Шандрук, Світлана2014-02-282014-02-282012Шандрук С. Основні підходи до навчання у процесі підвищення кваліфікації американських учителів / Світлана Шандрук // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 2. – С. 203–210. – Бібліографія: 9 назв.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23726В статье определяются основные подходы к учебе в процессе повышения квалификации американских учителей, а именно: поведенческий – изменение профессионального поведения учителя; когнитивный – развитие профессионально педагогического интеллекта учителя; личностный – развитие личности учителя; андрагогичный – специфика “взрослого ученика”; социально-психологический – совершенствование профессионально коммуникативной культуры учителя. The article determines basic approaches to education in the process of American teachers’ professional development. They are: behavioral approach that is a change of teacher’s professional conduct; cognitive approach is the development of teacher’s professional pedagogical intellect; personal approach is the development of teacher’s personality; androgenic approach is the specificity of “adult student”; social-psychological approach is the improvement of teacher’s professional communicative culture.uaповеденческий подходкогнитивный подходличностный подходандрагогический подходсоциально-психологический подходbehavioral approachcognitive approachpersonal approachandrogenic approachsocial-psychological approachОсновні підходи до навчання у процесі підвищення кваліфікації американських учителівОсновные подходы к учебе в процессе повышения квалификации американских учителейBasic approaches to education in the process of American teachers’ professional developmentArticle