Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Методика дослідження внутрішньоквартальних просторів історичних міст.
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Ватаманюк, Наталія; Vatamaniuk, Nataliia; Київський національний університет будівництва і архітектури; Kyiv National University of Construction and Architecture
    В статті розглянуто та проаналізовано методи, які були використані при проведенні архітектурних обстежень внутрішньоквартальних просторів центральної частини міста Чернівці (загальною площею 244,85 га), яка входить в буферну зону об’єкта ЮНЕСКО – Резиденції митрополитів Буковини і Далмації (нині Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича). Описано процес і структуру досліджень, охарактеризовано традиційні і сучасні методи з використанням цифрових технологій у навчальних дисциплінах кафедри містобудування та урбаністики, факультету архітектури, будівництва та декоративно-прикладного мистецтва Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича
  • Thumbnail Image
    Item
    Methodological aspects of the scientific and design process of preserving the historical city
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-10-10) Погранична, Ірина; Ясінський, Максим; Pohranychna, Iryna; Yasinsky, Maksym; Національнийуніверситет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Висвітлено методологічні аспекти роботи архітектора в історичному середовищі, розкрито сучасні тенденції та процеси трансформації архітектурно-містобудівної структури історичних міст. Розглянуто та проаналізовано три основні підходи до їх відтворення та трансформації, що їх використовувано на теритирії Східної Європи в другій половині ХХ століття. Розкрито поняття центральної частини історичного міста як структурної одиниці міста та описано методику локалізації його межі. Також аргументовано важливість розуміння межі центральної частини історичного міста для збереження історичної архітектурно-містобудівної спадщини та які переваги можемо отримати за комплексного підходу до його регенерації. Висвітлено основні вимоги до відтворення та розвитку забудови центральних частини історичних міст дотримання яких дасть можливість стратегічно підійти до розвитку міста та його забудови, та мінімізувати кількість нових дисгармонійних об’єктів в історичному середовищі. Охарактеризовано архітектурно-містобудівні принципи відтворення та розвитку забудови кварталів центральних частин історичних міст, які ґрунтуються на спадкоємному розвитку, та допускають застосування сучасних архітектурно-будівельних новацій у конструктивному, інженерному та архітектурному вирішенні забудови. Охарактеризовано способи розвитку планувальної структури історично сформованого центру, підхіди до його трансформації та обґрунтовано переваги розроблення комплексного проекту регенерації центральної частини історичного міста, який повинен ґрунтуватись на результатах проведених досліджень під час розроблення історико-архітектурного опорного плану, передбачати можливе відтворення втраченої вуличної мережі, а відтак і розмірів кварталів, способу забудови кварталів, об’єктів історичної забудови (зокрема висотних домінант), місця та способи розміщення нової забудови, визначати наявні будівлі, які потребують реконструкції та передбачати гармонізацію великогабаритної дисгармонійної забудови. Розкрито програмний підхід до реконструкції окремих секторів історичної забудови
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування традиційного характеру середовища в історичних містах із відтворенням втрачених пам’яток на прикладі Одеси (Україна)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Мещеряков, В. М.; Meshcheriakov, V. M.; Одеський національний морський університет; Odesa National Maritime University
    Встановлено, що стан збереження традиційного характеру історичного середовища міста Одеси незадовільний. Наведено приклади будівництва дисонуючих будівель у центральному історичному ареалі міста та приклад формування Соборної площі Одеси з відтворенням втраченої пам’ятки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Urbanistic strategies of historical cities: workshop revitalization of market square in Lutsk
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2018-02-26) Криворучко, Ольга; Kryvoruchko, Olha; Lviv Polytechnic National University
    У статті розглянуто умови та доцільність проведення архітектурних воркшопів у рамках передпроектних досліджень території, а саме громадських просторів. Прикладом може служити семінар “Ревіталізація Ринкової площі у Луцьку”, який пройшов у Луцьку, 21–28 березня 2017 р. Організований у рамках проекту COMUS “Міські стратегії історичних міст”, ініційоване спільнотою туристичної інформації та Центру послуг м. Луцька разом із кафедрою містобудування Національного університету “Львівська політехніка”.
