Шандрук, Світлана2014-03-042014-03-042012Шандрук С. Системний аналіз як методологія порівняльно-педагогічного дослідження / Світлана Шандрук // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 3. – С. 9–15. – Бібліографія: 8 назв.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23791В статье делается попытка рассмотреть системный анализ как сочетание методологии общей теории систем, системного подхода и системных методов обоснования и принятия решений; определить подходы к анализу национальных систем профессиональной подготовки учителей с целью обоснованной оценки целесообразности перенесения накопленного позитивного опыта в систему образования Украины. The article considers systemic analysis as a combination of methodology of general theory of systems, systemic approach and system methods of substantiation and decision making. The author determines approaches to the analysis of the national systems of future teachers’ vocational training in order to ground the expedience of accumulated positive experience transference into the educational system of Ukraine.uaсистема профессиональной подготовки учителейсистемный анализкомпаративное исследованиеsystem of professional training of teacherssystemic analysiscomparative researchСистемний аналіз як методологія порівняльно-педагогічного дослідженняСистемный анализ как методология сравнительно-педагогического исследованияSystemic analysis as a methodology of comparative and pedagogical researchArticle