Бессараб, Анастасія2014-11-072014-11-072014Бессараб А. Буктрейлер як засіб просування книги / Анастасія Бессараб // Інформація, комунікація, суспільство 2014 : матеріали 3-ої Міжнародної наукової конференції ІКС-2014, 21–24 травня 2014 року, Україна, Львів, Славське / Національний університет "Львівська політехніка", Кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, Кафедра інформаційних систем і мереж. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. – С. 310–311. – Бібліографія: 1 назва.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/25039Given the definition of booktrailer, the story of its origin and classification: on authorship, subject, content, method of visual realization. Сalled сontest games for the creation of booktrailers in particular Ukrainian: Ukrainian competition booktrailers Heroes Come to Life jn The Screen in Advertising (based State Library of Ukraine for young people with the Ukrainian Library Association); Short Film Competition “Knigoproektor” (based Ukrainian Institute for Public Leadership). Noted that booktrailers provide new opportunities for publishers and readers.uabooktrailerbookreadingcontest gamepromotionБуктрейлер як засіб просування книгиArticle