Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
42 results
Search Results
Item Expert assessment of the competencies and results of bachelor's study according to the standard of higher education in information and measurement technologies(Видавництво Львівської політехніки, 2023-03-01) Gordiyenko, Tetyana; Pototskyi, Ihor; Velychko, Oleh; Kuzmenko, Iurii; Salceanu, Alexandru; State Enterprise “Ukrmetrteststandard”; Gheorghe Asachi Technical University of IaşiThe article establishes the relevance of researching the importance of applied competencies and learning results in the standard of higher education for obtaining the bachelor's degree in the specialty “Information and measurement technologies”. To achieve the goal, the description and requirements of competencies and learning results were analyzed, and an algorithm for group expert assessment of their importance was proposed and substantiated. Based on the assessment, the priority of professional competencies and learning results was established. The most important competencies and learning results that can significantly influence the quality of education in the specialty are determined. Competences and learning results with the least impact on the quality of education in the specialty have been identified, which may indicate their formal nature. To better balance the system of competencies and learning results, it is necessary to pay special attention to those that have the least influence during the next revision of the standard of higher education for the training of bachelors in the specialty “Information and measurement technologies”. The changes to the description of competencies and learning results proposed by the experts take into account the current trends in the development of the industry, provisions of current legislation, regulatory documents, and established terminology in the field of metrology and information and measurement technologies.Item Роль емоційного інтелекту в системі основних компетенцій менеджера(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-25) Передало, Х. С.; Peredalo, Kh. S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто сутність емоційного інтелекту, зокрема трактування цієї категорії основними її дослідниками, модель емоційного інтелекту, що відображає його складові, сфери застосування та сфери впливу (“я”, “ти” та “ми”). Вказано на відмінність між поняттями “компетенція” та “компетентність”, а також на місце емоційного інтелекту чи компетентності у системі інших ключових компетенцій сучасного менеджера. Відображено взаємозв’язок між емоційним інтелектом та іншими навичками управлінця. Наведено поради щодо розвитку емоційного інтелекту менеджера, базуючись на його класифікації, що одночасно відображає рівень його зростання.Item Підготовка і формування державно-управлінських кадрів в Україні: сучасний стан та нова візія(Видавництво Львівської політехніки, 2021-08-10) Хомишин, Ірина; Khomyshyn, Iryna; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті здійснено аналіз сучасного стану формування кадрів державної служби. Звертається увага на наявні проблеми у цій сфері: недосконалість конкурсних процедур, неефективність професійного навчання. Досліджено нормативно-правову основу формування державних кадрів. Наголошено на важливості індивідуальної програми державного службовця, яка прогнозує не лише показники потреб державного органу, але й враховує індивідуальні потреби державного службовця. Проаналізовано освітні програми за спеціальністю “Публічне управління та адміністрування”, при цьому стверджується, що вони не дозволяють повною мірою виробити індивідуальну освітню траєкторію, не забезпечений вільний вибір здобувачами освіти освітніх компонентів, які дозволять набути спеціальні фахові компетентності, що безпосередньо пов’язані із посадовими обов’язками державного службовця. Обґрунтовано необхідність підвищення рівня мотивації та ентузіазму щодо професійної підготовки державних службовців, а також зазначено потребу у виробленні ефективного механізму спонукання до підвищення свого професійного рівня державними службовцямиItem Розвиток сучасної системи е-навчання в університеті(Видавництво Львівської політехніки, 2020-09-23) Кухаренко, В. М.; Kukharenko, V. M.; Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"; National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute"Проаналізовано світовий досвід та розглянуто еволюцію системи електронного навчання у світі, яка пройшла три етапи: біхевіористський, конструктивістський, конективістський. Показано, що на першому етапі дистанційні курси виконували роль доставки навчальних матеріалів студенту. З'ясовано, що розвиток технологій web 2.0 та LMS змінили підходи до навчання. Педагогічні теорії та використання таксономії Блума дали змогу організувати співпрацю студентів та активну комунікацію. Дистанційний навчальний курс стає орієнтованим на досягнення та вимірювання результатів навчання. На третьому етапі присутні всі складові світової системи електронного навчання: методична, інформаційна, технологічна, програмно-технічна, кадрова, нормативна, планування та розвиту, моніторингу та контролю. Складові підсистем носять змінний характер. Така система є базою для стратегії та тактики розвитку системи електронного навчання в навчальній організації та її структурних підрозділів. Встановлено, що найважливішою є підсистема планування та розвитку, яка визначає шляхи розвитку навчальної організації, стратегію та тактику розвитку системи електронного навчання університету, необхідний кадровий потенціал та систему підвищення кваліфікації викладачів. Для її ефективної роботи необхідно мати підготовлених кураторів змісту, які стежать за найбільш впливовими кураторами змісту світу. Члени цієї команди забезпечують сертифікацію дистанційних навчальних курсів відповідно до стандарту організації. НТУ "ХПІ" веде планомірну роботу цьому напрямі, проводить відкриті дистанційні курси для розробників, тьюторів, кураторів змісту та експертів для викладачів навчальних