Журавель, С.Шпур, О.Пиріг, Ю.Zhuravel, S.Shpur, O.Pyrih, Yu.2023-08-172023-08-172022-03-012022-03-01Журавель С. Метод досягнення консенсусу у розподілених сервісних системах / С. Журавель, О. Шпур, Ю. Пиріг // Інфокомунікаційні технології та електронна інженерія. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2022. — Том 2. — № 2. — С. 58–66.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/59692У статті розглядаються проблеми досягнення консенсусу врозподілених інфокомунікаційних системах для підвищення відмовостійкості їхньої роботи. Запропоновано метод досягнення консенсусу системи шляхом зменшення проблем лінеаризованості та повного порядку повідомлень і мережі. Запропоновано виявлення збоїв вузлів у кластері. Суть методу полягає у вирішенні проблеми консенсусу через алгоритм трансляції повного порядку шляхом використання операції лінійного приросту, що дозволить стверджувати про правильну роботу (консенсус) розподіленої системи. Подальший аналіз системи під час коректної роботи виявляє несправності за часом тайм-аут, який сигналізує про втрату зв’язку з вузлом, з яким неможливо обмінюватися повідомленнями. Такий підхід дозволить виявляти несправність вузла та уникнути можливих помилкових висновків про його несправність. Для визначення очікуваної затримки пропонуємо використати модель SARIMA. Її використання дозволить проводити аналіз даних із використанням функцій авторегресії та ковзного середнього. Це, своєю чергою, зменшить кількість реконфігурацій системи та виборів нового керівника і, як наслідок, підвищить відмовостійкість розподіленої системThis article examines the problems of distributed algorithms and proposes their solution using temporal analysis. There are many things that can go wrong in distributed systems that can cause the system to crash. The solution to this is to build a system that can withstand the problems that arise during its operation. It turns out that having an algorithm capable of reaching consensus is extremely important for systems that want to function properly despite network failures. Although consensus is omitted in performance-oriented systems, they still rely heavily on systems that implement consensus algorithms for them (such as Zookeeper, etc.) to handle the consensus-reduced task, while at the same time having some weaker consistency model. In turn, the algorithms available today have several problems, the solution of which will significantly increase the performance of the algorithms and, as a result, the systems that use them. This article discusses the problems that arise in existing implementations and presents a data analysis technique and model for solving one of the algorithm problem.58-66ukрозподілені інформаційні системиалгоритм консенсусуаналіз данихDistributed information systemsconsensus algorithmdata analysisМетод досягнення консенсусу у розподілених сервісних системахMethod of achieving consensus in distributed service systemsArticle© Національний університет “Львівська політехніка”, 20229doi.org/10.23939/ictee2022.02.058621.126Zhuravel S. Method of achieving consensus in distributed service systems / S. Zhuravel, O. Shpur, Yu. Pyrih // Infocommunication Technologies and Electronic Engineering. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2022. — Vol 2. — No 2. — P. 58–66.