  • Thumbnail Image
    Item
    Містобудівні та адміністративні проблеми паркування у центральній частині Львова
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Тупісь, С. П.; Любицький, Р. І.; Національний університет “Львівська політехніка”
    На основі натурних досліджень паркування у центральній частині Львова були виділені основні проблеми, серед яких – відсутність правил і умов на більшості опрацьованої території, стоянки автомобілів “під знаками”, нераціональна планувальна організація паркомісць, стихійне паркування на тротуарах та відсутність належного контролю за дотриманням паркувальних правил. Наголошується на тому, що проблеми паркінгів спричиняються планувальними недоліками та недосконалим управлінням. At first sight, the amount of parking lots in the central part of Lviv does not meet the demand, that is why most of drivers argue that it is necessary to build more parkings. Researching deeper, it becomes clear that the problem is not only in the parking amount. The disordered parkings lead to the transport and pedestrian traffic complication and sometimes even full collapse. The absence of terms and conditions at most “unofficial” on-street parkings often forces car drivers to circle in the search of the free unoccupied parking lot, creating transport network overloading. The amount of car owners in Ukraine is 220 motor vehicles per 1000 inhabitants in comparing to 580 in Poland or 588 in Germany, but it is obvious that parking problems in Lviv, especially in the central part, is more urgent. These problems consist of the lack of parking management and deficient planning organization. Car is not the only transport possibility in the city – public transport, bicycle and walking are always available for everyday needs. Historic European cities realized that without balanced use of different transport types it is impossible to achieve the sustainable development. Hence, in the cities with welldeveloped and convenient transport infrastructure, using car is the “expensive pleasure”. In order to create the parking network, it is necessary for the city to have the developed street and road network. Because of the incompleteness of Lviv’s ring roads, the traffic is forced to cross the central part of the city. It is important to complete these ring roads in order to create the parking zones and parkand-ride facilities, giving the possibility to regulate parking in the central part of Lviv. The main parking type in the central part of Lviv is on-street parking. These parkings, often chaotically, are present at almost all of streets. Only few off-street parking facilities are available. During site examination, authors decided to separate existent on-street parking into 4 groups: 1. Determined parkings zones – official free and pay parkings, lots for disabled and workers/visitors; 2. Unprohibited parking places – free parkings that don’t obstruct traffic and aren’t banned by road signs “no parking” or “no stopping”; 3. Prohibited parking places – parkings under the road signs “no parking” or “no stopping”; 4. Disordered parking places – parkings on sidewalks or lawns. Additionally, the on-street parking projects, provided by Lviv city council, were analyzed. It was found, that the half of the proposed parkings for the central part of the city were free. Authors counted the potential income that city loses. Due to the large number of unplanned and disordered parkings, in the central part of Lviv arise such problems as blocking (or complication) of traffic, “double parking”, parking on sidewalks and lawns, parkings near crossroads and pedestrian crossings, dangers of pedestrians and cyclists. Any parking system cannot work without constant control of the parking rules violation. In Lviv, the police is responsible for this, but European experience shows the necessity of separate controlling service creation which will have the permit of fines issuing, even without presence of driver. Inevitability of the fine payment has to be ensured. The parking problem solution needs the integration of the planning and administrative efforts in order to develop the complex parking network of Lviv. Besides, defining of the Lviv’s central part role in the parking network is necessary and every street has to be analyzed for the possibility of “legal” parkings creation.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми збереження та охорони ландшафту дахів та панорами історичного міста
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Бевз, М. В.
    Розглянуто питання охорони панорами, силуету, архітектури “п’ятого фасаду” (ландшафту дахів) історичного міста. Що є предметом охорони і якими методами досягти позитивних результатів? Почасти відповідь на ці питання зафіксовано у вітчизняних містобудівних та пам’яткоохоронних нормативах. Але реально в останні роки багато історичних міст втратили свій історичний образ внаслідок зведення висотних новобудов у центральній частині. Необхідно змінити і вдосконалити форми охорони містобудівних компексів і розробити методику їх реставрації (регенерації), без зміни їх висотних параметрів. The questions about the preserve of panorama, silhouette, architecture of “five facade” (landscape of roofs) of historical city are observing in the article. What is the point of preserve and what methods to attain for positive results? Partly an answer for these questions is fixed in domestic town-planning and restoration norms. But in reality in the last years a lot of historical cities lost the historical appearance as a result of build of height new buildings in central part. It is necessary to change and perfect the forms of preserving of town-planning complexes and develop the method of their restoration (regenerations), not allowing to change them height parameters.