Royko, YuriyYevchuk, YuriiBura, RomanaVelhan, Andrii2022-06-152022-06-152022-03-012022-03-01Minimization of public transport delays at arterial streets with coordinated motion / Yuriy Royko, Yurii Yevchuk, Romana Bura, Andrii Velhan // Transport Technologies. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2022. — Vol 3. — No 1. — P. 14–29.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/56930У роботі наведено результати досліджень, за допомогою яких удосконалено метод мінімізації затримки громадського транспорту на перехрестях, де діє система координованого управління рухом. Такі транспортні дослідження проводились із одночасним застосуванням натурних вимірювань із вивчення показників транспортного потоку та імітаційного моделювання у PTV VISSIM для перевірки рівня ефективності роботи координованого управління та достовірності отриманих результатів. Суть методу полягає в тому, що досягається зменшення затримки в русі із розрахунку на одного користувача транспортної системи під час його переміщення регульованою ділянкою вулично-дорожньої мережі. Ефективність цього методу досягається за умови значної інтенсивності громадського транспорту, якому забезпечується просторовий пріоритет у вигляді виділеної смуги. Обов’язковими показниками та параметрами є незмінність кількості смуг руху на ділянці, де відбувається координація, а також високий рівень транзитності (понад 70 %) прямих транспортних потоків. Результат досягається за існування таких фаз на напрямку координованого управління, частка дозвільного сигналу у яких становить понад 45 % від тривалості циклу з обмеженнями тривалості 90–125 с. За таких параметрів мінімізуються стартові затримки загального транспортного потоку на стоп-лініях і досягаються максимальні значення потоку насичення. До того ж, встановлюється достатня ширина стрічки часу для проїзду громадським транспортом регульованих ділянок. Певна затримка громадського транспорту у такій системі управління все ж виникає, проте вона пов’язана із його затримками на зупинкових пунктах. Упровадження таких систем координованого управління рухом рекомендується на магістральних вулицях загальноміського значення регульованого руху з відстанню між суміжними стоп-лініями не більше 800 м. Таке обмеження дозволяє уникнути розпаду груп транспортних засобівResearch results, using which the method of minimization of public transport delay is improved at intersections with the system of coordinated motion control, are given in this paper. Such transport research was carried out with simultaneous application of field measurements of the study of traffic flow indicators and computer simulation in PTV VISSIM to check the level of efficiency of coordinated control and the reliability of the results. The essence of the method is that it reduces the delay in traffic per user of the transport system during his movement through a signalized section of the road network. The effectiveness of this method is achieved under condition of significant intensity of public transport, which is provided with spatial priority in the form of the allocated lane. Invariability of the number of lanes in the area where coordination takes place, and a high level of transit (above 70 %) of straight traffic flows are compulsory indicators and parameters. The result is achieved with such phases in the direction of coordinated control, the share of the permissive signal in which is more than 45 % of the cycle duration with a duration limit of 90–125 s. With such parameters, the starting delays of the general traffic flow at the stop-lines are minimized, and the maximum values of the saturation flow are achieved. In addition, a sufficient width of the time lane is established for the passage of signalized areas by public transport. There is still some delay in public transport in such a control system, but it is connected with delays at bus stops. The introduction of such systems of coordinated traffic control is recommended on the arterial streets of citywide importance of controlled motion with a distance between adjacent stop-lines of not more than 800 m. This restriction allows avoiding the dissipation of groups of vehicles14-29enкоординоване управління рухомжорстке програмне управліннямагістральна вулицятранспортні дослідженнятранспортний потікгромадський транспорттривалість світлофорного циклуімітаційне моделюванняінтенсивність рухусклад транспортного потокуcoordinated traffic controlfixed-time program controlarterial steertransport researchtraffic flowpublic transporttraffic light cycle durationsimulation modelingtraffic intensitytraffic flow compositionMinimization of public transport delays at arterial streets with coordinated motionМінімізація затримок громадського транспорту на магістральних вулицях з координованим рухомArticle© Національний університет “Львівська політехніка”, 2022© Yu. Royko, Yu. Yevchuk, R. Bura, A. Velhan, 202216doi.org/10.23939/tt2022.01.014Minimization of public transport delays at arterial streets with coordinated motion / Yuriy Royko, Yurii Yevchuk, Romana Bura, Andrii Velhan // Transport Technologies. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2022. — Vol 3. — No 1. — P. 14–29.