Романинець, М. Р.Romanian, M. P.Романинець, М. Р.2020-03-232020-03-232019-03-262019-03-26Романинець М. Р. Академічна мобільність українського студентства в умовах глобалізованого простору: філософсько-правові аспекти / М. Р. Романинець // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. — № Випуск 21. — С. 77–83.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/47693У статті на основі ґрунтовного аналізу чинного національного й міжнародного законодавства, сучасних наукових розвідок окреслено теоретико-правові аспекти академічної мобільності українського студентства в умовах глобалізованого простору. З’ясовано, що академічна мобільність, як свідчить практика, є системним явищем. Вона враховує об’єктивну сторону (державну політику в галузі освіти – професійної освіти (навчання), державну кадрову політику в різних професійних групах, нормативноправові умови освіти, навчання, зокрема і професійного, професійної діяльності) та суб’єктивну (особисті якості людини в академічному та професійному середовищах) як певну структуровану модель, парадигму забезпечення такого виду мобільності як основної складової успішності в навчанні, а згодом – професіоналізму. Доведено, що головною метою процесу мобільності є переміщення, перспектива, працевлаштування. Побудова концепції розвитку міжнародної діяльності та участь у спільних освітніх проектах мають стратегічне значення для закладів вищої освіти. У такому випадку новітні освітні стратегії ведуть до якісних зрушень чи вдосконалення робочого процесу або структури університету та узгоджуються з концепцією розвитку, проблематикою наукової діяльності та навчальними планами закладу.In the article on the basis of the current national legislation taking intoaccount modern challenges, an innovative model of higher education institution inUkraine is outlined. In the system of institutions of higher education of Ukraine, the following four main types of ownership can be distinguished: it is a state-owned higher education institution established by the state financed from the statebudget and subordinated to the relevant central executive body; Higher education in stitution owned by the Autonomous Republic of Crimea – established by the authorities of the Autonomous Republic of Crimea, financed from the budget of theAutonomous Republic of Crimea and subordinated to the authorities of theAutonomous Republic of Crimea; Higher education institution – founded by localauthorities, financed from the local budget and subordinated to local authorities; ahigher education institution of a private property form is based on private propertyand is subordinate to the owner or owners.It is proved that the prospects for the development of an institution of highereducation on an innovative basis depend on those reforms that regulate this sphereof activity, and, sadly, from the political vector. In this case, the specific feature ofthe process of reforming education is that it is virtually impossible to implement itgradually. The reform should take place systematically in all directions and reflectall aspects of the activity of higher education not only in the present time, but alsoin perspective.В статье на основе действующего национального законодательства сучетом современных вызовов обозначены инновационную модель учреждения высшего образования в Украине. В системе высших учебных заведений Украины можно выделить следующие четыре основных типа по формесобственности это: учреждение высшего образования государственной формы собственности – основан государством, которое финансируется изгосударственного бюджета и подчиняется соответствующему центральному органу исполнительной власти; учреждение высшего образования, находящегося в собственности Автономной Республики Крым – основан органами власти Автономной Республики Крым, финансируемого избюджета Автономной Республики Крым и подчинен органам властиАвтономной Республики Крым; учреждение высшего образования – основанный местными органами власти, финансируется из местногобюджета и подчинен местным органам власти; учреждение высшего образования частной формы собственности – заснований на частной собственности и подчинен владельцу или владельцам. Доказано, что перспективы развития учреждения высшего образования на инновационной основе зависят от тех реформ, которые регулируют эту сферу деятельности, и, как это ни прискорбно, – от политического вектора. При этом специфической особенностью процесса реформирования образования является то, что практически невозможно поэтапное его осуществление. Реформа должна проходить системно во всех направлениях и отражать все аспекты деятельности высшей школы не только в настоящем, но и на перспективу.77-83ukакадемічна мобільністьстудентствоглобалізаційний простірвища освітазаклади вищої освітиміжнародна діяльністьправове регулюванняфілософсько-правові детермінантиinstitutions of higher educationinnovative modelHigh schooluniversityinstitutecollegeLaw of UkraineOn Higher Educationeducational and professional higher education programsteachingeducationprofessional trainingstateвысшие учебные заведенияинновационная модельвысшая школауниверситетинститутколледжЗакон Украины «О высшем образовании»образовательно-профессиональные программы высшего образованияобучениевоспитание профессиональная подготовкагосударствоАкадемічна мобільність українського студентства в умовах глобалізованого простору: філософсько-правові аспектиAcademic mobility of ukrainian study in globalized space: philosophical and legal aspectsАкадемическая мобильность украинского студенчества в условиях глобализованного пространства: философско-правовые аспектыArticle© Національний університет “Львівська політехніка”, 2019© Романинець М. Р., 2019734012Romanian M. P. Academic mobility of ukrainian study in globalized space: philosophical and legal aspects / M. P. Romanian // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Yurydychni nauky. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2019. — No Issue 21. — P. 77–83.