Portacha A.2013-10-142013-10-142013Portacha A. Budowanie wizerunku biblioteki w środowisku akademickim / A. Portacha // Сучасні проблеми діяльності бібліотеки в умовах інформаційного суспільства : матеріали п’ятої міжнародної науково-практичної конференції, 11–12 вересня 2013 року, Львів / Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Національний університет "Львівська політехніка", Науково-технічна бібліотека ; [редколегія : О. В. Шишка, Н. Е. Кунанець, Д. О. Тарасов, І. О. Бєлоус, Р. С. Самотий, А. І. Андрухів]. - Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. - С. 13-28. - Bibliografia: 16 nazw.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/21296В умовах ринкової економіки для досягнення сталого успіху вже не достатньо тільки якісних продуктів або надання послуг. Для того, щоб увійти у свідомість користувачів різні організації, у тому числі й бібліотеки, повинні з ними спілкуватися, а ефектом спілкування стає формування конкретного образу – іміджу. Кожна організація свідомо чи підсвідомо творить певний образ, більш чи менш позитивний, але який відображає її імідж. Стаття є спробою представлення досвіду Головної бібліотеки Варшавської політехніки (Варшавського Технологічного університету) у використанні маркетингових інструментів для створення позитивного іміджу бібліотеки в університетському середовищі. Формування іміджу відбувається на багатьох рівнях − починаючи від забезпечення функціональності приміщень в будинку, через зміни в організаційній структурі, впровадженні нових послуг, налагодженні взаємозв’язків з підрозділами університету, до реалізації завдань далеких від типово бібліотечних, але затребуваних університетським середовищем. Розглянуто проблематику пов’язану з формуванням іміджу бібліотеки у зовнішньому і внутрішньому середовищі. Представлено прикладні методи промоції послуг, систему візуальної ідентифікації та її значення у створенні позитивного образу бібліотеки. Good products or service offerings alone no longer are capable to bring about a durable market success. In order to genuinely take hold in the customer's consciousness, the organisations and institutions academic library comprising, have to communicate with the customer. It is this public sphere communication process which turns out to be vehicle for establishing a definite public image of the institution in question..Each institution, by either its own goaldirected effort, or as a spin-off of its mere mundane functioning, creates a certain public representation of itself, a kind of trail in the socio-economic millieu it inhabits. This self-representation, more or less favorably determines its market (trade-) image. The paper offers a description of experiences accumulated by the Main Library of Warsaw University of Technology (WUT ML) in applying various marketing approaches and instruments in developing a positive public image of the WUT ML in its academic milieu. The creation of such a public image occurs on many levels, starting from the library building fuctionality via organisational structure modifications, new services implementation, intrauniversity communication through to the execution of task distant in substance from typically librarian ones, but of great merit to and therefore very much sought for by the academic community. The problem complex associated with the formation of library image in both internal institutional sense and more outward-focused one are entertained to a considerable extent. The discussion of customer centered WUT ML services marketing methods and visual identification system whereabouts, with its significance for library public image creation close up the paper.plорганізація бібліотекипромоціябібліотечний маркетингсистема візуальної ідентифікаціїімідж бібліотекиmarketing in library and information centresmarketing strategies in library and information servicescustomer centred marketingdeveloping library professionalslibrary management and organisationlibrary public imageBudowanie wizerunku biblioteki w środowisku akademickimArticle