Щур, І. З.Чупило, І. В.Павлів, Ю. В.2016-05-252016-05-252015Щур І. З. Система двозонного керування безредукторним тяговим електроприводом низькопідлогового трамваю / І. З. Щур, І. В. Чупило, Ю. В. Павлів // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Електроенергетичні та електромеханічні системи : збірник наукових праць. – 2015. – № 834. – С. 81–87. – Бібліографія: 8 назв.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/32864Наведено систему двозонного керування безредукторним електроприводом на базі багатополюсної синхронної машини з постійними магнітами (СМПМ) для низько-підлогового трамваю. Особливістю системи є застосування гібридного спостерігача кутового положення ротора, який відтворює цей кут, а також кутову швидкість машини за сигналами трьох дискретних давачів Холла. У пакеті MATLAB/Simulink створено комп’ютерну модель системи та досліджено її роботу в широкому діапазоні регулюванняшвидкості. The paper presents two-zone control system of gearless electric drive based on a multipolar synchronous motor with permanent magnets (PMSM) for low-floor tram. The feature of the system is the use of hybrid observer of angular position of the rotor, which displays this angle and the angular velocity of the machine using the signals of three discrete Hall sensors. In the MATLAB/Simulink a computer model of the system was created and research its operation in a wide range of speed control.uaнизькопідлоговий трамвайбезредукторний електропривідСМПМгібридний спостерігач кутового положення роторадвозонне керування швидкістюlow-floor tramgearless electric drivePMSMhybrid observer of rotor angular positiondual-zone speed controlСистема двозонного керування безредукторним тяговим електроприводом низькопідлогового трамваюArticle