Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
11 results
Search Results
Item Особливості адміністративно-правового статусу релігійних організацій як колективного суб’єкта права(Видавництво Львівської політехніки, 2022-01-01) Чорнописька, Вікторія; Chornopyska, Victoria; Національний університет “Львівська політехніка”; National University Lviv PolytechnicУ статті виокремлено характерні ознаки правового статусу релігійної організації як учасника адміністративних правовідносин: непідприємницький характер діяльності та неприбутковість, організаційна єдність, державна реєстрація, майнова відокремленість, можливість захищати свої права у публічно-правовій сфері, оскаржувати дії та рішення органів публічного управління, бути позивачем в суді, здійснювати діяльність задля задоволення релігійних прав та інтересів віруючих та поширення релігійних переконань і вчень. Специфіка адміністративно-правового статусу релігійних організацій полягає в тому, що вони, будучи непідприємницькими організаціями, мають ознаки некомерційних юридичних осіб, яким притаманна загальна мета створення – спільне задоволення релігійних прав громадян чи сприяння цьому. Водночас вони можуть існувати і в іншому стані, що відповідає праву громадян на об’єднання за певними інтересами, для чого такому утворенню не обов’язково отримувати статус юридичної особи.Item Деякі аспекти адміністративної відповідальності за порушення правил щодо карантину людей(Видавництво Львівської політехніки, 2021-08-10) Остапенко, Олексій; Цьвок, Мар’яна; Ostapenko, Oleksiy; Tsvok, Maryana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityВ статті розглянуто питання, пов’язані з порушенням правил громадянами в умовах карантину та притягнення винних осіб до адміністративної відповідальності. Звернено увагу на важливість розуміння, тлумачення і використання термінів, що характеризують карантин, його складові елементи, а також заходи санітарно-гігієнічного, санітарно-протиепідемічного змісту, спрямовані на боротьбу з інфекційними захворюваннями. Встановлено, що дискусійними за змістом залишаються визначення понять, які характеризують один із видів правового режиму – карантин, і його елементи − обмежувальні протиепідемічні заходи; потребують уточнення змісту санітарно-гігієнічні та санітарно-протиепідемічні правила і норми, за порушення яких передбачена адміністративна відповідальність за ст. 44-3 КУпАП; потребують змін повноваження (сьогодні ‒ окремих територіальних громад (ОТГ)) щодо введення карантинних обмежень і заборон, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.Item Правові засади інституалізації функціональної діяльності релігійних організацій(Видавництво Львівської політехніки, 2021-01-10) Чорнописька, Вікторія; Шептицька, Марта; Chornopyska, Victoriya; Sheptytska, Marta; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті на основі чинного національного законодавства, сучасного наукового доробку вчених визначено та проаналізовано правові засади інституалізації функціональної діяльності релігійних організацій. З’ясовано, що релігійна організація набуває спеціальної правоздатності, позаяк здійснення нею правочинів, а теж інших юридичнозначущих дій зумовлено виключно метою створення й не може їй суперечити, а межі діяльності визначаються не лише Законом, але і статутом та внутрішніми канонічними настановами. Правоздатність релігійних організацій полягає в немайновій, організаційній та майновій сферах їхньої діяльності. У статті констатується, що релігійна організація є самостійним функціональним видом непідприємницьких організацій, яка створена громадянами або юридичними особами з метою сповідування та поширення віровчення, зареєстрована у визначеному законодавством порядку як юридична особа приватного права, діє відповідно до своєї ієрархічної та інституційної структури, обирає, призначає та замінює персонал згідно зі своїми статутами. Висновується, що сучасне законодавство, яке регулює діяльність релігійних організацій, є доволі віддаленим від міжнародно-правових стандартів у цій сфері. Тому необхідно у найкоротший термін узгодити позиції зацікавлених сторін та прийняти нове законодавство, яке б відповідало міжнародно-правовим стандартам та сучасним правовим, економічним і соціальним реаліям.Item Процесуальна діяльність Національної поліції при реалізації контрольно-наглядової функції(Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Бортник, Надія; Єсімов, Сергій; Bortnyk, Nadiia; Esimov, Sergey; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті досліджено процесуальну діяльність Національної поліції під час реалізації контрольно-наглядової функції. Розглянуто теоретичні аспекти здійснення контролю та нагляду у контексті адміністративно-процесуальної діяльності. Проаналізовано стадії контрольно-наглядового провадження, їх послідовність та зміст. Охарактеризовано стадію підготовки до проведення контрольно-наглядових заходів, стадію проведення зазначених заходів, стадію прийняття рішення, стадію перевірки виконання рішення. Здійснено аналіз контрольно-наглядового та наглядово-відновного провадження, які реалізуються за допомогою комплексу взаємопов’язаних процесуальних дій і