєфно відстежуються в результаті посилення конкуренції на зовнішніх ринках, з’являється необхідність у якісно новому прискоренні розвитку української економіки та подвоєному зростанні внутрішнього валового продукту за допомогою використання сучасних досягнень науково-технічного прогресу як важливої передумови її модернізації на інноваційних засадах. У цьому контексті особливе значення потрібно надати українській промисловості та її первинним ланкам-підприємствам. У зв’язку з цим виникає необхідність у розробленні методологічних передумов і конкретних методичних рекомендацій організування процесів модернізації та їх реалізації в реальних проектах.
  • Thumbnail Image
    Item
    Method of decision-making the proactive project management of organizational development
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2019-02-26) Домбровський, М.; Домбровський, З.; Саченко, А.; Саченко, О.; Dombrowski, M.; Dombrowski, Z.; Sachenko, A.; Sachenko, O.; Тернопільський національний економічний університет; Технолого-гуманітарний університет в Радомі ім. Казимира Пулавського; Ternopil National Economic University; Kazimierz Pulaski University of Technology and Humanities in Radom
    Сучасні вимоги до конкурентоспроможності, особливо в провідних галузях промисловості, вимагають пріоритетного розвитку підприємств у енергетичному секторі. Проекти організаційного розвитку енергопостачальних компаній - складна проблема з різними технічними та організаційними компонентами, реалізація яких передбачає нетривіальні підходи та збільшення витрат. Тому для управління цими проектами доцільно використовувати проактивний підхід та розробляти спеціально адаптовані моделі та методи в межах активного управління. Щоб забезпечити прийняття рішень щодо управління проектом трансформації енергопостачальної компанії, необхідно розробити параметри, що забезпечують передбачуваність процесу впровадження проекту. Стан реалізації проекту оцінюється за вартістю показника - суми проектної роботи. В експериментальному дослідженні розглянуто продуктивність та ефективність проактивного управління проектом організаційного розвитку трансформації енергопостачальних компаній України для перевірки адекватності запропонованого методу. Отже, експериментальне дослідження доводить, що вирішення проблеми проактивного управління проектом організаційного розвитку на основі запропонованого методу полягає не у визначенні виявлених відхилень. Саме визначення їх величини та прийнятності з погляду досягнення мети проекту дає змогу встановити мінімальну верхню межу для відносних відхилень від усіх максимальних значень цільових функцій, отриманих у результаті вирішення, що ефективніше за відомі методи. Отже, запропонований спосіб сприяє розвитку спостережень за відхиленнями в області “хаотичної близькості”, їх ідентифікацією щодо фактичного стану системи та керованістю реалізації проекту розробленням відповідних заходів: стабілізації, балансування або маневрування для досягнення мети.
  • Thumbnail Image
    Item
    Non-alignment strategy: politics and theory
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2018-04-12) Цебенко, Олег; Шимчук, Олександр; Tsebenko, Oleh; Shymchuk, Oleksandr; Національний університет “Львівська політехніка”; Вільнюський університет; Lviv Polytechnic National University; University of Vilnius
    Досліджено політику неприєднання як одину з ключових стратегій діяльності держави у міжнародних відносинах. Проаналізовано основні теоретичні та методологічні підходи дослідження політики неприєднання, виокремлено дефініції цього поняття та виявлено ключові ознаки стратегії не приєднання держав. Простежено історичний аспект виникнення ідеї руху неприєднання. Досліджено вплив глобалізації на зміну політики неприєднання та нейтралітету держав. Члени Руху неприєднання зобов’язані, як зазначено в Гаванській декларації 1979 року, забезпечити національну незалежність, суверенітет, територіальну цілісність та безпеку країн, що не приєдналися “до їх” боротьби проти імперіалізму, колоніалізму, неоколоніалізму, расизму та всіх форм зовнішньої агресії, окупації, панування, втручання або гегемонії, а також проти політики великої держави та блоку. Політика неприєднання вимагає від держави, яка слідує за її принципами реалізації зовнішньополітичних намірів, спрямованих на поділ світу на два ворожі блоки. Декларуючи статус неприєднання статусу, держава передусім стежить за внутрішніми чинниками, економічними або політичними, та зовнішніми чинниками, тобто сильною економічною незалежністю, можливістю зовнішньополітичного або військового тиску. Крім того, курс на неприєднання є можливим лише за відсутності будь-яких очевидних або прихованих територіальних претензій до держави, яка прагне проводити політику неприєднання. Беручи до уваги реалізації статусу неприєднання, держава краще базується на досвіді європейських вже неприєднаних держав, а також сьогодні міжнародній ситуації. Однак сучасні умови дещо змінюють концепцію неприєднання.