Mnykh, O. B.2014-11-132014-11-132014Mnykh O. B. Actual problems of economics and capitalization value-oriented management: new challenges of marketing / О. Б. Mnykh // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2014. – № 789 : Логістика. – С. 100–107. – Bibliography: 27 titles.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/25129The article given quantitative and qualitative characteristics of the processes of capitalization of economy of Ukraine in the deepening systemic crisis and globalization of the investment market. It is proved about strengthening the necessity of greater influence of marketing on the process of forming costs and finding new sources of value creation in emerging European markets. Attention is focused on ensuring long-term competitive advantages through innovative marketing solutions for commodity and stock markets. Подано кількісну і якісну характеристику розвитку процесів капіталізації економіки України в умовах поглиблення системної кризи і глобалізації інвестиційного ринку. Доведено необхідність посилення впливу маркетингу на процеси формування вартості і пошук нових джерел створення вартості на нових європейських ринках. Зосереджено увагу на забезпеченні тривалих конкурентних переваг на основі інноваційних маркетингових рішень на товарних і фондових ринках.encapitalizationmarketingmarket value of the enterpriseinstitutional environmentthe potential of the companymarket powerintellectual assetmanagementкапіталізаціямаркетингринкова вартість підприємстваінституційне середовищепотенціал підприємстваринкова владаінтелектуальні ресурсименеджментActual problems of economics and capitalization value-oriented management: new challenges of marketingАктуальні проблеми капіталізації економіки і вартісно-орієнтованого менеджменту: нові виклики маркетингуArticle