Drugă, Petruţa2014-04-102014-04-102011Drugă P. Segmentation of industrial markets / Petruţa Drugă // Економіка і менеджмент : матеріали ІI Міжнародної конференції молодих вчених ЕМ-2011, 24–26 листопада 2011 р., Львів, Україна / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. – C. 68–71. – (3-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки). – Bibliography: 8 titles.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/24319The business marketing manager performs on a market consisting of many different types of industrial customers with different needs. Only when this aggregate market is split into meaningful categories, the business marketing strategist can react suitably and usefully to the unique needs. After the determination process of the segments has ended, then the marketer must estimate the demand for every segment. Accurate projections of future possible sales represent one of the most important and demanding dimensions of industrial market analysis.ensegmentationtarget marketpositioningnested approachSegmentation of industrial marketsArticle