процедур контрольного та наглядового характеру, спрямованих на попередження та припинення порушень обов’язкових вимог. Підкреслено, що контрольно-наглядова процедура є базовим елементом структури контрольного процесу, має всі ознаки правової процедури, орієнтована на досягнення конкретного соціального результату. Діяльність складається з послідовних актів поведінки, внутрішньо-структурована доцільними суспільними відносинами; володіє моделлю розвитку, попередньо встановленої на нормативному або індивідуальному рівні; ієрархічно побудована; знаходиться в динаміці розвитку; має службовий характер, виступає засобом реалізації суспільних відносин. Встановлено, що родовим поняттям щодо поняття контрольно-наглядова процедура є адміністративна процедура, яка в законодавстві визначається як логічно відособлена послідовність адміністративних дій. Зроблено висновок про те, що контрольно-наглядова процедура закріплена нормами законодавства про державний контроль (нагляд) складається з актів поведінки, що послідовно змінюються, має модель розвитку і юридично-фіксований результат, покликана впорядкувати процесуальні дії, які реалізуються посадовими особами контрольно-наглядових органів, надати їм форму процесуальних правил застосування матеріальних норм. Зауважено, що за допомогою контрольно-наглядових процедур посадові особи Національної поліції реалізують повноваження щодо здійснення функцій контролю та нагляду, а отже, контрольно-наглядова процедура є організаційно-правовою формою реалізації функцій контролю і нагляду, інструментом структуризації процесу прийняття і виконання управлінських рішеньItem Реалізація державної кадрової політики у правоохоронній сфері України(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Ковалів, Мирослав; Kovaliv, Myroslav; Ковалив, Мирослав; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті акцентовано увагу на реалізації державної кадрової політики у правоохоронній сфері України. Розглядаються суб’єкти державної кадрової політики, які наділені відповідними повноваженнями, що реалізують кадрову політику через відповідні гілки влади та об’єкти державної кадрової політики, якими є кадровий потенціал суспільства, всі людські ресурси.Item Реформування ризикоорієнтованої системи митного та податкового контролю в частині інформатизації та автоматизації(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Войтенко, Ірина; Voitenko, Iryna; Войтенко, Ирина; Університету Державної фіскальної служби України; University of the State fiscal service of UkraineВирішуються питання реформування ризикоорієнтованої системи митного та податкового контролю в частині інформатизації та автоматизації. Аналізується правове регулювання інформатизації та автоматизації фіскальних органів. Пропонуються певні заходи для підвищення ефективності застосування системи аналізу та управління ризиками при здійсненні митного і податкового контролю в умовах створення єдиної системи управління ризиками в органах ДФС України.Item Роль та місце профілактики у сфері боротьби з адміністративними проступками(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Ковалів, Мирослав; Kovaliv, Miroslav; Ковалив, Мирослав; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУвагу зосереджено на діяльності органів виконавчої влади, громадськості у сфері профілактики адміністративних проступків. Розглядається профілактика адмі- ністративних проступків як соціально спрямована діяльність держави, посадових осіб, громадських організацій та окремих громадян.Item Принципи адміністративно-правового статусу учасників виборів в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Ковалів, Мирослав; Мороз, Надія; Kovaliv, Myroslav; Moroz, Nadiia; Ковалив, Мирослав; Мороз, Надежда; Національний університет "Львівська політехніка"; Lviv Polytechnic National UniversityУвагу зосереджено на основних принципах адміністративно-правового статусу учасників виборів в Україні. Розглянуто вибори в Україні як форму прямого народовладдя, що є волевиявленням народу.Item Презумпція правомірності дій та рішень контролюючих органів(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Войтенко, Ірина; Vojtenko, Iryna; Войтенко, Ирина; Університет Державної фіскальної служби України; University of the State Fiscal Service of UkraineВирішується питання щодо визначення поняття презумпції правомірності дій та рішень державних органів, проаналізовано правову природу вказаних презумпцій, досліджено проблеми законодавчого регулювання презумпції правомірності платників податків та обґрунтовано перспективи впровадження презумпції правомірності дій та рішень державних органів у податкове законодавство України.Item Формування державної кадрової політики у правоохоронній сфері України(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Ковалів, Мирослав; Kovaliv, Myroslav; Ковалив, Мирослав; Національний університет «Львівська політехніка»; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто державну кадрову політику в правоохоронній сфері як важливий чинник розвитку суспільства та елемент саморегуляції життєдіяльності населення, формування державної кадрової політики як системи публічних органів кадрової сфери.