Wołczański, TomaszHachkevych, AndriiKushnerova, Kateryna2023-02-092023-02-0920202023Wołczański T. How to manage anti-trafficking public information campaign / Tomasz Wołczański, Andrii Hachkevych, Kateryna Kushnerova // Manufacturing Processes. Actual Problems. – Opole : Politechnika Opolska, 2020. – Volume 3 : Safety Engineering in Manufacturing Processes. – Р. 211–218. – Bibliography : 7 titles. Wołczański, Tomasz, Andrii Hachkevych, and Kateryna Kushnerova. "How to manage anti-trafficking public information campaign." In Manufacturing Processes. Actual Problems 2020: Volume 3. Safety Engineering in Manufacturing Processes, 211-8. Opole: Politechnika Opolska, 2020.9788366033702https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/57300This chapter is devoted to the problem of choosing methods for social information campaigns being powerful tools for changing public opinion and influencing the behavior of the population. Theoretical approaches to the understanding of information campaigns are given. The authors outline a set of main indicators for analyzing social campaigns considering practical aspects: purpose-objectives, target audience, duration, location, partners, communication channels, quality of a message, etc. The latter were used to examine the counter-trafficking campaign, conducted at the initiative of the Government of Ukraine in 2018. Its key features are highlighted, focusing on its effectiveness within two coordinated initiatives. В розділі вивчається проблема вибору методів для проведення соціальних інформаційних кампаній як потужних інструментів зміни громадської думки та впливу на поведінку населення. Розглянуто теоретичні підходи до визначення інформаційної кампанії. Автори виділили перелік параметрів для аналізу практики соціальних кампаній, враховуючи: мету-задачі, цільову аудиторію, тривалість, локацію, партнерів, канали комунікації, якість повідомлення тощо. Вони були використані для огляду урядової інформаційної кампанії з протидії торгівлі людьми, яка проводилась в Україні у 2018 р. Показано особливості кампанії з огляду на ефективність двох скоординовах програм.enpublic information campaign, management of information campaigns, counter-trafficking, «Confront Human Trafficking», «Walk for Freedom»; публічна інформаційна кампанія, управління інформаційними кампаніями, протидія торгівлі людьми, «Стоп торгівлі людьми», «Хода за свободу»How to Manage Anti-trafficking Public Information CampaignArticle211-218