Пелещак, Р. М.Скотна, Н. В.2015-04-092015-04-092014Пелещак Р. М. Колективні ефекти при формуванні громадської думки в межах моделі Ізінга–Вайдліха / Р. М. Пелещак, Н. В. Скотна // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2014. – № 805 : Інформаційні системи та мережі. – С. 339–344. – Бібліографія: 7 назв.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/26718У межах моделі Ізінга–Вайдліха досліджено ступінь публічного визначення думок колективу відносно того чи іншого питання із врахуванням зовнішнього впливу партій чи засобів масової інформації на формування суспільної думки. Показано, що за зовнішнього впливу понад 10 % громадська думка переорієнтовується на протилежну, що корелює з результатами роботи з цієї тематики, отриманими на основі моделювання на суперкомп’ютерах. Within the framework of model of Ising–Vaydliha the degree of public determination of opinions of collective is described in relation to this or other issue taking into account external influence of parties or mass media on forming public opinion. It is shown that at external influence more than 10 % of the public opinion shifts to the opposite that correlates with the job performances on this subject, got on the basis of design on supercomputers.uaмодель Ізінга–Вайдліхаступінь публічного визначення думок колективу (параметр порядку)параметр прихованої політичної позиції індивідуумапараметр тиску думки групи людейпараметр впливу внутрішньої перевагивплив партій та засобів масової інформації на громадську думкуIsing–Vaydlih modelpublic determination degree of collective opinions (order parameter)the hidden political parameter of individual positionpublic opinion pressure parameterinternal advantage influence parameterpolitical parties and the media influence on public opinionКолективні ефекти при формуванні громадської думки в межах моделі Ізінга–ВайдліхаArticle