Грицюк, Ю. І.Грицюк, М. Ю.2017-04-132017-04-132012Грицюк Ю. І. Моделювання стратегій поведінки конкурентних фірм на ринку надання туристичних послуг / Ю. І. Грицюк, М. Ю. Грицюк // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Інформаційні системи та мережі. – 2016. – № 854. – С. 50–62. – Бібліографія: 26 назв.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/37383Розглянуто особливості побудови математичних моделей, які описують різні стратегії поведінки конкурентних фірм на ринку надання туристичних послуг. З'ясовано, що на ринку надання послуг будь-який його суб'єкт має діяти згідно зі встановленими правилами поведінки та взаємодії учасників цього ринку. Розроблено математичні моделі стратегій поведінки та взаємодії двох конкурентних фірм при наданні однієї туристичної послуги, результати якої дали змогу визначити реакцію однієї фірми на дії конкурента, встановити стратегією поведінки та ситуацію (не)рівноваги Штакельберга, точку рівноваги Курно і Неша, а також уможливило дослідити стійкість розглянутих станів рівноваги. Розроблено моделі стратегій недосконалої та досконалої конкуренції туристичних фірм на ринку надання послуг, що дало змогу прийняти обґрунтовані управлінські рішення. We have considered the peculiarities of mathematical models construction, which describe different strategies of the competitive companies` behavior at the market of tourist services. We have found that at the market of service provision any subject must act in accordance with the established rules of behavior and interaction of participants of this market. We have developed mathematical models of behavioral strategies and interaction between two competing companies when providing one travel service. The results of which provided the opportunity to determine the reaction of one company to the actions of a rival. In addition, we have established a strategy of behavior and situation of (not) equilibrium Stackelberg, the point of equilibrium Cournot, Nash, and it resulted in the investigation of the stability of the considered states of equilibrium. We have developed the strategy models of the imperfect and perfect competition of travel companies at the market of service provision that resulted in well-grounded managerial decisions making.uaринок надання туристичних послугповедінка та взаємодія фірмдосконала та недосконала конкуренціяреакція фірми на дії конкурентатеорія ігормоделі стратегій поведінки та взаємодіїстратегія поведінки Штакельбергаситуація рівноваги Штакельбергарівновага Курнорівновага Нешаприйняття управлінських рішеньthe market of tourist service provisionbehavior and interaction of companiesperfect and imperfect competitiona response of the company to the competitor`s actions, game theorymodels of behavior strategies and interactionStackelberg strategy of behaviorStackelberg situation of equilibriumCournot equilibriumNash equilibriummanagerial decisions makingМоделювання стратегій поведінки конкурентних фірм на ринку надання туристичних послугArticle