закладів України. Розроблені дистанційні курси, що вимірюють компетентності підготовлених фахівців забезпечують високу ефективність дуального навчання.Item Філософія формування компетентностей правника(Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Токарська, Антоніна; Tokars`ka, Antonina; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National Universityпроцесі обговорення реформи вищої освіти в юридичній галузі наявна прогалина, яка поки що фахівцями не ідентифікована як значуща. Йдеться про те, що у навчальному процесі, а пізніше й на практиці постала комунікативна складова юридичного фаху. Це зумовлено нівелюванням галузевої комунікації та юридлінгвістичної науки, які у вітчизняній гуманітаристиці практично відсутні: ні комунікації сучасного права, ні правничої лінгвістики дослідники належно не розвивають. У звʼязку з цим рівень правової комунікації випускників юридичної спеціальності в середньому доволі низький. Аналіз мовностилістичної грамотності правників не засвідчує належного рівня знань навіть за середньою шкалою. Доказом є ознайомлення із діловою документацією суддів, прокурорів, адвокатів і слідчих, в яких фіксуються численні порушення норм – лінгвістичних, морфологічних, синтаксичних, стилістичних, орфографічних, що і впливає на якість комунікації. Доводити звʼязок цих анормативних явищ зі змістом юридичного документа та логікою викладу не доводиться. У звʼязку з цим постає низка важливих питань щодо необхідності внесення змін до навчальної програми підготовки юристів, передбачивши пріоритетною правову комунікативну компетентність.Item Конституційно-правовий статус судової влади в США: історико-правові аспекти(Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Добош, З. А.; Dobosh, Z. A.; Добош, З. А.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті на основі ґрунтовного аналізу Конституції США (1787 р.), Судового акту1789 р., значної низки наукової літератури з’ясовано історико-правові аспекти конституційно-правового статусу судової влади в США. Досліджено порядок призначення (обрання) суддів у США. Виявлено переваги організації судової системи США, призначення федеральних суддів, окремі недоліки здійснення правового регулювання. За результатами проведеного дослідження доведено, що Судовий акт 1789 р. не лише встановив організацію федеральної судової системи, а й сприяв так званому «поєднанню» з нею штатів. Федеральні суди та суди штатів розглядали справи, керуючись безпосередньо положеннями федеральних законів і законів штатів. Суди штатів не обмежувалися у праві призначати покарання, на відміну від районних судів. Недоліком Судового акту 1789 р. було те, що він передбачав функціонування окружних судів у складі суддів Верховного Суду США, що призводило до постійного відкладення засідань Верховного Суду через відсутність кворуму та самовідводи його суддів, які, будучи у складі окружних судів, ухвалювали чи переглядали оскаржувані рішення.Item Компетентність працівників апарату управління підприємства: поняття, аспекти, властивості, оцінювання(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Дарміць, Р. З.; Darmits, R.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті проаналізовано наявні підходи до визначення поняття “компетентність” впродовж тривалого проміжку часу, за який воно еволюціонувало; розглянуто зміст цієї категорії та деякі різновиди; запропоновано авторське уточнення терміну з урахуванням різних аспектів у відношенні працівників апара- ту управління підприємства. Виявлено і конкретизовано основні властивості компетентності з врахуванням поділу на основні і специфічні; запропоновано критерії/показники оціню- вання компетентності працівників апарату управління в системі кадрового забезпечення підприємства.Item Напрями реформуванняшкільної освіти(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Хомишин, Ірина; Khomyshyn, Irina; Хомишин, Ирина; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityПроаналізовано стан правового регулювання шкільної освіти та окреслено ключові напрями реформування загальної середньої освіти. З’ясовано, що концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року передбачає розроблення нового закону “Про загальну середню освіту” та плану дій з реформування системи загальної середньої освіти. Доведено необхідність реформування середньої загальної освіти продиктоване часом, новими вимогами суспільства. Законодавець формує нову нормативно-правову базу, яка у разі успішної реалізації задекларованих положень, забезпечить розвиток якісної, доступної шкільної освіти в Україні.Item Планування соціально-економічних заходів з розвитку компетенцій працівників підприємств в умовах міжнародної економічної діяльності(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Лема, Г. В.; Олексів, І. Б.; Лісович, Т. Ю.; Lema, H.; Oleksiv, I.; Lisovych, T.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто ефективність оцінювання компетенцій працівників підприємств. На основі запропонованих заходів розвитку компетенцій працівників в умовах обмеженого ресурсного забезпечення побудовано економіко-математичну модель, яка передбачає вирішення різноманітних проблем з підвищення рівня розвитку компетенцій працівників, що, свою чергою, впливає на рівень ефективності інноваційної діяльності підприємств.Item Компетенція – основний елемент правового статусу суб’єкта адміністративно-деліктної юрисдикції(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Козюренко, Ростислав; Kozyurenko, Rostyslav; Козюренко, Ростыслав; Інститут права імені князя Володимира Великого МАУП; Instytut prava imeni knyazya Volodymyra Velykoho MAUPДосліджено поняття та зміст компетенції, яка є основним елементом правового статусу суб’єкта адміністративно-деліктної юрисдикції та під час побудови соціальної правової держави в Україні є одним із визначальних суспільно значущих понять, що впливає на модернізацію, підвищення ефективності здійснення правосуддя у державі, створення реальних передумов для всебічного і повного судового захисту прав та законних інтересів особи.