Мащак, Світлана ОстапівнаВовк, Оксана АнатоліївнаVovk, Oksana Anatoliivna2025-01-1520242024Вовк О. А. Особливості прояву феномену імпостера у студентів коледжу з різними рівнями тривожності : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „8.053.00.01 — Психологія“ / Оксана Анатоліївна Вовк. — Львів, 2024. — 98 с.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62911Феномен імпостера характеризуються нездатністю повірити, що власний успіх - це особисте досягнення, а не випадковість, і супроводжується страхом викриття власної некомпетентності, що відчував кожен із нас, хоча б раз у житті. Часто саме підлітки (студенти) власні досягнення списують на випадковість або тимчасовий успіх. У такому випадку ми маємо справу з психологічним явищем, що було виявлене та описане понад 40 років тому. З метою апробації та підтвердження робочої гіпотези було досліджено 119 студентів коледжу віком від 15 до 22 років різної статі. Дослідження підкреслило важливість гендерних відмінностей у переживанні феномену імпостера. Виявило значний вплив соціального оточення на розвиток цього явища у студентів коледжу. У процесі дослідження було встановлено, що факторами, які впливають на особливості прояву феномену імпостера у студентів коледжу з різними рівнями тривожності, є: «сумнів у власних силах», «занижений рівень самооцінки», «високий рівень ситуативної тривожності» та «амбівалентність мотивації».The imposter phenomenon is characterized by the inability to believe that one's own success is a personal achievement, not an accident, and is accompanied by the fear of being exposed for one's own incompetence, which each of us has experienced at least once in our lives. Often, it is teenagers (students) who attribute their own achievements to chance or temporary success. In this case, we are dealing with a psychological phenomenon that was discovered and described more than 40 years ago. In order to test and confirm the working hypothesis, 119 college students aged 15 to 22 of different genders were studied. The study emphasized the importance of gender differences in the experience of the imposter phenomenon. It revealed a significant influence of the social environment on the development of this phenomenon in college students. The study found that the factors that influence the peculiarities of the imposter phenomenon in college students with different levels of anxiety are: “self-doubt”, ‘low level of self-esteem’, ‘high level of situational anxiety’ and ‘ambivalence of motivation’.uk8.053.00.01феномен імпостераситуативна тривожністьособистісна тривожністьсамоефективністьсамооцінкастудентиколеджimposter phenomenonsituational anxietypersonal anxietyself-esteemstudentscollegeОсобливості прояву феномену імпостера у студентів коледжу з різними рівнями тривожностіPeculiarities of the manifestation of the imposter phenomenon in college students with different levels of anxietyStudents_diploma© Національний університет "Львівська політехніка", 2024© Вовк, Оксана Анатоліївна, 202498