Гавран, ВолодимирМельник, МихайлоОринчак, МаріяOrynchak, MariiaMelnyk, MykhayloHavran, Volodymyr2023-06-072023-06-072021-03-012021-03-01Гавран В. Дослідження методів прогнозування рівня шуму від рейкових транспортних засобів на прикладі м. Львова / Володимир Гавран, Михайло Мельник, Марія Оринчак // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Інформаційні системи та мережі. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2021. — № 10. — С. 33–40.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/59161Виконано дослідження та розроблено метод локалізації розрахунку рівня шуму від рейкового транспортного засобу в місті Львові. Адаптовано моделі вимірювання шумового навантаження, уніфіковано виміряні величини та запропоновано власне рішення на основі дорожнього покриття, швидкості руху рейкового транспорту та відстані від джерела шуму. Відповідно до методів дослідження, а саме: Schall 03 (німецького), Nordic Train (скандинавські країни) здійснено порівняння за графіком Бленда – Альтмана, що дало змогу адаптувати отримані результати та врахувати дорожнє покриття (асфальтоване), швидкість залізничного транспорту та відстань від джерела шуму. В результаті адаптовано моделі прогнозування вимірювання шумового навантаження. Результати порівнювали з графіком Блeнда – Альтмана, що дало можливість сформувати порівняльну таблицю. Мета дослідження – аналіз методів вимірювання рівня шуму та адаптація їх до наших реалій. Проаналізувавши відомі методи вимірювання шумового навантаження залізничних транспортних засобів, можемо вважати, що для міст України (особливо Львова) жоден із них не є правильним.The method of localization of noise level calculation from a rail vehicle in the city of Lviv is investigated and developed. Models of noise load measurement have been adapted, the measured values have been unified and our own solution has been created on the basis of the road surface, the speed of rail transport and the distance from the noise source. According to the research methods, namely: Schall 03 (from Germany), Nordic Train (Scandinavian countries) was carried out compared to the Bland–Altmann schedule, with which we can adapt the studied results. distance from the noise source. As a result, models for predicting noise load measurements were adapted. The results were carried out compared to the Bland-Altmann plot, which helped us with the comparison table. The purpose of the study is to analyze methods for noise level measurements and adapt them into our realities. Based on the known methods of measuring the noise load of railway vehicles, we can assume that there are no correct methods for the cities of Ukraine (especially Lviv).33-40ukметод рівня шумуSchall 03Nordicрозрахунок рівня шумушумозахисні екранирівень шуму рейкових транспортних засобівBland – Altmanакустикаnoise level methodSchall 03Nordicnoise level calculationnoise protection screensrail vehicle noise levelBland–AltmanacousticsДослідження методів прогнозування рівня шуму від рейкових транспортних засобів на прикладі м. ЛьвоваInvestigation forecasting methods of noise level from rail trams in Lviv cityArticle© Національний університет “Львівська політехніка”, 2021© Гавран В., Мельник М., Оринчак М., 20218doi.org/10.23939/sisn2021.10.033004.838Orynchak M. Investigation forecasting methods of noise level from rail trams in Lviv city / Mariia Orynchak, Mykhaylo Melnyk, Volodymyr Havran // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Informatsiini systemy ta merezhi. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2021. — No 10. — P. 33–40.