Bessarabov, ArkadiyZakolodina, TatyanaAlyakin, AlexeyZaikov, Gennady2011-01-272011-01-272009The system analysis of marketing researches of phosphoric industry waste utilization based on CALS concept / Arkadiy Bessarabov, Tatyana Zakolodina, Alexey Alyakin, Gennady Zaikov // Chemistry & Chemical Technology. – 2009. – Volume 3, number 3. – P. 249–254. – Bibliography: 7 titles.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/7248A standard information CALS-system module of marketing research of a phosphoric industry waste utilization of large-capacity productions has been developed. The marketing research has been structured in the following categories: analysis of the raw material and processing market; analysis of waste processing technologies; analysis of the waste utilization products markets. Розроблено стандартний CALS- системний інформаційний модуль маркетингових досліджень відходів великотоннажної фосфатної індустрії. Проведені маркетингові дослідження розділено на категорії: аналіз сировини і ринку збуту; аналіз технологічних процесів переробки відходів; аналіз ринків утилізованих продуктів.ensystem analysismarketingCALS-technologieswaste utilizationphosphoric industryphosphoric sludgephosphoric plasterphosphoric slagсистемний аналізмаркетингCALS-технологіяутилізація відходівфосфатна індустріяфосфатний осадфосфатний гіпсфосфатний шлакThe system analysis of marketing researches of phosphoric industry waste utilization based on CALS conceptСистемний аналіз маркетингових досліджень утилізації відходів фосфатної індустрії на основі CALS -технологіїArticle