Балахтар, Валентина ВізіторівнаЗалізняк, Марія-Марина ЄвгенівнаZalizniak, Mariia-Maryna Yevhenivna2025-01-1520242024Залізняк М. Є. Музика як ресурс у професійному становленні майбутніх психологів : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „8.053.00.01 — Психологія“ / Марія-Марина Євгенівна Залізняк. — Львів, 2024. — 117 с.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62964Дослідження присвячене професійному становленню майбутніх психологів із акцентом на роль особистісних ресурсів та музики як інструменту розвитку. Теоретичний аналіз виявив, що цей процес включає не лише освоєння професійних знань, але й розвиток самосвідомості, саморегуляції та емоційної стійкості. Здатність до адаптації, когнітивна гнучкість, емпатія та стресостійкість є ключовими факторами ефективної професійної діяльності психологів. Емпіричне дослідження підтвердило, що музика сприяє розвитку професійної стійкості, самооцінки та саморефлексії. Функціональне залучення до музики допомагає посилити професійну ідентичність, стресостійкість і здатність долати труднощі. Зокрема, учасники, які активно використовували музику для емоційної регуляції, демонстрували вищі показники професійної активності й самоефективності. Аналіз виділив два аспекти музичного залучення — функціональне та цільове, які позитивно корелюють із життєстійкістю, емоційною стабільністю та впевненістю в собі. Це підкреслює потенціал музики як додаткового ресурсу в професійному розвитку психологів. Таким чином, музика є ефективним інструментом для гармонійного поєднання особистісних ресурсів і професійної компетентності, що забезпечує стабільний професійний розвиток фахівців у сфері психології.The study is devoted to the professional development of future psychologists with an emphasis on the role of personal resources and music as a development tool. The theoretical analysis revealed that this process includes not only the acquisition of professional knowledge, but also the development of self-awareness, self-regulation and emotional stability. The ability to adapt, cognitive flexibility, empathy and stress resistance are key factors in the effective professional activity of psychologists. Empirical research has confirmed that music contributes to the development of professional resilience, self-esteem and self-reflection. Functional involvement in music helps to strengthen professional identity, stress resistance, and the ability to overcome difficulties. In particular, participants who actively used music for emotional regulation demonstrated higher levels of professional engagement and self-efficacy. The analysis highlighted two aspects of music engagement - functional and purposeful - that positively correlate with resilience, emotional stability, and self-confidence. This emphasises the potential of music as an additional resource in the professional development of psychologists. Thus, music is an effective tool for the harmonious combination of personal resources and professional competence, which ensures the stable professional development of specialists in the field of psychology.uk8.053.00.01професійне становленняпсихологимузикастресостійкістьпрофесійна ідентичністьемоційна регуляціякогнітивна гнучкістьособистісні ресурсиprofessional developmentpsychologistsmusicstress resistanceprofessional identityemotional regulationcognitive flexibilitypersonal resourcesМузика як ресурс у професійному становленні майбутніх психологівMusic as a resource in the professional development of future psychologistsStudents_diploma© Національний університет "Львівська політехніка", 2024© Залізняк, Марія-Марина Євгенівна, 2024117