Куций, Олександр АнатолійовичНазар, Олеся ЮріївнаNazar, Olesia Yuriivna2025-01-1520242024Назар О. Ю. Особистісні чинники адаптації до навчання майбутніх психологів : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „8.053.00.01 — Психологія“ / Олеся Юріївна Назар. — Львів, 2024. — 108 с.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62862Адаптація, як психологічне поняття, це пристосування в процесі взаємодії з іншими, відновлення рівноваги між людиною та її середовищем, та здатність до регуляції власних емоцій, поведінки та когнітивних схем у відповідь на нові ситуації. Адаптація до навчання включає різні аспекти – від академічного та соціального до психологічного, що вимагає від студентів гнучкості, стійкості та розвитку специфічних навичок, таких як саморегуляція та емоційний контроль. Адаптація студентів до навчальної діяльності залежить від ряду особистісних чинників, які включають психологічні аспекти, когнітивні особливості, а також соціальні фактори. Для дослідження було сформовано вибірку із загальною кількістю досліджуваних у 92 особи. Віковий діапазон від 17 до 22 років. Жінок – 49 осіб, та чоловіків – 43 особи. А також для більш детального аналізу вибірка була розподілена на підгрупи: за критерієм статевої ознаки та критерієм курсу навчання студентів. Встановлено, що за порівняльними аналізом за критерієм статевої ознаки існували статистично значущі відмінності у показниках домінантності, інтернальності, та у рівні прийняття інших, емоційного комфорту та спрямованості на взаємодію. Також було виявлено за порівняльним аналізом за критерієм курсу навчання статистично значущі відмінності у показниках самоконтролю в спілкуванні, спрямованості на взаємодію, саморефлексії, та у копінг-стратегії уникнення. А також, показники адаптації до навчання були кореляційно пов’язаними із особистісними чинниками майбутніх психологів.Adaptation, as a psychological concept, refers to adjustment in the process of interacting with others, restoring balance between an individual and their environment, and the ability to regulate one’s emotions, behavior, and cognitive patterns in response to new situations. Adaptation to learning encompasses various aspects – academic, social, and psychological – requiring students to demonstrate flexibility, resilience, and the development of specific skills, such as self-regulation and emotional control. Student adaptation to educational activities depends on several personal factors, including psychological aspects, cognitive characteristics, and social factors. For the study, a sample of 92 participants was formed, aged 17 to 22 years. The sample included 49 women and 43 men. To enable a more detailed analysis, the sample was divided into subgroups based on gender and year of study. A comparative analysis based on gender revealed statistically significant differences in indicators such as dominance, internality, acceptance of others, emotional comfort, and orientation toward interaction. Furthermore, a comparative analysis based on the year of study revealed statistically significant differences in indicators such as self-control in communication, orientation toward interaction, self-reflection, and avoidance coping strategies. Indicators of adaptation to learning were found to correlate with personal factors of future psychologists.uk8.053.00.01майбутні психологиадаптація до навчанняособистісні чинникиfuture psychologistseducational adaptationpersonal factors of adaptationОсобистісні чинники адаптації до навчання майбутніх психологівPersonal factors of adaptation to the training of future psychologistsStudents_diploma© Національний університет "Львівська політехніка", 2024© Назар, Олеся Юріївна, 2024108